X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lovkrav om lønkonto?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 19/01-05 19:50 
Er det et lov krav at man skal have en konto i en bank hvis man skal have udbetalt løn?

Nogen der ved det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BlossomBlossomSkrevet 19/01-05 19:58 
Hmm. Jeg mener ikke det er et lovkrav, men jeg tror ikke der er ret mange arbejdspladser der VIL udbetale løn på andre måder..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
3of193of19Skrevet 19/01-05 20:11, rettet 19/01-05 20:12 
Ja det er vist et lovkrav. Jeg læste tilfældigvis om det for en uge eller to siden et eller andet sted i forbindelse med en artikel om DK gebyret.
ChronoChronoSkrevet 19/01-05 20:40 
Heh, har vi også lige diskuteret i dag :)

Det er et lovkrav.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 19/01-05 21:01 
Hvor læser jeg mere op på denne dankort-gebyr sag?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/01-05 10:29 
Fornemmer jeg et sagsanlæg ved menneskerettighedsdomstolen?

Jeg har selv tænkt på det.
Det er jo tæt på, at man faktisk ikke kan få fat i sin løn uden at det koster penge - det kan simpelthen ikke være rigtigt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 20/01-05 10:40 
Havde bare tænkt på en kronik i politikken...

Til at starte med i hvert fald ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 20/01-05 11:16 
Hvad er da problemet?
Daniel, ønsker du at have alle dine penge liggende under hovedpuden derhjemme?
dRxLdRxLSkrevet 20/01-05 11:26 
Jeg vil have et alternativ til at bruge bankerne. De har jo vist at de ikke magter opgaven.
Jeg skal nok linke til min færdige artikkel. Den skal skrives, da jeg også skal bruge den til en universitetsopgave på retorik. Om den bliver indsendt til politikken eller ej afhænger lidt af om den bliver god nok eller ej.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 20/01-05 11:32 
Det er jo rigtigt... Det er simpelthen til grin, at privatejede banker, kan styre vores økonomi, som de lyster.
Har også altid gået ind for at bankerne skal være statsejede og gebyrfri. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 20/01-05 17:54 
SeventhSun>
Det er jo tæt på, at man faktisk ikke kan få fat i sin løn uden at det koster penge - det kan simpelthen ikke være rigtigt.

Gebyrerne er noget svineri, men mht. til at det er et lovkrav, at man skal have en bankkonto for at få løn, så er der jo ikke noget at komme efter. Det er gratis at have en konto, og det er gratis at hæve penge i banken. Med hensyn til lønkonto, er der jo ikke noget at brokke sig over.
dRxLdRxLSkrevet 20/01-05 18:02 
Jow hvis man af princip ikke kan li' banker, så er der.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 20/01-05 18:26 
Men nu snakker jeg jo ikke om at kunne lide dem eller ej. Jeg mener bare at bankerne jo intet gør for at forhindre folk i at opbevare deres løn og kunne hæve den igen gratis. Der er altså ikke nogen basis for at snakke om brud på menneskerettigheder osv.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig