X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Bedste RPG-serie


Reply
Michael_Michael_Skrevet 11/01-06 21:05 
Hvilke serier har konsekvent været de bedste, de mest sammenhængende, de mest interessante og med de bedste historier hvor man faktisk på den ene eller anden måde "følte" med hovedpersonerne?

Action RPG er ikke med (ingen Zelda, sorry), men for at dække alle fronter, taler vi altså ikke udelukkende Japanske rollespil.

Her er et par stykker ti... Se hele indlægget
86 topic(s).
1 2 > »

Reply
Michael_Michael_Skrevet 11/01-06 21:05 
Hvilke serier har konsekvent været de bedste, de mest sammenhængende, de mest interessante og med de bedste historier hvor man faktisk på den ene eller anden måde "følte" med hovedpersonerne?

Action RPG er ikke med (ingen Zelda, sorry), men for at dække alle fronter, taler vi altså ikke udelukkende Japanske rollespil.

Her er et par stykker til at starte med:

Final Fantasy
Dragon Quest
Grandia
Lunar
Ys
Tengai Makyo
Shining Force
Phantasy Star
JAAJAASkrevet 11/01-06 21:32, rettet 11/01-06 21:38 
Du burde tvinges til at drikke en liter mælk på 60 sekunder for ikke at have nævnt Suikoden.

Der ud over er der Shin Megami Tensei, Tales of, Xenogears/saga, Shadow Hearts og Breath of Fire.

Jeg tolker din inkludering af Shining Force til at betyde, at du også vil have SRPG'er med, og så mangler listen også Tactics Ogre og Front Mission.

Skulle jeg lave en liste, der passede mere stramt ind under dine kriterier og ikke tog SRPG'er med, ville kun tre serier komme med.

Final Fantasy, Suikoden og Xenogears/saga.

Shadow Hearts, Phantasy Star og Tales of som mulige oprykkere. Jeg er klar over, at jeg har udeladt Dragon Quest. Jeg har endnu til gode at spille et spil i serien, der har kunnet fange min opmærksomhed i over en time.
Michael_Michael_Skrevet 11/01-06 21:37 
Elsker mælk;)
Suikoden er selvfølgelig også fantastisk. Min liste er på ingen måde endelig, blot et indspark.

Mht Final Fantasy har jeg ikke selv spillet de senere igennem, men har der ikke være en eller to iblandt dem som ikke helt har været på samme niveau som de resterende.

Shin Megami Tensei synes jeg ikke hører hjemme blandt de allerbedste.
JAAJAASkrevet 11/01-06 21:40, rettet 11/01-06 22:02 
Palmer Eldritch>Mht Final Fantasy har jeg ikke selv spillet de senere igennem, men har der ikke være en eller to iblandt dem som ikke helt har været på samme niveau som de resterende.

Det er der jo i alle serierne. Final Fantasy holder stadig den klart højeste standard af dem alle, og burde egentlig være uden for kategori :P Det er vel egentlig kun FF I og II, hvis kvaliteter kan betvivles, men sammenlignet med hvad der ellers var ude på det tidspunkt, fejler de ikke rigtigt noget.
NaidNaidSkrevet 11/01-06 21:44 
Breath of Fire serien er da mildest talt noget af det mest middelmådige man kan forestille sig...De viser hvordan man får spilleren til at falde i søvn op til flere gange fordi at der ikke rigtig er hoved eller hale i noget :S.
HeroldHeroldSkrevet 11/01-06 21:47 
Jeg foretrækker mine rollespil uden nudler.

Fallout 1&2 ftw!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 11/01-06 21:50, rettet 11/01-06 22:01 
Æh, jeg har nu ikke haft det mindste problem med at finde hverken hoved eller hale på serien, som da absolut har holdt en relativt høj gennemsnitskvalitet, uden dog rigtigt at glimre (bortset fra Dragon Quarter, der bare ikke rigtigt er et BoF spil i andet end navn og mytologi).

Jeg nævnte nu også kun BoF, fordi det da sagtens kan holde niveau med flere af serierne i Palmers indledende indlæg.

Edit: Nå ja, selv om jeg personligt ikke kan komme overens med dem, er det nok svært at komme uden om vestlige serier som Baldur's Gate og Fallout. Jeg har bare lidt den holdning, at der skal mindst tre spil til, før man kan tale om en serie. Ultima skal helt sikkert nævnes.

Den her tråd kunne udvikle sig til at blive et monster :P
NaieraNaieraSkrevet 11/01-06 22:04, rettet 11/01-06 22:05 
Er sammenhængende det rigtige ord at inkludere her, nu vi diskuterer Japanske RPG'er? Er de fleste ikke ligesom Final Fantasy, hvor spillene kun deler generelle gameplay-elementer?

Ellers er jeg selvsagt enig med JAA, som fortæller sandheden i denne tråd. Fanboy eller ej, burde man, måske med lidt tvang fra undertegnede, kunne se at Final Fantasy er den serie, der holder niveauet bedst ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaidNaidSkrevet 11/01-06 22:14 
Samtidig også den serie der gentager sig selv flest gange...
RJKRJKSkrevet 11/01-06 22:16 
Breath Of Fire...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 11/01-06 22:17 
no...
NaieraNaieraSkrevet 11/01-06 22:18 
kobsie>
Samtidig også den serie der gentager sig selv flest gange...

I forhold til de nævnte her, vil jeg ikke mene, at Final Fantasy er så slem. Det burde måske også defineres, hvad der præcis menes med "gentager". Det kan jo være så mange ting. I andre serier, kan det f.eks. være "suckyness", der gentager sig, mens Final Fantasy bare gentager "godhed" ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 11/01-06 22:27 
Naiera>
Er sammenhængende det rigtige ord at inkludere her, nu vi diskuterer Japanske RPG'er?

Jeg kan godt se mit ordvalg kan misforstås en anelse. Med sammenhængende mener jeg egentlig ikke sammenhængen mellem seriens forskellige spil som sådan, men mere hvilke serier går op i en højere enhed som serie.
Beklager forvirringen.
NaidNaidSkrevet 11/01-06 22:33, rettet 11/01-06 22:33 
Naiera: Det var faktisk mere bare mere ment som en lille joke mht. en vis "okotta" tråd ;). Var nemlig overbevist om at en vis fanboy ville komme med en forsvar....hvilket også skete ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/01-06 23:51 
Jeg ved ikke det store om japanske RPG'er, men det er mit indtryk, af flere af serierne kun er i serie i meget grove træk.

Derfor ville det måske være rimeligt, at sammenligne eks. FF serien med de ting BioWare har lavet?
Så altså Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights, Torment og tildels Fallout kan grupperes sammen.

De tre første foregår jo endda allesammen i Forgotten Realms - så i virkeligheden er det kun spillenes navn og engine, der adskiller dem, udover historien.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 12/01-06 00:26 
Palmer Eldritch>
Action RPG er ikke med (ingen Zelda, sorry)

Men du har taget Ys med?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 12/01-06 01:14 
Man kan ihvertfald godt sætte Baldurs Gate, Icewind Dale og Torment ind under samme serie i min bog. Icewind Dale er måske ikke så godt som RPG i sig selv, da der er mere fokus på kamp, men de tre andre er klasseeksempler. Der er jo også tre spil i Fallout-serien - det sidste er bare ikke så meget RPG. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Michael_Michael_Skrevet 12/01-06 09:18 
Sumez>
Palmer Eldritch>
Action RPG er ikke med (ingen Zelda, sorry)

Men du har taget Ys med?

Jeg sidestiller ikke Ys med Zelda som action RPG. Ganske vist skal man kollidere med fjenderne for at bekæmpe dem, men alt andet i serien er vel mere i retning af de traditionelle RPG.
SumezSumezSkrevet 12/01-06 10:06 
Ok, der er ganske vist exp med i Ys. Men så burde Zelda 2 vel også tælle med. Men det er selvfølgelig ikke dét, der skal diskuteres.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 12/01-06 10:08 
Phantasy Star Online V.2 til Dreamcast er da et RPG spil.

Jeg kom enelig igennem den der server, som jeg postede her inde. Jeg ved ikke den er slettet for der stod hvordan man kom online igen.
SumezSumezSkrevet 12/01-06 10:15 
Og for at være lidt mere on-topic:

Ja, jeg kan heller ikke benægte at det er Final Fantasy, der rokker min båd. :) Jeg ser stadig 6'eren som det fedeste spil overhovedet, mit nickname er taget fra et FF, jeg ejer samtlige spil i serien (undtagen 12), flere af dem til flere formater. De er ikke alle lige gode (11'eren er røvkedelig, 1'eren lider under sin alder, 8'eren har designmæssige bøffer, osv.), men som Naiera siger, det er svært at diskutere at det er den serie, der har holdt standarden bedst.
Men med det sagt, har jeg så stadig ikke sat mig rigtig ind i Dragon Quest serien. Den skulle jo efter sigende sagtens kunne konkurrere med FF.

Og for at tage vestlige RPG'er med, kan jeg jo ikke løbe fra at jeg synes Baldur's Gate og Planescape, som er blandt de mest populære, er rigtig dårlige spil. De vil gerne være gode, men formår kun at lulle mig i søvn. Historien er den eneste grund til at spille dem. Diablo synes jeg til gengæld er genialt, men det kan diskuteres om det kan klassificeres som et RPG. Fallout kom jeg desværre aldrig særlig langt i, da de ikke kører for heldigt på min computer. Anachronox er måske det bedste vestlige RPG, jeg kan tænke på, men det er primært pga. adventure-delen, og ikke så meget RPG-delen, og det tæller selvfølgelig ikke med, hvis vi kun snakker serier.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 12/01-06 11:03, rettet 12/01-06 11:05 
Sumez>
De er ikke alle lige gode (11'eren er røvkedelig, 1'eren lider under sin alder, 8'eren har designmæssige bøffer, osv.), men som Naiera siger, det er svært at diskutere at det er den serie, der har holdt standarden bedst.

Jeg købte Final Fantasy I+II Dawn of Souls (GBA) sidste år, og tro det eller ej, men de er faktisk begge blevet revitaliseret på en helt god måde og fremstår endda ret interessante.
Det tillægger jeg primært FF essensen, dvs. udganspunktet har været i orden, så ja jeg hælder også til Final Fantasy som den bedste gennem tiderne, stærkt forfulgt af Ys og Phantasy Star.

EDIT: Og kigger vi længere tilbage, har jeg godt nok haft en masse gode timer med Ultima-serien, dog kun til og med Ultima V.
SumezSumezSkrevet 12/01-06 11:10 
Jeg snakker også om den oprindelige udgave af 1'eren. :)
Den synes jeg dog også er ret underholdende, og har spillet den igennem flere gange, men indrømmer gerne at jeg automatisk tager forbehold for at spillet snart har 20 år på bagen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 12/01-06 11:23, rettet 12/01-06 12:00 
Det var også det jeg mente. 1'eren var for 20 år siden, som udgangspunkt, et fantastisk spil, og det er det der nu skinner igennem på GBA-opdateringen.
PalsgaardPalsgaardSkrevet 12/01-06 11:38, rettet 12/01-06 11:39 
For mig er der ikke rigtig nogen tvivl... måske fordi jeg ikke har spillet tilpas mange forskellige... eller fordi jeg umiddelbart herefter alligevel bliver udråbt som fanboy ;)

Bedste serie bliver der spurgt om, hmm... det må jo være en serie der har formået at indfri evt forventniger om høj kvalitet gang på gang man har købt den nyeste tilføjelse til denne.

For mig personligt er der ingen serie der har gjort det som Final Fantasy! om det så har været til SNES, GB, GBA, PS, PS2 eller for den sags skyld Gamecube, har serien gang på gang formået at representere genren på fornemmeste hvis...

Der vil selvfølgelig altid være et spil eller to der i manges øjne skuffede, men det fratager jo ikke nødvendigvis alle de gode kvaliteter endnu flere spillere finder, men er måske mere et udtryk af at netop denne serie, skal leve op til de største forventninger fra forbrugeren. Hvilket jeg mener medfører at Final Fantasy retmæssigt kan "claime" trofæet for bedste RPG serie fordi det ved konstant at leve op til forventningerne, selv har gjort dem så store som der er i dag...
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
NaieraNaieraSkrevet 12/01-06 11:59 
Sumez>
Men med det sagt, har jeg så stadig ikke sat mig rigtig ind i Dragon Quest serien. Den skulle jo efter sigende sagtens kunne konkurrere med FF.

Jeg har spillet syveren en del og kun otteren meget kort, men de minder dog MEGET om hinanden. RIGTIG meget. Kampsystemet er ens, så vidt jeg kunne se. Det er også samme middelalderlige setting, hvor det jo skiftede en del fra FF7, over 8 og til 9, for eksempel. Som jeg ser det, selvom det selvfølgelig er en smule uinformeret, gør Dragon Quest det KLASSISKE RPG, med meget stort K, godt, men det gør ikke så meget andet, som det for mig virker som om, at Final Fantasy i det mindste prøver. Spillene har stadig nogenlunde samme idé, men i DQ-serien genbruger de bare endnu flere af de samme idéer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 12/01-06 12:01 
Jeg ville umiddelbart sige Elder Scrolls, men jeg har kun spillet Morrowind, så hvis forgængerne ikke også er gode, er det selvfølgelig kun en kandidat til bedste rpg og ikke bedste rpg-serie.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 12/01-06 12:06 
Palsgaard>
For mig personligt er der ingen serie der har gjort det som Final Fantasy! om det så har været til SNES, GB, GBA, PS, PS2 eller for den sags skyld Gamecube, har serien gang på gang formået at representere genren på fornemmeste hvis...

Som jeg ser det, så tilhører Tactics og Crystal Chronicles ikke samme serie, som den der omtales i denne tråd. Sidstnævnte ville i så fald også hive gennemsnittet ned ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/01-06 14:02 
Naiera>
Spillene har stadig nogenlunde samme idé, men i DQ-serien genbruger de bare endnu flere af de samme idéer.

Kommer an på hvad man ser på. I de DQ-spil, jeg har spillet, har historierne været meget forskellige. FF havner ofte i det samme koncept med "det onde imperie, der terroriserer verden, men den rigtige skurk er i virkeligheden den urgamle kejser tentakel". Jeg er villige til at gå med til at begge serier gentager sig selv meget, og at det er en helt fin ting at gøre, når nu det er en serie. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 12/01-06 14:40 
Men i det mindste varierer magi-systemerne (Materia, Draw og hvad det nu hed i FFIX, f.eks.) udenfor kampene i FF. I DQ er det bare det samme gammeldaws halløj hele tiden, er det ikke?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 12/01-06 14:48, rettet 12/01-06 14:49 
Wehner>
Jeg ville umiddelbart sige Elder Scrolls, men jeg har kun spillet Morrowind, så hvis forgængerne ikke også er gode, er det selvfølgelig kun en kandidat til bedste rpg og ikke bedste rpg-serie.


Daggerfall var på mange måder som Morrowind, bare mere simpelt, Morrowind gjorde det en smule mere avanceret, men i grunden stadig meget tomt og enkelt. Når Oblivion kommer inden længe, så er det ihvertfald en klar kandidat som en hel serie, IMO :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 12/01-06 15:33 
Kan du uddybe det med tomt og enkelt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 12/01-06 15:49, rettet 12/01-06 16:04 
Hussein Life>
Phantasy Star Online V.2 til Dreamcast er da et RPG spil,

Helt sikkert, men det er et Action-RPG.

kobsie> (Om Final Fantasy)
Samtidig også den serie der gentager sig selv flest gange...

Der er serier som Dragon Quest og Shin Megami Tensei da vist noget bedre kandidater.
jaesjaesSkrevet 12/01-06 15:53 
Wehner>
men jeg har kun spillet Morrowind

Hvis du skulle have lyst til at spille det første i serien (Arena), er det frigivet. Der er et link et sted på forummet.
ChronoChronoSkrevet 12/01-06 16:31, rettet 12/01-06 16:36 
Min favorit RPG-serie er Chrono-serien; Chrono Trigger, Radical Dreamers og Chrono Cross.

Der er i modsætning til Final Fantasy-serien en tydelig sammenhæng mellem historie og personer i alle spil, mens alt andet er vidt forskelligt.

Chrono Trigger er naturligvis højdepunktet som har haft stor betydning for genren.

Radical Dreamers udkom kun til Satellaview og aldrig på engelsk, men dygtige folk har siden oversat det og gjort det tilgængelig for verden. Spillet er ret unikt, i den måde det er opbygget på, men der er nok ikke ret meget RPG over det. Det tager ganske kort tid at gennemføre, men der er masser af slutninger så vil man have hele historien med må man alligevel bruge nogle timer på det. Historien, der kaster lys over sammenhængen mellem Chrono Trigger og Chrono Cross, er eneste grund til at spille spillet - men når det er så kort betyder trivielt gameplay ikke så meget.

Chrono Cross havde måske ikke den store betydning for genren, og udkom sidst i Playstations levetid så det fik aldrig den store succes. Igen er der mange måder at gennemføre spillet på, men det tager lidt overhånd med det enorme figurgalleri efter min mening. Alligevel er historien god og hænger flot sammen med de andre spil. Teknisk er spillet også rigtigt godt.

Måske nævner jeg bare serien for ikke at nævne den samme som jer andre, for der er trods alt ikke megen tvivl om at Final Fantasy er en fantastiske serie :)

Fallout-serien er min klare favorit hvad angår vestlige RPG'er. Jeg tæller Fallout Tactics med i serien, for det er efter min mening mindst ligeså godt som de andre. Meget sjovere kampe, men nok knapt så frit opbygget.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalsgaardPalsgaardSkrevet 13/01-06 00:17, rettet 13/01-06 00:20 
Naiera>
Som jeg ser det, så tilhører Tactics og Crystal Chronicles ikke samme serie, som den der omtales i denne tråd. Sidstnævnte ville i så fald også hive gennemsnittet ned ;)

At Crystal Chronicles trækker snittet ned er vi skam enige i, men jeg synes nu stadigt det gør sig godt som representant for genren på Gamecube. Om det så er på et billigt grundlag skal ikke diskuteres her :)

Tactics Advance lod jeg nu snige sig ind i kraft af det forventes at blive den den verden, Ivalice, der føres videre i FFXII, i hvert fald så vidt jeg kan forstå :) Alt andet lige er det et rigtig fedt spil til konsollen, der lever op til navnet :)

Nu kom jeg faktisk lige i tanke om en serie mere... Golden Sun tog også mig med storm og er nok den serie for mig der kommer tættest på Final Fantasy...
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Alf81Alf81Skrevet 13/01-06 03:23 
Tror at de fleste kan blive enige om, at det er FF serien der har størst format af alle. Andre serier kan virke som små hyggelige skovture, i forhold til FF. VI'eren og VII'eren er dog klart at foretrække, efter min mening. Levede mig personligt meget ind i VII'eren. Det første FF og II'eren, kunne jeg ikke heeelt leve mig ind i, men gennemførte da ;)

Synes alt andet end IV'eren (måske også II'eren), i BOF serien, er noget halvhjertet skidt. Der er virkeligt tegnet op til noget stort og spændende, men snubler halvvejs og formår ikke at gøre det, det prøver på.

ChronoTrigger og ChronoCross (endnu mere), var fantastiske.

Men når det kommer til oplevelser dé absolute, må jeg sige Grandia (indrømmer at jeg kun har spillet det første og II'eren). Men de formåede at bringe mig i den helt rette stemning! Specielt det første... Ingen højere, efter min mening.
Ting om dét og pis.
Michael_Michael_Skrevet 13/01-06 09:32 
Grandia er klart mit favorit RPG, men som decideret serie synes jeg ikke den når særligt højt endnu.
Toeren er i orden, men alligevel et skridt tilbage i forhold til etteren. Xtreme og 3 har jeg ikke prøvet, men efter sigende er de ikke vildt gode.
Grandia: Parallel Trippers (GBC) er ganske underholdende, og det eneste som minder om etteren rent historiemæssigt.
Alf81Alf81Skrevet 13/01-06 15:40 
Kan til dels give dig ret. Og så alligevel ikke. For de to første Grandia titler, har tilsammen givet mig større oplevelse end FF serien kombineret. Og på den måde mener jeg at det kan hive hele gennemsnittet op.
Ting om dét og pis.
HellefiskHellefiskSkrevet 13/01-06 16:20 
Jeg hælder klart mest til final fantasy serien, jeg har snart gennemført FFVII rigtig mange gange og der er stadig noget magisk ved det spil. Grandia serien er dog også meget god, selvom jeg aldrig har gennemført 2'eren da jeg aldrig kom igennem de mange boss-battles til sidst i spillet.
JAAJAASkrevet 13/01-06 16:37 
Jeg var ret glad for Grandia II, men Grandia havde jeg svært ved at glæde mig over. Der var lidt for meget Pixibog over det, og efter to forsøg og ca. 3-4 timer på uret blev det lagt på hylden. Måske skulle jeg give det endnu et forsøg.
NaidNaidSkrevet 13/01-06 16:51, rettet 13/01-06 16:52 
Jeg sidder lige for tiden og spiller PS1 versionen af Grandia, og er helt overbevist om at det slår FF7 på mange punkter. Jeg vil sige at de første 4-6 timer af spillet bare er en del af det. For der får man virkelig indtryk af at der er tale om "pixibog" og utrationel grafik. Efter at have spillet i ca 30 timer, så er jeg blevet helt omvendt, og ser bare de førnævnte ting som et plus for spillet, da det virkelig giver charme ud over alle grænser ;). Ja jeg ville nødig undvære det!.
Michael_Michael_Skrevet 13/01-06 17:19 
Grandia er utroligt fedt på PS1 men klasser bedre på Saturn.
"Pixibog-følelsen" forsvinder samme øjeblik heltene forlader hjembyen Pamuno, og på samme tid skiller sig af med den irriterende Sue og hendes kæledyr Pui. Jo længere man kommer jo mere mørkt og dystert bliver spillet.
dRxLdRxLSkrevet 13/01-06 17:26 
Hvorfor er spillet bedre på Saturn, er det noget teknisk eller er indholdet forskelligt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 13/01-06 17:32 
Det er på japansk, så man ikke fatter noget som helst af dialogen eller historien. En stor fordel i et RPG ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Michael_Michael_Skrevet 13/01-06 18:27, rettet 13/01-06 18:27 
Helhedsindtrykket er bedre på Saturn. PS udgaven har ikke det komplette soundtrack, lydeffekterne er et kapitel for sig på Saturn og den amerikanske voice-over er ikke særligt god (så her er jeg lidt enig med Rune;))

Jeg har spillet begge udgaver en del, og det virker også som om grafikken er mere levende (kan man sige det?) på Saturn udgaven.

Det sagt, er det en fin konvertering.
dRxLdRxLSkrevet 14/01-06 01:22 
Jeg har spillet begge udgaver en del, og det virker også som om grafikken er mere levende (kan man sige det?) på Saturn udgaven.

Det giver i hvert fald god mening eftersom Saturn har mere ram til at gemme flere animations-frames i højere opløsning i.

Saturn længe leve, hurra, hurra, hurraaaaaa! ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 14/01-06 12:30 
Chrono>
Der er i modsætning til Final Fantasy-serien en tydelig sammenhæng mellem historie og personer i alle spil, mens alt andet er vidt forskelligt.

Det kan vist diskuteres. Jeg tror ikke det er tilfældet, jf. Radical Dreamers, men det virker virkelig som om de har lavet Chrono Cross som et selvstændigt spil, og derefter tænkt at det kunne være smart at gøre det til en CT-efterfølger, hvorefter de primært bare indfører sammenhængen via en masse nærmest overflødig dialog. Figurer som Janus og Schala er ikke engang med i form af andet af ord, selvom de i grunden betyder en hel del for historien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 14/01-06 13:51, rettet 14/01-06 13:51 
JAA>
Der var lidt for meget Pixibog over det, og efter to forsøg og ca. 3-4 timer på uret blev det lagt på hylden. Måske skulle jeg give det endnu et forsøg.

Klart du skal! De mangler GrandiaII kan synes at have, er faktisk at finde i Grandia. Spil med større personlighed, kan være svært at finde. Og som PalmerEldritch nævner, forlader man Pixibogen, så snart man sætter sejl mod The New Continent :) Trist at høre, at du havde SÅ svær ved at finde rustningen ;p
Ting om dét og pis.
Michael_Michael_Skrevet 14/01-06 14:07 
Jeg havde faktisk ekstremt svært ved at finde de tabte nøgler i begyndelsen af spillet (vidste faktisk ikke engang hvad det helt nøjagtigt var jeg ledte efter), og jeg tror egentlig jeg "faldt" over dem ved et tilfælde.
86 topic(s).
1 2 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me