X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Firefox problem?


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 28/01-05 23:53 
Jeg har lige installeret Firefox og skulle ind på The-rock.dk og der finder jeg ud af at jeg ikke kan logge mig ind. Når jeg klikker i feltet hvor jeg skal skrive min email, sker der ingenting. Da det er første gang jeg har oplevet det, vælger jeg at skylde skylden på Firefox :) Har I nogle forslag til hvad der skal gøres? Evt noget med instillinger i selve browseren?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CrishakeCrishakeSkrevet 29/01-05 00:00 
Hmm.. Firefox har det godt nok ikke alt for godt med alle sider (endnu)..
dRxLdRxLSkrevet 29/01-05 09:22 
Eftersom det er firefox der overholder w3 standarderne, må vi vel gå ud fra at det ikke er alle sider der har det godt med firefox endnu?

At Microsoft har forsøgt at udnytte deres markeds position til at korrumpere browser standarderne, og i processen lykkedes at gøre det usikkert for deres egne kunder at bruge nettet, skal vel ikke lægges firefox til last?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 29/01-05 10:11 
Jeg ved ikke om det skyldes samme problem men jeg kan heller scanne online fra Housecall Trend. Den virusscanner mener at jeg bruger Netscape og beder mig om at downloade en obskur .exe fil. Dette er også prøvet men uden held :-/
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 29/01-05 11:05 
dRxL>
At Microsoft har forsøgt at udnytte deres markeds position til at korrumpere browser standarderne, og i processen lykkedes at gøre det usikkert for deres egne kunder at bruge nettet, skal vel ikke lægges firefox til last?

Helt enig - men man bliver nogen gange nød til at være realist og indse at hvis man vil have en korrekt visning af alle side, så må man bide i det sure æble og bruge MSIE - selvom det er et skod produkt og Firefox er klare bedre på mange andre punkter.
NaieraNaieraSkrevet 29/01-05 11:44 
Det ér jo heldigvis muligt at have begge browsere installeret. Man skal ikke lave et større problem ud af det end det er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 29/01-05 12:47 
Muligt ja, men upraktisk.
NaieraNaieraSkrevet 29/01-05 12:50 
Man kunne så også bare forsøge, at finde alternativer til de latterlige sider der slet ikke fungerer i Mozilla. Heldigvis er det kun min netbank der kræver, at jeg flytter musen HELT NED på start-menuen og starter IE.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 29/01-05 13:08 
Jeg taler ikke om sider der ikke virker, men ser forkert ud.
Men hvis man syntes det er sjovt at sidde og skifte imellem browsere når man besøger en ny side for at sikre at den fungerer og vises korrekt, så værsgo.

Jeg har bare lært at leve med MSIE's mange fejl og mangler, men få en korrekt visning af alle sider.
Men når/hvis Firefox bliver bedre på denne punkt, så skrifter jeg med glæde.
NaieraNaieraSkrevet 29/01-05 13:13 
Det er jo ikke Mozilla der skal blive bedre.

Desuden får du problemet til at lyde meget større end det er. Det er et absolut FÅTAL af sider der vises bare en smule forkert i Mozilla. Endnu færre virker ikke som de skal. At sidde og skifte mellem browsere er ikke nødvendigt. Grow up.

Uden IE er du desuden også uden tabs. Ufatteligt at folk kan overleve uden tabs.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 29/01-05 13:50 
Naiera>
Grow up.

LOL.. sjovt udsagn når det lige kommer fra dig!
DizzyDizzySkrevet 29/01-05 17:27 
Nu kan jo lidt groft sige at man ikke kan afinstallere IE, og da Firefox ikke fylder særlig meget kan jeg nu heller ikke se problemet med 2 browser. Du få gange jeg støder på sider som ikke vil vises i firefox højre klikker jeg på side og vælge hvis denne side i IE, meget nemt.
Og hvor er det dejligt at ikke bekymre sig om sikkerhedshuller, browserkapringer og ligene tåbligheder som man får med IE ;)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SumezSumezSkrevet 29/01-05 17:36 
Ja, det er pisse irriterende. Jeg bruger jo IE, og jeg sidder HELE TIDEN og bekymrer mig om sikkerhedshuller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 05/07-08 22:48 
Der er et par ting, der irriterer mig i Firefox 3.0, måske nogen ved, om det kan ændres.

I Firefox 2x og de fleste andre browsere, så kan man i adressefeltet skrive de første bogstaver af et link, man tidligere har besøgt, for på den måde hurtigt at kunne vælge linket. I Firefox 3.0 der søges der både i links og de forskellige siders beskrivelser. Det gør funktionen lidt bøvlet i praksis. Kan man ikke vælge, at der kun skal søges i links?

I Firefox 2x havde jeg lagt et link til Google på Navigationslinien til højre for adressefeltet, så der var hurtigt adgang. Det sås så som et ikon. I Firefox 3.0 placeres linket i en pile-menu i stedet, hvilket jo kræver et ekstra klik, og så går noget af fidusen af. Sjovt nok kan man vælge Tilpas og flytte linket et par millimeter, og derefter ses det som et ikon. Men næste gang Firefox starter, ligger linket igen i en menu. Bogmærkelinien er ikke løsningen, da jeg ikke vil opbruge mere skærmplads :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-08 23:04 
Er der ikke en Google search-bar i højre hjørne?
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/07-08 13:47 
Jo, det er der i hvert fald i min Firefox 3.0

Jeg er også lidt irriteret over den nye adressebar - især at der ikke er plads til ret mange i listen over de senest besøgte website.

Og desuden er GUI godt nok blevet grimt i forhold til Firefox 2.x ...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-08 14:08 
Nå det kan godt være man ikke skal lytte til mig omkring Firefox. Fedora har lige opdateret firefox til version 2.0.0.15 :p Og svjh. så er 3.0 da ude til Linux...
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 06/07-08 14:17, rettet 06/07-08 14:31 
Der er ikke noget Goggle-felt hos mig, men den huskede nok bare indstillingerne fra 2x, da jeg installerede 3.0. Jeg foretrækker også selve Googles site fremfor søge-felter i browserne, så man hurtigt kan vælge sprog, billedsøgning og den slags. Kan dog godt være, at de mere omfattende søge-felter kan nogenlunde det samme.

Med hensyn til adressefeltet, har jeg siden indlægget lagt mærke til, at det ikke kun er tidligere links samt link-beskrivelser, der søges i. Der dukker også forslag til sites op fra ens bogmærker. Det gør desværre funktionen endnu mere rodet og besværlig. Nå, men der kommer/findes måske en plug-in, som kan klare det :)

EDIT: Havde åbenbart ikke lagt mærke til, at der søges i tidligere besøgte links, link-beskrivelser og sites fra ens bogmærker - ikke ubesøgte sites :)

EDIT 2: Men hvis man sletter importerede bogmærker fra Internet Explorer og i stedet bruger den plug-in, som deler bogmærker med Internet Explorer, så søger browseren ikke længere i bogmærkerne :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/07-08 14:27 
Der er desuden nogle bugs i 3.0's flash support: Jeg kan ikke få menuen øverst på gametrailers website til at fungere ordentligt :/

Synes ellers browseren er fin, og nogle af de nye visuelle tiltag fungerer godt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 09/07-08 13:10, rettet 09/07-08 13:10 
Plug-in, som ændrer udseendet af adressefeltet til det gamle. Teknikken bag er dog den samme:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6227

Der er også et trick til at ændre antal links i feltet fra de normale 12. Man skal dog rode manuelt med konfigurations-indstillingerne:
http://kb.mozillazine.org/Editing_configuration
http://kb.mozillazine.org/Browser.urlbar.maxRichResults

I øvrigt skulle det nye adressefelt med tiden lære af ens brug, vel så de mest relevante resultater kommer øverst.
JAAJAASkrevet 09/07-08 13:27 
Hvorfor h..... kan jeg pludselig ikke vaelge "reply" i hotmail med Firefox 1.5? Det kunne jeg for en uge siden derhjemme, ogsaa med Firefox 1.5. Faar ogsaa en advarsel om at jeg ikke bruger en kurrent browser. Hotmail foreslaar mig endda at bruge Mozilla Firefox. Jeg er ikke interesseret i at bruge hverken 2.0 eller 3.0.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/07-08 17:41 
Hvorfor i alverden vil du dog ikke opgradere til en nyere browser???

Det er jo ikke for sjov de laver nyere versioner.
F.eks kan der være sikkerhedshuller, som du udsætter dig selv for - omend det naturligvis er færre end med IE.

Og som du selv skriver - websider har det med at opgradere til nyere teknologi, og så er din browser pludselig intet værd.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JinkJinkSkrevet 09/07-08 18:08 
Nu det kun fordi jeg har formateret min computer, at jeg kører Firefox 3. Men jeg har det på samme måde, at jeg ikke gider at opdatere min browser hver gang der kommer en ny version. Jeg finder det besværligt og giver oftere faktisk flere problemer. Sikkerhedshuller har jeg heller aldrig haft problemer med, så det bekymre mig ikke rigtig.
JAAJAASkrevet 10/07-08 05:27, rettet 10/07-08 07:03 
SeventhSun>
Hvorfor i alverden vil du dog ikke opgradere til en nyere browser???

Fordi de rent faktisk er daarligere til mit brug. Jeg leder egentlig ogsaa mere efter et svar paa 1.5 problemet end efter et angreb paa min smag i browsere :P Anyway, nu har jeg installeret FF2 som en noedloesning paa denne computer.
nerosnerosSkrevet 01/09-08 09:13 
Er der nogen som har fået deres Firefox opdateret til den nyeste version? Nu kan jeg så ikke længere bruge min netbank? Så jeg er gået tilbage til Safari igen og der virker det. Faktisk er det jo også en bedre browser.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 01/09-08 10:01 
neros>
Faktisk er det jo også en bedre browser.

Safari er helt sikkert blevet til en rigtig udmærket browser med tiden, men det er ikke et indiskutabelt faktum at den er bedre end firefox.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 01/09-08 10:41 
Nej nej jeg mener IMO ;-)
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 01/09-08 18:48 
JAA>
Jeg leder egentlig ogsaa mere efter et svar paa 1.5 problemet

Hotmail har sikkert ændret på deres java-kode.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig