1901. |
|
Et godt svar på en fighter fra Konami, som dog aldrig formåede at måle sig med datidens storkonkurrent (Tekken). |
Hanky |
1 |
5,8/10 |
1902. |
|
Vægten på historisk akkuratesse er selvfølgelig et plus, men spillet er generelt alt for let, og engagerer aldrig spilleren særligt. I det hele taget en titel der ikke fænger særligt. |
la0s |
4 |
4,5/10 |
1903. |
|
En klar forbedring. Selvom spillet vier fra den originale fortælling, har den en overbevisende tone. Strategipræget spil, med en udmærket sværhedsgrad. Man kan dog blive træt af den, med tiden. |
Daihyoumaru |
1 |
5,8/10 |
1904. |
|
Næsten det hele her i er boss battles, spillet køre godt uden slowdowns i. Du kan save dit replay, plus andre fede ting(hvis man kan læse japansk), der medfølger en DVD(gameplay fra arkade versionen) |
KroeboCop |
1 |
6,5/10 |
1905. |
|
2 sjove modes, masser af god musik. Det her er klart et af de bedste CAVE spil. Godt med lidt helikopter tema. |
KroeboCop |
1 |
8,0/10 |
1906. |
|
Godt actionspil med få RPG-elementer. Ganske udfordrende og grafisk okay. Det store problem med spillet er den meget ujævne kontrol som gør spillet sværere end det er i forvejen. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1907. |
|
Et virkelig godt spil, man kunne give episke to spiller kampe. Det absolut bedste på sin tid, kan med en anelse venlighed godt spilles i dag. |
la0s |
3 |
5,9/10 |
1908. |
|
Sammen med sin forgænger grundlaget for, at fodboldspil nogensinde blev sjove at spille. Er selvfølgelig overgået mange gange siden, men har stadig sin charme og det er stadig udfordrende. |
RJK |
1 |
5,8/10 |
1909. |
|
En aldeles uspillelig katastrofe. Kick Off-serien var Dino Dini - uden ham var det ligeså elendigt som andre fodboldspil. Som perfekt eksemplificeret af denne skrækudgivelse. |
RJK |
1 |
2,0/10 |
1910. |
|
Spillet har en masse charme, men det er ikke helt nok til at bære det middelmådige gameplay, og frustrerende områder. Musik og grafik taber til f.eks. Metroid og Zelda. Auberginer sucks! |
Kamek |
3 |
5,9/10 |
1911. |
|
Standard action platformer, efter gammel opskrift. Meget få overraskelser, og middelmådige controls. I det mindste er det relativt kort, og har uendelige continues. |
Kamek |
1 |
5,0/10 |
1912. |
|
Hurtig og kontant action af den slags der virker fint, men som også er så ligegyldigt som det kan være. Ikke et dårligt spil som sådan, bare et ligegyldigt spil. |
la0s |
2 |
4,6/10 |
1913. |
|
For mig drukner den fascinerende stil og lydside desværre fuldstændigt i noget af det dårligste gameplay jeg har oplevet. Figurernes lange monologer om ingenting blev desværre også trættende. |
Goodtimes |
4 |
6,6/10 |
1914. |
|
Et udmærket kampspil der dog aldrig når op i Street Fighter 2 klasse. Et omfattende combo-system og masser af forskellige moves gør, at spillet tager lang tid at lære. |
Chrono |
5 |
5,2/10 |
1915. |
|
En franchise men enten elsker eller hader. Jeg det første. Konveteringen (eller opsamlingen) er bare ikke perfekt. spørgsmålet er om N64 egner sig til denne type spil? |
Bede-x |
2 |
5,0/10 |
1916. |
|
|
|
5 |
5,9/10 |
1917. |
|
Godkendt singleplayer - minus sidste bane. Grafisk imponerende. Styringen er et af de svageste punkter - meget tung og upræcis. |
enfen |
7 |
5,7/10 |
1918. |
|
Spillet er flot at se på, men for mig bider det ikke rigtigt. Kedelige fjender og kedelige våben. Plottet er grinagtigt og føles som om det er lavet af en 12-årig. Nok mest for genreinteresserede. |
neros |
4 |
5,9/10 |
1919. |
|
På den ene side et relativt velskabt FPS med attraktiv grafik, på den anden side et ret generisk stykke af samme genre med et par design fadæser. |
Nuclear Deter... |
2 |
6,3/10 |
1920. |
|
Vildt flot og velkørende sci-fi FPS. Til tider underligt frustrerende og indviklet, med en halvkedelig og forudsigelig fortælling, fyldt med tossede fascister. |
Naiera |
5 |
5,4/10 |
1921. |
|
En god Lemmings klon sat i et middelalderligt univers. Sværhedsgraden er meget høj, men giver man spillet tid så skal det nok underholde. Et af de få Super Nintendo spil der kan spilles med mus. |
Chrono |
1 |
5,8/10 |
1922. |
|
Strengt lineært, men super intens spiloplevelse. Det mest vellykede film-spil i nyere tid. Lidt grafisk slow-down, men underholdningsværdien er ganske enkelt upåklagelig. |
millennium |
15 |
6,4/10 |
1923. |
|
Et underholdende spil, med masser af fjender og omgivelser der skal pulveriseres! Banerne er dog temmelig labyrintiske og forvirrende, hvilket er det eneste der giver spillet levetid. |
Kamek |
2 |
6,3/10 |
1924. |
|
Fint fantasy-hack'n'slash med hele fem forskellige figurtyper samt mulighed for at stige i levels på vejen gennem eventyret. |
Goodtimes |
1 |
5,0/10 |
1925. |
|
Absolut en klassiker, og allerede i '94 var der gode figurer med, men der er for meget Fatal Fury over styringen for min smag, og de fastlåste hold medfører meget irritation. |
Sumez |
1 |
5,0/10 |
1926. |
|
Klar en forbedring over '94. Man kan nu vælge sit eget hold, og amerikanerne er erstattet af Iori, samt et par gamle kendinge. Spillet skiller sig dog stadig ikke ud på samme måde som efterfølgerne. |
Sumez |
2 |
5,4/10 |
1927. |
|
Skridtet der efter min mening virkelig gjorde King of Fighters-serien værd at spille. Musikken og baggrundende samt holdet af bosser fra Fatal Fury og Art of Fighting hjælper '96 med at skille sig ud |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
1928. |
|
Solid og flot fighter til Saturn. Godt gameplay med mange variationer af gamemodes. Desværre lider det af grimme loadetider som jeg ikke rigtigt kan holde ud mere |
neros |
1 |
5,8/10 |
1929. |
|
KOF '98 handler om jump-in til combo, derefter specials eller supers. Det trivielle gameplay, enormt sløve inputs og overflødigt mange characters, er et generelt handikap for serien. |
Alf81 |
4 |
6,8/10 |
1930. |
|
Jeg har spillet Street Fighter i mange år, men det var KOF, der fik mig til at respektere fighter-genren! Med fem år på bagen har figurerne i '99 alt det, der skal til for mange timers underholdning. |
Sumez |
1 |
7,3/10 |
1931. |
|
King of Fighters '99 med flere figurer, bedre musik, et utal af strikers og en flottere præsentation. Kun baggrundende er et skridt bagud. Muligvis min favorit i serien. |
Sumez |
2 |
7,1/10 |
1932. |
|
Jeg er ikke meget for det nye striker-system, men kampsystemet er godt som altid, og de nye figurer er for det meste fede at spille som. |
Sumez |
2 |
6,7/10 |
1933. |
|
En fornuftig KOF, men så heller ikke meget mere. De nye kæmpere er ikke vanvittigt spændende, og hele pakken virker bare billigere end de foregående spil i serien. |
Naiera |
1 |
5,8/10 |
1934. |
|
Grafisk set en positiv oplevelse, men mangel på karakterer, moves, baner og en ekstremt svag singleplayer-del, ødelægger hvad der ellers kunne have været en rigtig god HD-opdatering af serien. |
Naiera |
2 |
5,0/10 |
1935. |
|
Rigtig lækkert spil med mange gode characters. Det eneste der mangler, er nogle flere modes at spille i. Evt en bedre storymode. Holder til gengæld rigtig godt i vs mode. |
kidcaffeine |
2 |
6,7/10 |
1936. |
|
1 player delen er dårlig og urimelig. Det her SKAL spilles 2 player før det bliver sjovt. Meget enkelt, men sjovt. |
KroeboCop |
1 |
4,3/10 |
1937. |
|
Et meget fængende RPG, med sjove missioner og fremragende soundtrack. Gameplay er dejligt forfriskende og muligheden for at personliggøre sin helt er rigtigt godt. |
Daihyoumaru |
1 |
7,3/10 |
1938. |
|
Bag det rå og upolerede ydre gemmer sig en opskrift som alle dungeon crawlers burde tage ved lære af. Et perfekt eksempel på et gennemført "open world" design, der i den grad belønner udforskning. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
1939. |
|
Virker på mange måder som et tilbageskridt fra forgængeren. Kedeligt lineært design, ugudelig backtracking, mere 2-dimensionale områder. Men stemning er der og spillet føles som et imponerende eventyr |
Sumez |
1 |
5,0/10 |
1940. |
|
Fuldstændig uforligneligt veldesignet spilverden, hvor hvert eneste hjørne man drejer om efterlader et nyt indtryk. Kun From Software har formået at proppe et spil så fyldt med absurde oplevelser. |
Sumez |
1 |
7,3/10 |
1941. |
|
Det første quest-spil, der prægede genren indenfor 3D adventures, er lidt svagt og fattigt. Usammenhængende gåder, og flad historie. |
millennium |
2 |
4,1/10 |
1942. |
|
Gentog alle fejlene fra det første King's Quest, uden at tilføje ordentlige forbedringer. |
RJK |
1 |
3,5/10 |
1943. |
|
Langt bedre end forgængerne med mange interessante - næsten rollespilsagtige - elementer og mere dyster stemning. En del tåbelige designvalg og alt for lette dødsfald forhindrer dog bedre vurdering. |
RJK |
2 |
6,3/10 |
1944. |
|
Tilbage i den kedelige stil fra seriens første spil og med det ligeså kedelige interface som de andre spil fra samme periode. Kedeligt. |
RJK |
1 |
3,5/10 |
1945. |
|
Flot og farverigt adventurespil, der sikkert er et hit for de mindste. Har man store krav til sine spil, vil man dog nok kede sig ihjel. |
Sumez |
1 |
4,3/10 |
1946. |
|
Glimrende koncept og nær perfekte afspejlinger af Disney Universet. Det meste fungerer godt og selv i dag er grafikken god. Der er desværre for meget back-tracking, og cut-scenes kan ikke skippes. |
Konsolkongen |
22 |
7,5/10 |
1947. |
|
Når man har kæmpet sig igennem de første fem timer folder spillet sig ud, og fortæller en sød lille historie der binder handlingen samlingen mellem de andre titler i serien. Absolut kun for fans! |
KristensenSoU... |
2 |
5,4/10 |
1948. |
|
Teknisk ikke imponerende, men fantastisk mange timers spilletid. De to film-remake er ringe udført og i det sidste tilfælde søvndyssende kedeligt. Historien føles heldigvis fint sammenhængende. |
quad |
1 |
5,8/10 |
1949. |
|
Nytænkningen af DDD bringer mange forbedringer med sig, men også adskillige tilbageskridt. Historien bliver noget ligegyldigt vrøvl. Teknisk er prologen til KH3 pinlig. God animationsfilm (X story) |
quad |
1 |
5,8/10 |
1950. |
|
Gameplayet er betydeligt bedre end KH1, både i form af bedre banedesign og kampsystem, men slet ikke i nærheden af genrens bedste eksempler. For mange genbrugsverdener og for lidt nyt generelt. |
quad |
9 |
7,4/10 |