X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retro spil online shops..


Svar
SovsigrydenSovsigrydenSkrevet 19/11-11 07:36 
Hvor handler i spil henne? Jeg bruger selv div. auktions sites (ebay, qxl, dba etc.) ..

Men findes der nogle butikker ala bozz.dk i fx. udlandet som sender til DK?

Bliver der holdt noget komsammen i DK, hvor folk mødes og bytter/sælger osv...?

Eller kender i til andre gode steder, bare nogle gode tips..

Synes desværre at handelsdelen på PR er lidt halvdød...
SumezSumezSkrevet 19/11-11 10:01, rettet 19/11-11 10:02 
Der er langt mellem de rigtige spil bliver solgt på P:R, men de kommer da, og jeg har selv købt virkelig mange spil af brugere herinde.
Se f.eks. bare alt det Killer Bean 2 har til salg lige i øjeblikket.

Jeg tror heller ikke der er særlig mange med interesser som os, der ville gå ud og foretage "impulskøb"/byttehandler til en live-begivenhed som det du nævner - selvom idéen ellers er meget spændende.


Men den bedste onlineshop til den slags spil er jo netop eBay. Der er flere asiatiske sælgere jeg er vendt tilbage til flere gange, især hit-japan og drkittykr kan anbefales. :)
Jeg kan også anbefale handelssektionen på shmups.system11.org - der handles selvfølgelig mest med shoot'em ups, men der er også mange andre retrokonsol- og arcade-spil i mellem, inklusive flere sjældenheder som jeg ellers aldrig ser på eBay.
Ellers lider de fleste onlineshops med den slags udvalg af at priserne er skruet helt i vejret for at det kan løbe rundt for dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/11-11 11:00 
Hit-Japan:
http://stores.ebay.com/Hit-Japan-Video-Games-and-Anime
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/11-11 11:16, rettet 19/11-11 11:19 
Ebay er et godt sted for retro. Især når det kommer til de spil som der er solg mio. af.

Er du efter rpg spil fra snes til ps1. bliver det dyrt på ebay. (for mange efter dem) der her jeg held med loppemarker , for husk på mange af dem er slet slet ikke svær at finde! der er bare for mange at slås med på ebay :)

Jeg bytter også med mange... da jeg taler med en del retro folk igemmen youtube, og når de kommer hjem til mig for at købe eller sælge.

For sælger man et sega saturn spil til en i danmark. er det næste 100% på at han har mere retro der hjemme? som han måske vil byt med? :p

jeg havde det lidt svært med at finde gode tilbud i starten... men kigger man nok, finder man dem også ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/11-11 11:16, rettet 19/11-11 11:18 
Jeg synes også, at handelsdelen her på siden er lidt sløj. Jeg har desuden selv en tendens til at gøre den usynlig i indstillingerne, fordi den spammer forumoversigten voldsomt. Og når man så endelig sætter en masse til salg, er folk ikke spor friske på at byde(?!).

For det meste bruger jeg forummer, som er dedikerede til bestemte konsoller, når jeg gerne vil have spil til rimelige priser. Feks. har købt masser af MegaDrive via. Sega-16.com's forum.

Jeg bruger også eBay en gang imellem, når jeg ikke kan styre mig. Men det er godt nok meget lidt lagkage og en ufatteligt masse lort :(

Genki Video Games er også cool, hvis man vil betale det, tingene koster.

Sumez>
Jeg tror heller ikke der er særlig mange med interesser som os, der ville gå ud og foretage "impulskøb"/byttehandler til en live-begivenhed som det du nævner - selvom idéen ellers er meget spændende.

Jeg synes, det kunne være meget fedt at prøve. Hvis bare man sørgede for at gøre det rimeligt afslappet. Folk skulle bare være klar på at være lidt "large" med handlerne, og ha' det cool med nogle handler var mest fair over for modparten, mens andre var fordelagtige for een selv. Man kunne evt. lave en lille gruppe dommere, som surfede priser på nettet og kunne fastslå, om en byttehandel var uretfærdig eller nogenlunde fair.
AV Intelligent Terminal
scavengerscavengerSkrevet 19/11-11 16:32, rettet 19/11-11 16:32 
Kig på min side, der er en hel del retro stuff. Tingene er listet som pakker, men du vælger bare ud, hvis du kan bruge noget :-)

Mastertronic.dk
Nemo me impune lacessit
SvovlSvovlSkrevet 19/11-11 17:18 
Jeg har haft held med at handle på trading station forummet på shmups.system11.org. Folk er flinke og der er tit en del spændende ting til salg. Dog hovedsageligt relateret til Shmups.

SHMUPS forum
WonderboyWonderboySkrevet 19/11-11 17:22 
Der er også denne side.

Retrogames
I love monster land
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/11-11 17:55 
ChronoSousa>

Er du efter rpg spil fra snes til ps1. bliver det dyrt på ebay. (for mange efter dem) der her jeg held med loppemarker , for husk på mange af dem er slet slet ikke svær at finde! der er bare for mange at slås med på ebay :)


Det lyder vildt, hvad er det for nogle dyre SNES/PSX rpg's du har fundet på loppemarkeder i DK?
amnesiaamnesiaSkrevet 19/11-11 18:58 
Killer Bean 2>
Jeg synes også, at handelsdelen her på siden er lidt sløj. Jeg har desuden selv en tendens til at gøre den usynlig i indstillingerne, fordi den spammer forumoversigten voldsomt. Og når man så endelig sætter en masse til salg, er folk ikke spor friske på at byde(?!).

For det meste bruger jeg forummer, som er dedikerede til bestemte konsoller, når jeg gerne vil have spil til rimelige priser. Feks. har købt masser af MegaDrive via. Sega-16.com's forum.

Jeg bruger også eBay en gang imellem, når jeg ikke kan styre mig. Men det er godt nok meget lidt lagkage og en ufatteligt masse lort :(

Genki Video Games er også cool, hvis man vil betale det, tingene koster.

Sumez>
Jeg tror heller ikke der er særlig mange med interesser som os, der ville gå ud og foretage "impulskøb"/byttehandler til en live-begivenhed som det du nævner - selvom idéen ellers er meget spændende.

Jeg synes, det kunne være meget fedt at prøve. Hvis bare man sørgede for at gøre det rimeligt afslappet. Folk skulle bare være klar på at være lidt "large" med handlerne, og ha' det cool med nogle handler var mest fair over for modparten, mens andre var fordelagtige for een selv. Man kunne evt. lave en lille gruppe dommere, som surfede priser på nettet og kunne fastslå, om en byttehandel var uretfærdig eller nogenlunde fair.

Der burde bestemt være en dedikeret del af forummet herinde, som drejede sig om køb/salg/bytte - ligesom man ser så på shmups, arcade otaku, jammaplus, digitpress etc etc. Der er meget mere gang i førnævnte, end med den løsning der er valgt her på siden.

Umiddelbart er det dog ikke noget der ventes at blive lavet om på lige foreløbig, så vidt jeg har forstået?

Ikke megen aktivitet der er dér.
Græsset ER grønnere på den anden side!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/11-11 19:15 
Som jeg ser det, er det fordi "Oversigt" er forfærdeligt bygget op. Tre tråde til hvert underforum er for lidt, og der er alt for meget spildplads på siden. Jeg bruger stort set aldrig "Oversigt" til noget.

"Aktive" virker derimod fantastisk godt til alt andet end handel. Men når først man tillader at handelstråde bliver vist på "Aktive" bliver det noget forbandet rod.

Det ville være bedre med en enkelt hybrid af "Oversigt" og "Aktive". Altså noget a la en side med en mindre udgave af "Aktive" i toppen og en trimmet og mere informativ udgave af "Oversigt" i bunden. Det ville jeg i hvert fald selv finde mere brugbart :)
AV Intelligent Terminal
SovsigrydenSovsigrydenSkrevet 20/11-11 06:14 
Takker... jeg så har jeg lidt at gå videre med.

Jeg kunne også forstille mig at et handelsforum kunne skabe lidt mere liv omkring handle... om end ikke andet, så forsvinder historikken ikke...
WonderboyWonderboySkrevet 20/11-11 10:59 
Der er også denne her

retroscene.co.uk
I love monster land
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/11-11 12:39, rettet 20/11-11 12:41 
Nu er de fleste folk her på siden er jo samlere der sjældent sælger spil, men kun køber spil og tildels nyder at finde fx et retro spil til en favorabel pris.

Men alle folk her på sitet ved jo godt hvad tingene koster så det er vel logisk at handels sektionen ikke ligefrem et sted der er super attraktivt hverken at sælge, selvom det da også sker fra tid til anden at man kan lave en god handel herinde.

Men generelt er PR jo et samler site, så med mindre diverse sælgere vil sælge til underpris skal i nok ikke regne med at der kommer meget mere gang i salg/køb/bytte sektionen :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig