351. |
|
Virkelig sjov krydsning mellem puzzle og action, der kun skraber overfladen af sit eget potentiale. Især bosserne er langt bedre end NES-udgaven, og 1CC er lettilgængelig for begyndere |
09/05-23 |
7/10 |
352. |
|
Hvis man kan leve med spillets insisteren på aldrig at udfordre spilleren, er der stadig rigtig mange sjove og kreative påfund der gør Triple Deluxe til et af de sjoveste Kirby-spil jeg har prøvet |
09/03-23 |
7/10 |
353. |
|
Overraskende gennemført spil. Desværre er andelen af reel platform-gameplay relativt lille, og spillet stopper ligesom man føler det er kommet i gang. Når det er godt er det dog rigtig godt |
02/03-23 |
7/10 |
354. |
|
Når man lige overvinder det kluntede førstehåndsindtryk, er Tombi en fantastisk samling af interaktioner og puzzles i et unikt platformer-miljø. Har aldrig rigtig set andre spil helt som det her |
14/11-22 |
7/10 |
355. |
|
Meget sjovere end man skulle tro for et spil der blot er én lineær sti hele vejen. Føles tilpas arkadeagtigt, og tilfredsstillende at mestre de forskellige baner |
11/11-22 |
7/10 |
356. |
|
Et af de bedste bud på en genre der er kriminelt sjælden på SNES. Sjovt at genspille som de forskellige transformationer (eller helt uden dem!), men desværre er de alle lidt for nemme |
10/11-22 |
7/10 |
357. |
|
På baggrund af GB'ens begrænsninger går Metroid 2 på kompromis med selve udforskningskonceptet, men en gennemtænkt struktur gør at det aldrig føles som et kompromis, og spillet er hele tiden spændende |
28/08-22 |
7/10 |
358. |
|
Original, velfungerende vand-shooter der hurtigt bliver enormt hektisk når man når et par etager ind, og alt begynder at ramle sammen om ørerne på en. Et fornuftigt arcade-pace tåler mange ture gennem |
11/07-22 |
7/10 |
359. |
|
En fin opdatering af klassikeren, der gør spillet lidt mere substantielt, men dog også uden nogen store tilføjelser. Den nye sidste bane føles som en fornuftig konklusion som originalen manglede |
04/07-22 |
7/10 |
360. |
|
Original tilgang til TPS genren med helt unikke ideer, minder om mobilt skydetelt. Det er sjovt, og wiimote styring styrker det faktisk! Inventory systemet er til gengæld irriterende og konsekvensløst |
20/05-22 |
7/10 |
361. |
|
Som 1'eren, men en overflod af ressourcer gør at man nærmest frit kan pløkke zombier ned som man lyster. Føles mindre presserende, men gør til gengæld godt brug af spændende setpieces |
11/05-22 |
7/10 |
362. |
|
Når man sætter sig for at planlægge sin rute gennem kortet på den måde der kommer længst med færrest resourcer før man næste gang kan gemme spillet, er følelsen som ingen andre spil. |
24/04-22 |
7/10 |
363. |
|
En bizar dekonstruktion af JRPG-subgenren smidt ind i det typiske Yakuza framework, og det fungerer rigtig godt. Det nye Yokohama-område har masser af interaktive absurditeter der fastholder spilleren |
05/04-22 |
7/10 |
364. |
|
Hyggelig shooter med meget varierende intensitet og kvalitet. Nogle steder afhænger det lidt for meget af udenadslære, mens andre bare er kedelige, men oftest er det svært at lægge fra sig |
20/02-22 |
7/10 |
365. |
|
Adventurespil uden puzzles, men i stedet med fokus på utroligt velgjort prosa. Sætter sig selv en umådeligt høj standard som det ikke helt kan leve op til, men stadig en helt unik oplevelse! |
30/12-21 |
7/10 |
366. |
|
Drypfodrer dig med små opgraderinger over utroligt lang tid, på både godt og ondt. I de værste tilfælde føles det utroligt grindy, men gameplay er grundlæggende sjovt. |
09/12-21 |
7/10 |
367. |
|
Super habilt sovs-og-kartofler tæskespil, meget hurtigere og stort forbedret over 2'eren, men føles lidt simpelt og ensformigt til sammenligning med f.eks. Streets of Rage serien |
06/06-21 |
7/10 |
368. |
|
Opdeling af spillets områder i separate baner, og mere actionpræget topdown gameplay udgør en længe ventet forbedring af seriens koncept, og samtidig et af Inti's få rigtig gode spil |
28/04-21 |
7/10 |
369. |
|
Sudoku med mennesker. Fantastisk idé til et detektivspil, med en utroligt gennemført stemning. Er virkelig medrivende ca. halvvejs inde, men derefter savner man hurtigt nye mysterier. Flere spil af den type, tak! |
27/04-21 |
7/10 |
370. |
|
Hyggeligt puzzle spil med kreative gåder der aldrig føler at de gentager sig for meget. |
27/04-21 |
7/10 |
371. |
|
Simple mekaniker skaber en god dybde i hjernevridende puzzles, der dog aldrig tager længere end få minutter at knække. Mindre stressende end Lolo, men også noget enklere. |
21/02-21 |
7/10 |
372. |
|
Virkelig hyggeligt "casual" metroidvania, der på trods af den unikke styring udviser et både meget traditionelt men også eksemplarisk bud på rigtig tilfredsstillende udforskning |
17/02-21 |
7/10 |
373. |
|
Starter som klassisk NES-inspireret action platformer, men udvikler sig til et mere manøvrerings-orienteret moderne indie-spil efter lidt tid. Hvis man er til begge dele, er det god værdi for pengene |
17/02-21 |
7/10 |
374. |
|
Original struktur, mindeværdige bosser og generelt godt design, der lugter langt væk af den gang Konami virkelig kunne noget. Ødelægges kun lidt af et par dårlige hitboxes. |
17/02-21 |
7/10 |
375. |
|
Samler alt hvad der karakteriserer Yakuza-serien, og skærer ind til benet selvom det stadig har masser at byde på. Historien er medrivende og bærer spillet helt til slut. |
17/02-21 |
7/10 |
376. |
|
Bomberman som et platformspil fungerer langt bedre end man skulle tro. Det meste af formlen virker faktisk som den plejer. Spillet virker dog uambitiøst og alt for kort. |
20/01-21 |
7/10 |
377. |
|
Kreative og originale udfordringer tager GB Bomberman-serien til det bedste den har præsteret. Et must for fans af serien. |
20/01-21 |
7/10 |
378. |
|
Eksemplarisk run'n'gun hvor præsentationen alene gør det tilfredsstillende. Er sjovere til fods end i tanken hvilket gør at de fleste baner halter lidt, men den sidste er en fantastisk voldsfest. |
28/10-20 |
7/10 |
379. |
|
Virkelig godt platformsspil, der kun lider under et lidt trægt tempo, og en generelt lav sværhedsgrad. Spillets special-baner udviser en standard man ville ønske hele spillet var designet efter! |
19/10-20 |
7/10 |
380. |
|
Et resource-baseret kampsystem kan være ret interessant men svært at designe, og Color Splash fejler ret slemt på det punkt. Det er synd, for resten af spillet er fænomenalt, og fyldt med sjove påfund |
06/10-20 |
7/10 |
381. |
|
Super charmerende spil, med en verden der bliver mere og mere spændende jo længere ind i det man kommer. Humoren er tilpas skarp, og underspillet. |
06/10-20 |
7/10 |
382. |
|
Fremragende eksempel på hvor god man kan lave en arkade-port på ellers noget svagere hardware. Det er "beskåret", men formår at være akkurat ligeså underholdende som originalen. |
26/08-20 |
7/10 |
383. |
|
Super velpoleret platform-brawler med perfekt styring og en virkelig gennemført sans for flow. Ren spilglæde, og lidt af en skjult perle på platformen. |
26/06-20 |
7/10 |
384. |
|
Overraskende veludtænkt banedesign tvinger spilleren til gradvist at vænne sig til den unikke styring spillet er bygget omkring. Fortjener sin klassiker-status. |
24/06-20 |
7/10 |
385. |
|
Bag hvad der ligner en genopfindelse af serien, viser det sig at God of War faktisk bare finder sig selv igen, og jeg er fuldt tilfreds. Solide slåskampe, men repetitionen viser sig efter nogle timer. |
05/12-19 |
7/10 |
386. |
|
Føles som en meget metodisk gentagelse af det ellers rigtig fine Bomberman '94. Trods et tilført co-op element, er banerne både nemmere og kedeligere end i "originalen". |
05/05-19 |
7/10 |
387. |
|
Føles meget simpelt, men co-op mode gør op for det. Spiller næsten ligeså godt som PCE-spillene, men lider af for mange fjender med for mange hit points. |
23/04-19 |
7/10 |
388. |
|
Et af de allermest udfordrende spil i serien, der for alvor kræver at man holder tungen lige i munden for ikke at begå dumheder. Både musikken og bosskampene er et højdepunkt. |
23/04-19 |
7/10 |
389. |
|
Lugter meget af standarden for indie-metroidvanias i stil med Shantae-serien og ligendende, men scorer et ekstra point på sin fantastiske charme og præsentation der bør tiltale fans af Wonderboy |
31/12-18 |
7/10 |
390. |
|
Et af de bedre eksempler på en præcisionsplatformer, der fastholder interessen hele vejen til slut, på trods af at det til tider kører lidt i langdrag |
31/12-18 |
7/10 |
391. |
|
Nok den mest intense dungeon crawler-oplevelse man kan finde på 32 bit. Starter gråt og trist, men udvider langsomt med utroligt kreativt level design og konstant nye, absurde og uhyggelige monstre. |
20/08-18 |
7/10 |
392. |
|
Bag det rå og upolerede ydre gemmer sig en opskrift som alle dungeon crawlers burde tage ved lære af. Et perfekt eksempel på et gennemført "open world" design, der i den grad belønner udforskning. |
06/08-18 |
7/10 |
393. |
|
Et tiltrængt friskt pust til FPS-genren, og det føles godt at de nu kan betragtes som action-spil igen. Konceptet bliver dog ensformigt, og spillet trækker næsten i langdrag. Men også kun næsten |
25/07-18 |
7/10 |
394. |
|
Som at spille System Shock 2 igen! Virkelig god sans for sammenhægnende design og lægger op til udforskning på en måde Bioshock fuldstændig missede. FPS-gameplayet halter desværre lidt bagefter. |
15/07-18 |
7/10 |
395. |
|
Virkelig god Souls-klon, der brillierer i bosskampene, men hænger bagefter når det kommer til variation og pacing. Prøver hårdt på at få dig til at spille for evigt, men gameplay holder ved. |
03/07-18 |
7/10 |
396. |
|
Fantastisk comeback til genren, og nogle af de bedste puzzles lavet til den type spil. Jeg savner kun en bedre historie, mindre indspist humor, og en slutning der ikke gør hele spillet irrelevant |
04/06-18 |
7/10 |
397. |
|
Fantastisk smidigt, og meget mere velspillende end et 8-bit beat'em up har ret til at være. Det eneste minus er en relativt lav sværhedsgrad som følge af de lave antal fjender på skærmen. |
25/03-18 |
7/10 |
398. |
|
"Taktisk" actionspil med flydende animationer får det til at virke som en blanding mellem Shinobi og Prince of Persia, hvilket man hurtigt indser er en alt for sjælden blanding! |
21/02-18 |
7/10 |
399. |
|
Det "glemte" Mega Man spil, er desværre i den meget nemme ende, men til gengæld så kreativt og veldesignet at det nemt kan måle sig med flere af de bedste i NES-serien. En meget positiv overraskelse! |
10/02-18 |
7/10 |
400. |
|
Selvom simpliciteten fra 1'eren er forsvundet, er 2'eren et overraskende velsmurt spil med en fantastisk oplevelse af indlevelse, og seriøse farer bag hvert hjørne som sjældent ses i genren i dag! |
17/01-18 |
7/10 |