X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dishonored


Svar
jaesjaesSkrevet 11/07-11 21:39, rettet 11/07-11 21:46 
Så er der tilsyneladende noget interessant på vej til fans af Deus Ex og Thief :)

"Why should you care?
Even if you haven’t played them, you’ve undoubtedly heard of Thief and Deus Ex. One of the main minds behind those two games, Harvey Smith, is the co-creative director of Dishonored along with Raf Colantonio, the founder of developer Arkane Studios. The two share a visio... Se hele indlægget
93 emne(r).
1 2 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 11/07-11 21:39, rettet 11/07-11 21:46 
Så er der tilsyneladende noget interessant på vej til fans af Deus Ex og Thief :)

"Why should you care?
Even if you haven’t played them, you’ve undoubtedly heard of Thief and Deus Ex. One of the main minds behind those two games, Harvey Smith, is the co-creative director of Dishonored along with Raf Colantonio, the founder of developer Arkane Studios. The two share a vision of a game that gives players the power to be creative with their skills and tactics, and invites them to come up with interesting solutions to the obstacles in front of them. Arkane is known for its immersive first-person gaming (Arx Fatalis, Dark Messiah of Might & Magic), and the power of a talent-driven publisher in Bethesda (The Elder Scrolls IV: Oblivion, Fallout 3) behind the team is promising."
http://www.gameinformer.com/games/dishonored/b/xbox360/archive/2011/07/11/getting-to-know-dishonored.aspx

Screenshot og mere info på ovenstående link. Kommer til PS3, X360 og pc.
SumezSumezSkrevet 11/07-11 21:43 
Det lyder ganske rigtigt spændende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 14/07-11 02:14 
En masse ny info:
http://www.computerandvideogames.com/311449/news/bethesdas-dishonored-new-details-in-the-wild/

En lille film hvor udviklerne fortæller lidt om spillet:
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/07/13/dishonored-the-heritage-of-arkane-studios.aspx

Det lyder som der kommer en del fede elementer i spillet, fx: "You'll be able to possess animals or humans. Humans will have to be unaware of your presence in order to possess them."
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/07-11 02:42 
Spændende sager. Vil holde øje med det.
SumezSumezSkrevet 14/07-11 08:10, rettet 14/07-11 08:16 
jaes>
Det lyder som der kommer en del fede elementer i spillet, fx: "You'll be able to possess animals or humans. Humans will have to be unaware of your presence in order to possess them."

Messiah? :P

On the type of experience that they want to deliver "Games can either be described as rollercoasters - which is all crafted and very high-drama - or that time when you were 16 and you and your friend broke into an abandoned house and you had the most intense moments waiting for the door to open, and then there were moments where, 'Ah, I expected something grand to happen but nothing happened; it was just an empty room.'" He (Harvey Smith) said that they want the latter.

Fornuftig indstilling.

Synes spillet lyder rigtig spændende, som et godt alternativ til Bioshock Infinite (hvis det nu har for meget skyderi :P) - omend som rigtig mange andre spil for tiden. Er spændt på at se mere fra det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 14/07-11 09:23, rettet 14/07-11 09:26 
Sumez>
omend som rigtig mange andre spil for tiden.

Hvilke spil tænker du på? Af de kommende 1. persons-spil, jeg kender til, er det kun Deus Ex 3, som kommer tæt på. I periferien ligger vel så spil som Bioshock Infinite og Prey 2. Det vil da være fedt, hvis der er flere som de to førstnævnte.

EDIT: Med førstnævnte tænkte jeg på Dishonored og Deus Ex 3.
SumezSumezSkrevet 14/07-11 09:35, rettet 14/07-11 09:36 
Ok, måske ville det være mere passende at sige at det sigter efter det samme som rigtig mange andre spil gør for tiden. Med den tunge brug af stealth, valgfri fremgangsmåde, relativt fri udforskning med lineær fremgang gennem spillet, klatren på bygninger, osv. Det er de samme spredhagl som alle de andre bruger, og det er svært at sige noget om hvilke af dem der rammer før vi sidder med spillet i hænderne, men hvis det lykkes for dem, er det bestemt et spil jeg glæder mig til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 14/07-11 17:07 
Ok. Jeg er enig i, at man kan se en tendens, Crysis 2 kan i øvrigt også nævnes.

Der er dog den store forskel på Dishonored og de fleste af de andre spil, at det stræber efter at tage nogle af elementerne (samt andre) over i historiefortællingen. Lidt på samme måde som Deus Ex og de gamle Looking Glass-spil, og det er stadig, desværre, ikke så udbredt. Så alene set i det lys, tror jeg Dishonored vil skille sig ud.
SumezSumezSkrevet 14/07-11 17:29 
Er det ikke meget det samme Bioshock gør? Det virker på mig som om "historiefortællingen" kommer til at ligge på ca. samme niveau.

Jeg savner stadig et nyt System Shock 2 :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 14/07-11 23:58, rettet 12/03-12 23:06 
Hvis du mener Infinity, så er det nok lidt derhenad mht. de mere direkte valg. Tilgengæld lyder det så meget mere skyde-agtigt end Dishonored, og gameplay er jo også lig med historiefortælling.

EDIT: Mener sådan set bare kamp vs. andre former for gameplay - der er jo også andre måder at kæmpe på i Infinity :)
SumezSumezSkrevet 15/07-11 08:17 
Jeg mente det første Bioshock. Har ikke spillet Infinite. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 15/07-11 14:33, rettet 15/07-11 14:34 
Og ingen af os har heller spillet Dishonored ;)

Kan ikke sige noget konkret om Bioshock, men har mest hørt om det som "Looking Glass-light" på det område.

Og nu bliver det hele næsten for løst og off-topic, så slut herfra ;)
SumezSumezSkrevet 08/08-11 15:44 
Nyt preview fra 1up.com, det lyder alt sammen meget godt:

http://www.1up.com/previews/dishonored-stealth-less-sneaking-more-stabbing
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/03-12 23:15, rettet 12/03-12 23:20 
En del ny info på Gamespot (preview + video-interview hvor der også vises noget in-game-halløj):
http://www.gamespot.com/dishonored/previews/dishonored-exclusive-first-look-preview-6365672/

Virker som en god sjus af Deus Ex, Thief og Hitman. Positivt at man kan spille som guldfisk.
jaesjaesSkrevet 17/04-12 18:56 
Ny trailer - præ-renderet, men viser formentlig ret godt, hvad vi kan forvente af verdenen og gameplayet (dialog-systemet ser man dog ikke). Lækkert grafisk design IMO.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KlQ0aV_Iw1k
la0sla0sSkrevet 17/04-12 21:02 
Det bliver så godt... jeg ser meget frem til det!
Hvad sker der?
TheDukeTheDukeSkrevet 07/06-12 22:27 
En af Gametrailers review editors taler om gameplayet: http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-dishonored/731678
jaesjaesSkrevet 28/06-12 14:36 
Ret fremragende artikel (som vist primært er baseret på et interview) om Harvey Smith og Raphael Colantonio, og hvorfor det er oplagt, at de nu begge er creative directors på Dishonored.

Sjældent med så mange private billeder i en spilartikel, og der er også en del gode anekdoter fra deres tid i spilfirmaer som Origin og Ion Storm.

http://www.theverge.com/gaming/2012/6/27/3115822/arkane-dishonored-bethesda-origin-crossing-deus-ex-arx-fatalis
SumezSumezSkrevet 29/06-12 09:58 
Der er i det hele taget mange gode historier om Ion Storm, det er virkelig ærgerligt at det firma fejlede så stort, det var et spilfirma med gode visioner og hjertet på rette sted, uanset hvad den kiksede markedsføringskampagne for Daikatana måttet have antydet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 30/06-12 22:47 
Daikatana led vist ikke kun under en kikset markedsføringskampagne ;) Har aldrig selv prøvet det, men har ikke hørt mange rosende ord om spillet.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 28/09-12 12:04 
Har først lige opdaget at spillet er lige på dørtærsklen (en god uges tid fra udgivelse), glæder mig til at se nogle anmeldelser.

http://www.youtube.com/watch?v=oIgrvjkaSP8
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 28/09-12 12:13 
Er der kun én uge? Jeg mente ellers at det var sat til omkring den 15. - embargoen på anmeldelser er i hvert fald omkring den 8.-9.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 28/09-12 12:39, rettet 28/09-12 12:40 
Den står til d. 12 oktober på Eurogamer, Coolshop, Elgiganten og shopto
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/09-12 12:44 
Ser moderat interessant ud.

Desværre er der ingen 3rd person view option, hvilket er altafgørende for om jeg kan holde ud at spille denne spiltype.
HeroldHeroldSkrevet 28/09-12 13:55 
Jeg har spillet det, men må af visse grunde ikke sige noget før efter den 8./9. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/09-12 13:57 
Går det helt galt for dig hvis du siger hvorvidt du kunne lide det? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 28/09-12 19:58 
Det ved jeg sgu ikke lige, men jeg kan sige så meget at det er et spil jeg glæder mig til. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 28/09-12 20:22 
Det ser megasprødt ud og jeg glæder mig rigtigt meget til det. Og så er jeg meget misundelig på Herold :-(
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 08/10-12 09:41 
Embargoen er udløbet og spillet får generelt en flot modtagelse. Pt. 88% på Metacritic:
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/dishonored

Giant Bomb's quick-look video:
http://www.giantbomb.com/quick-look-dishonored/17-6654/

Gametrailers' video anmeldelse:
http://www.gametrailers.com/reviews/m68kgw/dishonored-review

Gamespot's video anmeldelse:
http://www.gamespot.com/dishonored/videos/video-review-dishonored-6397802/

IGN:
http://www.ign.com/articles/2012/10/08/dishonored-review
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/10-12 16:08, rettet 08/10-12 16:08 
Jeg må indrømme at jeg var lidt nervøs for Dishonored, da det er Arkane der står bag. At dømme ud fra anmeldelserne har de dog oppet sig gevaldigt. Det må ejes! Med udgivelse samme dag som XCOM må det siges at gode spil kommer i klynger.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 08/10-12 17:12 
Well, hvis embargoen er ovre, så kan jeg godt åbne munden. Jeg kan ret godt lide Dishonored. For mig står det som en blanding af de gode ting fra Deus Ex og Bioshock, selvfølgelig blandet en smule med Dark Messiah. Jeg synes der er god balance i stealth-gameplayet, og banerne er bygget op på en sådan måde, at der er mange alternative ruter frem til målet. Helt klart en gennemspilning eller to værd.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 23/11-12 09:01, rettet 23/11-12 09:04 
*BUMB*

Dishonored er det eneste jeg spiller lige p.t. Jeg er på fjerde mission, og hvis der er en svaghed (hvis) er det miljøerne der føles meget ens. Men det er for tidligt at sige noget om helheden. Måske kommer der mere divergens i fremtidige missioner. Til gengæld gider jeg ikke læse alle de bøger og breve der ligger overalt.

Banerne er derimod utroligt kvalitative, hvor hver et gelænder, en ventilation, en afsats eller balkon opfordrer til eksperimentel tilgang. Hvert et hjørne eller tagryg byder på andre taktiske muligheder for at snige sig gennem banen.
Når jeg har gennemført en bane, føler jeg del at valgene var mine, og at jeg kun har kradset i mulighederne.

Jeg bruger ualmindeligt meget tid på missionerne, fordi jeg betragter det som en personligt nederlag hvis jeg opdages og er "nødt" til at dræbe fem vagter i træk. Dark vision og teleportering er mine mest anvendte og opgraderede abilities, måske med hang til at spille lidt konservativt, men muligheden for at sløve tiden, skal absolut ikke undervurderes.

Sørg for at have Dishonored liggende i skuffen inden juleferien.
The medium is the message.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/11-12 15:45 
Dishonored til halv pris hos Greenman Gaming: http://www.greenmangaming.com/s/dk/en/pc/games/action/dishonored/
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
millenniummillenniumSkrevet 27/11-12 09:51 
Man kunne frygte lidt, at Dishonered - trods kvaliteten - ikke bliver det store mainstream hit og hurtigt ender i bargain bin. Markedsføringen af spillet er ikke så stærk - især sammenlignet med f.eks. Hitman Absolution. Jeg tror ikke der findes en københavner som ikke kender Hitman nu. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 27/11-12 10:02, rettet 27/11-12 10:04 
Virkelig? Jeg synes i den grad at næsten alle jeg kender med en smule interesse i spil (og vi snakker mainstream, langt under P:R-nørderi) har snakket meget og positivt om Dishonored. Jeg kender slet ikke salgstallene, men så skuffende kan det vel heller ikke være?

At spillene hurtigt havner i discount-bunken er heller ikke nødvendigvis et tegn på at det har fejlet - se f.eks. Assassin's Creed-spillene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 27/11-12 10:57, rettet 27/11-12 11:01 
Alle snakkede også positivt om Rayman Origins (og jeg gør det stadig), men salgstallene fortalte desværre noget andet. (Omvendt kan Rayman spillene altid genbruges i mange andre sammenhæng).

EDIT: Ok, googlede lidt om salgstallene, og det ser ud til at især Steam har båret en succes hjem af PC udgaven. Ved ikke noget om konsollerne dog.

EDIT 2: Ser ud til at sælge bedre end RE6 på PS3. I rest my case. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 27/11-12 11:24 
Ok, Rayman Origins har jeg stort set ikke hørt nogen snakke om udenfor nørdecirkler. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/11-12 09:42 
Dishonored sælger bedre end forventet, og er nu en "ny IP" siger Bethesda.

http://www.eurogamer.net/articles/2012-11-28-higher-than-expected-dishonored-sales-mean-bethesda-has-a-new-franchise
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 28/11-12 09:51 
Lyder som om en opfølger allerede er planlagt siden han specifikt kalder det en ny franchise :)
millenniummillenniumSkrevet 28/11-12 12:43, rettet 28/11-12 12:46 
Tja, det kunne godt lugte af en franchise der kan bære stafetpinden videre. Der er i hvert fald rigeligt af potentiale i historiens univers, til en kommende trilogil.

Men så burde de skrue lidt ned for alle de tekster, journaler og dagbøger med finder rundt omkring. Ligesom i Skyrim, så gider jeg ikke stoppe spillet for at læse så mange tekster. Også selvom det udvider forståelsen for spillets univers.

Kom desværre til at dræbe 43 vagter i anden mission (kniven smuttede), så mit Chaos niveau sidder fast på "high", selvom jeg har halvveret dødantallet i efterfølgende missioner.
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/11-12 12:55, rettet 28/11-12 13:46 
Så må de have haft urealistisk lave forventninger.

Fps? Ja
Kan man skyde? Ja.
Overhyped publisher alle mainstream spillere kender? Ja, i den grad.

Spillet besider de 3 af de (desværre) vigtigste kriterier for at sælge godt, jeg er faktisk nærmere overrasket over det kun har solgt 1.5 million siden release. Især taget i betragtning hvor gode anmeldelser det har fået også.
millenniummillenniumSkrevet 28/11-12 13:01, rettet 28/11-12 13:01 
Til gengæld er det et spil komplet uden pang-farver. :-P
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/11-12 13:01 
millennium>
Men så burde de skrue lidt ned for alle de tekster, journaler og dagbøger med finder rundt omkring. Ligesom i Skyrim, så gider jeg ikke stoppe spillet for at læse så mange tekster. Også selvom det udvider forståelsen for spillets univers.

Hvorfor?

Når man ikke er ikke tvunget til at læse det :)
SumezSumezSkrevet 28/11-12 13:07, rettet 28/11-12 13:08 
Det kunne nok være fortalt bedre.

Det kommer an på spillet, fordelingen, og hvordan det præsenteres. Jeg synes ikke der er noget problem med dagbogsloggene i System Shock 2 (som vel nærmest må være det spil, der startede lavinen), hvor der er voice-over på dem alle, de er relativt korte, og de som regel har en form for relevans for helheden eller det sted i spillet man er. I Skyrim orker jeg ikke nogensinde og læse al det tekst der eksisterer, og det meste virker som unødig baggrundsstøj.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/11-12 13:10 
Fordi uendelige mængder tekst i form af dialoger og journaler er en doven og uintelligent måde at at integrere historie i et spil på.
millenniummillenniumSkrevet 28/11-12 13:27 
Nogle gange giver papirerne mission clues, nogle gange journal opdateringer og nogle gange er det bare read-if-you-like. Nogle gange tager man det med, andre gange læser man det bare. Men man ved det ikke, før man har prøvet at løfte papiret, så det forpligter alligevel spilleren til at prøve en handling med alt det læsemateriale man støder på.

Og så synes jeg det er en lidt billig måde at give historien noget mere volumen. Men seriøst; det er kun en fodnote ift. til den gode spiloplevelse.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/11-12 13:29, rettet 28/11-12 13:40 
millennium>
Og så synes jeg det er en lidt billig måde at give historien noget mere volumen. Men seriøst; det er kun en fodnote ift. til den gode spiloplevelse.

Det vil jeg give dig/jer helt ret i. Ser det hellere fortalt bedre end det blev fjernet helt.
KilroyKilroySkrevet 28/11-12 13:40 
Azzkikr>
Så må de have haft urealistisk lave forventninger.

Fps? Ja
Kan man skyde? Ja.
Overhyped developer alle mainstream spillere kender? Ja, i den grad.

Spillet besider de 3 af de (desværre) vigtigste kriterier for at sælge godt, jeg er faktisk nærmere overrasket over det kun har solgt 1.5 million siden release. Især taget i betragtning hvor gode anmeldelser det har fået også.

Man, mainstream spillerne er mere på bolden end jeg er, for jeg ville nok have haft brug for at tænke mig om før jeg lige kunne huske hvad Arkane Studios sidst udviklede. Dark Messiah of Might and Magic må have været mere populært end jeg lige troede.

Mine forventninger til Dishonored's succes var nok også lave. Et mere afdæmpet stealth-agtigt spil hvor det primære der i den grad belønner dig for at være mere eller mindre pacifistisk var ikke lige det hit, jeg så komme.
Kilroy Was Here
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/11-12 13:46 
Der skulle have stået publisher, ikke developer, bare det at der står Bethesda får man jo mange til at kigge på det.

Lidt ligesom LA Noire, det havde næppe solgt halvdelen af hvad det har hvis ikke der stod Rockstar på coveret.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/11-12 20:13 
Haha ok, så Bethesda har simpelthen samme navn og status som Rockstar?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
93 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig