X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Capcom: Hvad går galt?


Svar Sortering
RJKRJKSkrevet 24/08-03 13:15, rettet 24/08-03 13:17 
Capcom er vel en af de udgivere/udviklere, som mange af os godt kan lide at elske. Blandt andet fordi de har en fremragende historie med mange milepæle indenfor spilmediet og fordi de historisk set har været gode til at give folk (ikke mindst de lidt mere hardcore), hvad de gerne vil have.

Men er vi ikke ved at være derhenne, hvis man ser på firmaets præstationer over de sidste par å... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
59 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
Bede-xBede-xSkrevet 03/09-03 12:07 
la0s >
men det modbeviser stadigvæk ikke at dit eksempel er nemt at konstruere til dit formål og at jeg kan konstruere eksempler der passer i mit kram

Det er muligt at du kan konstruere nogle gode eksempler, men kom lige med dem først...

Jeg mener at mine udtalelser er mere end bare konstruerede. Der er forskelle på udviklere rundt omkring i verden. Og på nogen områder er Japanerne bagefter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
MarcusMarcusSkrevet 17/09-03 18:13 
Det er muligt at Capcom har lavet nogle fede spil men synes nu mere Konami & Blizzard er virkelig høj kvalitet's spil firmaer. Især Blizzard.
JimPPJimPPSkrevet 19/09-03 13:31 
Blizzard er klart noget af det ypperligste inden for spiludviklere. Det tror jeg slet ikke man kan diskutere, (vel Rites?).

Men med hensyn til Capcom – Jeg elsker dem! – Alt lige fra Megaman til Street Fighter serien. Jeg kan også roligt sige at jeg aldrig har spillet et Capcom spil, som ikke har formået at give mig en eller anden form for glæde. Hvis jeg kigger på listen over de spil jeg har gennemført, er Capcom også repræsenteret som største parten.

Jeg vil derfor også mene at vi ikke skal helt tilbage til Devil May Cry for at finde en rigtig god Capcom titel. Faktisk syntes jeg kun det kræver et lille kig over skulderen, nemlig Resident Evil 0. Et spil der formåede at holde den stemning mange af os elsker fra Resident Evil spillene, og på samme tid tilføje nye elementer.

Skal vi kigge på de titler der er aktuelle lige nu? P.N.03 – tja ganske udmærket, jeg havde og har det stadigt sjovt med at spille denne titel. Chaos Legion lagde ud med at skuffe mig, men på trods af den begrænsede levetid, så viser det sig faktisk at være ganske underholdende.

Men hvad med fremtiden? Viewtiful Joe (GCN) har lige nu en score på omkring 91% på gamerankings! BoF: DQ ser da også lovende ud.

Min konklusion – Der er ikke noget der går galt for Capcom i min bog, de gør hvad der er bedst til og det vil jeg ikke klage over.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
SumezSumezSkrevet 19/09-03 13:35 
JimPP >
Blizzard er klart noget af det ypperligste inden for spiludviklere. Det tror jeg slet ikke man kan diskutere, (vel Rites?).

Man må så også tage højde for at de heller ikke pumper spil ud fra forskellige udviklerhold, som Capcom gør. Jeg har selv elsket hvert et Blizzardspil med undtagelse af Blackthorne.

Men med hensyn til Capcom – Jeg elsker dem! – Alt lige fra Megaman til Street Fighter serien. Jeg kan også roligt sige at jeg aldrig har spillet et Capcom spil, som ikke har formået at give mig en eller anden form for glæde.

Capcom har nu af og til skuffet i forbindelse med efterfølgere. Devil May Cry 2. Mega Man X5. Jeg havde en masse andre i tankerne, men generelt er deres efterfølgere stortset kopier af forgængeren måske med nogle tilføjelser.

BoF: DQ ser da også lovende ud.

Det har ikke fået alt for gode anmeldelser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 19/09-03 13:40 
DQ er så gennemsnitteligt i forhold til alt det andet gode der findes i genren.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 06/10-03 15:33 
Som jeg også nævnte i en anden tråd så kom jeg i tanke om at en masse Capcom folk skiftede over til Konami for rimelig langt tid siden...kan godt finde hvornår ca. hvis det er. Og det passer jo også med jeg synes Konami er et fedt spilfirma (dog ikke fordi de ikke var fede før de skiftede!!!) Det var under snes'ens æra.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/10-03 03:03, rettet 30/10-03 03:10 
RJK >
Derimellem udsender Capcom en række trivielle titler som fx Survivor-tingene, selvom alle spil i den serie har været dårlige.

Med - til en vis grad - undtagelse af RE: Dead Aim, som faktisk fungerede helt fint med pistol. Men det tog også sin tid, før de endelig fik ledt genren på rette vej.

Egentligt skal vi vel helt tilbage til Devil May Cry for et finde et decideret godt spil fra Capcoms hænder, som ikke allerede lignede utallige andre spil fra firmaet. Det næste der fortjener den hæder ser ud til at blive Viewtiful Joe.

Ironisk nok er VJ et miks af *fortids- vs fremtidsgameplay* og en videreudvikling af genren, så der bør måske tages flere af den slags fusioneringsagtige chancer.

Personligt ser jeg frem til 'Glass Rose', selvom det *kun* fik 7 / 8 / 7 / 7 - (29/40) i Famitsu. Jeg håber på noget i stil med Konamis 'Shadow of Memories'.

"Similar to Eternal Darkness, Glass Rose relies on psychological fear rather than the traditional shock factor" - GamingWorldX.com. Den smøre har vi vist hørt adskillige gange før...nu følger Capcom *pludselig* i sporet på Konami (SH-serien) og Tecmo (Fatal Frame)...?

bede-x >
Jeg har tænkt det samme. Men det er vel ikke kun Capcom. Også Sega, Konami, Namco og Squareenix har set bedre tider efter min mening.

Konami synes jeg nu, er en af de få, der har bevist, at de rent faktisk KAN og TØR gå tilbage til rødderne såsom det seneste Contra-spil. Det er så *hardcore som hardcore* kan være med henblik på spiludvikling i nyere tid, hvor de fleste firmaer kun tænker på at nå ud til en så bred målgruppe som muligt og tjene kassen.

Men Treasure...se de kan finde ud af at holde sig væk fra mainstream-legekassen... Desværre smitter deres "satsninger" ikke så meget af på de større firmaer.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 30/10-03 03:21 
Nemlig nemlig! Jeg har vist allerede udtrykt mine tanker om Konami, der er meget magen til det SkyblazeR lige har beskrevet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 30/10-03 11:31 
Jeg tilslutter mig Konami-hæderen og det udstiller netop Capcoms dårlige periode. Silent Hill, PES, Contra, ZOE, Castlevania og til dels Metal Gear Solid. Konami formår at lave spil med kvalitet og har for mig været den største positive overraskelse i denne generation. Det synes jeg ikke man kan tage fra dem, selvom de nogle gange bliver hypet for meget...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
59 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig