X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lovligt at videresælge downloadspil i EU


Svar
jaesjaesSkrevet 03/07-12 16:51, rettet 03/07-12 18:16 
Ifølge en ny kendelse må en licenshaver ikke modsætte sig videresalg af downloadet software. Spørgsmålet er så, om licenshaverne så ikke skal gøre det muligt i praksis, for det er det så vidt jeg lige husker ikke på de fleste download-tjenester...
http://www.eurogamer.net/articles/2012-07-03-eu-rules-publishers-cannot-stop-you-reselling-your-downloaded-games
HulleHulleSkrevet 03/07-12 17:51 
Jeg postede den også her, da jeg ikke havde set dit indlæg:
http://www.playright.dk/forum/emne/21847-hl-episode-one-uden-steam-account#574545

Jeg har i hvert fald tænkt mig at kontakte Steam og forsøge at få en ny CD-Key til det brugte Modern Warfare 2 spil jeg købte, på baggrund af denne nyhed. Om ikke andet, så bare for det statement der er i henvendelsen.
Jeg håber virkelig at ting som det her kan være en katalysator som gør at forbrugerne med tiden får flere rettigheder tilbage og kommer til at eje de ting som købes på steder som Steam/Live/PSE.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
scavengerscavengerSkrevet 03/07-12 17:51 
Spørgsmålet er om det får nogen praktisk betydning, når de fleste download servere står i USA, hvor dommen ikke gælder :-/
Nemo me impune lacessit
HulleHulleSkrevet 03/07-12 17:55 
Men nogen spil sælges fysisk i butikker i DK. Gælder rettighederne ikke for det land hvor de er købt?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CoreCoreSkrevet 03/07-12 19:03 
Er det ikke noget de kan krybe udenom i deres Livense Agreement alligevel? Der kryber de udenom ret meget i forvejen. EA garanterer f.eks. kun aktive servere i 30 dage fra release, og slipper for alle forpligtelser med 3 måneders varsel.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HulleHulleSkrevet 03/07-12 19:11 
I følge linket, gælder dette også selvom man har accepteret EULA. De kan ikke skrive sig udenom dette, åbenbart :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 03/07-12 19:29 
Licenser sælges altid efter lokal lovgivning, alt andet ville være horribelt. På den ærgerlige side, er det så også årsagen til at meget digital salg kun er tilgængeligt i specifikke lande.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig