X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Engelsk Pendant til Playright?


Svar
JoachimMAJoachimMASkrevet 27/06-03 01:36 
Jeg leder efter en engelsk sproget pendant til Playright. Jeg kender nemlig en ven, som skriver inde på www.head-fi.com - fra at være nogenlunde til engelsk, med 8-9 stykker, er han på godt et år flyttet op til 13-tallet. Da jeg ikke interesserer mig synderligt for Hovedtelefoner, har jeg ledt efter et seriøst konsolforum, men stadig ikke for stort (jeg gider f.eks. ikke Ign eller Gamespot).

Nogle der vil hjælpe mig:)?
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/06-03 01:46 
www.Teamxbox.com
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dRxLdRxLSkrevet 27/06-03 01:47, rettet 27/06-03 01:52 
Engelsk eller bare engelsksproget? Det bedste engelske (som i anglocentrisk) sted jeg kender har jeg linket til i bunden. Der er ikke så mange postere derinde, men dem der er er gamere helt ind i sjælen.

rettede linket lidt til
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JoachimMAJoachimMASkrevet 27/06-03 01:48 
Bare engelsk sproget, det behøver nødvendigvis ikke være engelsk:)
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
NaieraNaieraSkrevet 27/06-03 01:53, rettet 27/06-03 21:11 
Man går ikke fra "normal" karakter til 13 i engelsk ved at poste på et forum. Langt de fleste af dem (f.eks. dem inde på IGN) staver af helvede til, så dem lærer man ikke ligefrem noget af...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 27/06-03 01:55 
Hvilket så er det gode ved det forum jeg linkede til, ingen af dem er totale sinker. Selv Stixxx (der er delvist undskyldt ved at være amerikaner) har jeg set skrive korrekt engelsk når han har brug for at udtrykke sig klart og tydeligt, så det er en stil for ham at skrive som han gør.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 27/06-03 01:58 
Men stadigvæk... Folk "lære" heller ikke at stave herinde, ligemeget hvor godt Du, RJK, Jeg, osv. sørger for at stave...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 27/06-03 07:00 
Nu er jeg lige vågnet, men skulle der ikke stå "lærer"? :D
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
enfenenfenSkrevet 27/06-03 07:45 
:)
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 27/06-03 08:55 
Chrono >
Nu er jeg lige vågnet, men skulle der ikke stå "lærer"? :D

Det var jo så med vilje... Jeg ser ikke rigtigt nogen grund til at sætte det i citationstegn, udover for at vise at det var med "vanilje"...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 27/06-03 08:55 
Okeeeey, Meller ;)
» a winner is you «
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 27/06-03 09:00, rettet 27/06-03 09:00 
Ikke for noget, men at glemme at skrive nutids-R har ikke noget at gøre med stavning, men en grammatisk fejl :D
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
ComradeComradeSkrevet 27/06-03 09:25 
Jeg må da ellers godt nok indrømme, at efter jeg har skrevet lidt på DKF og PlayRight og kigget på, hvad i andre har skrevet, at jeg har lært at skrive, stave og kommatere en smule bedre! :)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
dchangdchangSkrevet 27/06-03 10:03 
At glemme r'erne er for mig i orden. Det værste er når nutidens teenagere skampuler det danske sprog med deres sms-slang. Som fx KnuZ, OXo, SeZ osv...

Makes my skin crawl...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 27/06-03 10:21 
nej, de værste fejl er da netop at glemme r'er...eller hvad med klassikeren at bytte om på "ligge" og "lægge"? jeg krummer tæer...

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/06-03 10:43 
Jeg skulle ellers mene at det der gamerslang, som vist især blev udbredt via Everquest - og senere gjort grin med i Anarchy Online - er meget værre end teenage slang.
"I iz überl33t - I 0wnz juu "

Min personlige krumme tæerting er når folk siger "han ser mistænksom ud" - og mener mistænkelig.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 27/06-03 11:39 
Kan jo være at manden er mistænksom og lidt skeptisk af natur =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 27/06-03 12:08 
Var faktisk UO der fik udbredt c00l d00dz speak før EQ blev udgivet.
» a winner is you «
JoachimMAJoachimMASkrevet 27/06-03 15:21 
Well, nu var det ikke meningen om at få startet en debat om man lærer det eller ej, jeg ville bare gerne have nogle eksempler på sider - tak drxl:)
Som jeg netop sagde i min post leder jeg netop IKKE efter IGN sider osv., jeg er godt klar over at de staver som tåber derinde, jeg leder efter et seriøst site. Meningen med det hele er heller ikke at stave bedre, men at få mere træning i at udtrykke mig på engelsk - samtidig med at jeg kan skrive om noget der interesserer mig.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
NaieraNaieraSkrevet 27/06-03 18:22 
NowhereMan1 >
nej, de værste fejl er da netop at glemme r'er...eller hvad med klassikeren at bytte om på "ligge" og "lægge"? jeg krummer tæer...

100 % enig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SolaegSolaegSkrevet 27/06-03 20:58 
Jeg hader når folk bytter om på "tid" og "til". *Host* Naiera *Host* :D
AmbyAmbySkrevet 27/06-03 22:51 
Jeg kan stadig ikke forskelle på ligge og lægge..
Hvorfor ?
Fordi jeg er ligeglad. Alle forstår betydningen, og i sidste ende kan alle være detalje-ryttere på hver deres felt.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 27/06-03 23:06, rettet 27/06-03 23:07 
Det er da ikke ligemeget om man staver ordenligt eller ej. Det er irriterende at læse et fejlbefængt indlæg, der kun er dette, fordi vedkommende ikke tog sig to sekunder til at læse det igennem. Men ok, detaljerytter var måske et godt ord ;)
I win, you loose
RonaldoRonaldoSkrevet 28/06-03 02:39, rettet 28/06-03 02:40 
Hvad kan i af engelsk på papiret? Jeg har selv, for et par uger siden, hevet et 11-tal hjem på D-niveau.
KTCKTCSkrevet 28/06-03 05:42 
detaljerytter = flueknepper på godt dansk...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/07-03 23:54, rettet 01/07-03 23:56 
FreddiE >
Hvad kan i af engelsk på papiret? Jeg har selv, for et par uger siden, hevet et 11-tal hjem på D-niveau.

Congrats. Men hvem hænger sig i sidste instans i, hvad der står på et stykke papir? KBH's studieadministration i kvote 1... ja, bevares. Ansøgningerne ryger jo ind som på samlebånd. 13-skalas karaktergivning burde afskaffes! Den angiver alligevel ikke andet end ens evne på det daværende tidspunkt i et givent fag. Det er en målestok uden substans...

Nu bliver man sikkert ædt af 13-tals purister, men det vil jo så bare bevise min påstand...folk hænger sig for meget i tal. Er selv godt tilfreds med min mat. stud. eksamen, men mange afskrækkes over deres endelige tal på selve papiret, fordi det måske ikke lige giver adgang til drømmestudiet.

Det kan demotivere nogle sjæle, men det handler vel i sidste ende om at have viljen til det, man vil... uanset karakteren på papiret?

Er som sagt helt tilfreds med min egen aktivitet på skolebænken, men mest af fordi man efterfølgende 'lærer om tingenes sammenhæng' udenfor kridttavlen og derved får det hele perspektiveret på en mere livsbekræftende måde...som karakterer aldrig vil kunne, dvs. bekræfte noget, som er endegyldigt.

Det er nok det mine sabbatår har lært mig, og derfor længes man nu efter at komme tilbage og virkelig 'fordybe' sig i et studie med fornyet gejst...forhåbentlig til sept.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 02/07-03 00:46 
Der skal jo ikke en skid til at få en god karakter i engelsk efter det niveau danske skoler har. Ganske enkelt fordi intet mere er påkrævet, med mindre man skal skrive til en engelsk avis, osv.
Mit engelsk er næsten perfekt (skriftligt, altså! Bestemt ikke mundtligt), og jeg hev let et 10-tal hjem i skriftlig eksamen på A-niveau med en hurtig stil på under 1000 ord, som jeg ikke selv syntes var særlig fed, men mit engelsk var jo godt, og så er den skid slået.

Jeg synes dog at i en verden som den vi har i dag, især på internettet, er det er rigtig god ting at kunne formulere sig i et fornuftigt engelsk, der ikke får en til at lyde som en idiot ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 12/07-03 01:59 
F.eks. folkeskole 9. klasse afgangseksamen som jeg lige er kommet ud af. 4 13-taller, 3 11-taller og 4 10-taller blev det til i en årgang med kun en enkelt som har boet i engelsksproget land. Hvis niveauet de bedømmer på i gymnasiet ikke er synderligt meget højere er det næsten en joke ift. hvad de regner med man kan i fysik/kemi.
Tysk mundtlig kræver intet af en. Jeg sagde ikke en til rigtig grammatisk og fandt selv på halvdelen af ordene, slap alligevel derfra med et 8-tal.

Årskarakterer i folkeskolen er næsten også totalt til grin - Jeg gik fra et snit på lige omkring de 9 til et over 10 i det sidste kvartal. F.eks. gav min klasselærer mig 10-taller i alt hun havde mig til - ca. halvdelen af mine karakter.

Som "Strider" siger kan jeg heller ikke at se at de tal på et stykke papir skulle betyde noget for mig, og et 10 eller 11-tal er ikke det der afgør om jeg vil være god til det job jeg forhåbentlig en gang får.
SumezSumezSkrevet 12/07-03 02:15 
Wagner >
Tysk mundtlig kræver intet af en. Jeg sagde ikke en til rigtig grammatisk og fandt selv på halvdelen af ordene, slap alligevel derfra med et 8-tal.

Hehe. Samme her :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BatemanBatemanSkrevet 12/07-03 02:22 
Okay...Jeg drak mig halvstiv til tysk-eksamen og modbeviste at man snakker det bedre når man er fuld.

Fik 7!! (Det er også mange år siden)
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
MadsMadsSkrevet 12/07-03 02:31 
Jeg kom også lige fra en af de der "læseferiefester" og direkte til tysk eksamen.

svjh udtalte jeg ikke en tysk sætning korrekt, men alligevel.. et 8 tal med hjem.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig