X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Musik formater...


Svar
SquareSquareSkrevet 07/07-03 17:23 
Hej

Jeg har netop købt en cd ( med superheroes :-P ) men nogle af numrene vil jeg gerne have over og ligge på min computer. Det kunne evt. være som mp3 eller wave filer...

Men jeg vil gerne høre om der er nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde et program der kan konvertere cda formatet og lave det om til et format man kan have liggende på computeren. Iøvrigt har jeg ikke wmp9, så det er ikke en mulighed.
It's only a state of mind.
SumezSumezSkrevet 07/07-03 17:56 
.cda er ikke et lydformat lige som wave og MP3. Det er bare det din computer kalder de spor, der ligger på cd'en.

Prøv at søge på cd ripper/mp3 ripper programmer, der er en del. Men mange af dem er ikke så gode.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Homer00Homer00Skrevet 07/07-03 18:09 
Du kan finde en del programmer på Kaza
Must eat - So cheap...
KoludaKoludaSkrevet 07/07-03 18:11 
WMP9 kan du da bare hente på nettet, hvis du vil have den.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 07/07-03 18:19 
Jeg ripper selv mine CD'er ned på min HD i WAV format med Nero (den kan også konv. dem til MP3 on the fly), det gode er at den accesser en database, så du får de rigtige filnavne med, ikke noget med track 1, 2, 3 osv.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/07-03 18:21 
Det absolut nemmeste er at få din winamp til at optage cd tracks som wave.

Sæt din CD i.
Find numrene med winamp.
Vælg Preferences -> Options [ctrl + p]
Vælg Output under Plug-ins.
Den står sikkert på Winamp2 waveOut plug-in [det betyder at den spiller lyden]
Vælg Nullsoft Disk Writer plug-in.

Når du nu trykker på Play, så spiller den ikke nummeret, men konvertere det i stedet til Wave.
Det er en god idé at trykke på configure når du er inde og vælge plug-innet, så bestemmer du hvor filen skal ligge nemlig.
Du kan også sætte den til kun at konvertere én fil af gangen - hvilket kan være meget smart hvis du har en lang playliste med shuffle osv :-)

Nu har du din sang som wave, så er det lidt nemmere at lave den om til windows media file eller hvad du har lyst til.

Husk at sætte winamp tilbage til afspilning, ellers får du hurtigt fyldt HD'en op - wave fylder af H til.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SquareSquareSkrevet 07/07-03 18:38 
Har prøvet at se om jeg kunne finde nogle programmer på kazaa, men der er så mange og man ved ikke helt hvad man skal tage. Men jeg tror jeg prøver at få fat i Nero eller Winamp nu.
It's only a state of mind.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 07/07-03 18:52 
Koluda >
WMP9 kan du da bare hente på nettet, hvis du vil have den.

Ja. WMP9 er super let at bruge.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SquareSquareSkrevet 07/07-03 19:46 
Ja, det er det, men jeg har desværre kun windows 98 på min computer... og så hjælper det jo ikke så meget at wmp kan alle mulige fantastiske ting, vel ? ;)
It's only a state of mind.
dchangdchangSkrevet 07/07-03 19:52 
Det allernemmeste er (gør det selv) at bruge Musicmatch. Først optager du sangene ind. Så går du op under indstillinger, finder musikken og vælger den der hedder convert. Der kan du så bl.a. konvertere til wawe og mp3. Og så er den skid slået. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KTCKTCSkrevet 08/07-03 00:32 
Jeg vil også anbefale MusicMatch. Det er et lækkert program, der kan nogle tricks.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig