X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 salg styrtdykker!


Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 06/04-07 13:20 
Salget af PS3 konsoller er dykket i maskinens 2.uge på markedet i England. De officielle tal viser et fald på omkring 82% (!). Ouch!

Sales down dramatically on second week of release
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
165 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 31/05-07 12:34 
Naiera>
Hvad for en pris?

Den pris det koster for forbrugeren(skærm + afspiller).

Hyakotake>
Hvilke markedsændringer vil en Wii-føring bevirke, som er forskellig fra en PS3/X360-føring?

Hele idéen om at kraftigt hardware ikke er nødvendigt, vil lede til et nyt syn på markedet. Både mht til hvordan man henvender sig til forbrugerne, men også til hvad der rent faktisk produceres. 360/PS3 konceptet var det, man forstillede sig, skulle køre konsolindustrien videre. Og det er samme konceptet, som det ofte har været. Hvilket vil sige, at den nye generation er som den gamle + lidt features og bedre grafik. Wii er et helt andet koncept.

Sloth>
Det er muligt at Wii'en stadig sælger, men rigtigt mange på Nintendos forums er ikke ovenud tilfredse med den

Nu hænger jeg meget ud på diverse engelske forums og mit indtryk er klart, at PS3 er den, som får kritikken. Ikke at jeg vil konkluderer noget ud af det, for det mener jeg ikke, at lidt tilfældigt forumsnak beretter nogen til.

Kigger man ellers på spilartikler, mærker jeg primært en positiv stemning omkring Wii. Der er mange interessante spilannonceringer til den, større firmaer som EA og Ubi sætter mere fokus på maskinen og analytikerne opjusterer deres forventninger til Nintendos markedsandele.

Altsammen positive træk. At maskinen så godt kunne bruge flere spil lige nu, er noget helt andet. Men det ser ud til, at de kommer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 31/05-07 12:37 
Sloth>
Det er muligt at Wii'en stadig sælger, men rigtigt mange på Nintendos forums er ikke ovenud tilfredse med den - mange af spillene virker som GC spil med Wii kontroller patchet ovenpå. De er trætte af at få alle de ports fra PS2, og synes generelt at den ikke opfylder de forventinger de havde til den.

Jeg er egentligt ganske enig. Indtil for få uger siden, var jeg klar til at smide penge på bordet for en Wii - primært pga. RE 4 udgaven. Men jeg sov på det, og endte med at droppe idéen. Et kig på butikkernes hylder igår, fortæller mig at der ikke findes gode spil til maskinen pt - med mindre man stadig tæller Zelda med, og det burde jeg også gøre, fordi jeg ikke har spillet det endnu.

Men det er som om at the novelty has woren off, og jeg gider ikke et nyt kontrol system, som jeg så kan bruge til at spille dårligere spil med (bortset fra Zelda, men så stort behov har jeg heller ikke for at spille det spil).

Niks - jeg vil bare spille Halo, OutRun 2, PS3 og DS. Så det gør jeg.

Og så synes jeg ærlig talt at det er ret underligt, at Wii'en har dårligere spil udvalg nu, end Cuben havde da den kom + et lille halvt års tid senere. Jeg har stadig fattet hat af, hvorfor Wii'en sælger så meget som den gør, for hvad i alverden er det folk SPILLER på den!? Måske ER det "bare" børnefamilier osv som køber den i kæmpe mængder, for der kan da umuligt være så mange hardcore og mainstream gamere tilbage i hele verden, som mangler at købe sig en Wii.

Når alt det så er sagt, så vil jeg æde en bøllehat på, at Wii'en beviser sit værd - og mere til - når Metroid Prime 3 og Super Mario Galaxy udkommer. Men indtil da er den da godtnok en dødssejler / dør stopper.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/05-07 13:19 
Jeg er enig med Rooneys udtalelser, som jeg regner med er talt ud fra det europæiske marked - måske bortset lige fra udtalelserne om novelty, der leder tankerne hen på at Wii-moten er ren gimmick, hvilket den bestemt ikke er IMO.

Men der er problemer på det europæiske marked med hensyn til software set i forhold til det japanske og amerikanske marked - men sådan har det jo desværre altid været.

Titlerne er dog så småt ved at dukke op, selvom vi har måttet vente på dem: Elebits, Wario Ware Smooth Moves, Super Paper Mario, Traumu Center, Sonic and The Secret Rings osv. Så IMO mangler der som sådan ikke gode spil til den, set i forhold til hvor lang tid den har været på markedet.

Hvis vi snakker AAA-titler, så er der selvfølgelig kun Zelda, men det ville da være ret unormalt, men vidunderligt, hvis maskinen et halvt år efter den var udkommet, svømmede i AAA-titler. Det gør PS3 jo heller ikke, og vil det heller ikke når der er gået et halvt år, at dømme ud fra udgivelseslisten med software (med forbehold for overraskelser).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 31/05-07 13:45 
Bede-x>
Den pris det koster for forbrugeren(skærm + afspiller).

Jamen, de fleste har jo købt HDTV lang tid før de nogensinde havde hørt om HD DVD eller Blu-ray.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 31/05-07 14:00, rettet 31/05-07 14:07 
Sidste gang. Ellers må vi bare være uenige og lade det ligge.

Hvis en billig skærm(dvs 5000 kr)ikke er nok - og du skriver selv, at en billig LCD skærm kan være grunden til, at flere ikke er imponeret over HD afspillerne - til at man kan se betydelig forskel med de nye afspillere, betyder det, at en forbruger skal investere i både en dyr skærm og en dyr HD afspiller, for at se "stor" forskel.

Det er ikke ubetydeligt, for det skaber en indgangsbarriere for forbrugere, som skæver til HD afspillerene. Konsekvenserne kan blive, at HD afspillerne vil være langsommere til at overtage markedet, end vi havde regnet med.

Uagtet hvilke konsekvenser det så har, bliver det aldrig kundernes skyld, hvis de føler, at formaterne ikke leverer nok.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 31/05-07 14:19, rettet 31/05-07 14:22 
Jamen, jeg er uenig. Jeg siger ikke, at en 'billig' skærm ikke er nok; det siger andre derimod (måske indirekte), og så siger jeg, at det kan være årsagen til at flere ikke er imponerede. Men igen, det er ikke formaternes skyld! Det har noget at gøre med hvordan LCD/fladskærmsmarkedet ser ud, og hvad øjet kan opfatte. Som opgradering af DVD-formatet er begge formater yderst tilstrækkelige (især Blu-ray, hvor der er plads til tonsvis af ukomprimeret lyd), for hvis der skulle være brug for mere opløsning end 1080p, skulle man op i nogle vanvittigt store skærmstørrelser. Som nævnt.

Jeg har aldrig sagt at HD er for alle eller at HD DVD og Blu-ray har udryddet DVD om to år. Det er jo ikke forfærdelig mange år siden, at enkelte udgivelser stadig kom på VHS. Normal DVD vil selvfølgelig være at finde på hylderne i lang tid fremover.

Men noget der er værd at huske på, for dem der mener at 'DVD er nok og at HD-formaterne ikke overlever', er at der også dengang DVD kom, var folk der foretrak VHS. For VHS var da godt nok! Og det var da totalt fedt, at man kunne stoppe båndet et bestemt sted, og så var det dér, præcis på samme sted, når man ville fortsætte dagen efter. VHS var også større, og man følte, at man fik mere for pengene. Der var sikkert flere fjollede argumenter (som jeg stadig hører fra tid til anden, selv i dag!), men fælles for dem alle er, at langt de fleste af os griner af dem i dag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 31/05-07 21:50, rettet 31/05-07 21:50 
Bede-x>
Nu hænger jeg meget ud på diverse engelske forums og mit indtryk er klart, at PS3 er den, som får kritikken. Ikke at jeg vil konkluderer noget ud af det, for det mener jeg ikke, at lidt tilfældigt forumsnak beretter nogen til.

Kigger man ellers på spilartikler, mærker jeg primært en positiv stemning omkring Wii. Der er mange interessante spilannonceringer til den, større firmaer som EA og Ubi sætter mere fokus på maskinen og analytikerne opjusterer deres forventninger til Nintendos markedsandele.

Altsammen positive træk. At maskinen så godt kunne bruge flere spil lige nu, er noget helt andet. Men det ser ud til, at de kommer.

Jeg har sagt det før, og vil sige det igen ;o) Det eneste Wii har er dens controller.

Grafikken og lyden er ikke meget bedre end en Gamecube. Teknisk set kunne Nintendo have nøjes med at udgive controlleren på Gamecube, og "tvinge" alle spilproducenter til at bruge den.

Mange spillere vil gerne have bedre grafik og lyd - flere hestekræfter om du vil, når de går en generation op. Det levererer Wii simpelthen ikke.

Den positive stemning omkring Wii i spilartikler går ofte ud på, at "dette spil wil udnytte Wiimotens muligheder", og gang på gang ses det, at det bare ikke sker. Jeg har læst en del reviews, hvor folk foretrækker den gamle GC controller, eller hvor de føler, at spillet ikke lever op til hypen.

Desværre skal spillene nok sælge i mængder der gør, at det kan betale sig for udviklerne, da Wii har en så stor fanbase.
Kiss me, would you kindly?
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/05-07 22:49 
Naiera>
Nej.

Så... dér fik du mig alligevel overbevist... :D
Bede-xBede-xSkrevet 01/06-07 03:41, rettet 01/06-07 04:48 
Naiera>
Jamen, jeg er uenig.

Det skal man jo også være engang imellem.

Naiera>
Men noget der er værd at huske på, for dem der mener at 'DVD er nok og at HD-formaterne ikke overlever'

Huh?

Det er der ikke blevet snakket om overhovedet.

Sloth>
Grafikken og lyden er ikke meget bedre end en Gamecube.


Måske, men det er ikke entydigt negativt. Det betyder, at spillene kan produceres billigere og hurtigere - eller alternativt, at man bruger samme mængde resourcer på det, men i stedet for teknik, bruger pengene i andre retninger.

Mange spillere vil gerne have bedre grafik og lyd - flere hestekræfter om du vil, når de går en generation op.

Bestemt. Men tag et kig på DS salgstallene og du vil se, at det ikke er alle, som har behov for det ypperste inden for grafik.

Iøvrigt er det på flere måder en kedelig tendens, at industrien er så besat af teknologi. Ikke dermed sagt at jeg er imod fremgang på den front, men det kunne godt gøres med lidt mådehold nogen gange.

Prøv at se hvor mange kreative og spændende spil, der kommer i slutningen af en generation, når teknologien er svag, set i forhold til det, omend nogengange vellavet, metervare vi får i begyndelsen. Den "svage" periode kan fint vare en lille smule længere.

Den positive stemning omkring Wii i spilartikler går ofte ud på, at "dette spil wil udnytte Wiimotens muligheder", og gang på gang ses det, at det bare ikke sker.

Er fx Trauma Center, Eledees og Wario Ware dårlig udnyttelse af Wiimoten?

Desværre skal spillene nok sælge i mængder der gør, at det kan betale sig for udviklerne, da Wii har en så stor fanbase.

Hvis det er tilfældet, vil jeg se positivt på det. Hellere Eledees/Wario/Zelda sælger, end PGR3/CoD2/Resistance og hvad de ellers hedder. Sidstnævnte er altså ikke specielt mindeværdige spil. Måske de kunne været blevet det, hvis ikke udviklerne havde haft så travlt med at smøre dem ind i næstegenerationsteknologi og i stedet havde koncentreret sig om selve spillet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SlothSlothSkrevet 01/06-07 06:15 
Der er selvfølgeligt eksempler på, at Wiimoten udnyttes fint. Desværre er der flere eksempler på, at Wiimoten ikke er velegnet til nogle spiltyper - tag f.eks. Far Cry, Wing Island, - listen er lang, hvis man læser reviews.

Masser af reviews til Wii starter med, at "nu kommer der et spil, der lyder som om det er skabt til Wiimoten", og så konkluderes det hurtigt, at kontrollen enten er for unøjagtig eller for snirklet og uintuitiv at bruge.

Er Wario et mindeværdigt spil? En milliard små spil på 10 sekunders længde, en samlet spilletid der kan måles med et étcifret timeantal, og ingen online?

Jeg er bare *så* lidt tændt på Wii at man skulle tro det er løgn... Jeg kan overhovedet ikke se det fede i at man kan åbne en dør ved at rotere sit håndled med en Wiimote, eller at man kan bokse ved at slå ud i luften.

Du skriver, at pga. lavere krav til produktionen af spil til Wii, kan man bruge tid, penge og kræfter andetsteds. Jeg håber ikke at du mener på bedre storyline og dybde, for det er da vist ikke dér Wii's force ligger.

Jeg har aldrig prøvet at spille Wii, så mine iagttagelser er altid 2. hånds - jeg får dem fra reviews og forums. Det er selvfølgeligt et stort minus, men jeg synes stadig man kan danne sig et ok billede af en konsol på den måde. Deri er der sikkert mange der ikke er enige ;o)

Jeg fatter bare ikke hvordan Wii kan holde folk "fangede" i længden. Spiludviklerne ville kunne tjene flere penge på at udvikle til PS2 - grafisk set er den omtrent på højde med Wii, og installbasen er større. Ah, jeg glemte den fantastiske controller, som bare gør alle spil super ;o)
Kiss me, would you kindly?
SonicSonicSkrevet 01/06-07 09:06 
Går der ikke lidt Okatta i det hele her lige nu? ;P
Jeg mener ting som, at basere sine udtalelser på ting man har læst diverse steder? ;P

Jeg syntes desuden det er en kedelig tendens alle tråde har for tiden. Næsten ligemeget hvad en tråd starter med, så går der format-krig, konsol-krig, og HD-krig i den.

Og gud hjælpe mig om den ene ikke er mere klog og påståelig end den anden. Tror i ikke vi efterhånden har diskuteret den slags nok? Er det mon ikke på tide, at der diskuteres det der egentligt er vigtigst for denne hobby, nemlig de spil der er sjove og fede?

Jeg mener, skimter man igennem trådene her, skulle man næsten tro, at det var et HiFi forum. Og alt det der "Min er større end din, neh neh"... jamen hvad kan vi bruge det til da? Andet end at blive sure på hinanden, og svine hinanden til (Ja, det er jo set, på næsten daglig basis på det sidste).

Jeg syntes at det virker enormt kedeligt, at den ene gerne vil være en større "konsol-professor" end den anden, alle er påståelige, nogen endda på basis af ting de "har læst". Drop det nu, i er ikke smarte at høre på. Og det er ikke til at holde ud, at skulle læse den ene kloge 2000-tegns post efter den anden.

Kan folk ikke bare forstå, at nogle er til det ene, andre til det andet, og nogle tredje tager alt hvad der kommer på bordet. F.eks. har jeg da selv de fleste last-gen konsoller, og elsker dem alle hver især. Denne generation mangler jeg kun en PS3, og den bliver da også mit eje endag når den er blevet billigere, og den har lidt flere spil. Alle maskiner har altså også deres fejl. Nogle er så mindre vigtige end andre. X360'ens fejl er jo, at den åbenbart let brænder sammen. Det må jo siges at være en ret afgørende fejl. Wii's "fejl" er åbenbart, at den ike har PS3 grafik-styrke. Men hov. Nintendo sagde vist til en E3 engang, at hvis du var kommet for at se "next-gen", så var du gået forkert, da de havde noget til "New-gen". Så alle har vist fra starten af, at Wii ikke ville blive noget grafik monster som de andre to konkurrenter. Enddog bliver folk ved med at bitche om dette, som om det kom helt bag på dem. Kom dog videre knægte :) PS3'ens fejl kender jeg så ikke så meget til, da jeg ikke har fulgt besynderligt med omkring den. Det eneste der kommer i tankerne er prisen, og et påtvunget nyt format, som HiFi freaks tilbeder.

Det vi så ender op med er, alle maskiner har noget at kritisere, og det bliver så også gjort på daglig basis. Jeg er ikke sikker på om det er fordi vi er så tidligt inde i "Next-gen" perioden, at folk stadig kan komme op og køre over "Min er større end din" fasen, men jeg håber godt nok det snart går over, for det bliver sgu helt ærligt lidt langtrukkent at høre/læse på.

Well, tror jeg har lukket nok steam ud nu her.

Og til sidst, undskyld til alle i fornuftige mennesker herinde der formår at holde en god stil. Keep it up.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/06-07 10:05 
Sonic>
Jeg syntes desuden det er en kedelig tendens alle tråde har for tiden. Næsten ligemeget hvad en tråd starter med, så går der format-krig, konsol-krig, og HD-krig i den.

Det undgår vi desværre ikke, så længe mods lader visse personer rende frit omkring herind. Efter de er kommet tilbage efter en lille køle-pause, er alle tråde netop blevet xx vs. xxx tråde igen.

Sådan vil det desværre nok være, indtil nogen træder i karakter og skærer ordentligt igennem.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 01/06-07 10:16, rettet 01/06-07 10:17 
Så længe folk taler ordenligt til hinanden og holder en god tone, så syntes jeg folk skal have lov til at have de holdninger som de måtte have... uanset hvor ekstremt og ensidigt det så måtte være.
Syntes ikke man skal opfordre til at banne folk bare fordi man er uenig med dem.
Det er trods alt et diskussionsforum hvor man udveksler forskellige meninger og ikke en lad-os-alle-være-enige-og-klappe-hinanden-på-skulderen-kaffeklub ;)
Jack_DJack_DSkrevet 01/06-07 10:25, rettet 01/06-07 10:27 
Måske du lige skulle prøve at fjerne skyklapperne og se hvem der egentlig er med til at skabe en dårlig stemming herinde.
Du er isærklasse selv en af værste til at puste til ilden og skubbe i den forkert retning med dine slet skjulte provokationer, indlæg der går efter manden end bolden mv.
Det virker som om du fatter minus af hvad mods sagde sidste gang netop med henblik på dette.

EDIT: svar til Palle
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
enfenenfenSkrevet 01/06-07 10:28, rettet 01/06-07 10:29 
Beano>
Så længe folk taler ordenligt til hinanden og holder en god tone, så syntes jeg folk skal have lov til at have de holdninger som de måtte have

Men der er så også måden, man kan sige ting på.

Ellers er jeg for øvrigt enig. Der skal være plads til forskellige meninger.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 01/06-07 10:32 
Bede-x>
Huh?

Det er der ikke blevet snakket om overhovedet.

Selvfølgelig er der det. Måske ikke direkte i tråden her, men den slags hører man tit fra folk der synes at 'DVD er godt nok'. Også her på forummet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/06-07 10:50 
Sonic>
Går der ikke lidt Okatta [sic] i det hele her lige nu? ;P
Jeg mener ting som, at basere sine udtalelser på ting man har læst diverse steder? ;P

...

... alle er påståelige, nogen endda på basis af ting de "har læst".

Så længe man gør det klart, at ens mening er baseret på reviews, andres udtalelser osv., så er der vel intet galt i det. Det går først galt, hvis man adopterer andres mening som sin egen uden at det fremgår tydeligt. Så kan man for alvor sige, at man ikke ved hvad man taler om.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/06-07 11:17 
Jack_D>
Du er isærklasse selv en af værste til at puste til ilden og skubbe i den forkert retning med dine slet skjulte provokationer, indlæg der går efter manden end bolden mv.

Vrøvl, og hvis den sætning kom fra hvilken som helst anden, ville den kunne tages seriøst.

Men igen - hvis jeg bare gør det i en ordentlig tone, er det åbenbart ok.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CoreCoreSkrevet 01/06-07 11:23 
Nogen der har en ide om hvor meget gaffa-tape, jeg har viklet om fingrene, for at forholde mig observerende lige for tiden?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/06-07 11:25 
:) Jeg har faktisk bestemt mig for, at gøre det samme fra nu af og et stykke tid frem... Hold ud!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 01/06-07 11:29 
Core>
Nogen der har en ide om hvor meget gaffa-tape, jeg har viklet om fingrene, for at forholde mig observerende lige for tiden?

LOL... nej, men vi vil gerne se billeder ;)
Bede-xBede-xSkrevet 02/06-07 02:53, rettet 02/06-07 07:11 
Sonic>
F.eks. har jeg da selv de fleste last-gen konsoller, og elsker dem alle hver især. Denne generation mangler jeg kun en PS3, og den bliver da også mit eje endag når den er blevet billigere, og den har lidt flere spil.

Jeg er i nøjagtig samme position.

Beano>
Så længe folk taler ordenligt til hinanden og holder en god tone, så syntes jeg folk skal have lov til at have de holdninger som de måtte have...

Enig. Jeg synes så bare, at vi har set nok eksempler på, at visse personer ikke kan/vil snakke ordentligt til andre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/06-07 19:05 
Ligesom dem her? (Find nu smilet frem... det er jo ment som en joke): http://i51.photobucket.com/albums/f384/Hyakotake/52pkpow.gif

:-)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/06-07 21:57 
Er der ved at komme gang i PS3 salget?

"Sony Europe boss David Reeves recently announced the one millionth PS3 sell-through in PAL territories - faster than both PSOne, and more relevantly, PS2. Not bad for nine and half weeks."

PS3 bites back
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-07 05:12, rettet 12/06-07 06:25 
Den havde en fin launch(over 600000 solgte), men er faldet hver eneste uge siden da.

Pt sælger den dårligere end konkurrenterne i EU, selv om det går bedre her end i resten af verden. Sony sagde nogle uger efter launch, at de havde solgt 800000:

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2007/04/17/howard-stringer-claims-800000-playstation-3s-sold-in-europe

Så er det jo en smal sag at udregne deres månedlige salgstal siden da. Man skal så bare passe på, om der er tale om shipped("sell-through" burde ikke være det...) og begrebet "Pal territorier", som er lidt mere end EU.

Ellers er det eneste man kan finde om EU salg diverse analytiker skøn eller sider som fx VGcharts "gæt" på samme. Med mindre man da vil betale for oplysningerne.

Rllmuk har iøvrigt en glimrende tråd om salgstal, hvor det første indlæg løbende opdateres med tallene og med klare angivelser af kilder:

http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=159096&st=0&start=0
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 12/06-07 07:00 
Nu er Sony jo ikke de eneste som opgiver antal i shipped, MS gør ligeledes.
Ellers er det da fortrøstningsfuldt at læse, den trods væsentlig højere pris, ringere udbyd af titler, senere lancering og ellers meget negativt omtale, formår at få solgt rimeligt igennem i Pal land og så meget er de ikke bagefter MS.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-07 07:10, rettet 12/06-07 08:41 
Løbet er helt sikkert tættere i EU i øjeblikket end resten af verden. I hvertfald så længe vi kun kigger på Sony og MS. Nintendo kører deres helt eget løb i spidsen.

Som tallene ser ud i øjeblikket er det ikke utænkeligt, at EU vælger Sony fremfor MS, så snart PS3 får en prisnedsættelse + flere spil. 360 sælger ikke det, man kunne forvente af en kommende markedsleder. Man fornemmer ligesom, at folk venter på en lavere PS3 pris.

Spørgsmålet er så, om de bliver ved med at vente. Jo længere tid der går med samme tilstand som nu, desto bedre for Microsoft.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/07-07 09:00, rettet 19/07-07 09:35 
Det er selvfølgelig kun rygter, men er Sonys nye strategi at forvirre forbrugerne til at købe deres konsol?

EDIT: Links rettede!
http://www.joystiq.com/2007/07/17/rumorong-ps3-40gb-at-399/
http://www.digitalbattle.com/2007/07/16/rumor-399-40gb-ps3-model/
http://www.ps3fanboy.com/2006/05/09/cheaper-ps3-loses-hdmi-slots-wi-fi-40gb/

4 SKUs? Det gør det ekstra sjovt at tænke på, at Microsoft fik lidt rynkede pander fra folk, da de rullede ud med 2 (Core og Premium).

Jeg er ikke super-techie - kan man opnå 1080p uden HDMI eller er Sony i gang med at begå selvmord og gøre Blu-ray totalt overflødig?
BeanoBeanoSkrevet 19/07-07 09:09, rettet 19/07-07 09:20 
Dine links virker ikke ;)

4 SKUs mange men der vil næppe være mere end 2 "rigtige" SKUs (dvs. hardware varianter som Xbox 360 Core vs. Premium) i hver region af gangen. Tæller man bundle SKUs er der jo heller ikke noget nyt, det har både PS1, PS2 og Xbox haft før.

Ja, 1080p er teknisk muligt via component (360'eren understøtter vist nok dette) - bare ikke standarden og kun understøttet på meget få fjernsyn. Vil næppe være pænt at se på heller.

Hvorfor mener du at Sony er i gang med at gøre Bluray overflødig?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/07-07 09:37, rettet 19/07-07 09:38 
Blu-ray - HD - kun 720p? 720p er muligvis "HD", men det er godt nok den falske af slagsen.

EDIT: Bundles har intet med sagen at gøre. Der kommer jo ikke en decideret ny udgave af konsollerne i disse med mange ændrede (ligefrem manglende) features.
BeanoBeanoSkrevet 19/07-07 10:08, rettet 19/07-07 10:49 
Hyakotake>
Blu-ray - HD - kun 720p? 720p er muligvis "HD", men det er godt nok den falske af slagsen.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener - tror du blander tingene sammen.
Bluray film er normalt 1080p native, på samme måde som HD-DVD film. Men både Bluray og HD-DVD understøtter 720p materiale og lavere opløsninger.
Når man siger "HD" er det normalt 720p, 1080i og 1080p det dækker over. Betegnelsen "Full HD" bruges normalt til 1080p. Men har intet med hverken Sony eller Bluray at gøre.


Hyakotake>
Bundles har intet med sagen at gøre. Der kommer jo ikke en decideret ny udgave af konsollerne i disse med mange ændrede (ligefrem manglende) features.

En officiel bundle (f.eks. den nye PS3 bundle i Europa) er også en SKU (store keeping unit) selv om konsollen inde i pakken i er den samme.

Nu virkede dine links ikke så jeg kan ikke se hvilke fire PS3 SKU'er du taler om, men Sony har ikke mere end to forskellige modeller på hylden i een region på samme tid, så vidt jeg ved. De udfaser en model (f.eks. 20GB modellen) og introducerer en ny model med f.eks. lidt større HDD. MS har pt. tre hardware versioner i USA (Core, Premium, Elite).

Jeg er enig med dig i at for mange hardware modeller kun vil forvirre den almindelige forbruger.

EDIT: Så lige at dine links nu er rettet ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/07-07 10:54 
Jeg tror ikke jeg blander tingene sammen. Men som du siger, er BD native 1080p. Hvem vil så spises af med skallede 720p, fordi de sparer HDMI væk?

Jeg har intet imod standard-bundles - de virker tilpas overskuelige til at forbrugerne kan hitte rede i dem. Det er jo som regel bare et spørgsmål om et spil eller en ekstra controller. Men når det er HARDWAREN, der er forskellig - SÅ er jeg ikke med på den mere.

Det hjælper en smule, hvis Sonys strategi er kun at have 2 SKUs ude ad gangen - men det ændrer ikke på, at forbrugere, der køber nu, måske vil føle sig røvrendt, når der efter kort tid dukker en ny udgave op.

Hvad er der galt med EN GameCube, EN Wii osv.? De der multi-SKUs er noget crap!
BeanoBeanoSkrevet 19/07-07 11:06, rettet 19/07-07 11:20 
Hyakotake>
Jeg tror ikke jeg blander tingene sammen. Men som du siger, er BD native 1080p. Hvem vil så spises af med skallede 720p, fordi de sparer HDMI væk?

Enig - det er jo direkte åndsvagt at lave en PS3 uden HDMI.

Men bemærk datoen for artiklen på PS3fanboy som du linkede til: 9 maj 2006... dvs. det var den HDMI-løse model til Japan som de efterfølgende helt droppede at lancere ;)


Hyakotake>
Det hjælper en smule, hvis Sonys strategi er kun at have 2 SKUs ude ad gangen - men det ændrer ikke på, at forbrugere, der køber nu, måske vil føle sig røvrendt, når der efter kort tid dukker en ny udgave op.

Ved ikke hvad Sony strategi er, de to PS3 hardware modeller var bare min observation udfra hvordan markedet ser ud lige nu.


Hyakotake>
Hvad er der galt med EN GameCube, EN Wii osv.? De der multi-SKUs er noget crap!

Ja, men omvendt så er det da rart at MS og Sony ikke bare sælger deres gamle konsol igen med en ny controller og til en højere pris ;)
NaieraNaieraSkrevet 19/07-07 12:21, rettet 19/07-07 12:23 
Hyakotake>
Jeg tror ikke jeg blander tingene sammen. Men som du siger, er BD native 1080p. Hvem vil så spises af med skallede 720p, fordi de sparer HDMI væk?

Component kan stadig overføre 1080i uden problemer. Hvis dit TV kan de-interlace signalet ordentligt, hvilket ethvert godt TV kan, så er der ingen større forskel.

Beano>
Men bemærk datoen for artiklen på PS3fanboy som du linkede til: 9 maj 2006... dvs. det var den HDMI-løse model til Japan som de efterfølgende helt droppede at lancere ;)

D'oh.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CoreCoreSkrevet 19/07-07 12:37, rettet 19/07-07 12:37 
Beano>Ja, men omvendt så er det da rart at MS og Sony ikke bare sælger deres gamle konsol igen med en ny controller og til en højere pris ;)

hmhmhmhmhmhihihihihahahahahHOHOHOHOHO. Ja, så mangler vi bare de gamle spil, specialudviklet til den nye controller.....hey wait a minute!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
solid snakesolid snakeSkrevet 26/07-07 00:36 
Jeg faldt lige over dette link,
men kan det virkelig passe...?
Eller er det bare noget Sony siger,
for at få gang i salget af PS3..

PS3 salget er steget med 135 procent
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Bede-xBede-xSkrevet 26/07-07 00:43 
Det lyder meget sandsynligt og har allerede være nævnt herinde:

http://playright.dk/forumemne.php?id=12794&sort=0&start=60
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/07-07 08:17 
Men at E3 bærer en del af det? Det tror jeg ikke meget på... det har garanteret meget mere med prisfaldet at gøre (når det nu er de to grunde, der nævnes, jeg forholder mig til).

Har E3 boostet de enkelte konsolsalg de tidligere år? Det kunne jeg godt forestille mig, men kun på et meget lille plan i forhold til en reel prissænkning - noget i stil med 90/10.
BeanoBeanoSkrevet 26/07-07 08:51 
Ja, det vil jeg nu også mene - prisen har nok haft langt den største betydning.
SumezSumezSkrevet 26/07-07 10:03 
Ja, jeg tror ikke bare prisfaldet har medført nye "impulskøb", jeg tror at mange folk lige fra starten har vidst at de ville holde igen indtil det første prisfald, da der alligevel ikke var noget interessant at bruge maskinen til da den kom ud (og er ikke helt sikker på om DET har ændret sig endnu :P).

Personligt venter jeg nok et prisfald eller to.. eller bare indtil min PS3-ejende sambo flytter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/07-07 00:00 
Sony udgiver PS3 med 40GB HDD, ingen BC, ingen wi-fi og ingen kortlæser - til 399 dollars til oktober - siger Microsoft.

MS kigger i Sony krystalkuglen
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 27/07-07 01:19 
Allerede postet :)

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=25505#325155
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JAAJAASkrevet 27/07-07 06:45, rettet 27/07-07 06:48 
Jeg forstaar maaske ikke helt teknikken bag, men hvorfor droppe bagudkompatibilitet, hvis den alligevel er softwarebaseret og allerede programmeret?

Endvidere, Sony satser efter eget udsagn stadig paa, at de nok skal faa rigtigt mange af dem, der stadig "bare" bruger deres PS2, til at opgradere inden laenge. Paa den baggrund virker det yderst tvivlsomt, at de skulle droppe bagudkompatibilitet.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/07-07 07:00 
Ja, at fjerne AL bagudkomp. lyder ret underligt, når det er en softwarebaseret feature. Jeg læste det som om at de fjernede hardware-chippen, som amerikanerne jo er blevet forvænnet med (den røg ud i EU-udgaven og vi fik soft-BC i stedet).
JAAJAASkrevet 27/07-07 07:19, rettet 27/07-07 07:25 
Activision har tilsyneladende valgt at udgive Spiderman: Friend or Foe til alle formater, Xbox 360, Wii, PS2, PSP, NDS, and PC .... undtagen PS3. Det er muligvis en skodtitel, men som enhver Saturn, Dreamcast, Atari ST, GameGear, GameCube, Nintendo 64 etc. fan vil kunne fortaelle, saa er en manglende udgivelse af NETOP denne type spil fra et firma som Activision et rigtigt, rigtigt daarligt tegn for en platform.

No Spiderman: Friend of Foe For PS3
Zzap!Zzap!Skrevet 27/07-07 07:30, rettet 27/07-07 07:35 
Hyakotake>
Ja, at fjerne AL bagudkomp. lyder ret underligt, når det er en softwarebaseret feature. Jeg læste det som om at de fjernede hardware-chippen, som amerikanerne jo er blevet forvænnet med (den røg ud i EU-udgaven og vi fik soft-BC i stedet).

Der er stadig PS2 hardware i EU PS3er, nemlig Graphics Synthesizeren, som åbenbart er for kraftig og speciel på nogle punkter, til at den kan emuleres af nogen moderne GPU.
Jeg tvivler meget på at de fjerner det stykke hardware fra maskinen, da den kun optager nogle få millioner transistorer og let ville kunne være på en chip sammen med nogle andre funktioner.
Sammenlignet med det backlash manglende PS2 kompatibilitet ville give Sony, så tror jeg ikke engang det ville kunne betale sig at ombygge føromtalte chip og fjerne GS funktionen.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 27/07-07 10:56 
Nu var det jo også en vurdering fra Microsofts side. Jeg tror heller ikke de vil gå videre end at droppe den chip som også er fjernet i EU udgaven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/07-07 11:21 
Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen:

Uanset hvad eliten her på P:R ellers mener om BC på konsoller, så er det et faktum at i "virkeligheden" bliver det brugt helt usandsynlig lidt.

Så realistisk set vil der ikke være noget "backlash" af at fjerne BC på PS3. Udover på nogle enkelte internetfora, fra folk, der har købt maskinen for længe siden alligevel.

Til gengæld ser det ud til, at prisen lige nu er for høj, og en væsentlig billigere maskine vil utvivlsomt påvirke salgskurven langt mere i positiv retning, end manglende BC vil medføre i negativ retning.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HankyHankySkrevet 27/07-07 11:44 
SeventhSun>
Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen:

Uanset hvad eliten her på P:R ellers mener om BC på konsoller, så er det et faktum at i "virkeligheden" bliver det brugt helt usandsynlig lidt.

Ikke fordi jeg ikke vil tro på hvad du siger, men hvor har du det fra?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 27/07-07 12:01 
Det ved jeg nu ikke.. da PS2 i sin tid kom, var der da meget fokus på hvor fedt det var at man kunne spille PS1 spil på den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
165 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig