X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Download af mp3 filer (lovligt)


Svar
fumfumSkrevet 02/05-05 12:03 
Min datter har fået en mp3afspiller med 512 mb etc. Istedet for ugepenge fik hun så lov til at downloade 4 numre fra Bilka's musicstore. Men de var af typen wma. Det var et større bøvl at få dem til at virke. Jeg var nødt til at brænde dem ud til en cd (Efter først at have fået dem verificeret), for at få dem tilbage til mp3, så de kunne bruges i afspilleren.
Kan jeg gøre dette på en smartere måde? Eller findes der nogen musikbutikker hvor jeg kan downloade som mp3?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 02/05-05 12:12 
Jeg mener nok, det er muligt at finde et "frit" WMV-codec, du kan bruge til at konvertere filen i de fleste encoding programmer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 02/05-05 12:19 
Der findes jo også musikprogrammer der kan lave WMA-filer om til Mp3... Musicmacth f.eks
fumfumSkrevet 02/05-05 12:20, rettet 02/05-05 12:23 
Det fandt jeg også, men jeg tror at det der rettighedstjeck fuckede det op. Der kunne ihvertfald ikke konverteres.

Edit: Igrunden er det temmelig irriterende at det skal være så bøvlet at være lovlydig. Det havde været meget nemmere at fildele numrene hjem.
Det her tror jeg ikke musikindustrien kan komme til at tjene penge på.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KeenKeenSkrevet 02/05-05 12:34, rettet 02/05-05 12:35 
Det er også bøvlet at skulle vente på grønt lys for at gå over gaden, istedet for bare at se sig for og så over...

Men sådan er verden jo nu engang skruet sammen ;)
fumfumSkrevet 02/05-05 12:38 
Jo, men jeg forventer jo ikke at det skal være mere bøvlet at være lovlydig end det modsatte.
I dit eksempel at politiet stod parat med en omvej eller en bødeblok hvis jeg var dum nok til at gå over for grønt.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
WehnerWehnerSkrevet 02/05-05 12:40 
Har du prøvet det her:

http://www.dbpoweramp.com/

Gratis konverteringsprogram jeg selv bruger til mp3/wav-konvertering. Ved ikke, hvordan det har det med wma, men hvis det virker, er det i hvert fald superlet at bruge.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
fumfumSkrevet 02/05-05 12:44 
Det er den jeg bruger
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/05-05 12:55 
Så vidt jeg ved, konverterer iTunes WMA filer med et enkelt klik.

Download den gratis her: http://www.apple.com/itunes/download/

Jeg ved dog ikke om det verificeringshalløj ødelægger noget for iTunes. Men er det ikke bare at verificere sin WMA og derefter konvertere den til MP3 (evt. i iTunes)?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KeenKeenSkrevet 02/05-05 15:02 
Er du sikker på at hendes Mp3 afspiller ikke kan afspille WMA filer? Kan de fleste ikke det?!
JAAJAASkrevet 02/05-05 15:06 
Knight Keen>
Det er også bøvlet at skulle vente på grønt lys for at gå over gaden, istedet for bare at se sig for og så over...

Men sådan er verden jo nu engang skruet sammen ;)

Nej, kun Danmark er skruet sådan sammen. Heldigvis :P
DarkenDarkenSkrevet 02/05-05 17:39 
hehe only in denmark.

De fleste mp3 afspillere kan vel, bare ikke alle der klare det lige godt og så er wma også tungt nok at spole i.
Har en mp3afspiller der ikke kan klare formatet og en anden der tager lige under en milliard million sekunder at skifte frem og tilbage mellem wma filer.

Ja det er belastende at vente på lyskurven, men går du måske 100 meter ned af gaden for at gå over en fodgængerovergang, for at vade 100 meter tilbage af gaden på den anden side for at tage en bus? nej vel? (ik hvis man har travlt og man kan se bussen komme trillende =)

Det med sikring af elektronisk data er det bare så klassisk at branchen jokker sig selv over tæerne, hvor det så bliver så besværligt at folk ikke gider det.
(hvilket er grunden jeg ikke gider regge min winxp korrekt mere)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JloweJloweSkrevet 02/05-05 19:26 
Har også downloadet fra Bilkas musikshop. Jeg har prøvet 4 forskellige konvertere - ingen af dem kan ændre WMA til MP3, pga. kopibeskyttelse/verificering. Møgirriterende, så nu kan jeg ikke kopiere dem over på min PSP. Trist at blive "straffet" fordi man er lovlydig.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
yokanabsteryokanabsterSkrevet 02/05-05 20:34 
Hvorfor bruger ikke bare nogle andre "MusicStores" der er da masser?
soon the world will be one big computer
fumfumSkrevet 03/05-05 09:21 
Ja, men det var også det jeg spurgte lidt om i første indlæg. Kender nogen en musikbutik hvor man kan downloade mp3 filer lovligt?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/05-05 09:45 
www.payload.dk fra Den Blå Avis sælger også musik.
Tilsyneladende er det efter et lidt andet princip, for numrene koster forskellige priser, og det er forskelligt om de er mp3 eller wma.

Man skal også oprette en dba.dk profil, men udover at det er lidt besværligt, så fungerer det fint.

Og er der så ikke noget med at iTunes er åbnet her i Danmark?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/05-05 09:49 
Nej, Apple har droppet iTunes butikken i en række mindre lande, bl.a. Danmark... ;-(
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
MIKA-LMIKA-LSkrevet 03/05-05 10:09 
Det passer da i hvert fald ikke. Intet er officielt (det er det aldrig fra Apple før produktet er lanceret), men så sent som i sidste uge blev der indgået aftale med KODA, så noget sker der da (læs mere nedenfor)

Og netop derfor vil jeg støtte op om at vælge iTunes som butik, selvfølgelig med risko for at den danske afdeling endnu engang bliver udskudt ;)

Og mht. det med at vade 2 x 100 meter, er den stående regel vist at så længe du er 30 meter væk fra et fodgængerfelt, er du i din fulde ret til at gå over gaden hvor du er.

Jyllands Posten
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/05-05 10:18 
Media Mac skrev i går, at iTunes har en aftale på plads med KODA.
Så den skulle være god nok.

Media Mac d. 2/5
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 03/05-05 16:20 
Allofmp3.com har et stort udvalg og meget lave priser. Musikindustrien hader dem som pesten, men er ude af stand til at lukke dem, da de efter russisk lovgivning ikke er ulovlige. Så længe der ikke falder en dom, er det altså helt lovligt at bruge dem.

Allofmp3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/05-05 17:15 
Whoops, dér ramte vi vist en gråzone eller hvad? Det er lovligt i Rusland... men hvad med Danmark? England? Sverige? Cayman-øerne?

Der er et enormt problem med international lovgivning for digitale medier (eller nærmere, mangel på lovgivning).
JmogJmogSkrevet 03/05-05 17:42 
Det er altid svært at afgøre, når det drejer sig om import. Jeg ser det som noget, der kan sammenlignes med import af R1 DVD-film: Et dansk firma må ikke importere R1-film og sælge dem videre i Danmark, men danskere må gerne importere til privat brug.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/05-05 19:00 
MIKA-L>
Det passer da i hvert fald ikke.

okay, så har jeg taget fejl, sorry... Sidst jeg hørte noget om iTunes Store i Danmark, var den droppet/udsat/TBC eller andet... Jeg forstod bare, at Apple havde droppet konceptet i en række mindre lande, men de er så heldigivs kommet på andre tanker..
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
fumfumSkrevet 03/05-05 20:23 
Jeg tror det med itunes i danmark strandede lidt på, at det var et ikke euroland, så det kom til at tage lidt længere tid her.
Iøvrigt har jeg haft det samme problem med de to sange min datter fik af sin niece, som bor i Canada og har en ipod. Først brænde sangene over på cd via apples itunes, og så derfra tilbage som mp3, og videre ud på min datters mp3 afspiller.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/05-05 10:01 
iTunes Music Store er forresten åbnet i Danmark i dag...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig