951. |
|
Et OK forsøg på et "moderne-klassisk" megaman. Robot master stages er alt for lange, der er for få Wily stages og double gear systemet og parts shoppen er unødvendige gimmicks som burde være udeladt. |
Azzkikr |
13/03-19 |
6/10 |
952. |
|
Mange store forbedringer ift. 4'ren. Spillet hæmmes af et svagt cast, dialogen i social links er oftest kedelig og der er ingen sjove events igennem historien, der alt samme bidrog til 4'rens charme. |
Azzkikr |
13/03-19 |
8/10 |
953. |
|
Medrivende spil i virkelighedstro omgivelser med en spændende historie og troværdige figurer. OK kampe, men lidt for stive. Detektiv-gameplayet begrænset og uimponerende. Enormt mange valgfri minispil |
Goodtimes |
08/03-19 |
7/10 |
954. |
|
Bedste bevægelse i noget spil nogensinde. Kampsystem med fantastisk dybde. Historie og dialog er måske autentisk, men forfærdelig ringe uanset. Bliver lidt for formularisk, men spilglæden trækker op. |
quad |
08/03-19 |
9/10 |
955. |
|
Fantastisk mængde indhold og med småbidder af lore i velkendt Bioware-stil overalt. Kampsystemet er glimrende, om end momentum er ringe. Mere medrivende historie og bedre figurer for topkarakter. |
quad |
08/03-19 |
8/10 |
956. |
|
Et middelmådigt Castlevania spil er stadig et ok spil. Gimmicken med de to karakterer føles ikke færdigudviklet, mens slottet både lider af genbrug og et rodet design. Nok det dårligste DS Castlevania |
nyremand |
07/03-19 |
5/10 |
957. |
|
Et overambitiøst værk, der både knækker under sin egen vægt, men også formår at transcendere alle sine fejl og mangler. På mange måder bedre end det første, om end æstetisk grimmere. |
nyremand |
07/03-19 |
8/10 |
958. |
|
Gameplay og historie flettes flot sammen i et spil, der desværre lider under en til tider kunstig høj sværhedsgrad og manglende taktiske muligheder. Historie og atmosfære er ellers i top. |
nyremand |
05/03-19 |
6/10 |
959. |
|
Klasse eksempel på et spil der er meget flottere end det er godt. Ulideligt langsomt, med perfid platforms-hopperi og wind up på angreb som prikken over i’et. Elendigt. |
Konsolkongen |
04/03-19 |
3/10 |
960. |
|
En titel hvor man må tage det gode med det dårlige. Hyggelig atmosfære og nogle sjove ideer, men frustrerende styring, og uigennemskuelige baner. Og spillets fire stykker musik genbruges uendeligt. |
Kamek |
16/02-19 |
6/10 |
961. |
|
Tro mod genren, men genopliver desværre også de frustrationer der ellers hørte til i genrens storhedstid. Varierende sværhedsgrad og kedelige baner trækker yderligere ned. |
quad |
09/02-19 |
6/10 |
962. |
|
Samlet set en yderst hæderlig oplevelse, og med en smule interesse for den virkelige historie i spillets setting er der fuld valuta for pengene. Teknisk desværre en noget blandet oplevelse. |
quad |
09/02-19 |
7/10 |
963. |
|
Serien tager endnu et lille hop i kvalitet, men historien udvikler sig igen alt for langsomt til at være drivkraft. Konstantinopel er dog en fantastisk by, og en fornøjelse at bevæge sig rundt i. |
quad |
09/02-19 |
7/10 |
964. |
|
Små forbedringer på mange områder, men Rom er ikke nyskabende nok i forhold til hvad man ellers har set og historien udvikler sig alt for langsomt. Stadig ensformigt og nu også formularisk. |
quad |
09/02-19 |
7/10 |
965. |
|
Ualmindeligt imponerende audiovisuelt spil, med en fin og rigtig godt fortalt historie. Skyderiet er elendigt og spillet for langt. Det trivielle bliver heldigvis brudt af enkelte glimrende øjeblikke. |
Konsolkongen |
04/02-19 |
6/10 |
966. |
|
Moderniseret i en sådan grad og med så stor respekt for originalen at det både føles som et nyt spil og et glædeligt gensyn på samme tid. Fantastisk godt og sætter niveauet for remakes urimelig højt! |
Konsolkongen |
04/02-19 |
9/10 |
967. |
|
Vild audio/visuel oplevelse, der trods velfungerende gameplay ikke er specielt godt. Især de lange kedelige bosskampe trækker ned. Hele spillet burde ligne AreaX der blæste mig omkuld visuelt! God VR. |
Konsolkongen |
04/02-19 |
6/10 |
968. |
|
Grundlæggende set ligeså godt som Fallout 3, med en nok lidt bedre setting til et post-apokalyptisk spil. Kører mere flydende og er lidt flottere end forgængeren. |
Naiera |
28/01-19 |
9/10 |
969. |
|
Forfriskende traditionelt JRPG som hviler nok i sig selv uden at ty til dumme gimmicks. Fremragende kamp- og jobsystem samt musik og stil. De enkeltstående historier er gode, men sammenhængen fejler. |
Konsolkongen |
21/01-19 |
8/10 |
970. |
|
Fantastisk begyndelse, der straks minder en om genialiteterne i Rogue Legacy og Hollow Knight, men efterhånden præges spillet af tilfældigheder, gentagelser og et sløvt progressionssystem. |
quad |
14/01-19 |
6/10 |
971. |
|
Tiltrængt arcaderacer, der fungerer godt og har interessante påfund, men som desværre ikke bliver fulgt ordentligt til døren. Alt for meget nedetid og fokus på åndssvage lootboxes trækker ned. |
Konsolkongen |
12/01-19 |
6/10 |
972. |
|
Utroligt flot spil med en fantastisk indlevelse. En rutschebanetur i større grad end et spil, og nok noget mere overfladisk end det gerne vil være. |
Sumez |
09/01-19 |
6/10 |
973. |
|
Meget simpelt men superhyggeligt og velfungerende trille-kugle-spil, som holder fuldt ud i dag. Hyggeligt design og lyd og gode baner. Ret hurtigt klaret, men alligevel en del at låse op for. |
Goodtimes |
09/01-19 |
7/10 |
974. |
|
På mange måder elendigt designet, men fornemmelsen af et charmerende eventyr er slet ikke til at skyde igennem. Svært hvis man ikke ved hvad man laver, men nemt hvis man finder alle opgraderinger |
Sumez |
02/01-19 |
6/10 |
975. |
|
Selv ikke Bluepoints fantastiske håndværk kan polere en lort nok til at den skinner som guld. Forfærdeligt at spille, men kan man kæmpe sig igennem gemmer der sig en fin historie og gode indtryk. |
Konsolkongen |
02/01-19 |
5/10 |
976. |
|
Medrivende interaktiv fortælling med stærke figurer; især Connor er fremragende. Små ændringer kan føre til afgørende forskelle i historien, og er værd at udforske. Supergodt spil for ikke-gamere. |
Goodtimes |
01/01-19 |
8/10 |
977. |
|
Meget underholdende action-eventyr med et simpelt men velfungerende kampsystem, god gennemslagskraft, meget smagfuldt design og virkelig veldesignet opbygning. Og så kører det perfekt. |
Goodtimes |
01/01-19 |
7/10 |
978. |
|
Lugter meget af standarden for indie-metroidvanias i stil med Shantae-serien og ligendende, men scorer et ekstra point på sin fantastiske charme og præsentation der bør tiltale fans af Wonderboy |
Sumez |
31/12-18 |
7/10 |
979. |
|
Det er begrænset hvor galt man kan gå i byen med Tetris, men selvom de officielle guidelines prøver bravt at gå så galt som muligt, er Tetris Effect helt klart et af de bedre forsøg. |
Sumez |
31/12-18 |
6/10 |
980. |
|
En traditionel arcade memorizer-platformer med utroligt meget variation og generelt sympatisk design. |
Sumez |
31/12-18 |
6/10 |
981. |
|
Et af de bedre eksempler på en præcisionsplatformer, der fastholder interessen hele vejen til slut, på trods af at det til tider kører lidt i langdrag |
Sumez |
31/12-18 |
7/10 |
982. |
|
Medrivende og overbevisende selvom præmissen er en floskel. |
Nuclear Deter... |
31/12-18 |
8/10 |
983. |
|
Omgivelserne er smukke og temaet er spændende. Når spillet fokuserer på sine kerneværdier med klatring og puzzles er det fremragende, men til tider bliver det for meget open world og RPG-elementer. |
RJK |
30/12-18 |
7/10 |
984. |
|
Selvom der ikke er meget spil, så suges man ind i en overbevisende virkeliggjort fremtidsverden, hvor forskellen mellem menneske og maskine udviskes som grænsen mellem virkelighed og computergrafik. |
RJK |
30/12-18 |
8/10 |
985. |
|
Sjovt skydespil, som er svært at lægge ned før det er gennemført. Visse steder dog fuldstændigt idiotisk banedesign. |
Goodtimes |
19/12-18 |
6/10 |
986. |
|
Underholder nærmest uendeligt, og bliver ved med at gribe mig igen efter lang tids pause. Langt mere farverig og pæn at se på end 5'eren. Mangler formentlig den sidste udvidelse for at komme til tops |
Goodtimes |
19/12-18 |
9/10 |
987. |
|
Kører direkte videre fra hvor forgængeren slap, men formår at være endnu mere omfattende. Orkerne er som altid enormt sjove, og spillet underholder så længe det varer - men nu er det også nok. |
Goodtimes |
19/12-18 |
6/10 |
988. |
|
Meget underholdende og fængslende spil, som er rigeligt uhyggeligt, men alligevel ikke nær så meget gyser som forgængeren. Holder fint til i hvert fald to omgange. Den gale kunstner er fantastisk. |
Goodtimes |
19/12-18 |
7/10 |
989. |
|
Agent 47 myrder løs på kreativ vis på en række meget store baner proppet med overraskelser og sjove detaljer. Underholdning og genspilningsværdi er i top men det er "bare" mere af det samme. |
Goodtimes |
19/12-18 |
8/10 |
990. |
|
Fascinerende og dragende spil, som udelukkende består af bosskampe. Kæmper desværre med voldsomme framerate-problemer, som kan gøre styringen af figuren til en pine. |
Goodtimes |
19/12-18 |
5/10 |
991. |
|
Tekken viser sig endelig fra sin bedste side igen. Juggles slipper man ikke for, men alt andet går op i en højere enhed. Grafik, lyd, stemning, selv DLC er lige som det skal være - endelig |
Goodtimes |
19/12-18 |
8/10 |
992. |
|
Fantastisk port af M2, hvis tilføjelser gør dette til den objektivt bedste version af spillet. Det eneste 8bit JRPG jeg kan overkomme, selvom det ikke er ældet super godt. Helt sikkert ikke for alle. |
Konsolkongen |
16/12-18 |
6/10 |
993. |
|
Som forventet leverer M2 varen. Spiller fuldstændig som originalen og har nok indstillinger til at tilfredsstille enhver. Tilføjer Arcade-versionen og drop dash fra Mania som bonus. Perfektion! :O |
Konsolkongen |
16/12-18 |
9/10 |
994. |
|
Alle Switch-versionens problemer tilsat lydglitches for maksimalt fuckup. En af de værst udførte retro-opsamlinger nogensinde, og det siger ikke så lidt. Spillene havde fortjent SÅ meget bedre. |
Konsolkongen |
16/12-18 |
2/10 |
995. |
|
Så mange klassikere bliver voldtaget i denne opsamling lavet af talentløse aber. Skaleret dårligt (håndholdt er helt fucked), og har så voldsom input lag at mange af spillene slet ikke er spilbare. |
Konsolkongen |
16/12-18 |
3/10 |
996. |
|
Til trods for at spillets historie og karakterer aldrig rigtig griber fat i en, så er den smukke, fantastiske setting stadig værd at udforske. Autopiloten fra Ubisoft kender kursen. |
Wehner |
14/12-18 |
7/10 |
997. |
|
En typisk sidescrollende platformer uden de store innovationer. Man dør dog ved ét slag, og der er ingen continues eller passwords.. urimeligt svært. En kontinuerlig strøm af bullshit. |
Kamek |
13/12-18 |
4/10 |
998. |
|
[PS4] Kampsystemet begynder endelig at give mening, med færre flyvende fjender og færre bosskampe der er for store til kameraet. Tre-delingen af historien er interessant om end tilnærmende kedelig. |
quad |
06/12-18 |
7/10 |
999. |
|
[PS4] En hæderlig oplevelse der trods sin nytænkning falder i samme fælde som KH1, hvor enkelte angreb bare er milevidt bedre end alle andre. Nyfortolkningen på PS4 er fin, men brug af 3D er tvivlsomt |
quad |
06/12-18 |
6/10 |
1000. |
|
Gameplayet er betydeligt bedre end KH1, både i form af bedre banedesign og kampsystem, men slet ikke i nærheden af genrens bedste eksempler. For mange genbrugsverdener og for lidt nyt generelt. |
quad |
06/12-18 |
7/10 |