X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ikaruga


Svar
BlossomBlossomSkrevet 22/06-03 10:43 
Er det bare fordi at jeg er en tøs eller hvad, for jeg synes godt nok at Ikaruga er sk... svær...!
Jeg vælger easy. Normal mode (5 chapters) og kommer aldrig længere end til der hvor alle kasserne kører hen over siden. Hvordan skal jeg nogensinde kunne komme til at lide det spil?? Jeg gider jo ikke blive ved med at starte forfra i de samme baner hver gang....
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
tastasSkrevet 22/06-03 11:09, rettet 22/06-03 11:11 
Det er pissesvært (Også på Easy...Det er da ingen skam i at mene!), så det er ikke kun fordi du er en tøs.

Og desværre - du skal nok forvente at komme til at starte om igen..og igen, og gennemfører de samme baner - det er en del af den nådesløse shooter charme ;)

Dog kan jeg sige, at du gradvist vil opdage, at du bliver bedre, så på et tidspunkt vil du stryge gennem chapter 2 uden problemer.
Samtidig får du jo extra credits for hver times spil, så du får flere og flere liv!
Når du når omkring 7-8 timers spil (Kan ikke lige huske det præcist), får du også "free-play", hvilket vil sige unlimited credits, så du kan spille til du segne! ;)

Til sidst begynder du måske endda at jagte dine high-scores ;)

Oh, har du forresten sat dine liv op til 5 liv istedet for de normale 3?

Ellers, få fat i en mate og spil 2-player mode...Det rykker, og så er i 2 om at klare paragrafferne.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Zzap!Zzap!Skrevet 22/06-03 12:47 
Det bliver overlegent meget bedre, hvis du køber et rigtigt arcadestick.
Born to kill space
RitesRitesSkrevet 22/06-03 15:26 
Jeg syntes GC controlleren er fin nok til det.

Og ja, det er svært.
» a winner is you «
Star SoldierStar SoldierSkrevet 22/06-03 16:20 
LOL..... losers..... ;) Ikaruga tager sin tid at mestre, jeg skulle helt op på 5 credits for at gennemføre det (det var så der jeg holdt op med at spille det), for mig deler Ikaruga toppen af kransekagen sammen med at par andre shootere, hvorfor? ~ fordi det er en kæmpe challenge, det er ikke hvem som helst der kan gennemføre det, det er ikke som i de fleste moderne spil hvor man næsten bare drøner igennem dem.

Bare klø på, det bliver nemmere og nemmere, desuden også bedre og bedre.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JimPPJimPPSkrevet 29/06-03 23:34 
Har heller ikke problemer med controlleren - og ja det er mega svært.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
OmenOmenSkrevet 30/06-03 00:17 
Chains er kilden til alt ondt i Ikaruga, når man først er begyndt at arbejde på at kunne gennemføre banerne perfekt er der ingen vej tilbage...
Og schumps skal kun spilles med 1 credit =)
Vote Ficus!
NaieraNaieraSkrevet 30/06-03 00:58 
Hvorfor bliver du ved med at kalde dem "skumps"?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 30/06-03 01:16 
Det gør jeg heller ikke, jeg kalder dem "schumps", en anerkendt (så anerkendt som sådan noget nu kan være... =) forkortelse af Shoot'em'ups.
Vote Ficus!
MadsMadsSkrevet 30/06-03 01:20 
Tror du ikke du mener "shmups" ?
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
OmenOmenSkrevet 30/06-03 01:36, rettet 30/06-03 01:36 
Ups, jo =)
Vote Ficus!
RitesRitesSkrevet 30/06-03 09:27 
Wtf er "shmups"?

Jeg troede han mente chums.
» a winner is you «
BlossomBlossomSkrevet 30/06-03 09:31 
Omen >
Chains er kilden til alt ondt i Ikaruga

Vil du prøve at fortælle mig hvad chains er ?? ;-)
(lad nu være med at gøre grin med mig) ;-D
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
RJKRJKSkrevet 30/06-03 09:31, rettet 30/06-03 09:31 
Rites>
Wtf er "shmups"?

SHoot 'eM UPS.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/06-03 09:35 
Rites -> lærdet.dk ;-)

Omen >
jeg kalder dem "schumps", en anerkendt forkortelse af Shoot'em'ups.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RitesRitesSkrevet 30/06-03 09:40 
Jeg har det med at kun læse den første halvdel af folks posts :)

*Går hen op lærdet.dk*
» a winner is you «
tastasSkrevet 30/06-03 09:43 
Blossom >
Omen >
Chains er kilden til alt ondt i Ikaruga

Vil du prøve at fortælle mig hvad chains er ?? ;-)
(lad nu være med at gøre grin med mig) ;-D

En chain er når du skyder 3 af samme farve i træk.
Hvis du bliver ved med at gøre dette bygger du chains op. Jo flere chains du bygger op, jo flere point får du ud af at skyde en.
Ved max chain (Som du når ved din 9 chain), får du 25600 point.

Det er nemt for dig lige at tjekke hvordan chains fungere i det aller første stykke i første bane.

Der kommer fjenderne ind farvevis og er nemme at ta' uden at lære de vildeste ting udenad.
Prøv evt. at se nogle af de klip der er med til GC versionen (Under Conquest), med den første del i bane 1, og se hvordan den syge japser bygger de chains op.
Du kan, i det første stykke (Indtil "Præsentationen af Chapter 1), nå at score maksimalt 385220 point (På Easy).
Prøv at sammenligne det med, hvad du normalt ellers plejer at få, og du vil kunne se hvor vildt meget det giver når man skyder fjenderne i chains!

Men som Omen siger, hvis man først begynder at øve banerne igennem i bestemte rutiner, for at lave så mange chains, og score så meget som muligt, er der ingen vej tilbage.
Det tager overhånd - på den goe' måde ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DommergaardDommergaardSkrevet 30/06-03 11:25 
Rites >
Jeg har det med at kun læse den første halvdel af folks posts :)

*Går hen op lærdet.dk*

www.skdld.dk ;)
SumezSumezSkrevet 30/06-03 13:48 
Star Soldier >
Bare klø på, det bliver nemmere og nemmere, desuden også bedre og bedre.

Ja, det er rigtig, rigtig dejligt. Det skal spilles en masse gange, og man kan jo mærke at man lærer de forskellige dele af banen at kende. Meget lig Radiant Silvergun (men hvis jeg nævner Axelay, bliver folk nok sure..) :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig