201. |
|
Nydeligt at se på og spilmekanisk fungerende, men derudover totalt generisk og intetsigende. Figurerne er direkte irriterende, mens historien aldrig når det mindste i dybden. Sjælløst og umotiveret. |
27/02-11 |
4/10 |
202. |
|
Omgivelserne er smukke og temaet er spændende. Når spillet fokuserer på sine kerneværdier med klatring og puzzles er det fremragende, men til tider bliver det for meget open world og RPG-elementer. |
30/12-18 |
7/10 |
203. |
|
Omgivelserne imponerer, historien fænger og spilmekanikken fungerer, men summen lever ikke op til delelementerne. For meget fyld og for lidt fokus gør et potentielt mesterværk til en ujævn oplevelse. |
28/03-11 |
6/10 |
204. |
|
Opbygningen og de spilmæssige svagheder er gentaget fra forgængeren. Tempoet er nu endnu langsommere og gåderne færre. Der går mindre tid med at fare forvildet rundt, men mere på ligegyldig dialog. |
28/01-13 |
4/10 |
205. |
|
Orginalt og perfekt underholdning for to spillere, der er til puzzle/adventure-agtigt gameplay. Flere af opgaverne - som fx robåden - er noget af det sjoveste man kommer til at opleve i et spil. |
02/11-03 |
6/10 |
206. |
|
Originalitet i et kampspil. Og endda fra Capcom. Man tror det næppe... Godt og sjovt, men på alle måder overgået af 2'eren. |
02/11-03 |
6/10 |
207. |
|
Originalt platformspil der både formår at være lettilgængeligt og dybt. Sværhedsgraden rammer en sjælden balance for arcadespil og spilmekanikken fungerer upåklageligt. En overset klassiker. |
18/07-04 |
7/10 |
208. |
|
Overvældende da det udkom på Amiga i midten af 80'erne, men reelt et dårligt spil. Denne version tilfører intet nyt, men gør en del ting værre - blandt andet er musikken dårligere end originalen. |
25/06-04 |
2/10 |
209. |
|
Produktionskvaliteten er høj og verdenen er velrealiseret, men selve spillet er for hovedparten en forældet og kedelig omgang ligegyldige gentagelser. Kun den allersidste del hæver for alvor helheden. |
31/07-13 |
6/10 |
210. |
|
På én gang enormt begrænsende og simplistisk for genren, men samtidig noget man altid kan spille, og som altid er sjovt når man kæmper mod hinanden. Strategi ultra-light. |
14/11-03 |
5/10 |
211. |
|
På én gang originalt og klichefyldt cyberpunk-eventyr, der på næsten alle områder udskilte sig fra resten af Sierras klassiske adventures. Bortset fra den dårlige teknik. |
11/04-04 |
6/10 |
212. |
|
På grænsen til det perfekte i styring, banedesign, opgaver og alle gameplay-mæssige aspekter. Desværre glider det hele så godt, at man savner mere. Meget mere. |
02/11-03 |
8/10 |
213. |
|
På mange punkter fantastisk, men den minimalistiske historie, anonyme figurer og senere repetition i gameplayet forhindrer det i at være den fantastiske oplevelse, det burde have været. |
30/09-03 |
8/10 |
214. |
|
På næsten alle tekniske og kunstneriske områder et meget imponerende spil. Desværre er det for ensformigt, men alligevel også relativt kort. Rollespilselementerne savnes stort. |
28/03-04 |
7/10 |
215. |
|
På trods af åbenlyse design-kiks og overdreven simplicitet er det en charmerende og fængslende fornøjelse at vende tilbage til et gennemført, gammeldags 2d-Zelda, som nu er elegant udført i 3d. |
25/12-13 |
8/10 |
216. |
|
Pænt, men også en smule forudsigeligt og kedeligt klassisk adventure fra Westwood. Jeg kan ikke lade være med at tænke Simon The Sorcerer, som var en meget bedre oplevelse. |
12/11-03 |
5/10 |
217. |
|
Redder sig på fin stemning og især god lyd. Stadig meget lineært og langt bagud konkurrenterne i selve gameplayet. Styringen er heller ikke for god. |
12/11-03 |
5/10 |
218. |
|
Relativt solidt kampspil, som dog blegner mod Segas og Namcos bedste. Desuden er figurerne stereotype og platte. I helhed bidrager DOA-serien ikke meget til genren. |
02/11-03 |
6/10 |
219. |
|
Relativt trivielt plot, men en herligt, charmerende figurgalleri. Kampene er sjove og man fænges af udviklingen. Det er en fornøjelse at opleve og deltage i historien, som et godt rollespil skal være. |
31/12-05 |
8/10 |
220. |
|
Ren og poleret spilglæde, der næsten når niveauet fra Galaxy, og er fyldt med kærlige referencer til seriens historik. Lav sværhedsgrad, gentagende bosser og valgfrit indhold gør det dog overfladisk. |
31/12-17 |
8/10 |
221. |
|
Rent spilmekanisk er det begrænset og nær trivielt, men historien er trods længden enormt spændende og ofte genialt konstrueret. At det også stiller krav til spillerens intellekt, er forfriskende. |
09/06-13 |
7/10 |
222. |
|
Sam og (især) Max, og deres indbyrdes dialog, er det absolutte højdepunkt. Puzzlesne er lidt for ofte for ulogiske, og man savner klarhed i plottet. Generelt et charmerende og udfordrende adventure. |
27/11-05 |
6/10 |
223. |
|
Samme gode grundkerne som forgængeren og nu også med variation og dybde. Både teknisk og kunstnerisk fremragende. Indenfor sin genre en usædvanlig helstøbt oplevelse. |
19/11-03 |
8/10 |
224. |
|
Sammen med sin forgænger genrens højdepunkt. Intelligent, humorfyldt og med passende puzzles. Herfra blev det aldrig det samme fra undertegnedes synspunkt. |
14/11-03 |
8/10 |
225. |
|
Savner helt forgængernes spænding og originalitet, og fremstår som langtrukken genbrug, uden nævneværdige pointer eller overraskelser. Uden en genial historie, ender det næsten som tidsspilde. |
06/08-18 |
4/10 |
226. |
|
Selv af et beat 'em up at være er det usædvanligt ensformigt, kontrolmæssigt dårligt og generelt trist at banke igennem. Eneste højdepunkt er stemningen, især lydsiden. Resten er direkte sørgeligt. |
10/01-06 |
3/10 |
227. |
|
Selve spildelen og hele opbygningen spænder nærmest ben for helhedsoplevelsen, der dog ultimativt mere end reddes af den sjældent set spændende og originale historie. |
23/07-13 |
6/10 |
228. |
|
Selvom der ikke er meget spil, så suges man ind i en overbevisende virkeliggjort fremtidsverden, hvor forskellen mellem menneske og maskine udviskes som grænsen mellem virkelighed og computergrafik. |
30/12-18 |
8/10 |
229. |
|
Selvom det er ubalanceret, så fungerer den grundlæggende spilmekanik eksemplarisk og som håndholdt spil er det meget velegnet. De kunstneriske kvaliteter som fx stil og historie skraber dog bunden. |
19/09-13 |
6/10 |
230. |
|
Selvom spildelen er begrænset og klichéerne mange, så er den samlede oplevelse en særdeles spændende, rørende og sympatisk interaktiv fortælling, der med sin helhed let overgår de tidligere forsøg. |
28/10-13 |
8/10 |
231. |
|
Serien tro bydes der på masser af humor, drama og udspekulerede forbrydelser, men selvom spilmekanikken er blevet bedre, er oplevelsen ikke. Tempoet er alt for ujævnt og de fjernede retssager savnes. |
04/11-12 |
6/10 |
232. |
|
Simplistisk grafik og historie samt lidt for ubeskrevne personer. Alligevel fungerer det som helhed med Final Fantasy-charme og den begrænsede længde forhindrer det i at blive ensformigt. |
02/11-03 |
7/10 |
233. |
|
Simplistisk spilmekanik der fuldstændig overgåes af en ofte meget opfindsom historie, med gakkede og geniale figurer, der overrasker med stor dybde i både sympatiske og afstumpede personligheder. |
29/04-09 |
7/10 |
234. |
|
Singleplayerdelen er kort, triviel og generelt blottet for spænding - Killzone er bedre. Multiplayerdelen fungerer til gengæld udmærket, men er meget generisk - Halo er bedre. |
11/01-06 |
6/10 |
235. |
|
Sjældent gennemarbejdet og velfungerende rollespil i en rigt opbygget verden, hvor der konstant er nye og spændende ting at udforske. Fortællingen er sympatisk og charmerende, men ikke udpræget dyb. |
30/03-13 |
8/10 |
236. |
|
Skal nok genspilles for at give en retfærdig bedømmelse. For sin tid, som Amiga-ejer, var det helt enestående. Det gennemarbejdede finish og sværhedsgraden sikrer dog kvalitet frem til i dag. |
02/11-03 |
7/10 |
237. |
|
Skuffende tilbagegang i forhold til Tekken 3. Både spilsystemet, grafikken og lyden virker mærkeligt ufærdig. Måske kan jeg bare ikke se lyset i tag-kampe. |
02/11-03 |
5/10 |
238. |
|
Slet ikke med samme gennemslagskraft som Civilization, men på nogle punkter alligevel bedre og med mere charme. Dejlige minder om et aldeles dejligt spil, der har dybden med sig. |
02/11-03 |
8/10 |
239. |
|
Sløv start med unødvendig dialog, men som hovedhistorien træder i karakter og trådene falder på plads, engageres man i den spændende, omend meget konstruerede, interaktive fortælling. |
07/10-09 |
6/10 |
240. |
|
Som at læse en bog, uden at interessere sig for den. Kudos til Square for at prøve noget nyt, men i sidste ende fungerer det bare ikke. Der er ingen holdepunkt og ingen følelser. |
02/11-03 |
4/10 |
241. |
|
Som forgængeren er det flot, effektivt og velproduceret, bare ikke på helt samme niveau. Der mangler noget nerve og fokus, og samleriet og gentagelserne udstilles derfor mere. Men stadig meget godt. |
30/12-16 |
7/10 |
242. |
|
Som i efterfølgerne bydes der på velfungerende spilmekanik og en velfortalt historie. Spilforløbet efterlader dog meget at ønske, især i de langtrukne skuddueller, der for ofte gør spillet ensformigt. |
03/06-13 |
6/10 |
243. |
|
Som sin forgænger et fantastisk spil, men det er for meget sin forgænger. Visse dybere problemer er justeret væk, men nye er kommet til. Man må forlange mere. Selvstændigt set dog stadig fremragende. |
05/04-04 |
8/10 |
244. |
|
Som sit forbillede, sommerens typiske Hollywood-blockbuster, er det velpoleret, medrivende, kæk og overdreven underholdning. Men på samme måde er det også overfladisk, forudsigeligt og hurtigt glemt. |
18/05-13 |
7/10 |
245. |
|
Space Harrier/Panzer Dragoon-light gameplay, men den fantastiske audiovisuelle oplevelse er det hele værd. Specielt sidste bane er en unik oplevelse, der i min definition er kunst. |
11/07-10 |
8/10 |
246. |
|
Spilmediet blev aldrig det samme efter denne milepæl, der var et af de første dybt seriøse spil, der samtidig var underholdende og lettilgængeligt. Utrolig langtidsholdbarhed. |
20/05-04 |
9/10 |
247. |
|
Spilmekanikken er gennemført og finpudset med originale og veldesignede baner, der aldrig gentager sig selv. Stilen er sød og nuttet, uden at være kvalmende. Slutningen er endda rørende. Fremragende. |
09/01-11 |
8/10 |
248. |
|
Spilmekanikken og mulighederne er så velfungerende og endnu dybere end tidligere, men det føles som at spille det samme om igen. Figurerne er igen meget morsomme, men ikke seriens bedste. |
11/07-13 |
6/10 |
249. |
|
Spilmekanisk fungerer det meste godt og glidende, omend det bliver monotont flere gange. Film-koblingen er generelt anstrengende og får helheden til at føles forceret. Havde været bedre på egne ben. |
16/02-21 |
6/10 |
250. |
|
Spirituel opfølger til Shadow Of Memories, dog uden samme dybde eller føling for figurerne. Momentvis dykker historien effektivt ned i paradokset ved tidsrejser, men spillet tager aldrig konsekvensen. |
17/10-09 |
5/10 |