X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Går det for vidt?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/04-05 20:33 
Jeg kunne godt tænke mig at spørge nogen af playright's brugere om de også har fået advarsler og henstilliger for noget som de ikke syntes har været helt fair. Eller måske nærmere sagt, strengt.

Jeg synes altid at jeg har været pænt god til ikke at nedgøre andre, generalisere om andre personligt eller svine andre til. Jeg mener aldrig at jeg har truet en anden bruger, udtrykt mig som... Se hele indlægget
Well crucify the insincere tonight...
88 emne(r).
« < 1 2

Svar
SumezSumezSkrevet 04/04-05 15:19, rettet 04/04-05 15:20 
Så, nu hører jeg åbenbart også metal, du kan ikke få nok. :)

Der er ikke noget at sige til at man kun kan forholde sig sarkastisk overfor Inas noget specielle smag i indretning, men jeg har jo også snakket med dig over en kop te og andet sukkerstads hos My, og helt ærligt, så kan du ikke ændre på hvordan du er. Uanset om du er Jonas eller forum-Sal. "Forum-Sal" er en naturlig rolle for dig at falde i. Det er en behagelig rolle for dig, hvor du kan få udspil for dine tanker. Opførte du dig anderledes på et forum, ville du ikke være dig selv. Det mener jeg alligevel, du er nu.
Men vi er vist langt ude på et sidespor nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/04-05 15:29, rettet 04/04-05 15:30 
En del af pointen med den her tråd er vel, at mods kan give henstillinger ifølge reglerne - følger man ikke reglerne, må man finde et andet sted at være. Man kan så diskutere, om reglerne er fair eller ej. Men det er dog direkte patetisk, at der gives henstillinger for stavefejl og brug af engelske ord - det er jo tegn på, at der er en moderator, som enten har for meget tid eller som ikke kan styre den smule magt han har fået tildelt.

MEN, når der gives en henstilling eller advarsel, så skal det dælme foregå i en ordentlig tone og med almindelig respekt for andre mennesker. De kommentarer og behandling jeg har set en vis moderator give brugere af hans forum, er direkte pinligt og flovt.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 04/04-05 16:43 
PalleJensen>
Men det er dog direkte patetisk, at der gives henstillinger for stavefejl og brug af engelske ord - det er jo tegn på, at der er en moderator, som enten har for meget tid eller som ikke kan styre den smule magt han har fået tildelt.

Nej. Det er tegn på at vi har et regelsæt, der siger at man ikke skal gøre disse ting. Længere er den sådan set ikke.

Og det er jo ikke fordi folk får henstillinger for et par stavefejl eller brug af enkelte engelske udtryk. Man får henstillinger for at skrive sløset og meningsforstyrrende, ved at være ligeglad hvordan man staver og om man bruger danske eller engelske ord i flæng.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 04/04-05 17:02 
RJK>
Nej. Det er tegn på at vi har et regelsæt, der siger at man ikke skal gøre disse ting. Længere er den sådan set ikke.

Det er vel dig / jer selv som har lavet det regelsæt, ja?

Ergo er det osse dig / jer som man giver skylden, når noget er FUBAR.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 04/04-05 17:24, rettet 04/04-05 17:25 
Okotta>
Det er vel dig / jer selv som har lavet det regelsæt, ja?

Selvfølgelig. Det gør da ikke Palles udtalelse mere sand.

At I overhovedet gider diskutere dette demonstrerer, at I ikke har læst mit lange indlæg i denne tråd - eller i hvert fald ikke forstået noget af det. Og så er det jo svært...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
salsalSkrevet 04/04-05 17:31, rettet 23/10-06 22:10 
Sumez>
Så, nu hører jeg åbenbart også metal, du kan ikke få nok. :)

Der er ikke noget at sige til at man kun kan forholde sig sarkastisk overfor Inas noget specielle smag i indretning, men jeg har jo også snakket med dig over en kop te og andet sukkerstads hos My, og helt ærligt, så kan du ikke ændre på hvordan du er. Uanset om du er Jonas eller forum-Sal. "Forum-Sal" er en naturlig rolle for dig at falde i. Det er en behagelig rolle for dig, hvor du kan få udspil for dine tanker. Opførte du dig anderledes på et forum, ville du ikke være dig selv. Det mener jeg alligevel, du er nu.
Men vi er vist langt ude på et sidespor nu.

Hm. Jeg sidder lidt og tænker på, hvordan det kan være. Jeg ved ikke, om vi er langt ude på et sidespor. Jeg synes godt, selve ideen kan relateres til emnet om, hvorvidt man kan tillade sig at involvere følelser på et internet-forum (For det er vel netop dét, det handler om). De mest passionerede brugere har selvfølgelig også følelser omkring boardet. Men er det påkrævet? Jeg forventer ikke, at folk på dette forum skal have tillid til virkelighedens Jonas (Handler, etc.), så er det ikke mere end rimeligt, at skabe et persona?

Jeg tænker (Angående dig og mig, baby), at det må være fordi, vi har brugt så relativt kort tid i hinandens selskab. Eller også gør jeg ikke mit arbejde godt nok. Hverken sal eller ihaveskrewed er et proprium, så det er en udbredt misforståelse at kalde ham 'Sal', da der netop ikke er tale om en person - men en sproglig konstruktion, et virtuelt begreb. At jeg så ikke personligt er i stand til at adskille de to ting godt nok er selvfølgelig beklageligt. Samtidig er det uheldigt at du/I gætter, hvem Jonas' repræsentation på forummet er. Men sal var ung dengang, og der er ikke noget sværere end at være anonym på internettet. Og det er jo bare spas, det dér med metal.

Denne samtale er jo et eksempel på en diskussion om virkeligheden - i mediet, fiktionen(M). I øvrigt en virkelighed, der i kraft af at foregå i M bliver metafiktion, men det er vel en anden sag. Vi har eksempelvis to aktører, Sumez og sal, der har mødt hinanden i virkeligheden. Der er tale om to distinkte karakterer i M, hvor virkelighedens personer (A) ved noget om hinanden samt deres personaer (A' - A i M). Jeg mener godt, at man gennem A' (Personaet) kan slutte noget om A (Mennesket) - forudsat at har mødt eller kender hinanden i virkeligheden. Ellers skal man være opmærksom på en mulig forskel. Problemet opstår, når folk foretager den praktiske formodning, at A' = A, hvor man i mine øjne (Uanset niveauet af "jeg er bare mig selv!") begår en fejl. A giver grobund for A', men A' kan ikke give grobund for A (Men vel godt for A", som når Sumez og sal taler om Morten og Jonas - metafiktion igen). Altså kan man ikke i M udlede noget om A fra A', med mindre man har den yderlige metafiktive dimension af A" med. Hvor man har mødt hinanden i virkeligheden.

Uanset hvad er det en spændende diskussion, synes jeg. Og relevant, for graden af distance til M fortæller jo også noget om, i hvor høj grad man forbinder følelser til sit personas virke i M.

Lidt tungt. Forhåbentligt forståeligt.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
OkottaOkottaSkrevet 04/04-05 17:31 
RJK>
Selvfølgelig. Det gør da ikke Palles udtalelse mere sand.

Det afhænger jo af øjnene der ser.

Mest af alt så lød det jeg svarede på, som et lille forsøg på at skjule sig bag regelsættet; At regelsættet er ufejlbarligt, og det man gør udfra dette, altid er korrekt opførsel (fra moderatorens side).

Det var lidt derhenne af, og det var bare det jeg ville pointere.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 04/04-05 17:48 
Okotta>
Det afhænger jo af øjnene der ser.

Nej. Det er simpelthen for langt ude. Der er fastsat en regel der siger, hvordan brugerne skal opføre sig og hvordan moderatorerne skal reagere, når det ikke efterleves. Så er det for fjollet at sidde og påstå, at når dette sker, så skyldes det magtmisbrug fra en enkelt moderator og hvad ved jeg. Det passer bare ikke. Selvfølgelig er der svipsere, men for langt hovedparten kan man roligt regne med, at når man har fået en henstilling eller hvad ved jeg, så står der en enig moderatorstab bag. At nogen får ind i hovedet, at fx Kristian eller Per kører på netop dem og bevidst tildeler uretfærdige henstillinger som chikane, grunder i intet andet end fordrejet selvopfattelse. Og hvis folk synes det er så ekstremt et problem, så er løsningen jo blot, at vi ikke fremover skriver moderatorafsender på henstillinger og advarsler. Pointen med dette er i første omgang, at lette kommunikationen herom. IKKE at det kun er pågældende moderator, der står bag.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JloweJloweSkrevet 04/04-05 17:49 
Play:right er det eneste forum jeg nogensinde har brugt aktivt. Større kompliment kan jeg simpelthen ikke give, og hatten af for RJK, Per og de andres enorme arbejde.

Med det af vejen, kan jeg ikke forstå hvorfor du RJK spiller et såret dyr, hver gang en bruger i dette indlæg har kritik.
I gør en masse rigtigt, men jeg vil simpelthen ikke finde mig i at en unavngiven moderator 5 år yngre end mig delvist skriver at jeg er en idiot, fordi jeg glemmer at lave et mellemrum mellem 2 ord. Eller sletter hele mit lange indlæg pga. at jeg bruger en kommentar som "slap dog af.." Når han selv svarer hånligt i op til flere indlæg.

Eller hvad med den gang en anden moderator valgte at ændre overskriften på et indlæg fra Okotta til "Okottas korstog mod (et gratisblad jeg har glemt titlen på)" Det er dårlig stil. Personligt har jeg altid fået ordentlige svar og fair behandling fra RJK, måske skulle han være moderator for de andre moderatorer.

Anyways jeg har fået meget få henstillinger og vist kun en advarsel. Men leveringen af flere af de henstillinger har gjort at jeg for det meste kun kommer på P:R for at læse, ikke skrive.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
RJKRJKSkrevet 04/04-05 18:04 
Jlowe>
Med det af vejen, kan jeg ikke forstå hvorfor du RJK spiller et såret dyr, hver gang en bruger i dette indlæg har kritik.

Jeg forsøger at få folk til at forstå, hvordan tingene hænger sammen. Langt det meste af det kritik der kommer her, er jo fra folk der ser meget snævert på tingene. Nu kender jeg KTC godt, så jeg kan vel godt tillade mig at bruge ham som eksempel :) KTC klager sin nød på baggrund af en enkelt advarsel, som han fik for 3-4 år siden på et andet forum. Som jeg endda dengang har brugt tid på at forklare ham og snakke igennem. Alligevel ligger det tydeligvis og nager, og skal så hives frem, når der er kritik på banen. Eksisterer P:R længe nok, så vil alle brugere have oplevet tilsvarende på et tidspunkt. Så kan vi få en tråd hvor folk brokker over et eller andet der skete for ti år siden. Jeg mener nu ikke at jeg er det, men det er vel naturligt at blive irriteret over at høre på den form for kritik.

Eller sletter hele mit lange indlæg pga. at jeg bruger en kommentar som "slap dog af.."

Hvis du havde gjort dig den ulejlighed at undersøge det, ville du vide at det er fast politik at slette indlæg, som der er et eller andet galt med. Netop fordi vi ikke vil rette i folks indlæg. Dermed også sagt, at det har været fejl, når det er sket.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 04/04-05 18:15 
RJK>
Selvfølgelig er der svipsere[..]

Proving my point.

At nogen får ind i hovedet, at fx Kristian eller Per kører på netop dem og bevidst tildeler uretfærdige henstillinger som chikane, grunder i intet andet end fordrejet selvopfattelse.

Det sagde du, ikke jeg :-P
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/04-05 18:26 
sal: Hvis din tese om M, A og A' er korrekt, hvad er Rune så? En andengradsligning eller kvadratroden af en række imaginære tal? :-P (Spas skal der til)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/04-05 18:36 
RJK>
...en enkelt advarsel, som han fik for 3-4 år siden på et andet forum. Som jeg endda dengang har brugt tid på at forklare ham og snakke igennem. Alligevel ligger det tydeligvis og nager...

Netop med den baggrund (KTC-eksemplet er ikke et enestående tilfælde) burde moderatorerne udvise den fornødne respekt, da det negative altid huskes meget bedre end det positive. Måske er det også med til at bestyrke din 95%/5%-teori.
SumezSumezSkrevet 04/04-05 18:48 
Det er virkelig fantastisk hvad du kan lukke ud, når du får mulighed for at køre derudaf, Jonas. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/04-05 19:54 
Det er interessant (og ikke mindst sjov) læsning ;)
BlossomBlossomSkrevet 04/04-05 20:08, rettet 04/04-05 20:08 
Jeg synes P:R er et rigtig godt og seriøst forum.
Det er efter min mening udelukkende skaberne (RJK) der bestemmer hvordan regelsætte skal være, og brugerne skal bare rette sig derefter.

Når det er sagt, så vil jeg dog stadig give ovenstående skribenter ret i, at når man får en henstilling ( berettiget/uberettiget) så skal tonen fra moderatoren være tættere på venlig end på nedladende.

Jeg tror i bund og grund ikke at folk er så utilfredse med at få henstillingerne...
Nærmere den måde de NOGENGANGE bliver afleveret på..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
KTCKTCSkrevet 04/04-05 20:15 
RJK>
Langt det meste af det kritik der kommer her, er jo fra folk der ser meget snævert på tingene. Nu kender jeg KTC godt, så jeg kan vel godt tillade mig at bruge ham som eksempel :) KTC klager sin nød på baggrund af en enkelt advarsel, som han fik for 3-4 år siden på et andet forum. Som jeg endda dengang har brugt tid på at forklare ham og snakke igennem. Alligevel ligger det tydeligvis og nager, og skal så hives frem, når der er kritik på banen.
Nu er jeg ikke klar over, om det med at se snævert på tingene var møntet på mig, men det står immervæk i samme afsnit, så jeg tillader mig at svare.
Jeg brugte dengang ret mange timer (usundt mange) i døgnet på at skrive på forumet, og satte en ære i at perfektionere mine indlæg i forhold til reglerne og med underbygget fakta hver gang. Om det så er snævertsynet at blive stødt, når man får en advarsel på et papirtyndt grundlag, efter at have lagt så meget energi i at følge reglerne, så lad det være det. Tro mig, jeg har sat mig på den anden side af bordet mange gange for at se det brede perspektiv, og selv fra det synspunkt var advarslen en stærk overdrivelse og misbrug af magt.
Sagen er bare den, at selvom vi snakkede om tingene og (tror jeg nok) blev enige om det tynde grundlag var under al kritik, blev advarslen ikke trukket tilbage og jeg fik ikke noget, der bare minder om en undskyldning. Og ja, så bærer jeg da nag, når man stadig ser grimme eksempler ind imellem.

Nu var emnet fremme, og hvis du analyserer min post lidt mere vil du se, at den faktisk ikke har til formål at puste til ilden og blæse problemet mere op, men at bidrage til emnet on-topic og faktisk vende det til noget mere positivt. Læg mærke til, at jeg faktisk skrev at tingene tilsyneladende gik den rigtige vej i min konklusion.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
salsalSkrevet 04/04-05 21:22 
Hyakotake>
sal: Hvis din tese om M, A og A' er korrekt, hvad er Rune så? En andengradsligning eller kvadratroden af en række imaginære tal? :-P (Spas skal der til)

Ud over at være en af de brugere på dette forum, som jeg i hvert fald overfladisk har meget lidt til fælles med, er han samtidig den, jeg har allerstørst respekt for, fordi han klinisk dissekerer alt, hvad han kommer i nærheden af og analyserer, diagnosticerer, korrigerer. Derudover har han tydeligvis enorm viden på et område, der interesserer ham meget. Og hvis folk ved meget om noget, de interesserer sig meget for, så har de min respekt. Hvem virkelighedens RJK er, skal jeg ikke udtale mig om. Jeg har kun set ham her på forummet (A') og i fjernsynet (A' igen). Præcis ligesom folk ikke skal udtale sig om, hvem du er. Og heller ikke om hvem jeg (Jonas) er.

Jeg synes ærligt talt, den her diskussion er uendeligt meget mere interessant end at høre på folk, der klager over, at advarsler og henstillinger bliver givet i en arrogant tone. Hvad er det for en verden, vi lever i? Skal dumhed og dovenskab nu ikke længere have konsekvenser? Det er hverken sundt eller interessant for forummet, hvor det derimod er langt mere interessant at høre, hvordan folk anskuer mediesfæren som konstruktion. For folk lægger jo følelser i det. Min-mand-har-været-mig-utro-tråden var en af de mest mindeværdige og besøgte tråde i lang tid - simpelthen fordi den var dramatisk, nærmest drabelig, og den var et eksempel på en tråd, hvor man - om ikke andet så - kunne simulere at træde ud af sit persona, fordi der var en stærk fornemmelse af en person på den anden side af skærmen - en person i stærk afmagt og med brug for vejledning.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
RJKRJKSkrevet 04/04-05 22:11, rettet 04/04-05 22:22 
KTC>
ikke har til formål at puste til ilden og blæse problemet mere op

Nej nej, det er jeg med på. Det var ikke for at picke på dig. Jeg ville bare eksemplificere situationen, ved at fremhæve et af disse "problemer", fra en bruger, der ikke ville slå mig ihjel for at gøre det ;) Jeg sagde bare at uoverensstemmelser altid vil opstå, så få dem da afklaret på en ordenlig måde, i stedet for at gå og blæse "småting" op til mere, end de er. Eventuelt igennem en anden moderator, hvis det er nødvendigt.

EDIT: Det skal i øvrigt siges, at vi ikke havde "opfundet" henstillinger dengang, hvormed alle fik advarsler for de ting, som vi nu giver henstillinger for. Om noget skulle du have haft det, der i dag er en henstilling.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/04-05 11:06, rettet 05/04-05 11:06 
RJK>
At I overhovedet gider diskutere dette demonstrerer, at I ikke har læst mit lange indlæg i denne tråd...

Nej det betyder at vi er uenige!
Så simpelt er det.

At du overhovedet kan finde på at skrive sådan noget som ovenstående, er for mig det væsentligste problem på P:R.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 05/04-05 11:41 
SeventhSun>
Nej det betyder at vi er uenige!

Uenige i hvad? I at reglerne er sådan? I kan jo bare gå ind og læse dem. De ER sådan.

Uenige i at reglerne bør være sådan? Fint, lav en tråd om det, og lad være med at blande alt muligt andet ind i det. Men jeg har allerede her forklaret hvorfor de er sådan, og hvorfor de ikke bliver lavet om, så det er en tabt sag på forhånd.

Det er muligt at du synes det er et væsentligt problem, men sådan er det altså. Som jeg har sagt er alternativet til et forum vi gider at bruge, at der ikke er noget forum. Så hvis du vil snakke for den sag, så snakker du reelt for at vi lukker forummet, og så er det som nævnt flere gange en noget mere optimal løsning, at dem der synes dette er så stort et problem, bare holder sig væk.

Hvis du mente noget tredje, har du ikke forstået, hvad jeg har skrevet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 05/04-05 11:44 
RJK>
Hvis du havde gjort dig den ulejlighed at undersøge det, ville du vide at det er fast politik at slette indlæg, som der er et eller andet galt med. Netop fordi vi ikke vil rette i folks indlæg. Dermed også sagt, at det har været fejl, når det er sket.

Jeg synes det er en politik, der måske skulle tage op til overvejelse. Problemet i det store hele er at folk føler sig censureret, og at de spilder deres tid med at skrive indlæg, fordi det måske bliver slettet af "ham-dér-der-kronisk-står-ud-af-sengen-på-det-forkerte-ben-hver-morgen". Der er ikke noget værre end spild af tid, og det er desto mere bare et stort irritationsmoment, hvis der slettes noget i en ophedet diskussion herinde.

Men når det så er sagt, synes jeg ikke der er noget galt med at have et "stramt" regelsæt i det her forum, så længe der er luft til at være fleksibel. Det er beundringsværdigt at der er nogen der vil drive et forum uden bandeord og for mange anglificeringer (selvom det er svært, emnet taget i betragtning) og så endda vil stå ved det bagefter. Moderatorjobbet er utroligt utaknemmeligt, dårligt lønnet og uden feriepenge, så al respekt til jer herinde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 05/04-05 11:49 
Alternativet til at slette indlæg er at rette i indlæg, og det ønsker langt de fleste af os ikke. Det kan godt være det er irriterende at få et indlæg slettet, men det er væsentligt mere irriterende at få rettet i et indlæg, uden at man ved, hvad der er rettet.

Et indlæg går jo ikke tabt, når det bliver slettet. Man får i den medfølgende henstilling en kopi af det slettede indlæg samt info om, hvad der er galt med det. Så kan man rette dette, og derefter oprette svaret igen. Det er meningen med det, og det kan langt de fleste da sagtens finde ud af.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 05/04-05 12:30 
Hvis der er bevaret en kopi, så er det selvfølgelig mere berettiget at slette det :) Jeg mener nu ikke det har været tilfældet ved et par af mine henstillinger, men det er efterhånden så længe siden at min hukommelse sandsynligvis bare har bøjet mindet til min fordel :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 05/04-05 12:43, rettet 05/04-05 12:43 
Det har den. Der har altid været en kopi af det slettede med henstillinger og advarsler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 05/04-05 14:23 
Ja, det kan faktisk ikke undgåes. Det fungerer teknisk set sådan, at der automatisk tildeles en henstilling, når vi sletter et indlæg, og det slettede indlæg sendes helt automatisk med forklaringen. Man skal faktisk anstrenge sig noget som moderator, før der sker noget som helst andet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/04-05 17:18 
RJK>
Hvis du mente noget tredje, har du ikke forstået, hvad jeg har skrevet.

Jeg ville egentlig have skrevet et langt og forklarende indlæg.
Men jeg ved det er nytteløst.
Du har nu to gange i denne tråd fortalt mig hvad jeg forstår og ikke forstår. (den første gang var godt nok indirekte)
Den slags vil jeg normalt ikke finde mig i.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Zzap!Zzap!Skrevet 05/04-05 18:53 
Finde dig i? Det kan du bliver nødt til! lol.
Hvad vil du gøre, klage?
Born to kill space
la0sla0sSkrevet 05/04-05 22:02 
Det rent personlige først:

Jeg har fået en enkelt henstilling engang, som jeg mente var en tand for hidsig. Det blev til en diskussion mellem hin moderator og jeg selv. Hvilket resulterede i, at vi, efter visse indledende misforståelser, fandt ud af sagerne, og at en lignende situation blev ordnet helt fornuftigt. Det satte jeg meget pris på.

Mere generelt vil jeg mene, at et godt forum, skal køres ved en balancegang, der kort skitseret er, mellem det umiddelbare og fornuftige. Det er selvfølgelig utydelige begreber, men min mening er her, at man skal kunne gå umiddelbart til det, i hvert fald så let som muligt. I kontrast dertil skal det være fornuftigt, altså godt dansk, og hvad dertil hører. Et forum baseret på almen god dannelse, som generelt er i underskud i dag, og som da også kan være strammende og puritansk til tider. Det er nok derfor, at FAQen er oprettet. Jeg mener dog samtidigt, at det bliver for meget, hvis FAQ'en skal læses igennem, for at man kan bruge stedet. Det kan blive for rigidt, dermed ikke sagt, at jeg ikke forstår eksistensberettigelserne for FAQen. Den er nødvendig, men skal heller ikke bruges, efter min mening, som et uniformeringsværktøj.

Når det er sagt, så føler jeg heller ikke, at det er tilfældet. Til tider kan det måske snerpe an, men på den anden side, kan brugernes (deri medregnes undertegnede) opførsel også snerpe an til at skabe et irriterende værested.

Sal: Jeg synes du overdramatiserer en del i din lidt maniske monolog om iscenesættelse og metafiktion. Der er ingen tvivl om, at en profil kan accentuere karakteristika, man selv ser som værende interessante. At gå derfra og til at mene, at accentueringen er det der præger, kan i mine øjne ikke være andet end en overdrivelse. Det er i øvrigt trivielt, eller banalt, at gå i detaljen omkring det selviscenesættende, ikke mindst fordi det er så selvfølgeligt. Det er selvfølgeligt, at et lag der kommer imellem bruger og ytring, og som derfor til en vis grad afspejles i teksten. Det kan man så forstørre op, og gøre til den primære del, af det der kaldes et internetforum. Eller man kan vælge, at se stort på det, deltage i debatterne. Vel vidende, at der er rollespillere, som nyder at spille, ligesom det virkelige liv. Iscenesættelsen som tema, er vel egentlig mere hysterisk end interessant, i det lange løb. Selvom det hysteriske jo rummer noget.

Til sidst, Sal, så er det at kalde folk ud ved navn, nok generelt uønskeligt, det er nok en overtrædelse. Jeg har gjort det med RJK engang, eller Rune, men det var mest for at drille lidt, ligesom han brugte mit navn på samme måde, og jeg tror da ikke, at noget blev klinket i den forstand.
Hvad sker der?
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/04-05 22:47, rettet 05/04-05 22:48 
Joachim M Andersen>
Og Frederik din boardhistorie, helt tilbage fra Nintendome og Gamelife for efterhånden lang tid siden, er ikke så pletfri endda;) Men det er min vel heller ikke (måske alligevel lidt mere end din;) )

Helt bestemt, mate.

Når jeg sidder og kigger mine 177 sendte Mails igennem, kan jeg også godt se det. Fra dengang hvor jeg hed "Gedens farfar" og senere "Public Enemy".
Jeg er skam ikke glad for at indrømme mange af de episoder fra de steder, som du nævnte Joachim, såvel som Gamereactor, og hvor ellers vi havde vores ekstreme konfrontationer.
Ligesom alt det drama der var med folk som Polt og NeXuS(inde på Gamereactor's forum).
Faktisk føler jeg selv(med alle mine henstilliger og advarsler) at jeg er en af de meget sure æbler på dette site. Lidt ligesom SaturinoX(der blev udelukket)
Personligt føler jeg bare, at det kan være svært at ligge det omdømme bag sig, såvel som vaner.

Jeg er alligevel ked af alt det dårlige, som jeg bidragede til, fra den tid, såvel som at jeg den dag idag, ikke rigtig har været i stand til at forbedre mig(som jeg selv troede, at jeg havde).
En anden ting som jeg også lige vil sige, er at jeg aldrig rigtig har skænket P:R folkenes dedikation, til dette site en tanke, såvel som omkostningerne for serverne, når de ikke har nogen banner-reklamer.
Jeg kan godt forstå at det må være irriterende at skulle høre på folk der er utilfredse med det man går og laver for andre i sin fritid, uden at få noget igen.
Det er jeg ked af(undskyld) og set i bakspejlet var det nok egoistisk af mig at lave denne tråd.
Det havde jeg ingen ret til.
Well crucify the insincere tonight...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 05/04-05 22:57, rettet 05/04-05 22:59 
Til laOs om FAQ:

Jeg syntes det mindste man kan gøre, når man opretter en bruger på dette sikkert tidskonsumerende, og højmodererede forum, er at læse FAQ'en. Jeg syntes visse folks udtalelser virker egoistiske. Dermed ikke sagt at du er det. Alternativet til dette er måske at forummet blev kollektivt ejet, så alle gav lidt penge, alle modererede, eller skrev artikler, etc.
Men dette ville sikkert gå i stor-kluder efter kort tid. Og lad måske værd med at med at falde i depressionens sorte hul, og føle dig ensom og forladt, fordi du får en enkel henstilling. Jeg har selv været sur over en henstilling... i _1_ minut, så tænkte jeg, "hvad fanden, lad mig i stedet bruge tiden på at høre lidt musik".

So long...
soon the world will be one big computer
RJKRJKSkrevet 05/04-05 22:59, rettet 05/04-05 23:00 
Valkyrie>
Jeg er alligevel ked af alt det dårlige, som jeg bidragede til, fra den tid, såvel som at jeg den dag idag, ikke rigtig har været i stand til at forbedre mig

Du har helt sikkert forbedret dig. Fx har du jo ikke gemt dig under et nyt navn i snart to år, hvilket må være en eller anden personlig rekord ;p

I sin tid satsede vi ellers på, hvad du ville skifte navn til, når du opdagede, at valkyrier altid er kvinder... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 05/04-05 23:53 
Til yokana...

Jeg tror du misforstår mig komplet :)

Jeg er hverken sur over noget som helst med henstillingen. Den blev tværtimod ordnet rigtig godt.
Og FAQen har jeg ikke noget problem med som sådan. Jeg siger bare, hvilken balancegang jeg mener et forum bør gå på. Det er bare det. Det var mine overvejelser over det.
Hvad sker der?
salsalSkrevet 06/04-05 00:33, rettet 06/04-05 00:35 
la0s>
Sal: Jeg synes du overdramatiserer en del i din lidt maniske monolog om iscenesættelse og metafiktion. Der er ingen tvivl om, at en profil kan accentuere karakteristika, man selv ser som værende interessante. At gå derfra og til at mene, at accentueringen er det der præger, kan i mine øjne ikke være andet end en overdrivelse.

At accentueringen er dét, der præger? Det skal jeg vist have forklaret. Er en accentuering ikke per definition en udpensling, en nuancering? Det er vel ikke en prægning i sig selv, da en prægning netop er en ekspansion til eller ændring af objektet. Eller hvad er det egentlig, du mener? Det kan en profil godt. Enig. Men en profil kan lige så vel præsentere folk for ting, som personen bag ikke moralsk kan stå inde for. Jeg siger ikke, at der nødvendigvis er en enorm forskel på A og A’, hvilket bringer os videre til…

la0s>
Det er i øvrigt trivielt, eller banalt, at gå i detaljen omkring det selviscenesættende, ikke mindst fordi det er så selvfølgeligt. Det er selvfølgeligt, at et lag der kommer imellem bruger og ytring, og som derfor til en vis grad afspejles i teksten. Det kan man så forstørre op, og gøre til den primære del, af det der kaldes et internetforum. Eller man kan vælge, at se stort på det, deltage i debatterne. Vel vidende, at der er rollespillere, som nyder at spille, ligesom det virkelige liv.

… pointen. Som jo netop er, at alle beskæftiger sig med hinanden via mediet – rummet – M – der får karakter af et virtuelt rum. Jeg siger, at man på ingen måde gennem et virtuelt rum (M), via folks brugere (A’), kan tillade sig at formode noget omkring folks fysiske person (A) udelukkende med baggrund i M. Hvad du mener med, at noget i ’en vis grad’ kan afspejles i teksten, forstår jeg ganske enkelt ikke.

la0s>
Iscenesættelsen som tema, er vel egentlig mere hysterisk end interessant, i det lange løb. Selvom det hysteriske jo rummer noget.

Jeg er enig. Men iscenesættelse er vel ikke nødvendigvis det primære. Som tidligere nævnt bliver logik ikke mindre logisk om det kommer fra sal eller Jonas. Om end folks modvilje mod retorikken nok er større eller mindre afhængigt af tilhørsforhold til afsenderen (A’ eller A”). Det hysteriske ’rummer noget’? Forklaring udbedes. Mere hysterisk end interessant? Må jeg lige være fri, kammerat.

la0s>
Til sidst, Sal, så er det at kalde folk ud ved navn, nok generelt uønskeligt, det er nok en overtrædelse. Jeg har gjort det med RJK engang, eller Rune, men det var mest for at drille lidt, ligesom han brugte mit navn på samme måde, og jeg tror da ikke, at noget blev klinket i den forstand.

Uklart. Ikke forstået. Hvad mener du? Kalder sal nogen ved navn? Som i øgenavn? Pumez? Barcus? Eller hvordan? Bruger han folks rigtige navne (Ja)? Det står jo i folks brugerinformation. Tilgængelig information på selve sitet. Er det en decideret synd at gøre brug af den? Eller må sal ikke kalde Sumez for Morten? Uønskeligt? En overtrædelse? Og, mere interessant, må Jonas så (I tilfælde af klar understregning af afsenderens identitet) på forummet kalde Sumez for Morten?

I det hele taget forstår jeg meget lidt af, hvad du skriver. Skal det konkret kommentere min beskrivelse af et virtuelt rum? Det må det meget gerne. Jeg vil gerne diskutere.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
HeroldHeroldSkrevet 06/04-05 03:31 
Valkyrie>
Ligesom alt det drama der var med folk som Polt og NeXuS(inde på Gamereactor's forum).

Hahahaa, var det dig? Det kan jeg svagt erindre :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/04-05 12:51 
sal>
Jeg siger, at man på ingen måde gennem et virtuelt rum (M), via folks brugere (A’), kan tillade sig at formode noget omkring folks fysiske person (A) udelukkende med baggrund i M.

Du har ret, men 99,9% af alle forumbrugere i hele verden gør det alligevel. :-) Og selvom jeg ved, det er forkert, kommer jeg til det ind imellem.

Man kan jo også "formode rigtigt", selvom det ikke ændrer ved at det er forkert at gøre fra starten af.

Hvad kan man gøre ved det? KAN man gøre noget ved det?
MarcusMarcusSkrevet 06/04-05 15:28, rettet 06/04-05 15:35 
Selv om noget af det en person siger er "skuespil", er det stadig en del af den virkelige personlighed. Fx. tror jeg også ofte at nogle personer i virkeligheden, ikke er 100% som de gerne selv vil være men kan mere udleve den optimale væremåde på nettet hvor man undgår hele den emotionelle side af samtaler og samtidig ikke har nogen faste roller som man har en tendens til at falde ind i i virkeligheden. Og det man vælger er man.

Jeg kan ikke se noget forkert, i at drage konklusioner til personerne i virkeligheden. Det er jo uanset hvad en del af personligheden der svarer. Derved kan jeg heller ikke se noget forkert i at kalde folk ved navn.

Interessant diskussion iøvrigt.

Jeg håber det jeg har skrevet giver mening nok. Jeg plejer ofte at lave en hel masse kommafejl da jeg er elendig til kommasætning. Det har jeg dog aldrig fået henstillinger for. Det jeg har fået henstillinger for, har været formelle fejl og det er fint nok sådan set. Jeg har ikke fået nogen nedsættende kommentarer heller, men jeg synes da nogle af dine eksempler, lyder lidt ubehagelige Frederik Ovesen.
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/04-05 21:55 
Herold>
Valkyrie>
Ligesom alt det drama der var med folk som Polt og NeXuS(inde på Gamereactor's forum).

Hahahaa, var det dig? Det kan jeg svagt erindre :D


Nej nej! Ikke mig, men jeg var hæftigt inde i flamewars med de to(ligesom Joachim også var - Ihvert fald med NeXuS).

NeXuS er vist nu skribent på Gamereactor, mens Polt... Jeg ved ikke hvad der skete med Polt, men det er sikkert ikke godt!:-)
Well crucify the insincere tonight...
88 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig