X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bioshock-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 03/05-07 20:01 
Vi skal da have en Bioshock-tråd.

Jeg så denne video i dag:

http://www.thelastboss.com/post.phtml?pk=2729

Den viser jo virkelig, hvordan man kan lave superlækkert vand, når man ikke skal programmere efter laveste fællesnævner :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 14/08-07 11:18 
En eller anden gut, der er god til at underholde "obsessed" pigebørn til 1.maj, når man ikke lige selv har overskud til dem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/08-07 10:22, rettet 15/08-07 10:22 
Jeg nåede kun at spille små 15 minutter, og jeg startede lidt skuffet over grafikken.

Animationen af ens arme og i det hele taget de fysiske bevægelser var lidt skuffende.
Når man svømmer i vandet er det MEGET tydeligt at "man" kun er et kamera i en 3D verden, uden nogen inerti eller bevægelse overhovedet. (Ja jeg glæder mig til Mirror's Edge)

Der var også lidt for meget af det der "super glossy mapping", som Perfect Dark Zero introducerede.


Men jeg blev hurtigt positivt overrasket. Grafikken i selve byen er jo super fed. Figurene måtte gerne være lidt bedre.

Stemningen og fornemmelsen af en glemt by fra 40'erne er suveræn.

Mirror's Edge fra Dice
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 15/08-07 10:50 
Mit største problem med grafikken er også den der tendens med at alting skal skinne urealistisk meget. I Doom 3 fungerede det fint nok, da det jo ikke på nogen måder er et realistisk spil. Men i Bioshock synes jeg det går lidt ud over stemningen.

Dog ikke nok til at den ikke er fænomenal. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/08-07 11:44 
Forudbestiller man Bioshock hos Play.com får man en fed faceplate med ;)

Link
dpldplSkrevet 15/08-07 12:42 
Gratis faceplate eller gratis metal box(gameplay.co.uk eller game.co.uk).

Synd play ikke har LE. Spiller nok blue dragon først, så havde ingen problemmer med deres lidt langsom sende tid.
Men ingen metal box eller LE = no sale (for mig altså ><)<

Og lille info mere. Toy´r´us er allerede begyndt at sælge bioshock et par steder i USA.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 15/08-07 14:51 
Jeg har altid ment at LE/SE/whatever udgaver af spil som bare er en anden "smart" emballering evt. med nogle "bonus" videoer (der alligevel ofte er at hente på nettet legalt eller er uinteressant) er spild af penge... f.eks. Halo 2 LE udgaven.
Så syntes jeg en faceplate i det mindste har en funktion og ikke bare ligger i skabet... men nok bare mig der er underlig i den holdning at det er spillet der er det spændende ;)
SumezSumezSkrevet 15/08-07 15:56 
Hvad angår spil, synes jeg limited er ret ligegyldigt, hvis man har lyst til at eje dem, kan man normalt bare vente til de kan erhverves billigt (evt. brugt).

Mht. musik køber jeg næsten altid ltd. Primært fordi de kan være ekstremt svære at finde efter udgivelsen, og "ekstra-materialet" er tit ret interessant.. og så elsker jeg digipaks. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/08-07 16:11 
Jeg køber altid LE eller CE hvis det muligt. Det er sjovere at have nogle lidt anderledes udgaver stående, end bare de almindelige...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dpldplSkrevet 15/08-07 20:33 
helt enig med PalleJensen.

Metal boks er noget jeg er vild med. Især når de er så fede som den til assi creed(se link)

link
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/08-07 22:08 
Oh ja, lækker sag.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-07 02:45 
Flere anmeldelser: Gameinformer siger 10/10. Eurogamer er enige:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=81479
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 16/08-07 04:44 
Fik endelig taget mig sammen til at prøve demoen. Flot spil, på mange punkter.
Men ikke et der ligger øverst på listen. Måske når man en dag finder det på udsalg.
Er nok lidt træt af mørke gange og sindsyge mennesker der får det hele til at virker som en kolbøtte fabrik efter lukkertid.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/08-07 23:09, rettet 16/08-07 23:10 
Games Radar slutter sig til gruppen af 10-taller.
http://www.gamesradar.com/gb/pc/game/news/article.jsp?releaseId=20060426111254421065&articleId=2007081511272150653077§ionId=1006

Computer & Video Games "nøjes" med 9,5/10
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=169983
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 17/08-07 00:26, rettet 17/08-07 00:30 
Og 1up giver 10/10:

http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3162017&sec=REVIEWS

Det var jo helt tydeligt på demoen, at det spil var noget specielt. Jeg kan næsten ikke vente på at få fat i det færdige produkt i næste uge.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 17/08-07 08:59 
Synes faktisk demoen får det til at fremstå væsentlig mindre unikt end jeg havde ventet. Men satser stadig på at det fulde spil ændrer på dette.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 17/08-07 10:22 
Jeg har det på samme måde. Demoen var lidt flad, og mangler alt det open-ended environment og dynamiske kampe som de har reklemeret så meget med. Men igen, det er starten af spillet, og jeg er 100% sikker på at det ændrer sig så man får en kæmpe åben verden at rende rundt i, ligesom i system shock 2 eller resident evil 1.

Ud fra demoen at dømme, så er grafiken og specielt deres art direction i top klasse, Stilen er unmatched! Og atmosfæren er lige i skabet, et meget stemningsfuldt spil, og noget siger mig at det kommer til at leve op til de gode reviews.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 17/08-07 11:30, rettet 17/08-07 11:30 
Jeg synes nu demoen lægger op til ret dynamiske kampe, der i demoen kun begrænses af at man er tidligt i spillet (faktisk tutorialen), og har begrænsede muligheder. Jeg kan nemt forestille mig kampene udvikle sig til meget varierende situationer efterhånden som spillet skrider frem, hvilket jeg ser meget frem til.

Og nu hvor vi ikke engang får noget inventory, håber jeg jeg virkelig du har ret i at man får en masse åbne områder, man kan udforske, som i SS2. Det var en af de ting, der virkelig gjorde det spil unikt, for det fungerede fantastisk godt, som de havde gjort det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/08-07 11:44 
Jeg skal helt sikkert også have købt Bioshock efter at have spillet demoen. Blev dog ikke umiddelbart blæst omkuld af demoen men det virkede meget stemningsfuldt og anderledes at spille end et konventionel FPS ;)
SonicSonicSkrevet 17/08-07 12:25 
Tror jeg venter til det kommer til PC ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 17/08-07 18:43 
Så - jeg har lige fået det ind ad døren, og har smidt det i maskinen. \o/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/08-07 19:32 
Fok dig!
BeanoBeanoSkrevet 17/08-07 19:54 
ja... din "date" med Jade er aflyst!
HeroldHeroldSkrevet 17/08-07 20:04 
It's worth it!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 17/08-07 20:06, rettet 17/08-07 20:07 
Fortæl..!

Er det bedre end demoen og Holder det? Har du nedlagt en Big Daddy ;D!
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 17/08-07 20:13 
Jeg må vente til i morgen - chefredaktøren hoppede af MSN lige som jeg hoppede på :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 17/08-07 20:21 
neros>
Fortæl..!

Er det bedre end demoen og Holder det? Har du nedlagt en Big Daddy ;D!

Det er uhyggeligt stemningspræget - det første stykke er en lille smule anderledes end demoen mht. placering af ting og fx Incinerate-plasmiderne - og det bliver bedre og bedre. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/08-07 20:54 
Grrrrrr...
HeroldHeroldSkrevet 18/08-07 09:54 
Nu har jeg haft min første boss-fight og nedlagt en Big Daddy - og nej, det er ikke lige så nemt som i traileren - men jeg er også stadig ret tidligt i spillet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 18/08-07 10:02 
Jeg har læst på xboxlife.dk, at Big Daddies ikke er så svære at klare på medium. Du skriver, at det ikke er lige så nemt som i traileren, men er det nemt?

Er spillet generelt for nemt på medium - også taget i betragtning af, at man respawner, hvis man dør? Er Hard tilgængeligt fra starten af?
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 18/08-07 10:07, rettet 18/08-07 10:09 
Jeg spiller godt nok også på Hard, så det er nok en del sværere. Det havde jeg lige glemt at tage med i betragtningen. Så jo, det er tilgængeligt fra starten af, og det er ikke for svært overhovedet - men paranoiaen og frygten for at mangle ammunition er der hele tiden :D

Edit: Vrøvl :p
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/08-07 11:36 
ARGH! Salg mig din kopi nu Herold! Nogen der ved om der er butikker der har brudt udgivelsesdatoen? :P

Demoen gav mig virkeligt blod på tanden. Spillet har tydelige rødder til System Shock, og det er jo kun en god ting.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WikzoWikzoSkrevet 18/08-07 12:47 
Nej, sælg det til mig xD

Hvad kan man egentlig gøre online i spillet? Det har jo et "Live"-mærke trykt på boksen, så et eller andet må der være.
HeroldHeroldSkrevet 18/08-07 12:53 
Det må være ekstra content - der er ikke det store inde i spillet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 19/08-07 23:31 
Efter omkring tre timers spil har jeg svært ved at se, at spillet skulle kunne nå helt op på et tital, men det er selvfølgelig uden tvivl en toptitel - især hvad stemning angår.

Herold magter du at læse alle de historiebidder, man konstant samler op? Jeg må indrømme, at jeg er ved at gå lidt død i dem.

Nåja, så oplevede jeg de største framerateproblemer, jeg har set på Xbox 360 hidtil, under en kamp med en Big Daddy, jeg satte ild til. Det skal bemærkes, at jeg spiller på spillets grafiske default-setting, der prioriterer pæn grafik over framerate. Alternativt kan man sætte det omvendt - det er da meget spøjst på konsol.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 19/08-07 23:45, rettet 19/08-07 23:46 
Jeg læser dem ikke - jeg hører dem hver og én. :D Nogen af dem har info omkring koder til døre (men de kan jo bare hackes) - andre giver bare baggrundsinfo og føjer til stemningen. Det forstærker nettet mellem figurerne i spillet, så jeg synes helt klart at det er det hele værd. Jeg er ret så grebet af det - jeg kan godt forstå hvorfor det kan få et ti-tal. Stemningen af uovertruffen, og rødderne i System Shock er klare, selvom systemet er forsimplet en smule, så er det stadig godt.

Jeg har godt lagt mærke til den der setting, men jeg har ikke pillet ved den endnu. Det er vist noget med at den låser spillets framerate på bekostning af noget af grafikken.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 19/08-07 23:51 
Det er bare Vsync, der kan enables eller disables. Det er tearing, udviklerne hentyder til, når de nævner et fald i det grafiske.

Den samme option har jeg kun set i et andet 360 spil, og det er Saints Row.
What is the Matrix?
SonicSonicSkrevet 21/08-07 11:40 
Ok, har lige prøvet demoen til PC, og det kører ganske fint på max setting her.
Jeg kan dog ikke se hvorfor dette spil får den sindsygt høje karakter. Er overdrevne bump-mappings tilføjet plastik-lignende lys specielt godt? Eller er det den del der minder meget om Undyings "spell casting" våben der trækker det op? Ja, jeg aner det ikke.
For at være fair vil jeg da sige, at det sagtens er mere interessant end endnu en WW2 shooter, men ja, er titlen ikke en smule overhyped? :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/08-07 11:47 
Måske man skal spille lidt mere end bare en demo, for at forstå vurderingen af et komplet spil?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 21/08-07 12:01 
Har også kun prøvet demoen men udfra Gamespot's anmeldelse og poientering af diverse svagheder, virker 10/10 score ret hypet umiddelbart. Men skal selv spille det for at vurdere det også ;)

Har du spillet det Palle og kan komme med indtryk?
SonicSonicSkrevet 21/08-07 12:02 
Jo helt sikkert, har jeg såmen også tænkt mig.
Jeg snublede bare over grafikken, samt den underlige ragdoll effekt de har på de forskellige corpses, og de virkede lidt "bugged", altså, når de var døde, og burde ligge stille, bevægede deres arme og hænder sig stadig. Kan være det skal forestille en slags abstrakt dødskrampe, men jeg betvivler det. Og det jeg mener er, hvis et spil er så goddamn perfekt som anmelderne mener det er, så burde der da klart være styr på den slags ting? Eller er det bare mig der har en forkert holdning til hvad et 10/10 spil burde indeholde/ikke indeholde?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 21/08-07 12:06 
Da jeg prøvede Stranglehold demoen observerede jeg på et tidspunkt et lig hvor hånden roterede hæmningsløs rundt på armen som en propel - så mildest talt gakket ud :)
SonicSonicSkrevet 21/08-07 12:07 
Haha, ja, og det er lige præcis den slags ting jeg mener man ikke bør se i et spil der får 10/10. Men det er vist et ret velkendt fænomen, jeg mener ihvertfald at have set den slags "ustyrlige kramper" i flere FPS spil efterhånden :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WehnerWehnerSkrevet 21/08-07 12:09 
Den slags detaljer i ny og næ mener jeg ikke kan trække et spil til 10/10 ned, men omvendt mener jeg ikke, at Bioshock er til 10/10 her lidt over fem timer inde.

Har lige fået en achievement for 50 hacks. Det føles som 100...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/08-07 14:06 
Bioshock og Bioshock Collectors Edition (360) er udsat en uge her i DK - Special Edition kommer stadig på fredag.

Alle PC-versioner kommer stadig på fredag.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WehnerWehnerSkrevet 21/08-07 14:18 
Hvad er forskellen på versionerne?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/08-07 14:38 
BUT WHY? Grumme grumme skæbne. Her troede jeg at den sidste uge af min akademiker-ferie skulle nydes i selskab med Bioshock, men ak :/ Er det af rent logistiske årsager Palle?

Så må man jo gå efter special-edition. Jeg skal hvertfald rundt og se mig omkring i diverse forretninger i dag.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 21/08-07 14:48 
Mon ikke EB Games har den på fredag at de vist ikke bruger de danske distributører?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/08-07 14:52, rettet 21/08-07 14:54 
Wehner>
Hvad er forskellen på versionerne?

Bioshock:
Spillet i normal æske.

Bioshock Special Edition:
Spillet leveres i en metal æske.

Bioshock Collectors Edition:
Udover spillet, er en slim line DVD case med 'making of' DVD og soundtrack cd inkluderet samt en Big Daddy figur.

Ja, det må være af logistiske årsager til at det bliver udsat en uge - spillet og pakkerne er jo klar. Den danske distributør har endnu ikke modtaget alle udgaverne.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dpldplSkrevet 21/08-07 17:02 
Heldigvis ser mit bioshock CE fra gameplay.com ud til at komme senest fredag.
Enlig dejlig EU for metalcase når US ikke gør.


Nå ja, enlig lige meget med bioshock, da min order på blue dragon siger despatch today(gameplay igen). Så for spillet 1 dag for tidligt vis alt går godt, YAY.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 17:51 
PalleJensen>
Bioshock og Bioshock Collectors Edition (360) er udsat en uge her i DK

Æv. Har gået og gældet mig til at skulle spille det i weekenden :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig