501. |
|
Den største spiloverraskelse i mange år. Uhyggeligt perfekt lavet, og både dragende, flot, uhyggeligt og udfordrende. Det eneste der holder det fra et 10-tal, er den nok en anelse begrænsede målgruppe |
20/11-09 |
9/10 |
502. |
|
Flot og stemningsfuld oplevelse, og unikt på SNES, men virker som om det sigter for højt, og savner indhold, og en mere strømlignet udfordring. Men det der er i spillet er fantastisk. |
27/10-14 |
6/10 |
503. |
|
Charmerende og stemningsfyldt, men rodet og for småt til at udnytte sit potentiale. Ud af de uendeligt mange genstande der kan findes, har kun få et formål. Spil Shadowgate i stedet. |
31/07-17 |
4/10 |
504. |
|
Ikke noget rigtig godt spil, men en fantastisk og helt absurd oplevelse, man ikke skulle tro man kunne finde i nogen moderne spil. Som en fantastisk b-film, med flere overraskende geniale moment |
10/11-11 |
7/10 |
505. |
|
Det eneste spillet fejler er at det ikke er større, men er man opsat på det, giver det nogle fantastiske timer i selskab med Chuck og Zombierne, og jeg glæder mig nu endnu mere til Dead Rising 2! |
02/09-10 |
7/10 |
506. |
|
Næsten magen til 1'eren. Man kan kritisere manglen på nytænkning, men ikke beklage sig over gentagelsen af succesopskriften. Jeg savner lidt af tankegangen fra Case Zero bevaret i den fulde titel. |
22/01-11 |
7/10 |
507. |
|
Fantastisk og unikt spil! Man forbløffes konstant over hvor gennemført mange ting er. Desværre er der flere andre mangler hvoraf visse endda virker uundgåelige, men man glemmer dem hurtigt i galskaben |
17/06-08 |
7/10 |
508. |
|
Et rigtig godt DDR spil, med MASSER af sange. Flere klassikere iblandt. Med DDRMAX i samlingen, behøver man i grunden ikke andre dansespil. |
07/10-03 |
7/10 |
509. |
|
Selvom det er lidt for nemt, og overstået meget hurtigt, er Day of the Tentacle efter min mening det bedste adventurespil, der er lavet. Humoren alene har stor betydning. |
21/01-05 |
8/10 |
510. |
|
Årets største positive overraskelse! Tager det bedste fra Zelda, God of War og Soul Reaver, og oser af høj produktionskvalitet. Resultatet er både sjovt og virkelig flot. |
17/09-10 |
7/10 |
511. |
|
Et rigtig godt comeback efter den lidt lunkne 2'er. Leveldesign og bosskampe i topklasse. En anelse lettere end førhen, og den ubehagelige tykke stemning når aldrig at lægge sig helt omkring dig |
03/05-16 |
8/10 |
512. |
|
Ser man tilbage på DS i dag står det klart at jeg faktisk har undervurderet det. Det er ikke bare hammergodt, det rykkede ved hele spilmediet og det er en velsignelse at det overhovedet eksisterer |
01/03-22 |
10/10 |
513. |
|
Spillets engine er temmelig forældet, hvilket mærkes tydeligt. Til gengæld er det vistnok det DDR spil til PSX med det største udvalg af sange. Endnu det bedste DDR-køb hvis man skal holde sig til PAL |
20/01-05 |
7/10 |
514. |
|
Starter som klassisk NES-inspireret action platformer, men udvikler sig til et mere manøvrerings-orienteret moderne indie-spil efter lidt tid. Hvis man er til begge dele, er det god værdi for pengene |
17/02-21 |
7/10 |
515. |
|
Ikke den egentlig tiltænkte efterfølger til Monkey Island 2, men takket være talentfulde udviklere er det alligevel blevet et rigtig sjovt adventurespil. |
03/03-05 |
7/10 |
516. |
|
Vinder hånden på hjertet flere point på den fantastiske præsentation, men bag den gemmer sig også en ganske kompetent run'n'gun boss rush |
05/02-23 |
8/10 |
517. |
|
Utroligt habilt action-RPG, især for sin alder og platformen. Måske lige lovlig uoriginalt, og områderne savner variation |
05/11-23 |
6/10 |
518. |
|
Utroligt habil og gennemtænkt shooter, især for en 8bit-platform fremstår det exceptionelt. Fair, varierende og relativt langt. Savner dog lidt genspilningsværdi udover højere sværhedsgrader. |
16/07-17 |
8/10 |
519. |
|
Genskaber en del af magien fra 1eren, som 2 og 3 ikke helt formåede, men har desværre sine egne problemer. Kunne have brugt færre og mere fokuserede udfordringer, men er som udgangspunkt virkelig godt |
04/04 |
7/10 |
520. |
|
En meget bedre formel end 2'eren. Banernes ekstra udfordringer er mere åbenlyse og sjovere, time trials giver rigtig god mening. Dog ikke helt på niveau med 1'eren, og gimmick-banerne trækker lidt ned |
03/07-23 |
7/10 |
521. |
|
Mindre fokuseret end 1'eren. Mange sjove baner, men helt uden den samme arkade-agtige udfordring i at nå 100%, i stedet er mange af spillets hemmeligheder bare irriterende uintuitive |
22/05-23 |
6/10 |
522. |
|
Synes trivielt og derivativt selv for sin tid og 3D-perspektivet virker ofte upræcist. Men banerne er solidt designet og det føles ekstremt tilfredsstillende at gå efter en perfekt score i hver af dem |
08/05-23 |
8/10 |
523. |
|
2D shooters bliver ikke meget bedre. Contra er tilbage, og bedre end nogensinde før. Beviset på at der er masser af liv tilbage i serien. Dette spil alene kræver mange timers træning at gennemføre. |
03/03-05 |
8/10 |
524. |
|
Konstante sjove setpieces gør Contra HC utroligt mindeværdigt. Mister lidt på genspilninger pga forudsigelige bosser med masser af safespots og downtime |
04/07-23 |
8/10 |
525. |
|
Et af de bedste run'n'guns der er lavet, selv de svagere top-down baner kan ikke overskygge spillets højdepunkter. Skal spilles på hard mode! |
04/07-23 |
9/10 |
526. |
|
Trods en indledningsvis hård indlæringskurve, er spillet ikke nær så svært som man skulle tro, men genskaber spilglæden fra de to første NES-spil i serien med overraskende perfektion |
29/09-16 |
8/10 |
527. |
|
Fantastisk og hæsblæsende actionspil med overraskende meget variation og godt spildesign. Satte en superhøj standard for både serien og genren. Ret svært, men med nok indlæring kan det sagtens takles. |
22/09-14 |
8/10 |
528. |
|
En flot opdatering af originalen, der stadig holder distancen. Den indbyggede Team Fortress-klon er også ganske underholdende. |
17/09-07 |
8/10 |
529. |
|
Spillet læner sig faktisk opad et nital pga dets utrolige unikhed og klassikerstatus. Fantastisk humor, veldrejet og meget varieret gameplay samt masser af indhold bærer dette spil hele vejen igennem! |
03/03-05 |
8/10 |
530. |
|
En sjov idé, men holdes tilbage af småkedeligt level design, og ingen rigtig udfordring eller forløsning. Et hyggeligt bekendtskab, og mest interessant pga. de tossede figurer. |
10/04-17 |
6/10 |
531. |
|
Æstetisk og UI-mæssigt et kæmpe skridt tilbage i forhold til 5'eren, og ubdredelse er for dominerende en taktik, men derudover er det designmæssigt en fantastisk god polering af seriens grundkoncept. |
21/10-21 |
8/10 |
532. |
|
Strategispil der var langt forud for sin tid. Utroligt tidsberøvende og umuligt at lægge fra sig igen. Nogle ting er lidt sløve og dårligt balanceret, men i spillets samtid var der intet der slog det. |
03/03-05 |
8/10 |
533. |
|
Hvis Final Fantasy VI ikke snupper titlen som bedste RPG, og formentlig også bedste spil overhovedet, så skal Chrono Trigger nok være der til at tage den. |
03/03-05 |
10/10 |
534. |
|
Ved første udgangspunkt er det et godt spil værdigt af titlen Square RPG. Der er stort potentiale i både kampsystemet og historien, men det udnyttes aldrig rigtigt. |
28/04-05 |
7/10 |
535. |
|
Som Capcoms andre Disney-spil virker det forhastet og ret halvhjertet, trods en solid produktionsværdi. Især som en 2'er fremstår det utroligt uambitiøst, uden nogen tilføjelser. |
16/07-17 |
6/10 |
536. |
|
Et af de bedste platformspil på maskinen, og spillets sjove 2-playerfunktion er virkelig klassisk underholdning, der sjældent er overgået. Nu om dage lider det dog under en mærkbar mangel på indhold. |
03/03-05 |
6/10 |
537. |
|
Et originalt, flot og velgjort spil. Men det holder ikke rigtig i længden. |
07/10-03 |
6/10 |
538. |
|
Et af de bedre eksempler på en præcisionsplatformer, der fastholder interessen hele vejen til slut, på trods af at det til tider kører lidt i langdrag |
31/12-18 |
7/10 |
539. |
|
Ganske hyggeligt udforskning- og historie-drevet spil, der i sin tid satte godt skub i bølgen af indie-metroidvanias. Spillets primære fokus er dog på klassisk hop-og-skyd action. |
10/05-20 |
6/10 |
540. |
|
Burde stå til en 10er alene pga. inkluderingen af både Rondo og Symphony, men selvom man kigger på remaken alene, er der tale om et kvalitetsspil uden lige. Bare ærgerligt at den nye grafik er rædsom |
22/06-10 |
9/10 |
541. |
|
Perfekt konvertering. At 360'erens D-pad er elendigt, ændrer ikke på at vi (stadig) har at gøre med et af verdens bedste spil. |
21/01-08 |
10/10 |
542. |
|
Selv en ekstra spilbar figur, to nye områder og et par ekstra bosser gør ikke op for den elendige Saturn-konvertering. SotN står dog stadig som et af de allerbedste spil gennem tiderne. |
03/03-05 |
10/10 |
543. |
|
Et af mine absolutte yndlingsspil gennem tiderne. Det tager eksisterende elementer fra andre spil og bruger dem til at fuldstændig revolutionere genren til en klassiker helt uden lige. |
03/03-05 |
10/10 |
544. |
|
Fantastisk spil, det bedste i serien siden SotN. Man skulle tro at man bliver træt af formularen, men OoE har nok nytænkning til at spillet alligevel er frisk, og sværhedsgraden er endelig tilpas høj! |
14/11-08 |
9/10 |
545. |
|
Forestil dig at det originale Castlevania 64 var blevet gennemtestet, og dette ville være resultatet. Bedre styring og kamera gør underværker, og løfter spillet fra ringe til faktisk ganske godt. |
14/04-20 |
6/10 |
546. |
|
Fantastisk musik, og imponerende animationer. Men selvom spillet tager udgangspunkt i de samme elementer (fjender, våben, osv.) er der ikke meget CastleVania over spillet, der hurtigt bliver kedeligt. |
20/01-05 |
5/10 |
547. |
|
Elendig musik, kedelige bosser, alt for nemt. Andet skidt kan til gengæld heller ikke siges om HoD, og det er både stort og non-lineært. Guf for folk, der elskede Symphony of the Night. |
01/03-04 |
7/10 |
548. |
|
Forbedrer opskriften fra Aria en lille smule. Udfordringen er en tand højere, og især bosskampene er nu langt mere interessante. Ellers er det bare mere af det samme. Kunne sagtens have været længere! |
17/10-05 |
8/10 |
549. |
|
Spillet der bragte serien/genren tilbage. Det beviste at der stadig er masser af kraft i 2D spil. Det adskiller sig fra de andre i serien ved at have rigtig lang holdbarhed. |
03/03-05 |
8/10 |
550. |
|
Et tidligt eksempel på hvordan et rigtig godt Castlevania-spil skal være. Det når ikke op på siden af 3'eren og slet ikke Rondo, men det er bestemt værd at stifte bekendtskab med. |
23/06-04 |
7/10 |