101. |
|
Gennemført crap. Gad nok vide hvorfor valget faldt på så kryptisk design frem for traditionel platforming. Får det dårligt i hele kroppen når jeg ser det køre. |
Konsolkongen |
28/07 |
1/10 |
102. |
|
Sjovt spil, men platforming virker sværere end det burde.Shopsystemet gør at når først det går skidt, er det svært at komme ovenpå igen, men belønner gode spillere |
Sumez |
27/07 |
6/10 |
103. |
|
God balance mellem et utal af våben og evner, hvor alting virker som om det har et formål. Udfordrende uden nogensinde at være svært, og med flere mindeværdige bosser. |
Sumez |
27/07 |
8/10 |
104. |
|
Contra Hardcore lavede en serie for store drenge om til noget for rigtige mænd! På højde med Treasures bedste, og flere ruter giver høj replay value. Fremragende. |
Konsolkongen |
27/07 |
9/10 |
105. |
|
For stor del genbrug og mærkelige andre regler i openworld-delen overskygger de veldesignede øjeblikke. En meget ujævn oplevelse og noget teknisk juks. |
Konsolkongen |
24/07 |
6/10 |
106. |
|
Utroligt godt puzzle-design og flot produktionsværdi. Humoren er passende, men prøver ofte lidt for hårdt, og er aldrig voldsomt morsom. Men spil det til PC i stedet for konsol hvis du kan |
Sumez |
20/07 |
6/10 |
107. |
|
Det bedste Metal Slug-spil, og en milepæl indenfor genren. Forbedret på alle måder over 1'eren, og tiden brugt i tanken føles ikke længere som spild. Sidste bane trækker virkelig tænder ud! |
Sumez |
20/07 |
8/10 |
108. |
|
Fin shooter, bærer præg af samme formel som næsten alle Compile's andre spil. Alt for langt i forhold til hvor meget udenadslære det lægger sig opad |
Sumez |
20/07 |
6/10 |
109. |
|
Super fornøjelig old-school metroidvania. Ikke helt så gennemført som Dragon's Trap, men er man fan af denne type spil er det svært at komme udenom |
Sumez |
20/07 |
6/10 |
110. |
|
Mange gode idéer der giver god genspilningsværdi på højere sværhedsgrader. Har også gode minder fra multiplayer, men spillet er noget teknisk bras og er ærlig talt slet ikke spilbart længere. |
Konsolkongen |
19/07 |
3/10 |
111. |
|
Til tider lidt anstrengende at spille, men trods alt en sjov idé med det skiftende perspektiv. Lever højt udelukkende på spillets selvironiske humor, hvilket til gengæld også er bemærkelsesværdigt |
Sumez |
17/07 |
6/10 |
112. |
|
God klassisk action platformer. Starter meget nemt, og bliver til en lodret mur når du når slutbossen. Stort potentiale, men i sidste ende en smule mangelfuldt |
Sumez |
17/07 |
6/10 |
113. |
|
En hovedrystende dårlig udgivelse. Ringe ved launch og er efter utallige patches over syv år nu på et fornuftigt niveau. Serien er dog overgået mange gange så opsamlingen forbliver lidt meh. |
Konsolkongen |
16/07 |
5/10 |
114. |
|
Helt utroligt sjælløst og grimt kugletrille-spil. Spil Monkey Ball eller Marble Madness i stedet. |
Konsolkongen |
16/07 |
3/10 |
115. |
|
Det mest intetsigende puzzlespil jeg har spillet. Meget sjovt at se kuglen trille rundt i fem minutter, men derfra er der intet at komme efter. Held er alt for stor en faktor. |
Konsolkongen |
15/07 |
3/10 |
116. |
|
På næsten alle fronter fyrer Turf Masters den max af. Fantastisk underholding i multiplayer. Gennemført kick-ass og alligevel golf. |
Konsolkongen |
11/07 |
9/10 |
117. |
|
Undervældende udgave. Spiller heldigvis som det skal, og er øjeblikkeligt sjovt i multiplayer. Det ser desværre bare ikke super godt ud heri. |
Konsolkongen |
11/07 |
7/10 |
118. |
|
Super flot spil, med masser af charme. Desværre spiller det ikke super godt. Æggeskydning og den irriterende baby trækker ned. |
Konsolkongen |
10/07 |
6/10 |
119. |
|
Bowling uden ventetiden. Tempoet er latterligt højt og tvinger én til at holde fokus. Vildt sjovt i multiplayer. |
Konsolkongen |
10/07 |
7/10 |
120. |
|
Pocket Adventure er et spøjst remix af Sonic 2 med layout-forskelle. Ganske vellykket og flot for platformen. |
Konsolkongen |
10/07 |
7/10 |
121. |
|
Meget kompetent og charmerende mini udgave af MVS-spillet, og alligevel anderledes nok til at det kan stå alene. |
Konsolkongen |
10/07 |
7/10 |
122. |
|
Verdens bedste platformspil i endnu en opsamling. Der er tydeligt lagt meget kærlighed i, men småfejl og underlige valg skæmmer lidt i noget der ellers kunne være perfekt. |
Konsolkongen |
10/07 |
8/10 |
123. |
|
Verdens bedste Tennis-spil. Fantastisk i multiplayer og udmærket singleplayer-del. |
Konsolkongen |
10/07 |
8/10 |
124. |
|
Ganske flot konvertering af Marios bedste spil. Lyden halter desværre sammenlignet med SNES, og Marios ucharmerende stemme ødelægger porten for mig. Fantastisk spil ellers. |
Konsolkongen |
09/07 |
6/10 |
125. |
|
Super fint og lettilgængeligt turbaseret strategi-spil. Har ganske meget indhold, men bliver desværre lidt ensformigt efter en tid, hvorfor jeg aldrig rigtig kom igang med efterfølgerne. |
Konsolkongen |
09/07 |
7/10 |
126. |
|
Rimelig lineært, men uden mange af problemerne fra Super Metroid. Stemningen halter lidt til tider, men det spiller bedre end tidligere og er nok seriens højdepunkt. |
Konsolkongen |
09/07 |
7/10 |
127. |
|
Bedre end forventet. Ikke særlig kønt, men det spiller fint. 40 stort set ens Metroid fights er trivielle og trækker ned. |
Konsolkongen |
08/07 |
6/10 |
128. |
|
Dårlig styring, ekstremt unfair banedesign, og trægt tempo der hele tiden brydes op af bonusrum. |
Sumez |
07/07 |
3/10 |
129. |
|
Langt værre end originalen. Banedesignet er kedeligt og uinspireret, alt for mange autoscrollers hvor man bare sidder og venter. |
Sumez |
07/07 |
4/10 |
130. |
|
Sjovt spil med en fantastisk kælen for detaljerne. Men som i alle senere Kirby-spil, eksisterer de fleste mekaniker for helt at forbigå de fleste af spillets udfordringer, der derfor er alt for nemt |
Sumez |
07/07 |
6/10 |
131. |
|
Nok en af de bedre Snow Bros-kloner. Kræver en del udenadslære for at maksimere score på alle banerne, men det er rimelig typisk for denne genre |
Sumez |
07/07 |
7/10 |
132. |
|
Velfungerende beat'em up, især efter Konami standarder, men bliver ensformigt, og lider under SNES'ens typiske problem med for få samtidige fjender. Bosskampene er også generelt ringe |
Sumez |
06/07 |
6/10 |
133. |
|
Samme sløsede gameplay, nu med flottere grafik og en marginalt mere spændende verden |
Sumez |
06/07 |
5/10 |
134. |
|
Sjovt udforsknings-baseret gameplay der føles som en opdatering af Prince of Persia-formlen. Desværre betyder meget lange og ensformige baner at det kører træt før det når slutningen |
Sumez |
06/07 |
6/10 |
135. |
|
En sjov men meget kort platformer med et bizart præmis og twist-slutning. |
Sumez |
06/07 |
5/10 |
136. |
|
Nok den eneste gang et "byg-dit-eget-spil"-spil virkelig er lykkedes, da editoren faktisk føles som en leg i stedet for rent arbejde. Mulighederne er meget større end man først skulle tro |
Sumez |
06/07 |
8/10 |
137. |
|
En forbedring over 1'eren, da spillet i større grad opfordrer til at udforske og finde hemmeligheder, men desværre stadig alt for kort og nemt. |
Sumez |
06/07 |
6/10 |
138. |
|
Et spil der nok aldrig bliver kedeligt at udfordre vennerne i. Simpelt men hektisk gameplay! |
Sumez |
04/07 |
7/10 |
139. |
|
En perfektion af hvad et Tomb Raider burde være. Kreativt banedesign vender (bogstaveligt talt) ting på hovedet når du mindst venter det, og skaber en uforlinelig oplevelse af at være på eventyr |
Sumez |
04/07 |
8/10 |
140. |
|
Et open world beat'em up RPG lyder måske godt på papiret (???), men resultatet bliver at kamp er nemt og ensformigt, og man farer vild hele tiden |
Sumez |
04/07 |
4/10 |
141. |
|
Den bedste type spil, der ikke laves nok af. Level design synes dog lidt sløset, og kontrasten mellem at være fuldt opgraderet eller ej er alt for voldsomt. Kan kun se frem til remaken! |
Sumez |
04/07 |
6/10 |
142. |
|
Et "lavbudget" sidespring mellem de store 3D-titler, nu også i 3D. Selvom spillet er slået mindre stort op, formår det stadig at byde på et væld af sjove kreative indslag, og ser utroligt flot ud! |
Sumez |
04/07 |
8/10 |
143. |
|
Slægter spilmekanisk SOTN på så kraftigt at det er svært ikke at sætte pris på. Men mangler "magien" og lider kraftigt af så mange tekniske udfordringer at det føles som om det er ved at styrte sammen |
Sumez |
04/07 |
7/10 |
144. |
|
Nok stadig det bedste spil i serien. Hyggeligt retssalsdrama med en historie der bliver bedre når alle brikkerne falder på plads til sidst! |
Sumez |
04/07 |
7/10 |
145. |
|
Metroid uden det centrale element der gør serien til noget særligt. Hvorfor? |
Sumez |
04/07 |
5/10 |
146. |
|
Spillet der gjorde collectathon til et skældsord. Den forcerede backtracking på alle baner i spillet er ufatteligt træg og irriterende, man forundres over hvad Rare havde forestillet sig. |
Sumez |
04/07 |
4/10 |
147. |
|
Nok det bedste spil i serien, på godt og ondt. Gør ikke noget særligt unikt, men har en god hyggelig stemning, og metroidvania strukturen er gennemført |
Sumez |
04/07 |
7/10 |
148. |
|
I bund og grund et moderne FMV-spil, hvor man sjældent har mulighed for at gætte konsekvenserne af de valg man tager. I forhold til det, er Until Dawn egentlig sluppet meget fint fra det |
Sumez |
04/07 |
6/10 |
149. |
|
Fint gameplay og utroligt flot grafik, men føles virkelig som om det mangler noget. Var det måske planen at have en metroid-agtig overworld, som blev skrottet pga tidspres? |
Sumez |
04/07 |
6/10 |
150. |
|
Medrivende verden og figurer det for alvor adskiller det fra næsten alt andet i genren, især for sin tid. Sjældent har jeg spillet et RPG der giver mig decideret lyst til at snakke med alle NPC'erne |
Sumez |
04/07 |
8/10 |