X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP kontroverisel markedsføring...


Svar
millenniummillenniumSkrevet 24/07-06 13:16, rettet 24/07-06 13:18 
Så er der atter ballade med Sony's reklamer.

Mest i forbindelse med min interesse for marketing, kunne jeg godt tænke mig at høre PR's medlemmer om deres holdning til billederne. - Og mon ikke de fleste har en mening... (se billeder). Og muligvis også en respons på de andre reaktioner.

PSP black vs. white
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 24/07-06 13:21 
Har været oppe i denne tråd:

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=18304&start=120
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/07-06 15:32 
Jeg tillader mig at svare i denne tråd, da den anden tydeligvis omhandler noget helt andet efterhånden :-)

Jeg synes det er så typisk amerikansk, at kalde de billeder for "offensive".
Jeg vil godt vædde med, at langt størstedelen af de folk, der klager over kampagnen diverse fora er hvide amerikanere, der på en eller anden måde føler at de skal svare for sorte amerikanere.

Der er garanteret ingen af dem, der klager over det billede, hvor den sorte kvinde har overtaget.


Forbandede "political correctness"
Det er lissom den Carlsberg kampagne med henholdsvis en nøgen mand og en nøgen kvinde bag en glasrude.
Versionen med kvinden blev forbudt...
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 24/07-06 15:33 
Jeg forstår ikke lige hvad der er racistisk ved reklamerne? Er det nu racisme at påpege at to mennesker har forskellig hudfarve? Det er da rimelig hyklerisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 24/07-06 16:31, rettet 24/07-06 16:31 
Reklamer er for svagpissere der ikke sætter sig ind i tingene og finder det bedste produkt til deres behov.

Hvis vi bruger vores tid på at snakke om en reklame har de opnået det de ville ved at lave den "kontroversiel".
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 24/07-06 16:56 
Reklamen var kun ment til at blive vist i Holland, hvor den ikke blev betragtet som kontroversiel. Det var først da der blev taget billeder af den og lagt på nettet, at amerikanerne så den og råbte op om racisme.

Sony har senere trukket reklamen tilbage, og sagt at betydningen af lokale reklamer i fremtiden vil blive vurderet i et mere globalt perspektiv.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/07-06 17:23, rettet 24/07-06 17:23 
Jamen så er der jo ikke noget, der hedder lokale reklamer længere, så skal alt jo igennem Amerikas syge censur. Suk...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
CoreCoreSkrevet 24/07-06 19:27, rettet 24/07-06 19:28 
dRxL>
Reklamer er for svagpissere der ikke sætter...

Lidt ligesom folk der altid finder på en mavesur og negativ holdning til alting i forsøg på at adskille sig fra mængden, men alligevel ender med at være ligeså forudsigelig som alle andre fordi at den negative holdning til sidst er ventet ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BlossomBlossomSkrevet 24/07-06 21:06 
SeventhSun>
Det er lissom den Carlsberg kampagne med henholdsvis en nøgen mand og en nøgen kvinde bag en glasrude.
Versionen med kvinden blev forbudt...

Ok.. jeg har det en stor Carlsberg plakat hængende netop med den nøgne kvinde bag glasruden..
vidste sq ikke de var forbudt.. Er de penge værd så ?? ;-)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig