X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

getids

Elder Scrolls V: Skyrim


Reply
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/12-10 12:02 
Så blev det officielt annonceret med en trailer. Det forlyder at de endnu engang har tænkt sig at bruge Gamebryo-engine (suk). Forhåbentlig dropper de den voldsomme level-scaling - det ødelagde virkelig Oblivion for mit vedkommende.

Ellers glæder jeg mig :)


Officielt site, plus trailer
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
727 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Reply
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/03-15 09:46 
Prozel>
Det der med at gå langsomt var ikke fordi du trykkede Caps Lock, så man slår "Gå hurtigt" fra? :D

D'oh! Det lyder desværre (for mit vedkommende) ret sandsynligt :D
AV Intelligent Terminal
Soren47Soren47Skrevet 09/03-15 10:12 
Jeg har kun oplevet fejl på ps3 :b
jaesjaesSkrevet 09/03-15 19:16 
Wehner>
Jeg tror bare, at Skyrim/Oblivion er mest sandsynligt.

Klart, jeg luftede også bare mine egne holdninger (nævner det i tilfælde af, det ikke var tydeligt) :)

Wehner>
Det er faktisk også ni år siden, Oblivion udkom.

Jo ok, jeg glemte hvor sindssygt lang sidste generation var. Det sagt - pga. at denne generation ikke har set det samme grafiske spring som tidligere - har jeg stadig ikke den store trang til et remake ;)

Sumez>
Har du spillet PC-udgaven? Draw distance er rimelig horribel, selv på en moderne PC. :!

Nej, kun sammenlignet videoer. Jeg synes X360-udgaven er horribel og pc-udgave lige akkurat acceptabel. Uanset hvad men synes om den, kan de nok godt uden de helt store problemer lave draw distance længere i et eventuelt remake :)
WehnerWehnerSkrevet 09/03-15 19:54 
jaes>Wehner>
Det er faktisk også ni år siden, Oblivion udkom.

Jo ok, jeg glemte hvor sindssygt lang sidste generation var. Det sagt - pga. at denne generation ikke har set det samme grafiske spring som tidligere - har jeg stadig ikke den store trang til et remake ;)

Der er heller ingen tvivl om, at mit største ønske i den retning er Morrowind, så vi er sådan set enige. Jeg tvivler bare på, at de har stenene til at udsende et så frit/kaotisk spil som Morrowind, når de har haft så stor succes med de trods alt mere begrænsede Oblivion/Skyrim.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 09/03-15 20:13, rettet 09/03-15 20:19 
Jeg er enig i at det aldrig kommer til at ske, men et skift i filosofi tilbage i retningen af Morrowind - dengang man kunne tillade sig at drømme stort - ville være en af mine helt store spildrømme der gik i opfyldelse. Som markedet ser ud nu bliver det forsat strømlining med lidt mere action, mens man løser quests ved at løbe efter markører.

Det sagt er det selvfølgelig ikke alt strømlining der er af det onde og Skyrim/Fallout var nogle af de største oplevelser i sidste generation IMO, så mon ikke det stadig bliver godt det næste de laver.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 09/03-15 20:19 
Jeg tror dog ikke, at man helt kan afskrive en fremtidig udgivelse af Morrowind. Chancen er bare meget lille - især så længe de to andre spil vil være meget nemmere for dem at håndtere en genudgivelse af, fordi de passer til Bethesdas nuværende spilfilosofi.

Med andre ord, først når Skyrim/Oblivion er genudgivet, tør jeg begynde at drømme om Morrowind.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 09/03-15 20:23, rettet 09/03-15 20:33 
Jeg kunne sagtens forestille mig en genudgivelse lavet efter deres moderne filosofi og ville købe det øjeblikkeligt. Det ville bare ødelægge noget af det der gør Morrowind unikt, hvis de begynder at tøjle designet og ende med at minde om så meget andet, på samme måde som deres andre open world virker som samme spil i forskellige skins. Det er en lidt kedelig retning at gå i, men helt i tidens ånd..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 09/03-15 20:35 
Det ville være det mest sandsynlige, ja. Jeg håber også på galskaben.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Soren47Soren47Skrevet 31/03-15 17:25 
Nu valgte Skyrim lige at fryse hele konsollen på PS3..
Tror sgu det ender med at jeg giver op endnu engang - Så må det være xbox 360 jeg prøver det på næste gang :b
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/03-15 17:38 
Ellers kan jeg godt anbefale det til PC. Hvis man henter den gratis high resolution texture pack og kører med alt på "ultra", er det temmelig porno at se på :)
AV Intelligent Terminal
Soren47Soren47Skrevet 31/03-15 17:42 
Kan være det skal gøres når jeg har et TV som fungerer ordentligt (Kan simpelthen ikke få TV'et til at vise 720P fra PC'en, kun 1080i - Eller også er det PC'ens skyld) og at jeg har en trådet xbox 360 controller :b
Jeg er blevet for vant til at sidde i sofaen og spille :b
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-15 18:14 
KillerBean2>
Ellers kan jeg godt anbefale det til PC. Hvis man henter den gratis high resolution texture pack og kører med alt på "ultra", er det temmelig porno at se på :)

Hvis man har et mere beskedent grafikkort (1GB RAM) så kan man opleve performance-drops ved at hente den pakke. Der findes dog et mod på nexusmods.com der kan optimere texturene i den pakke, så de stadig ser godt ud, men kører langt bedre på ældre kort.

Det var et lille problem med mit GTX 560Ti. Har ikke sammenlignet med det 660 (2GB) jeg har i nu.

Man kan med fordel også installere stutter remover. Men det er muligt at det ikke længere er nødvendigt med de seneste patches :)

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/31255/?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/2581/?

Jeg mener også der var et mod så spillet brugte 4GB RAM, men det synes jeg ikke lige jeg faldt over derinde nu. Kan være det kun var til Fallout-spillene :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 31/03-15 19:18, rettet 01/04-15 00:03 
Soren47>
Kan være det skal gøres når jeg har et TV som fungerer ordentligt

Skyrim har ikke 100% joypad understøttelse. I opstarten skal man bruge en mus for at komme ind i spillet og det kræver svjh. tastatur for at skrive ens navn. Det kører til gengæld nemt 60fps på ordentlig hardware :)

Soren47>Jeg er blevet for vant til at sidde i sofaen og spille :b

Det er sådan jeg bruger min PC størstedelen af tiden. Boot ind i Steam Big Picture og voila: 60fps konsol, hvor spillene er billige og online gratis ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-15 19:29 
"Det kører til gengæld nemt 60fps på ordentlig hardware :)"

I så fald har de patchet det siden jeg spillede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 31/03-15 23:40 
Det er muligt. Jeg spillede det første gang efter alle udvidelser/patches var udkommet og der kørte det de, for PC gaming, normale 60fps uden slowdown og stutter. Selv når jeg forsøgte at stresse det til at falde ved at fremprovokere kampe i byerne, kunne jeg ikke få det til det. New Vegas der i mod var et stutter helvede..

Noget andet er, at det kunne være rart hvis muligheden for at citere fra sidste indlæg kom igen. Kan godt se det er træls for staben, når det misbruges, men det er også frustrerende, hvis man lige vil svare på en bestemt del af sidste indlæg.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-15 23:47 
Der findes heldigvis også stutter- og 4GB RAM-fixes til New Vegas så det kører som det skal :)

Det er mega træls at man skal igennem det bøvl, men sådan er det jo. Skal man spille dem i hundredevis af timer så er det bestemt det værd.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 01/04-15 00:02 
Jeg ved det og var det et mus/tastatur-only spil, jeg bare skulle spille, ville jeg også bruge tiden på at fikse det, men henslængt i sofaen er det lettere bare at køre konsol udgaven. Som jeg ser det må udviklerne lære, at der er en ny generation af PC gamers, der benytter deres maskine i stuen og at bøvl ikke accepteres i samme omfang der.

Det er de fleste heldigvis også blevet bedre til.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-15 17:52 
Dammit, jeg er gået fuldstændig død i Skyrim. Jeg holdte en pause for nogle uger siden, da jeg synes, det slugte lidt for meget af min tid, og nu kan jeg slet ikke komme i gang igen.

Det føles efterhånden temmelig ensformigt, og den kolossale verden begynder at virke mere anstrengende end spændende. Jeg må nok indse, at jeg ikke får gennemført spillet lige foreløbigt.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 22/05-15 20:30 
Ja jeg er desværre også gået helt død i det. Har ikke spillet det i et par år tror jeg faktisk. Det er et godt spil, men har det lidt ligesom dig universet synes at have den bivirkning på mig, at det er svært at give sig i kast med igen hvis man har holdt en pause. Jeg håber faktisk at kunne komme igang med det igen engang.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 22/05-15 21:11 
Ja, det er et af de typer spil som man kan blive virkelig fanget af at dyrke rigtig meget, men så snart man har lagt det lidt fra sig, er det svært helt at se fascinationen, og det kan virke uoverskueligt at begynde på det igen. Sådan har jeg det med mange open world og online spil, som MMO'er, Shadow of Mordor, DA: Inquisition, osv.
Det er ikke dårlige spil, men det er spil designet til at være tidsfordriv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
WehnerWehnerSkrevet 22/05-15 21:57 
Modsat andre spil, der er designet til at være...?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 22/05-15 21:57 
Sjovt. Fuldstændig samme situation for mig. Det var så fedt at leve i Skyrims verden og lære byerne så godt, at man kunne navigere uden kort og assistance. Men nu har jeg ikke rørt det vel i over et år.

Det bliver fedt når jeg kan nyde mit otium og spille hver dag, hvis mine gigtfingre da stadig kan holde en controller.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 22/05-15 22:21, rettet 22/05-15 22:22 
Wehner>
Modsat andre spil, der er designet til at være...?

Typisk mere kreativ, indvolverende eller varierende underholdning. Eller måske bare mere komprimeret i forhold til tidsforbruget. Men det varierer jo fra genre til genre osv. Et spil Tetris ville måske blive "ensformigt" i længden, men varer sjældent mere end 10-15 minutter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-15 23:16 
Problemet med Skyrim er, for mit vedkommende, at variationen på et tidspunkt bliver udvisket, og alting pludselig føles som arbejde. Jeg har dog svært ved at sætte en finger på, præcis hvad det er, spillet gør forkert. Fallout 3 holdte mig f.eks. fuldstændig fanget fra start til slut, på trods af, at det også er et kæmpe spil.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 22/05-15 23:39 
Ja, jeg synes også Fallout 3 adskiller sig fra de andre open world Bethesda spil ved at al indholdet i verden føles meget mere unikt og designet. Det er en meget nem faldgruppe for så store spil, at al indhold føles som små variationer i konfigurationen af de samme elementer (mest fordi det er det det er).
Når det så er sagt, kan jeg alligevel bedre lide Elder Scrolls-spillene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
DunwichDunwichSkrevet 23/05-15 09:37 
Wehner>
Modsat andre spil, der er designet til at være...?

Antitesen til dårlige open world spil.
jaesjaesSkrevet 23/05-15 14:22, rettet 23/05-15 17:13 
Oplevelsen af Skyrim kan måske handle om, hvordan man spiller det.

Jeg har fx stort set kun fulgt historien, og jeg synes gameplay og lokaliteter har varieret en del, inden for konteksten.

Hvis man i stedet dalrer rundt i verdenen lidt tilfældigt - som mange, forståeligt, gør - kunne jeg forestille mig, at spillet hurtigere bliver ensformigt. Følger man "historien" i de forskellige guilds, gætter jeg på, oplevelsen ligger midtimellem.

Og så kommer det vel også an på, hvor længe man har spillet - jeg tror ca. 70-80 timer er det maksimale udviklerne kan lave quests der føles nogenlunde friske med de nuværende budgetter. Derefter bliver det mere noget med at bare slagte monstre og finde skatte.

EDIT: Sidste afsnit lød lidt som en beskyldning, fikset :)
nerosnerosSkrevet 23/05-15 15:23, rettet 23/05-15 15:24 
Jeg synes jeg holdte mig til historien for ikke at fare vild i universet, men der var da en afstikker eller to, tre stykker.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/05-15 16:18, rettet 23/05-15 16:20 
Har spillet ca. 150 timer. Det er åbenbart lige en 50 timers tid mere, end hvad spillet kan bære.

Hvis et spil er indrettet, så man kan gøre ting "100%", skal det fanme også være designet, så det ikke bliver kedeligt i længden. På det punkt fejler Skyrim fælt.
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 23/05-15 17:00, rettet 23/05-15 17:04 
"Hvis et spil er indrettet, så man kan gøre ting "100%", skal det fanme også være designet, så det ikke bliver kedeligt i længden"

Det er jeg ret uenig i - ofte er de sidste procent i spil der tilbyder 100+ timer jo OCD-agtig indsamling eller grind. Selv Bethesda har ikke ressourcer til at lave håndlavede elementer i så stort omfang. Så på et tidspunkt kan det ikke rigtigt undgå at føles random/som grind/ensformigt.

Slutningen af sidste indlæg lød i øvrigt måske en smule beskyldende over for folk der kan lide lange spil, rettet :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/05-15 17:35, rettet 23/05-15 18:06 
Det, jeg prøver at sige, er nok bare, at "100%" og "100+ timer" er lidt som olie og vand. De er svære at få blandet ordentligt sammen, med mindre man bruger en emulgator i form af sjovt gameplay eller andre påfund, som holder dampen oppe.

Skyrim er bare lidt for tørt.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/05-15 08:24 
Men du har alligevel spillet det i 150 timer :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/05-15 09:45 
Det var også kun sjovt de første 90. Derefter steg masochismen gradvist.
AV Intelligent Terminal
Soren47Soren47Skrevet 24/05-15 09:55 
"Det' jo ikk' for sjov jeg spiller vel?!"
jaesjaesSkrevet 25/05-15 14:38, rettet 25/05-15 15:30 
KillerBean2>
Det, jeg prøver at sige, er nok bare, at "100%" og "100+ timer" er lidt som olie og vand. De er svære at få blandet ordentligt sammen, med mindre man bruger en emulgator i form af sjovt gameplay eller andre påfund, som holder dampen oppe.

Det er jeg mere enig i. Man kunne sige, at hvorfor skal man i det hele taget opnå 100%, når selv udviklerne ofte ser de sidste procent som fluff, men det er vist en helt anden snak* ;)

Har aldrig selv spillet et RPG mere end 40-50 timer, og går konsekvent ikke i gang med spil, hvor historien er mere end 50-60 timer lang. Men kan godt forstå andre gør det.

Uanset tilgang, tror jeg mange RPG'er ville være bedre med maks. 60 timers indhold, og så i stedet lave gode, gammeldags expansion packs på ca. 20 timer, for dem der ikke kan få nok. Har aldrig oplevet at et spil på 40+ timer spil ikke har flere passager med gameplay eller historie (ofte det første), der snildt kunne kondenseres.

EDIT: *Der er en del undtagelser, for de som er til at opnå 100%, så kan præcisere, at jeg tænker spil med visse strukturer, herunder spil som Skyrim.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/05-15 15:30, rettet 25/05-15 15:31 
jaes>
Man kunne sige, at hvorfor skal man i det hele taget opnå 100%, når selv udviklerne ofte ser de sidste procent som fluff, men det er vist en helt anden snak ;)

Næhh, det er den helt samme snak.

Når jeg giver mig i kast med et spil, synes jeg ikke, at jeg har gennemført det, før jeg har foretaget mig alt det, jeg har mulighed for at foretage mig. I mine øjne er det en billig og uinteressant form for replay value, hvis spillet bare er pumpet så fuld af farveløse sidemissioner, at man ikke orker at skulle igennem dem alle på én gang.

Måske har jeg bare slet ikke fattet, hvad ideen er med den her type spil.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/05-15 15:49 
Skyrim har jo et decideret indbygget system til at generere tilfældige farveløse sidemissioner for at sikre at du aldrig løber tør. Så der er reelt ikke noget "100%".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
jaesjaesSkrevet 25/05-15 15:50, rettet 25/05-15 15:51 
KillerBean2>
Næhh, det er den helt samme snak.

Når jeg giver mig i kast med et spil, synes jeg ikke, at jeg har gennemført det, før jeg har foretaget mig alt det, jeg har mulighed for at foretage mig. I mine øjne er det en billig og uinteressant form for replay value, hvis spillet bare er pumpet så fuld af farveløse sidemissioner, at man ikke orker at skulle igennem dem alle på én gang.

Måske har jeg bare slet ikke fattet, hvad ideen er med den her type spil.

Jeg præciserede i en edit i samme minut du svarede :)

Dit nye svar lugter lidt af, at du mener "Det skal være muligt at gennemføre 100% efter omstændighederne og have en god oplevelse", altså primært alle åbne quests og områder at besøge. I så fald er vi enige, og det handler blot om, at 100 timer, som nævnt af os begge, nok er for meget et spil af denne type kan trække.

For, bogstaveligt at opnå 100% i et vestligt open world RPG er normalt ikke muligt, og bør heller ikke være det IMO.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/05-15 16:08, rettet 25/05-15 16:09 
Sumez>
Skyrim har jo et decideret indbygget system til at generere tilfældige farveløse sidemissioner for at sikre at du aldrig løber tør. Så der er reelt ikke noget "100%".

Ja, det er virkelig usselt. Jeg tabte en stor del af min tiltro til Skyrim, da jeg stødte på "quest'en" The Dark Brotherhood Forever :(

jaes>
For, bogstaveligt at opnå 100% i et vestligt open world RPG er normalt ikke muligt, og bør heller ikke være det IMO.

Det lykkedes mig med Fallout 3. Endda uden at det føltes synderligt anstrengende. Det er virkelig et godt spil.

Men jeg kan godt se, hvad du mener. Det er nok også en af grundene til, at jeg normaltvis betragter vestlige RPG'er som noget forfærdeligt røvsygt lort (The Witcher og Fallout 3 undtaget). Det er nok bare ikke en genre for mig.

F€€k Skyrim... Nu har jeg afinstalleret det.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 25/05-15 19:12 
jaes>
Uanset tilgang, tror jeg mange RPG'er ville være bedre med maks. 60 timers indhold, og så i stedet lave gode, gammeldags expansion packs på ca. 20 timer, for dem der ikke kan få nok. Har aldrig oplevet at et spil på 40+ timer spil ikke har flere passager med gameplay eller historie (ofte det første), der snildt kunne kondenseres.

KillerBean2>
Når jeg giver mig i kast med et spil, synes jeg ikke, at jeg har gennemført det, før jeg har foretaget mig alt det, jeg har mulighed for at foretage mig. I mine øjne er det en billig og uinteressant form for replay value, hvis spillet bare er pumpet så fuld af farveløse sidemissioner, at man ikke orker at skulle igennem dem alle på én gang.

Måske har jeg bare slet ikke fattet, hvad ideen er med den her type spil.

Jeg synes, at I betragter det forkert. Eller i hvert fald betragter I det anderledes, end jeg gør. Noget af det, der giver kvalitet den vestlige rollespilsgenre, er netop, at spillene har så meget indhold (gentagende eller ej), at "man" ikke rigtig kan/behøver spille det hele. Man er sat ned i en virtuel verden og smager på et udpluk. Der er vi ovre i det med at skabe sit eget narrativ.

Jeg går jo heller ikke i alle Aalborgs butikker, bare fordi jeg skal i Salling og Dragon's Lair. Hvis det giver mening.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-15 19:37, rettet 25/05-15 21:11 
Det handler jo også om, hvordan det præsenteres. I princippet er det meste man støder på i vestlige rollespil jo fetchquests, så det skal pakkes ordentlig ind, for at føles som værdifuldt indhold. Når min troldmand i Skyrim blev bedt om at finde en gammel forsvundet bog der kunne hjælpe med dette eller hint, gav det mening ift. hvem jeg var og hvor jeg befandt mig. Modsat når min Inquisitor i Dragon Age: Inquisition - altså ham der leder hele foretagenede - fik at vide at inquisitionen manglede våben/rustning/tæpper/whatever til hæren og derfor blev bedt om manuelt at gå ud med en hakke, for at mine alt det metal der skulle bruges.

Iøvrigt mener jeg man bør skelne mellem, om det er en unik quest eller en indkøbsliste, hvor man skal lave det samme X antal gange i træk, samt tage i betragtning om det at skippe indhold forventes eller er noget der koster på helhedsoplevelsen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-15 19:57, rettet 25/05-15 19:59 
KillerBean2>
Når jeg giver mig i kast med et spil, synes jeg ikke, at jeg har gennemført det, før jeg har foretaget mig alt det, jeg har mulighed for at foretage mig.

Det er helt anderledes end den måde, jeg spiller sådan noget som Skyrim på. Jeg laver en karakter og prøver for så vidt muligt at spille dens rolle. I Skyrim udviklede det sig til, at der i størstedelen af mit spil ikke var drager med, bortset fra introen, fordi jeg (som troldmand) øjeblikkelig rejste op til troldmændene og brugte den første halvdel af mit spil hos dem og anden halvdel med at jagte vampyrer. Så kommer dragerne aldrig ind i verden :)

Først da jeg synes jeg var færdig med spillet, besluttede jeg mig for at gennemføre hovedhistorien og kun for at kunne sige, at jeg havde gjort det. Faktisk så jeg rigtig gerne at de helt droppede hovedhistorier i serien fremover, men det er en helt anden snak.

Jeg kan sagtens forstå du går død i det, hvis du forsøger at lave alt. Hvordan spiller i andre spil som Skyrim?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 25/05-15 20:16 
På samme måde som du gør, bortset fra at det var nogle andre ting, jeg lavede. Man er vel gammel rollespiller :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/05-15 20:27 
Wehner>
Man er sat ned i en virtuel verden og smager på et udpluk. Der er vi ovre i det med at skabe sit eget narrativ.

Det beskriver egentlig meget godt, hvorfor jeg synes, Skyrim er forfærdeligt. Jeg synes nemlig ikke nødvendigvis, at det at opleve en udpluk af en stor verden er det samme som at skabe et narrativ. I hvert fald ikke, når det sker på den måde, som Skyrim lægger op til.

Det lyder måske lidt skørt, men jeg synes faktisk at Skyrim giver alt for meget frihed til spilleren.

Jeg havde foretrukket, at man blev afskåret fuldstændigt fra langt mere af spillets indhold, alt efter hvilke valg og beslutninger, man foretog sig i spillet. Hvis de havde lavet det, så hver gennemspilning maksimalt kunne vare en 40-50 timer ud af de tilgængelige hundredvis af slagsen, ville jeg langt mere føle, at det var et narrativ.

Når et spil bare lader spilleren "skabe sit eget narrativ" ved at lade ham/hende ved at tosse rundt i en kæmpe verden, der ikke reagerer synderligt meget på vedkommendes handlinger, kan jeg altså ikke betragte det som andet end dovent/dårligt design.

Wehner>
Jeg går jo heller ikke i alle Aalborgs butikker, bare fordi jeg skal i Salling og Dragon's Lair. Hvis det giver mening.

Nej, men hvis alle kunderne i Salling og Dragon's Lair hele tiden spurgte dig, om du ikke liiiige gad at hente noget for dem i en af byens andre butikker, ville du nok alligevel komme godt omkring :D

Jeg forstår nok bare ikke det der med "skabe sit eget narrativ". Hvis nogen har en opgave til mig, så tar' jeg den, og hvis der dukker noget op på kortet, så undersøger jeg det. Og det bliver jeg ved med indtil der ikke er mere at komme efter.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 25/05-15 20:31 
Det lyder ikke som om, at den type spil er dig for alvor, selvom der er et par undtagelser. Man skal jo ikke tvinge sig til genrer, man ikke føler for :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-15 20:32, rettet 25/05-15 20:33 
Wehner>
På samme måde som du gør, bortset fra at det var nogle andre ting, jeg lavede. Man er vel gammel rollespiller :)

Damn straight :)

Kan huske da vi diskuterede Skyrim og har også snakket med andre om det, at jeg bed mærke i hvor forskellige vores oplevelser har været. Du snakkede om borgerkrigen, Playkid snakkede om landskaberne, Gaku snakkede om et bjerg han havde hoppet ud fra og et spøgelse han var stødt på osv. Vidt forskellige positive indtryk fra det samme spil, som jeg slet ikke kan forene med Sumez tidligere udtalelser om, andre spil som værende "typisk mere kreativ, indvolverende eller varierende underholdning". For mig er det netop Skyrim og det demonstreres i hvor forskellige vores indtryk har været.

Når jeg så så KillerBean2s udtalelse tænkte jeg, det måske hang sammen med hvordan man spiller spillet..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/05-15 20:39, rettet 25/05-15 20:57 
Bede-x>
Faktisk så jeg rigtig gerne at de helt droppede hovedhistorier i serien fremover, men det er en helt anden snak.

Det kan jeg kun være fuldstændig enig i. Nok af andre årsager. Men enig er jeg i hvert fald :)

Det har sjovt nok slet ikke faldet mig ind, at spillet kan håndteres som virtuel larping. Jeg har hele tiden betragtet det som en cinematisk fortælling med bevægelsesfrihed.

EDIT: Når det kommer til stykket, et det sgu nok bare mest spillets setting, der skaber problemer for mig. Jeg burde jo egentlig klage over de samme mangler i Fallout 3, men det spil havde jeg som sagt ingen problemer med. Jeg vil SÅ gerne holde af sværd og trolddom, men jeg er bare 40 gange mere klar på at lege, når det bliver byttet ud med guns 'n mutants. Jeg prøvede virkelig på at blive suget ind Skyrim's verden, og de sneklædte bjerge og det komisk dårlige stemmeskuespil fik det næsten til at lykkedes, men når alt kommer til alt, har jeg aldrig kunnet se det fede i traditionel fantasy. Det endte med at blive noget, der bare skulle overstås, og så gik jeg død i det.
AV Intelligent Terminal
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-15 20:58, rettet 25/05-15 21:02 
Det er lidt skægt, for jeg ved at Wehner ikke kan døje Fallout 3 pga. settingen :)

For mig smager de af det samme og den grundlæggende mekanik er, som du lidt er inde på, fælles spillene i mellem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 25/05-15 21:19, rettet 25/05-15 21:20 
Ang. Fallout, sådan helt generelt, så synes jeg strukturen er bedre, fordi man føler der er flere spillerstyrede valg og de har mere vægt. Der gør verdenen mere interessant og ægte.

Wehner>
Jeg synes, at I betragter det forkert. Eller i hvert fald betragter I det anderledes, end jeg gør. Noget af det, der giver kvalitet den vestlige rollespilsgenre, er netop, at spillene har så meget indhold (gentagende eller ej), at "man" ikke rigtig kan/behøver spille det hele. Man er sat ned i en virtuel verden og smager på et udpluk. Der er vi ovre i det med at skabe sit eget narrativ.

Jeg går jo heller ikke i alle Aalborgs butikker, bare fordi jeg skal i Salling og Dragon's Lair. Hvis det giver mening.

Jeg er ikke uenig - faktisk skrev jeg oprindeligt i sidste indlæg, at et open world RPG minder om den virkelige verden, hvor man heller ikke prøver at gøre alt, men valgte at skære ind til benet inden jeg trykkede "Opret svar" :)

For jeg kan godt se KB2s pointe med, at hvis man kan gøre noget i spillet, så skal det helst også være sjovt eller interessant - så hellere skære i indhold, fordi det jo ikke ligefrem fordi, der mangler quests i den her type spil, hvor alle tilsyneladende har en datter/kat/magisk kakerlak som er blevet væk og du som bedste helt ever åbenbart er den eneste som kan finde og redde. Og måske behøver de heller ikke 130+ dungeons i en verden af den størrelse :)

Så der er IMO rigeligt at lave i spillet, og Bethesda burde gå mere efter 'less is more' fremover i serien.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/05-15 21:22 
Da spillet lige udkom, gik jeg amok i en "JEG SKAL SE OG PRØVE ALTING PÅ SAMME TID!" rus, og endte med en Argonian der havde alt for mange forskellige evner.
Lidt som med maling, så endte det hele bare med brunt, da jeg forsøgte at blande alt for mange ting sammen.
Det var også gældende for factions, så til sidst føltes det som at være skilsmisse abe, hvor Stormcloaks og Imperials var skilsmisseparret der stod og viftede med hver sin banan (nej, ikke dén mod!), i håb om at få mig på den ene frem for den anden side.


Da jeg senere prøvede med en sneakysneak Imperial (der skulle holde med Stormcloaks), gik det væsentlig bedre. Her blev jeg dog pludselig afbrudt af noget mere indbydende co-op sjov i andre spil, og kom helt fra Skyrim igen.

Sidst forsøgte jeg mig med en Redguard, der bare skulle smashysmashy med two-handed, og skyde ting med armbrøst (til nøds en almindelig bue nu og da).

Selvom jeg aldrig rigtig kom super langt med andet end enkelte questlines, så var det alligevel ret klart, at de to sidste characters, også var de sjoveste at bruge tid på. :)

KillerBean2>
Jeg vil SÅ gerne holde af sværd og trolddom, men jeg er bare 40 gange mere klar på at lege, når det bliver byttet ud med guns 'n mutants.

Dawnguard's tilføjelse af crossbows var yderst velkommen hos mig. Især med en mod eller to, så der også var mulighed for Daedric og Dragonbone crossbows. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: Mass Effect: Andromeda, Overwatch: Origins Edit..., Warframe
727 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me