RJK >
Derimellem udsender Capcom en række trivielle titler som fx Survivor-tingene, selvom alle spil i den serie har været dårlige.
Med - til en vis grad - undtagelse af RE: Dead Aim, som faktisk fungerede helt fint med pistol. Men det tog også sin tid, før de endelig fik ledt genren på rette vej.
Egentligt skal vi vel helt tilbage til Devil May Cry for et finde et decideret godt spil fra Capcoms hænder, som ikke allerede lignede utallige andre spil fra firmaet. Det næste der fortjener den hæder ser ud til at blive Viewtiful Joe.
Ironisk nok er VJ et miks af *fortids- vs fremtidsgameplay* og en videreudvikling af genren, så der bør måske tages flere af den slags fusioneringsagtige chancer.
Personligt ser jeg frem til 'Glass Rose', selvom det *kun* fik 7 / 8 / 7 / 7 - (29/40) i Famitsu. Jeg håber på noget i stil med Konamis 'Shadow of Memories'.
"Similar to Eternal Darkness, Glass Rose relies on psychological fear rather than the traditional shock factor" - GamingWorldX.com. Den smøre har vi vist hørt adskillige gange før...nu følger Capcom *pludselig* i sporet på Konami (SH-serien) og Tecmo (Fatal Frame)...?
bede-x >
Jeg har tænkt det samme. Men det er vel ikke kun Capcom. Også Sega, Konami, Namco og Squareenix har set bedre tider efter min mening.
Konami synes jeg nu, er en af de få, der har bevist, at de rent faktisk KAN og TØR gå tilbage til rødderne såsom det seneste Contra-spil. Det er så *hardcore som hardcore* kan være med henblik på spiludvikling i nyere tid, hvor de fleste firmaer kun tænker på at nå ud til en så bred målgruppe som muligt og tjene kassen.
Men Treasure...se de kan finde ud af at holde sig væk fra mainstream-legekassen... Desværre smitter deres "satsninger" ikke så meget af på de større firmaer.