1951. |
|
Rodet historie, voldsomt pinlig dialog, konsekvensløst gameplay. Det eneste plus er de imponerende flot animerede Disney-scener. |
Sumez |
2 |
5,9/10 |
1952. |
|
[PS4] Kampsystemet begynder endelig at give mening, med færre flyvende fjender og færre bosskampe der er for store til kameraet. Tre-delingen af historien er interessant om end tilnærmende kedelig. |
quad |
2 |
7,1/10 |
1953. |
|
[PS4] En hæderlig oplevelse der trods sin nytænkning falder i samme fælde som KH1, hvor enkelte angreb bare er milevidt bedre end alle andre. Nyfortolkningen på PS4 er fin, men brug af 3D er tvivlsomt |
quad |
4 |
5,0/10 |
1954. |
|
Fungerer grundlæggende eksemplarisk, men microtransactions kombineret med engangsudstyr gør det umuligt at stole på sværhedsgraden senere i spillet er tilfældig. |
Bede-x |
1 |
5,8/10 |
1955. |
|
Japansk hack'n'slash i bedste (værste) KOEI-stil med så mange underlige designvalg, at selv en fuld anmeldelse ville savne plads til art nævne alt. Online co-op underligt dragende - og velfungerende |
Wehner |
1 |
3,5/10 |
1956. |
|
På trods af adskillige designfejl er det næsten uforklarligt underholdende. Ingen områder af spillet skiller sig stærkt ud, men samlet set vellykket. |
quad |
1 |
6,5/10 |
1957. |
|
Ekstra forslugen Kirby i et Last of US-crossover. Super charmerende med mange opfindsomme baner, og bringer øjeblikkeligt et smil på mundvigen. For platformen vildt flot. |
Konsolkongen |
1 |
6,5/10 |
1958. |
|
Et underholdende platformspil, som man forventer det af klassisk Kirby.Har mange sjove elementer, men er desværre utroligt nemt og hurtigt overstået. |
Sumez |
2 |
5,9/10 |
1959. |
|
Når nostalgien lægges til side, er dette blot en samling småspil med problematisk kontrol og ringe banedesign. |
quad |
1 |
5,0/10 |
1960. |
|
Fint og hyggeligt Kirby-spil. Udskiller sig ikke nok fra andre i serien, der kan være ret svær at kende forskel på. |
Konsolkongen |
2 |
6,3/10 |
1961. |
|
Sjovt spil med en fantastisk kælen for detaljerne. Men som i alle senere Kirby-spil, eksisterer de fleste mekaniker for helt at forbigå de fleste af spillets udfordringer, der derfor er alt for nemt |
Sumez |
3 |
5,6/10 |
1962. |
|
Rigtig fin platformer og flot for maskinen. Er et traditionelt spil i serien og udskiller sig derfor på ingen måde. Har man set ét har man set dem alle. |
Konsolkongen |
2 |
7,1/10 |
1963. |
|
Minigolf med Kirby som bold. Lidt for simpel grafik, og lidt for hurtigt gennemført. Men bestemt underholdende så længe det varer. |
Chrono |
1 |
5,8/10 |
1964. |
|
Herligt lille spil, der minder ganske meget om sin 8-bit-storebror. Glimrende grafik og lyd. Gameplayet dog en kende monotont. Ingen savemulighed, men spillet kan dog gennemføres på et par timer. |
Xiwana |
5 |
6,1/10 |
1965. |
|
Glimrende fortsættelse der på ingen måde er dårligere end sin forgænger. Dog er der ikke de store ændringer, men hvad gør det når eteren var lige så god. |
seeberg |
1 |
6,5/10 |
1966. |
|
Viser at et spil ikke behøver være i HD nu om dage for at være fantastisk flot. Meget velskabte baner og det lidt ændrede gameplay gør det til et eksemplarisk godt platformspil. En skam det er så let. |
Konsolkongen |
1 |
7,3/10 |
1967. |
|
Et simpelt puzzle spil som stadig kan nydes. Forbavsende morsomt når man sidder et par stykker om det, og et spil alle kan være med på. Let at lære men hundesvært at mestre. |
Svovlmunk |
1 |
6,5/10 |
1968. |
|
En sjov blanding af platformer og Soul Bubbles. Point for originalitet her. Det skal også have ros for at være et af de Kirby-spil jeg har spillet, hvor udfordringen er størst. |
Chrono |
1 |
8,0/10 |
1969. |
|
Gedigent 2d platformspil med den forslugne figur. Samtidig også en sukkersød farve-eksplosion af nuttethed og særdeles velegnet til børn - som spillet er tiltænkt. Men alle kan jo vælge at være med. |
Per S |
1 |
5,8/10 |
1970. |
|
Praktisk talt præcis det samme som Triple Deluxe. Meget typisk Kirby, og alt for nemt, men alligevel svært ikke at holde af. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
1971. |
|
Sjovt og ”nuttet” spil som gør suverænt brug af stylusen. Kirby triller afsted, mens man tegner på livet løs for at redde ham fra banernes forskelige fjender og faldgrubber. Er desværre kort. |
tas |
2 |
6,7/10 |
1972. |
|
Fantastisk licens-platformer. Fanger utrolig godt stemningen i det oprindelige sagn om Kirikou. Remixes af de oprindelige stammesange bruges som soundtrack. Til både børn og voksne. Lidt langsom load. |
Elgen |
1 |
6,5/10 |
1973. |
|
Selvom KISS er temaet er der blot tale om en sølle generisk metervare. Alt er så standard at man næsten ikke fatter det. Kontrol og frameraten gør dog at spillet skiller sig ud (på den dårlige måde). |
Konsolkongen |
1 |
4,3/10 |
1974. |
|
En super flot 2d fighter med tag team elementer og ganske underholdene hvis man er i old school fighter humør. Der mangler dog lidt mere substans i figurgalleriet ellers er det en god fighter. |
neros |
1 |
6,5/10 |
1975. |
|
Post-apokalyptisk palermospil. I forhold til sin samtid rimeligt, og i dag... forgetaboutit. Grafisk var det dog ret godt, og stemningen var også iorden. |
la0s |
3 |
3,8/10 |
1976. |
|
En anelse overvurderet program til at lave spil med. Det kræves altid noget af "programmøren", at lave et spil (sjovt indtil man åbner manualen). |
The Dane |
1 |
5,0/10 |
1977. |
|
2.5D ældes ikke med ynde. Forvirrende dybdefornemmelse hæmmer sammen med korte og for få baner. Ingen waggle er en kærkommen sjældenhed. |
quad |
4 |
6,4/10 |
1978. |
|
Ikke nær så smukt. Ikke nær så solidt gameplay. Ikke nær så godt banedesign. Generelt bare ikke nær så godt som det første. Men da selve opskriften er total uændret, er det stadig en fryd at spille. |
Alf81 |
6 |
7,5/10 |
1979. |
|
Segmenterede platformsgåder imponerer ved at sende én elegant rundt i de samme områder uden at det opleves som backtracking. De vertikale baner passer glimrende til systemet, men er underudnyttede. |
Bede-x |
1 |
6,5/10 |
1980. |
|
Helt fantastisk blanding mellem 2D platformer i 3D-miljøer. Gameplay, områderne og historien får det hele til at gå op i en højere enhed. |
Baze |
6 |
7,8/10 |
1981. |
|
Undervældende opsamling hvor der virkelig er sprunget over hvor gærdet er lavest, især med etteren som er super grim. Toeren er heldigvis mere vellykket og et på alle måder bedre spil også. |
Konsolkongen |
1 |
5,8/10 |
1982. |
|
Moderne-retro action platformer som forsøger at appellere bredt. Sjovt gameplay men lidt ensformigt og langt imellem de gode ideer. Små tekniske problemer. Er bedre end sit ry og bør spilles. |
Beano |
1 |
5,8/10 |
1983. |
|
Genren destilleret ned til mindste bestanddele: En grinding simulator i charmerende indpakning målrettet fans af papir- og terningerollespil. Kunne med fordel udvides med mere fortællermæssig dybde. |
Bede-x |
1 |
5,0/10 |
1984. |
|
Fint ridderspil der minder rigtig meget om Golden Axe. Alt fungerer glimrende, og level up-systemet er en god tilføjelse. Det er fedt, at man kan spille som Arthur, og bosserne er ret sjove. |
Goodtimes |
2 |
6,3/10 |
1985. |
|
På plus siden kan nævnes: Flot grafik, god musik, ok men ensformige baner. Dette redder desværre ikke spillet fra den forfærdelige fysik der ofte smadrer det fuldstændig. Bonusbanerne er værd at se. |
Konsolkongen |
1 |
4,3/10 |
1986. |
|
Når man dribler, ser det meget dårligt ud. Svært at score her i. |
KroeboCop |
1 |
2,8/10 |
1987. |
|
Det kunne have været fantastisk, men som det er nu så er det hovedsageligt styringen der er god. Kun de første baner har visuel charme, og konceptet med at rulle med små dyr er slet ikke udnyttet nok. |
Chrono |
3 |
5,3/10 |
1988. |
|
Spillet mangler en solid fortælling at støtte sig op ad. Ret langsomt i kampene, hvilket er en ringelse af oplevelsen. Styringen er også ret dårlig. Soundtracket er heller ikke guddommeligt. |
Daihyoumaru |
2 |
2,9/10 |
1989. |
|
Meget sølle Virtual-On klon bygget op omkring linkplay. Grafisk det grimmeste spil jeg har set til konsollen og kontrollen er elendig. Når Tecno Soft fejler gir de den virkelig hele armen... |
Konsolkongen |
1 |
2,8/10 |
1990. |
|
Den fattige mands Mega Man. Mange af de samme mekanikker, men meget mindre. Den amerikanske udgave har ikke continues - dette gør spillet så godt som umuligt at gennemføre. |
Kamek |
2 |
4,6/10 |
1991. |
|
Meget simpelt og kort slå-på-tæven spil som egentlig er okay underholdende i små doser. |
Kamek |
1 |
5,0/10 |
1992. |
|
Meget simpelt og kort slå-på-tæven spil som egentlig er okay underholdende i små doser. |
Kamek |
1 |
5,0/10 |
1993. |
|
Enormt underholende og sjovt at spille. Spillet skal helt sikkert spilles flere, for der er egentlig ikke meget gameplay i det. Det kan nemt gennemføres over en weekend! Men underholdende er det da! |
Dommergaard |
4 |
6,6/10 |
1994. |
|
I betragtning af spillets alder er både dets musik og grafik helt okay. Gameplayet er også udemærket, men ikke noget udover det sædvanelige. |
KillerBean2 |
1 |
5,0/10 |
1995. |
|
Overraskende underholdende og velfungerende. Sjælden vellykket konvertering af et mobilspil. Lineær sværhedsgrad kombineret med korte baner fungerer bare godt. For velkendt og mangel på nytænkning. |
quad |
1 |
5,8/10 |
1996. |
|
Orginalt og perfekt underholdning for to spillere, der er til puzzle/adventure-agtigt gameplay. Flere af opgaverne - som fx robåden - er noget af det sjoveste man kommer til at opleve i et spil. |
RJK |
1 |
5,8/10 |
1997. |
|
Gennemgående et godt spil, som minder om Jak & Daxter: The Precursors Legacy. Desværre har det lidt irriterende kamerastyring samt klipping fejl rundt omkring i spillet. |
The Dane |
1 |
6,5/10 |
1998. |
|
Fremragende M2-emuleringer. Super snappy og visuelt i orden. Okay spil, men Tiger Heli er ikke vildt interessant. |
Konsolkongen |
1 |
5,8/10 |
1999. |
|
Godt stemmeskuespil og præstation. De fleste cases rigtigt gode, men spillet blev en smule trivielt i længden. Men helt klart en gennemspilning værd. |
enfen |
6 |
6,7/10 |
2000. |
|
På ingen måde revolutionerende, men blot et pænt lille platformsspil, der kan anbefales hvis det kan findes billigt. Kan godt blive lidt svært, og level-secrets kan være frustrerende at finde. |
millennium |
1 |
5,0/10 |