X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HL: Episode One uden Steam Account?


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/06-06 13:52 
En af mine kammerater fortalte mig i går, at han havde købt HL: Episode One, men er ude af stand til at spille det, fordi han ikke har internet.

Nu har jeg søgt lidt, og så vidt jeg kan se er det fordi man bliver nødt til at oprette en Steam konto (P L A T). Jeg har dog ikke kunne finde nogen brugbar løsning. Er der nogen vej uden om dette?
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 15/06-06 13:59 
Ved ikke om det gælder for episode 1, men det oprindelige HL2 kunne godt spilles offline efter det blev aktiveret online.

Hvis det også gælder for episode 1 (hvilket jeg ikke ved om det gør, men det ville jeg tro) så kan han "bare" låne en internet forbindelse i de 10 minutter det tar at få en steam account og aktivere episode 1. Efter det burde han kunne spille i offline mode.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
ElgenElgenSkrevet 15/06-06 14:04 
Så vidt jeg ved står der faktisk under 'System Requirements' (uden på pakken) at man SKAL have en internetforbindelse; så de har faktisk ryggen fri }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
3of193of19Skrevet 15/06-06 14:23 
ok, hvem i nutidens Danmark har en PC der er kraftig nok til faktisk at spille HL2 men ikke nogen internetforbindelse? Der er vist noget galt med din kammerats prioriteter... (eller har han forbud for at komme på nettet?)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/06-06 14:47, rettet 15/06-06 14:48 
Selvom det egentlig ikke har noget med sagen at gøre, vil jeg da godt svare dig på dit spørgsmål.

Det er fordi han har afmeldt sin ADSL forbindelse, da han indtil for relativt kort tid siden var arbejdsløs (der er trods alt relativt stor sæsonledighed i de fleste håndværkerfag - og ja, det er på trods af at alle over 50 ikke kan fatte dette, da der jo "er mangel på håndværkere")...

Om ikke andet, er der nogen så der kan bekræfte, at han ved at oprette en konto på en anden computer kan få det til at virke?
seebergseebergSkrevet 15/06-06 14:56 
Man skal logge ind på Steam, for at kunne spille det. Så ja han kan godt spille det hos den ven han installere det hos, men også KUN der.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/06-06 14:57 
Ok, tak Seeberg.

Det var lidt belastende, men så må han jo enten være en slyngel eller få aktiveret sin forbindelse igen.
KTCKTCSkrevet 15/06-06 15:01, rettet 15/06-06 15:04 
kidcaffeine>
Om ikke andet, er der nogen så der kan bekræfte, at han ved at oprette en konto på en anden computer kan få det til at virke?
Det kan han ikke...
Han skal være online med den computer han installerer det på, mens han installerer det. Den udpakker og dekrypterer nemlig kun filerne, hvis man er logget ind på Steam...
Når spillet så er installeret korrekt, burde han godt kunne spillet det i "Offline-mode"

Husk forresten at spillet bliver låst til den Steam account som spillet bliver installeret fra. Det vil sige at du ikke kan lave en ny account og installere det på den, hvis du skulle ønske det senere (CD-key bliver låst til din Steam account).
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HulleHulleSkrevet 25/06-12 19:39, rettet 25/06-12 19:40 
Jvf. KTCs indlæg, er det den her slags ting der gør jeg ikke bryder mig synderligt om Steam. Jeg har købt et brugt Modern Warfare 2 PC spil, men jeg må ikke spille det, da CD-Key er låst til tidligere ejers konto.
Det er sgu for dumt. Steam fik lige at hak ned i min bog.

Jeg anede ikke at Steam var så frygtelige med dette. Troede at så længe der var en key, så var alt fint, og at Steam kun var sikkerhedsforanstaltning.
Nu er cover og disc lige til skraldespanden. Spild!
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 25/06-12 19:46 
Velkommen til fremtiden!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 25/06-12 20:22 
Tre ting Steam gerne måtte gøre anderledes og som kunne få mig til at holde lige så meget af det som Gog.com:

1) Lade være med at gøre spildiske værdiløse, ved at låse spillet til en profil når man har brugt sin kode.

2) Aldrig remote banne spil eller have muligheden herfor. Når jeg læser på Gaf at folk som købte Sonic 4: Episode 2 fik fjernet spillet fra deres account, fordi Valve mente at det var blevet udgivet for tidligt, er det ret skræmmende. Det betyder i princippet at Valve kan fjerne(låse) spil fra ens konto, hvis man går online med Steam, selv om man troede at spillene lå sikkert på ens computer.

3) Ikke kræve online verificering første gang man starter et spil. For så vidt ikke et problem, så længe Steam
eksisterer, man hvad gør man den dag servicen lukker og harddisken går i stykker el. andet og man får behov for at geninstallere ens spil? Da spillet ikke kan få kontakt med Steam serveren er det forsvundet for altid.

På de punkter så jeg gerne at Valve(og Microsoft, Sony, Nintendo m.fl.) kiggede lidt i retningen af CD Projekt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkenDarkenSkrevet 25/06-12 22:47, rettet 25/06-12 22:49 
Bare lige for også at nævne nogle af de positive punkter ved en online service som steam:

Ingen behov for medie. Jo et fysisk objekt trumfer langt hen af vejen, men så er der ting som optagelsen af plads (når man er over 1k spil er dette ikke en bagatel, alle mine gamle store spil æsker er junket forlængst :( ). Man skal ikke være urolig for at medier bliver hugget, væk, ridset eller vælger at eksplodere i det optiske drev*. Man behøver ikke ukurante no-cd patches for at slippe hvor at have spillet i drevet som gasser op og ned når disc check kører.

Man kan i de fleste tilfælde afinstaller/reinstaller så tit man vil. De opdateres automatisk (hvis man har internet), man kan lave backup af sin spil data, så man ikke skal redownloade alt hvis man f.eks. wiper sit OS. Jo man risikere at Steam lukker og slukker, men det kan også være at Steam holder længere end estimeret levetid for et optisk medie, det er jo ikke til at vide ;)

Jeg er helt klart med på det med at leverandøren af servicen (Steam, Origin eller whatever) udøver lige lovlig meget magt over ens adgang til spillene, hvor f.eks. EA før har lukket adgang til alle Origin spil, grundet reglbrud på deres fora, not cool.

Men deres engangs online aktivering / one use key, giver god mening. Brugtspils handel er klart tab af fortjeneste, da der er tale om folk der faktisk køber spillet og ikke blot downloader en pirat kopi. Dette er en smart måde at komme det til livs på, uden at skade den aktuelle forbruger (Hulle er blevet snydt af sælgeren, ikke udgiveren) og i udgiverens øjne er kunden dem som køber spillet, hvor de tjener på salget.

Dette er i min verden klart at fortrække over drm metoder der installere malware, giver problemer med læsning af medier grundet måden de er lavet på og alle de andre brændende ringe af ild man ellers skal hoppe igennem som betalende forbruger.

Kort historie lang, den dag hvor man kan loade et hvilken som helst ejet spil op på hvilken som helst ejet platform, kan ikke komme fortideligt.


* Nej! Myth Busters er blot et underholdnings program ala Top Gear. At de til tider falder over ægte videnskab er bare samme chance som at kaste en terning. Oddset er at det nok skal blive en 6'er før eller siden.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
happyEDhappyEDSkrevet 26/06-12 06:46, rettet 26/06-12 06:49 
Hvordan man kan være imod en løsning som Steam forstår jeg ikke, for mig er det fysiske medie over håber ikke der kommer en ny konsol hvor det er muligt at købe fysisk, og håber ikke pc bliver ved at udgive på et fysisk medie.
Det er bare nemmere at gå til når man har det som DL. ingen risiko for at det går i bliver skadet eller går i stykker, og skal ikke:
Tag disk ud, putte i cover, tage anden disk ud, vente på den loader. Man kan spille det hvor som helst når som helst.

" hva nu hvis der ikke er Steam på den computer"? Det tager 3 min at installere Steam + 2 min at installere det spil man lige ville spille hvis.

Man beslutter sig for at ville købe et spil søndag kl 23.00, klik så han man det, ingen betaling af forsendelse, benzin til butikken og pakeringsautomaten, ingen CO2 til fragtbil eller din egen, eller fremstilling af fysisk medie.

Billigere.

Jeg vil aldrig købe et fysisk medie igen hvis jeg kan være fri.

Og ja hvem i alverden har en konsol eller en pc til spil og så ikke internet? om man er arbejdsløs eller ej hva koster det 50 kr.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/06-12 13:47 
happyED>
Det er bare nemmere at gå til når man har det som DL. ingen risiko for at det går i bliver skadet eller går i stykker, og skal ikke:
Tag disk ud, putte i cover, tage anden disk ud, vente på den loader. Man kan spille det hvor som helst når som helst.

" hva nu hvis der ikke er Steam på den computer"? Det tager 3 min at installere Steam + 2 min at installere det spil man lige ville spille hvis.

Modsiger du ikke lidt dig selv der?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/06-12 14:23 
Jeg har hørt rygter om, at man godt kan få fjernet spil fra kontoen, hvis man ringer til deres support og fedter nok for dem. Så kan man ikke installere spillet igen, men har til gengæld mulighed for at sælge det fysiske medie videre.

Hvis det ikke var så bøvlet, og der bare var en mulighed for at gøre det selv, ville jeg ikke have det mindste imod Steam. Det er så latterligt, at man i virkeligheden ikke køber andet end den kode, der følger med spillet. Det fysiske medie er ikke til meget andet end pynt :(
AV Intelligent Terminal
HulleHulleSkrevet 26/06-12 19:12 
Jeg kan også godt se fordelene ved Steam, specielt den miljømæssige fordel er jeg begejstret for. Jeg har det bare rigtig svært ved at jeg i sidste endne slet ikke ejer den vare jeg køber. Jeg ejer den kun til en eller anden beslutter sig for, at det gør jeg pludselig ikke længere. Det er ude af mine hænder og det har jeg det svært ved.
I virkeligheden burde Steam salg ikke kaldes køb, men lejeprodukter.

For lige at klarificere det Darken skriver, er jeg ikke decideret snydt af en sælger, jeg købte det i en genbrugsbutik til en 10'er, så tabet er ikke så stort. Det kommer bare bag på mig at Steam er så lukket at man ikke må bruge en Key flere gange. Hvad skal discen så til for? Jo, det går hurtigere end download, men altså stadig unødigt spild.

HappyED -> Jeg ved ikke hvilken udbyder det er hvor du får internet for en 50'er, men jeg vil gerne have navnet så jeg kan få samme sted. Når jeg skal hente et spil på Steam, så tager det omkring 3-5 timer på Steam, og jeg giver 150 om måneden. Så hvis du kan gøre det på 2 min. med en forbindelse til en 50'er, så hopper jeg gerne på den vogn ;)
Spøg til side, så syntes det er skønt at folk benytter Steam og sparer miljøet for en masse unødigt CO2. Jeg kan altså bare ikke gøre det selv, endnu. Jeg vil have mine æsker og jeg vil eje mine ting så længe jeg har lyst til at have det.

Til gengæld vil jeg kigge nærmere på GOG.com næste gang jeg skal lave et online køb til PC'en. Det lyder til at de har forstået hvordan internet download handel bør være.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
dpldplSkrevet 26/06-12 19:41 
Vis skal download, selv ikke engang en 100/100mbit forbindelse vil kunne gøre det på den tid. Faktisk vil installer fra dvd heller ikke gøre det på 2min :P


Kan nu godt forstå hvorfor folk ikke er vild med dvd købt i en butik der har steamworks, siden cd key kun kan bruges engang. Men nævne mig lige nogen spil der til PC hvor man kan sælge sine spil videre uden problemer. Sådan har været i mange år med software på PC, jo cd keys var lidt mindre låst i gamle dage og offline delen kun til tider spilles uden (diablo 2)

Personlig er jeg glad for steam, den er et godt program og når jeg køber spil til 50kr eller endnu mindre har jeg ingen problemer med det "låst" til steam. Og steam har gjordet gode ting for indie spil salg.

Nå ja om et par dage skal jeg igen igang med opdaterer den stor steam udsalg tråd (Sommer udsalg)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HulleHulleSkrevet 26/06-12 19:49 
Nu har jeg ikke rigtig været med på PC vognen siden Xbox 360 kom, men er det ikke stadig sådan at man i rigtig mange tilfælde køber en disc og får en unik CD Key med til det produkt. En key man kan sælge videre som man har lyst?
De sidste titler jeg har købt (Som er ældre af slagsen Medievil: Total War 2, Company of Heroes, Anno 1404) gør det stadig på den gode gamle måde.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
dpldplSkrevet 26/06-12 19:56, rettet 26/06-12 20:04 
Der er så mange former af lorte DRM nu til dags at jeg ikke har styr over det. Selvom den med "du kan kun installer 4 gang" er den værste efter min menig. Udover Cd project red så er flest spil der ikke er på steam en form for DRM der faktisk gør det svært at sælge dem videre. EA med origin nu hjælper heller ikke ret meget ved det hele. (Selvom man faktisk kan tage sin steam CD key og smide over i origin vis det er EA spil)

EDIT: Hurtig tjek så har eller havde Total war engang Securom, som er en de værste DRM der er!
EDIT 2: Anno havde tages DRM, også en er de helt dårlig. Men de tog det ud i en patch.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
TheDukeTheDukeSkrevet 26/06-12 21:37 
Hulle>
Nu har jeg ikke rigtig været med på PC vognen siden Xbox 360 kom, men er det ikke stadig sådan at man i rigtig mange tilfælde køber en disc og får en unik CD Key med til det produkt. En key man kan sælge videre som man har lyst?

Mine erfaringer er at ting som online multiplayer i rigtigt mange år (vi snakker før Steam overhovedet fandtes) har været låst til CD-key'en. Hvis koden er blevet aktiveret før, kan du som regel ikke bruge den igen. Nogle gange kunne man, men så risikerer man ikke at kunne spille hvis kodens første ejer stadig bruger den.

Steam er den bedste digitale tjeneste pt. (GoG er måske bedre mht. DRM, men har stort set kun retrospil).
Det eneste problem jeg kan finde ved det, er at Valve måske ikke altid vil findes, og så kan man risikere at miste alle sine spil. Sandsynligheden for at Valve lukker i de næste 20 år er dog heldigvis ret lille.
jaesjaesSkrevet 26/06-12 22:39 
Og selv hvis Valve - eller andre firmaer, som tilbyder tilsvarende spiltjenester - lukker ned, er der vel gode muligheder for, at man kan få adgang til spillene på andre måder - fx at en konkurrerende tjeneste overtager Steams kunder, eller at de fleste af udgiverne på Steam træder til og tilbyder, at de tidligere Steam-brugere kan få lov til at spille deres spil.

Steam er ikke optimalt, men jeg er ikke så bange igen for at miste mine spil dér eller på andre download-tjenester. Det er IMO striks DRM, der er det største problem ved mange spil i dag.
HulleHulleSkrevet 03/07-12 16:58, rettet 03/07-12 17:00 
I følge en nyhed på Eurogamer må de ikke låse spillet efter første brug. Fedt at læse :) Det kunne være jeg skulle kontakte Steam og gøre krav på at få låst op for spillet :)
Jo flere der reagerer, jo før kan forbrugerne lave et statement omkring det her og få nogen rettigheder tilbage for de produkter vi køber.

I må altså ikke, Valve!
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkenDarkenSkrevet 03/07-12 20:20 
There is one condition, however. If you resell a license to a game you have to make your copy "unusable at the time of resale". Now you will do that, won't you?

Så skal du jo have den original ejer til at fjerne/deaktivere/whatever den oprindelige installation og da du har købt spillet i en forretning, så tror jeg du får et issue med at støve personen op ;)

Jeg håber ærligt ikke der går alvor i denne situation, guderne må vide hvilket helvede der så bliver opfundet for at beskytte deres investeringer og salg, det kan kun stille os ringere end nu.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HulleHulleSkrevet 03/07-12 22:02, rettet 03/07-12 22:04 
Shite, det bliver ret umuligt :( Ahh, well, så ryger det i skraldespanden.. Nogen der evt. vil have et PC eksemplar af Modern Warfare 2? Det kunne være en her inde havde købt det over Steam og ønskede det i fysisk udgave..

Jeg håber at der går alvor i det, og at alle de andre forjættede forsøg på at bondefange forbruger ryger samme vej.. Der var intet galt med CD-Keys og lokal installation, var der? Pirateri trives jo stadig i bedste velgående trods irriterende tiltag fra udgiverne og gode DRM fri spil kan jo stadig sælge.

Witcher 2 publisher - we-will-never-use-any-drm-anymore
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 03/07-12 22:06 
Og i øvrigt. Tjek Green Man Gaming for køb af online spil.. Hos dem er det i mange tilfælde muligt at sælge spillene videre hvis man bliver træt af dem.
De er ikke helt som GOG.com, da de her også har nye spil.

Link...
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig