X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Musik i Castlevania LOI


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 09/04-05 14:51 
Nu er jeg gået igang igen med dette spil. Og som et af de få spil, kan soundtracket virkelig nydes. Stemningen er helt i top når man pløjer sig igennem monstre eller bare går rundt i gangene. Jeg må indrømme at anlægget får et ekstra hak opad når dette spil bliver smidt i maskinen.
Sidst jeg prøvede det og næsten spillede det igennem, kan jeg huske at melodien på sidste eller næstsidste bane virkelig var iørefaldende. Den bed på lige med det samme. Er det sådan med alle Castlevania spil, eller er der tale om et enkeltstående tilfælde?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 09/04-05 15:05 
Det gælder alle spillene. Som man kan læse i vores Castlevania-artikel.

på side 5
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 09/04-05 16:30, rettet 09/04-05 18:15 
Det var tidligere min klare favorit indenfor musik i spil, og de ligger stadig i toppen, hvis ikke nummer et.

Se evt. her:
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=5972#101013
SumezSumezSkrevet 10/04-05 01:46, rettet 10/04-05 01:47 
RJK>
Det gælder alle spillene. Som man kan læse i vores Castlevania-artikel.

Næsten alle spillene har suveræn musik, når man sammenligner ud fra et spilsynspunkt. Det er dog mest synth-rock/metal hymner af den kliché-agtige skuffe.
Lige netop LoI skiller sig her ud, sammen med Symphony of the Night, med at have et mere "seriøst" soundtrack, skabt af den geniale Michiru Yamane (hun har også lavet musikken i Bloodlines til MegaDrive og Aria of Sorrow til GBA, men disse er ikke nær så storslåede). Jeg mener stadig at SotN nok står som det bedste spilsoundtrack nogensinde. Her er der større fokus på variation og klassisk lyd, med enkelte rock-agtige indslag. LoI er knap så "episk", men det er tydeligt at Yamane her har fået lidt mere frie tøjler, og slår sig løs med nogle imponerende, mere elektroniske, værker, der er fuldt ud på højde med SotN. Faktisk mener jeg at musikken er langt det bedste ved LoI, og den alene er grunden til at jeg ser frem til det næste Castlevania på PS2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig