301. |
|
På baggrund af GB'ens begrænsninger går Metroid 2 på kompromis med selve udforskningskonceptet, men en gennemtænkt struktur gør at det aldrig føles som et kompromis, og spillet er hele tiden spændende |
28/08-22 |
7/10 |
302. |
|
Metroid uden det centrale element der gør serien til noget særligt. Hvorfor? |
04/07-23 |
5/10 |
303. |
|
Hvis et spil konstant er bange for at spilleren ikke ved præcis hvor de skal hen, er det så et rigtigt Metroid-spil? Kortet er imponerende lavet, men forråder formålet med denne form for spildesign. |
14/01-22 |
6/10 |
304. |
|
I forhold til moderne spil i genren, er det forfriskende med et komplet åbent og nonlineært "Metroidvania". Hæmmes dog af nogle dumme tekniske begrænsninger, der ikke var nødvendige for platformen |
14/12-23 |
7/10 |
305. |
|
Underholdende ikke mindst pga. den gennemgående sarkastiske tone, men formår også at holde gameplayet ret varieret selvom det aldrig når udover hjernedød ødelæggelse |
24/02-21 |
6/10 |
306. |
|
Et af de mere unikke spil på NES, og nok det eneste af sin type. Solidt actionspil med en tyngdekrafts-gimmick der gør det til lige dele puzzle-spil med mange kreative idéer |
16/04-17 |
7/10 |
307. |
|
Det bedste Metal Slug-spil, og en milepæl indenfor genren. Forbedret på alle måder over 1'eren, og tiden brugt i tanken føles ikke længere som spild. Sidste bane trækker virkelig tænder ud! |
20/07-23 |
8/10 |
308. |
|
Benhårdt og uudtrætteligt spil, der hele tiden finder på nye måder at udfordre spilleren. Anden banes langsomme tempo og den langtrukne slutspurt trækker ned i hvad der kunne være seriens bedste spil. |
28/10-20 |
8/10 |
309. |
|
Eksemplarisk run'n'gun hvor præsentationen alene gør det tilfredsstillende. Er sjovere til fods end i tanken hvilket gør at de fleste baner halter lidt, men den sidste er en fantastisk voldsfest. |
28/10-20 |
7/10 |
310. |
|
Dårligt fortalt historie der mangler indlevelse, og nær intetsigende gameplay. Alle de sjove detaljer er der, men derudover lever MGS4 desværre ikke op til den fremragende arv fra forgængerne. |
29/09-12 |
6/10 |
311. |
|
Et rigtig godt spil, med uhyggelig fed stemning, der kun sjældent overgås af andre spil. Det har dog ikke meget nyt at byde på i forhold til det første MGS. |
03/03-04 |
7/10 |
312. |
|
En fantastisk opfølger på et klassisk 2D spil. MGS formåede at sætte en ny standard for imponerende filmisk kvalitet i spil. |
03/03-04 |
8/10 |
313. |
|
Velgjort puzzle platformer, der formår at smide backtracking ind uden at det føles overflødigt. Lad ikke sammenligningerne med Ninja Gaiden snyde, det er en helt anden type spil. |
07/11-19 |
6/10 |
314. |
|
Virkelig sjov krydsning mellem puzzle og action, der kun skraber overfladen af sit eget potentiale. Især bosserne er langt bedre end NES-udgaven, og 1CC er lettilgængelig for begyndere |
09/05-23 |
7/10 |
315. |
|
Fikser de fleste af problemerne med tidligere Turrican-spil. Mere målrettede baner, men med belønnende udforskning. Én bane fylder en stor del af spillet og trækker meget ned, men ellers ganske sjovt |
05/10-23 |
6/10 |
316. |
|
"MetroidMan" er stadig opdelt i lineære baner og missioner, men denne gang har Capcom formået at omgå tidligere brølere og indkluderet et udfordrende og mangfoldigt gameplay og ægte Megaman bosser |
16/04-07 |
7/10 |
317. |
|
Fantastisk koncept, men Capcom har lavet nogle ærgerlige brølere i processen. Jeg ville ønske spillets verden var meget større og dybere. Selve gameplayet er Mega Man, når det er (næst)bedst. |
09/10-04 |
6/10 |
318. |
|
Sikkert et ganske udmærket spil, men kvaliteten fra de tidligere X-spil, er forsvundet fuldstændigt. Spillet er bygget forvirrendea op, og banedesignet er intetsigende. |
21/01-05 |
5/10 |
319. |
|
Der er ikke så meget at komme efter som i f.eks. X3, men til gengæld kan man spille hele spillet som Zero, og både grafikken og kontrollen har fået de pift opad, de fortjener. |
03/03-04 |
8/10 |
320. |
|
Muligvis det bedste Mega Man spil nogensinde. Her er masser af bosser og hemmeligheder at komme efter. |
03/03-04 |
8/10 |
321. |
|
Spillet der revolutionerede Mega Man serien, og åbnede mine øjne for hvor fedt Mega Man faktisk kan være. Dette spil er efter min mening bedre end nogen af spillene i den originale MM serie. |
03/03-04 |
8/10 |
322. |
|
Det "glemte" Mega Man spil, er desværre i den meget nemme ende, men til gengæld så kreativt og veldesignet at det nemt kan måle sig med flere af de bedste i NES-serien. En meget positiv overraskelse! |
10/02-18 |
7/10 |
323. |
|
Et af de bedste spil i den gamle Megaman serie, selvom det er ekstremt let. Det eneste spil i serien, hvor jeg faktisk gjorde brug af nogle subweapons. 32bit 2D-grafik er desuden altid lækkert! |
22/10-14 |
7/10 |
324. |
|
Udfordrer 3'eren om pladsen som bedste klassiske Mega Man oplevelse. Geniale bosser, godt level design, stigende sværhedsgrad og endnu mere finpudset end forgængerne! |
22/10-14 |
8/10 |
325. |
|
Et af højdepunkterne på NES'en, og et af de allermest finpudsede Mega Man spil. Mindeværdige bosskampe og gennemført level design. Sliding fungerer godt. Desværre en tand for nemt hen imod slutningen. |
07/03-14 |
8/10 |
326. |
|
En milepæl indenfor klassiske actionspil, og et spil man kan bruge timevis på at finpudse sine evner i. Et par meget klodsede designvalg skæmmer helheden, men bliver overdøvet af kvaliteten. |
07/03-14 |
7/10 |
327. |
|
Til min overraskelse næsten på niveau med de bedste spil i den klassiske serie, og et fantastisk comeback. Udviklerne har forstået alle de små detaljer der gør Mega Man til Mega Man. |
01/11-18 |
8/10 |
328. |
|
Som andre tidlige MM-spil, er der nogle tvivlsomme designbeslutninger, men faktisk ikke ligeså grelt som i 2'eren. Bortset fra få issues med styringen, er det solide gameplay allerede på plads her. |
20/10-14 |
7/10 |
329. |
|
Virkelig overraskende underholdende platformspil fra en tid hvor den slags spil blev set som "Mario-kloner". Festlig musik og absurd fysik, velgjort og sjovt! |
28/10-10 |
6/10 |
330. |
|
Blandingen af shooter og RPG fungerer godt. Det er spændende hele vejen, og belemres kun med den fesne historie, og universet, der viser sig ikke at være så stor og omfattende som man først troede. |
20/11-08 |
7/10 |
331. |
|
Et af de mest underholdende 2D fighters, med ekstremt flot grafik. Det er noget rodet og ubalanceret, men ikke desto mindre rigtig god underholdning. |
30/11-99 |
5/10 |
332. |
|
Et par at minispillene er sjove at spille med tre venner, men ellers er det et ekstremt kedeligt "brætspil", hvor mindst 80% af tiden går med at vente. |
04/09-03 |
3/10 |
333. |
|
I skrivende stund det mest perfekte Mario Kart-spil! Velpussede drifting- og stunts-features giver det ekstra kick, der gør spillet ubeskriveligt hæsblæsende af en racer at være. |
20/11-08 |
7/10 |
334. |
|
Mario Kart om igen, men produktionsniveauet når hidtil uanede højder! Sansen for detaljer og de smukke baner lægger et perfekt finish på serien, der næppe kan gøres bedre uden drastisk nytænkning! |
02/11-15 |
7/10 |
335. |
|
Utroligt fængende Platform/RPG-hybrid. Kampsystemet er, med elementer fra begge forgængere, intet mindre end revolutionerende. Konceptet udnyttes dog langt fra nok! |
21/01-05 |
7/10 |
336. |
|
Hvor 1'eren var genialt og sjovt, virker det som om udviklerne i 2'eren har glemt hvad der gjorde det så godt. Jeg kan heller ikke sætte fingeren på hvad der mangler, men det mangler. |
17/11-09 |
6/10 |
337. |
|
En fornuftig videreudvikling af serien. Det er sjovt at spille som Bowser, og kampene er gode, men de mange minigames kan være irriterende. Klart bedre end forgængeren. |
11/07-17 |
7/10 |
338. |
|
Klassisk action-platformer i Castlevania-ånd. Har sans for hvad der skaber solidt gameplay, men har frustrationselementer og ubalancerede tilfældigheder i f.eks. bosskampe. |
12/06-17 |
7/10 |
339. |
|
Et af de bedste bud på en genre der er kriminelt sjælden på SNES. Sjovt at genspille som de forskellige transformationer (eller helt uden dem!), men desværre er de alle lidt for nemme |
10/11-22 |
7/10 |
340. |
|
Superflot spil, og co-op tilføjer meget. Men alt i alt føles det som en forhastet efterfølger, og en del mere tilgivende end sine forgængere. |
23/11-15 |
6/10 |
341. |
|
God og kreativ platformer. Styringen er ikke på NES-Capcom niveau, men alt i alt lever spillet op til standarden for deres Disney spil |
23/11-15 |
6/10 |
342. |
|
Bliver først rigtigt udfordrende på loop 2, men har faktisk mange gode idéer der udvikler godt på konseptet fra Rush'n Attack. Lidt mindre forudsigelige fjender, og det ville have været en klassiker |
30/08-23 |
7/10 |
343. |
|
Interessant premis, men savner virkelig et gameplay-fokus. Prøver at være både action og puzzle, men ingen af delene er selvstændigt særlig helstøbt, mens vejen gennem spillet alt for lineær |
10/11-22 |
5/10 |
344. |
|
Nærmest maskinel Dragon Quest-klon, genskaber næsten alle byggeklodserne fra forbilledet, men intet af hvad der gør den serie så speciel. Labyrintiske dungeons er spændende, men meget langtrukne. |
21/06-21 |
5/10 |
345. |
|
En velkommen udfordring i forhold til Mickey-spillene, men desværre tit af de helt forkerte årsager. Styringen er kluntet og især for et '91-spil er standarden lav. Tydeligvis presset for hurtigt ud. |
09/05-16 |
4/10 |
346. |
|
Sjovt, originalt, smukt, kort og begrænset. Hvor er de sidste 80% af spillet? |
17/11-09 |
6/10 |
347. |
|
En ægte klassiker, der ved første øjekast virker intetsigende, men i virkeligheden er så genial at ingen nogensinde har kunnet gøre kunsten efter (med undtagelse af 2'eren..) |
07/10-03 |
8/10 |
348. |
|
Dårligere og mindre præcis engine end originalen. Grimmere grafik og dårligere musik. Jeg forstår det ikke. Men trods alt det, er spillet stadig akkurat ligeså genialt som det hele tiden har været. |
22/05-05 |
7/10 |
349. |
|
Som etteren, bare bedre. Nye egenskaber og flere spilbare figurer giver spillet endnu mere variation end førhen. Som udfordirngen stiger på de sidste baner, bliver det en sand fornøjelse. Mere, tak! |
22/05-05 |
8/10 |
350. |
|
Det bedste Final Fantasy-spil siden 7'eren. Et mix af alt det bedste fra FF-seriens 4'er til 10'eren. Resultatet er en genretypisk, men perfekt oplevelse og et af de smukkeste spil jeg har set. |
17/11-09 |
9/10 |