X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RJK

Vurderinger


„»This Is Beginning Of A Fantastic Story«“


5,8/10
RJK
297 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Vis kun:
# Titel Kommentar Sortering Dato Vurdering
201.
Infinite Undiscovery
Nydeligt at se på og spilmekanisk fungerende, men derudover totalt generisk og intetsigende. Figurerne er direkte irriterende, mens historien aldrig når det mindste i dybden. Sjælløst og umotiveret. 27/02-11 4/10
202.
Shadow Of The Tomb Raider
Omgivelserne er smukke og temaet er spændende. Når spillet fokuserer på sine kerneværdier med klatring og puzzles er det fremragende, men til tider bliver det for meget open world og RPG-elementer. 30/12-18 7/10
203.
Alan Wake
Omgivelserne imponerer, historien fænger og spilmekanikken fungerer, men summen lever ikke op til delelementerne. For meget fyld og for lidt fokus gør et potentielt mesterværk til en ujævn oplevelse. 28/03-11 6/10
204.
Last Window: The Secret Of Cape West
Opbygningen og de spilmæssige svagheder er gentaget fra forgængeren. Tempoet er nu endnu langsommere og gåderne færre. Der går mindre tid med at fare forvildet rundt, men mere på ligegyldig dialog. 28/01-13 4/10
205.
Kuri Kuri Mix
Orginalt og perfekt underholdning for to spillere, der er til puzzle/adventure-agtigt gameplay. Flere af opgaverne - som fx robåden - er noget af det sjoveste man kommer til at opleve i et spil. 02/11-03 6/10
206.
Power Stone
Originalitet i et kampspil. Og endda fra Capcom. Man tror det næppe... Godt og sjovt, men på alle måder overgået af 2'eren. 02/11-03 6/10
207.
Rainbow Islands
Originalt platformspil der både formår at være lettilgængeligt og dybt. Sværhedsgraden rammer en sjælden balance for arcadespil og spilmekanikken fungerer upåklageligt. En overset klassiker. 18/07-04 7/10
208.
Defender Of The Crown
Overvældende da det udkom på Amiga i midten af 80'erne, men reelt et dårligt spil. Denne version tilfører intet nyt, men gør en del ting værre - blandt andet er musikken dårligere end originalen. 25/06-04 2/10
209.
BioShock Infinite
Produktionskvaliteten er høj og verdenen er velrealiseret, men selve spillet er for hovedparten en forældet og kedelig omgang ligegyldige gentagelser. Kun den allersidste del hæver for alvor helheden. 31/07-13 6/10
210.
North & South
På én gang enormt begrænsende og simplistisk for genren, men samtidig noget man altid kan spille, og som altid er sjovt når man kæmper mod hinanden. Strategi ultra-light. 14/11-03 5/10
211.
Manhunter: New York
På én gang originalt og klichefyldt cyberpunk-eventyr, der på næsten alle områder udskilte sig fra resten af Sierras klassiske adventures. Bortset fra den dårlige teknik. 11/04-04 6/10
212.
Jak And Daxter: The Precursor Legacy
På grænsen til det perfekte i styring, banedesign, opgaver og alle gameplay-mæssige aspekter. Desværre glider det hele så godt, at man savner mere. Meget mere. 02/11-03 8/10
213.
The Legend Of Zelda: The Wind Waker
På mange punkter fantastisk, men den minimalistiske historie, anonyme figurer og senere repetition i gameplayet forhindrer det i at være den fantastiske oplevelse, det burde have været. 30/09-03 8/10
214.
Castlevania: Lament Of Innocence
På næsten alle tekniske og kunstneriske områder et meget imponerende spil. Desværre er det for ensformigt, men alligevel også relativt kort. Rollespilselementerne savnes stort. 28/03-04 7/10
215.
The Legend Of Zelda: A Link Between Worlds
På trods af åbenlyse design-kiks og overdreven simplicitet er det en charmerende og fængslende fornøjelse at vende tilbage til et gennemført, gammeldags 2d-Zelda, som nu er elegant udført i 3d. 25/12-13 8/10
216.
Legend Of Kyrandia
Pænt, men også en smule forudsigeligt og kedeligt klassisk adventure fra Westwood. Jeg kan ikke lade være med at tænke Simon The Sorcerer, som var en meget bedre oplevelse. 12/11-03 5/10
217.
Medal Of Honor: Frontline
Redder sig på fin stemning og især god lyd. Stadig meget lineært og langt bagud konkurrenterne i selve gameplayet. Styringen er heller ikke for god. 12/11-03 5/10
218.
Dead Or Alive 3
Relativt solidt kampspil, som dog blegner mod Segas og Namcos bedste. Desuden er figurerne stereotype og platte. I helhed bidrager DOA-serien ikke meget til genren. 02/11-03 6/10
219.
Tales Of Symphonia
Relativt trivielt plot, men en herligt, charmerende figurgalleri. Kampene er sjove og man fænges af udviklingen. Det er en fornøjelse at opleve og deltage i historien, som et godt rollespil skal være. 31/12-05 8/10
220.
Super Mario Odyssey
Ren og poleret spilglæde, der næsten når niveauet fra Galaxy, og er fyldt med kærlige referencer til seriens historik. Lav sværhedsgrad, gentagende bosser og valgfrit indhold gør det dog overfladisk. 31/12-17 8/10
221.
Zero Escape: Virtue's Last Reward
Rent spilmekanisk er det begrænset og nær trivielt, men historien er trods længden enormt spændende og ofte genialt konstrueret. At det også stiller krav til spillerens intellekt, er forfriskende. 09/06-13 7/10
222.
Sam & Max Hit The Road
Sam og (især) Max, og deres indbyrdes dialog, er det absolutte højdepunkt. Puzzlesne er lidt for ofte for ulogiske, og man savner klarhed i plottet. Generelt et charmerende og udfordrende adventure. 27/11-05 6/10
223.
Zone Of The Enders: The 2nd Runner
Samme gode grundkerne som forgængeren og nu også med variation og dybde. Både teknisk og kunstnerisk fremragende. Indenfor sin genre en usædvanlig helstøbt oplevelse. 19/11-03 8/10
224.
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
Sammen med sin forgænger genrens højdepunkt. Intelligent, humorfyldt og med passende puzzles. Herfra blev det aldrig det samme fra undertegnedes synspunkt. 14/11-03 8/10
225.
Zero Escape: Zero Time Dilemma
Savner helt forgængernes spænding og originalitet, og fremstår som langtrukken genbrug, uden nævneværdige pointer eller overraskelser. Uden en genial historie, ender det næsten som tidsspilde. 06/08-18 4/10
226.
The Warriors
Selv af et beat 'em up at være er det usædvanligt ensformigt, kontrolmæssigt dårligt og generelt trist at banke igennem. Eneste højdepunkt er stemningen, især lydsiden. Resten er direkte sørgeligt. 10/01-06 3/10
227.
Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors
Selve spildelen og hele opbygningen spænder nærmest ben for helhedsoplevelsen, der dog ultimativt mere end reddes af den sjældent set spændende og originale historie. 23/07-13 6/10
228.
Detroit: Become Human
Selvom der ikke er meget spil, så suges man ind i en overbevisende virkeliggjort fremtidsverden, hvor forskellen mellem menneske og maskine udviskes som grænsen mellem virkelighed og computergrafik. 30/12-18 8/10
229.
Ghost Recon: Shadow Wars
Selvom det er ubalanceret, så fungerer den grundlæggende spilmekanik eksemplarisk og som håndholdt spil er det meget velegnet. De kunstneriske kvaliteter som fx stil og historie skraber dog bunden. 19/09-13 6/10
230.
Beyond: Two Souls
Selvom spildelen er begrænset og klichéerne mange, så er den samlede oplevelse en særdeles spændende, rørende og sympatisk interaktiv fortælling, der med sin helhed let overgår de tidligere forsøg. 28/10-13 8/10
231.
Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
Serien tro bydes der på masser af humor, drama og udspekulerede forbrydelser, men selvom spilmekanikken er blevet bedre, er oplevelsen ikke. Tempoet er alt for ujævnt og de fjernede retssager savnes. 04/11-12 6/10
232.
Final Fantasy IV
Simplistisk grafik og historie samt lidt for ubeskrevne personer. Alligevel fungerer det som helhed med Final Fantasy-charme og den begrænsede længde forhindrer det i at blive ensformigt. 02/11-03 7/10
233.
Phoenix Wright: Ace Attorney: Justice For All
Simplistisk spilmekanik der fuldstændig overgåes af en ofte meget opfindsom historie, med gakkede og geniale figurer, der overrasker med stor dybde i både sympatiske og afstumpede personligheder. 29/04-09 7/10
234.
Perfect Dark Zero
Singleplayerdelen er kort, triviel og generelt blottet for spænding - Killzone er bedre. Multiplayerdelen fungerer til gengæld udmærket, men er meget generisk - Halo er bedre. 11/01-06 6/10
235.
Xenoblade Chronicles
Sjældent gennemarbejdet og velfungerende rollespil i en rigt opbygget verden, hvor der konstant er nye og spændende ting at udforske. Fortællingen er sympatisk og charmerende, men ikke udpræget dyb. 30/03-13 8/10
236.
Project-X
Skal nok genspilles for at give en retfærdig bedømmelse. For sin tid, som Amiga-ejer, var det helt enestående. Det gennemarbejdede finish og sværhedsgraden sikrer dog kvalitet frem til i dag. 02/11-03 7/10
237.
Tekken Tag Tournament
Skuffende tilbagegang i forhold til Tekken 3. Både spilsystemet, grafikken og lyden virker mærkeligt ufærdig. Måske kan jeg bare ikke se lyset i tag-kampe. 02/11-03 5/10
238.
Colonization
Slet ikke med samme gennemslagskraft som Civilization, men på nogle punkter alligevel bedre og med mere charme. Dejlige minder om et aldeles dejligt spil, der har dybden med sig. 02/11-03 8/10
239.
Hotel Dusk: Room 215
Sløv start med unødvendig dialog, men som hovedhistorien træder i karakter og trådene falder på plads, engageres man i den spændende, omend meget konstruerede, interaktive fortælling. 07/10-09 6/10
240.
SaGa Frontier 2
Som at læse en bog, uden at interessere sig for den. Kudos til Square for at prøve noget nyt, men i sidste ende fungerer det bare ikke. Der er ingen holdepunkt og ingen følelser. 02/11-03 4/10
241.
Rise Of The Tomb Raider: 20 Year Celebration Edition
Som forgængeren er det flot, effektivt og velproduceret, bare ikke på helt samme niveau. Der mangler noget nerve og fokus, og samleriet og gentagelserne udstilles derfor mere. Men stadig meget godt. 30/12-16 7/10
242.
Uncharted: Drake's Fortune
Som i efterfølgerne bydes der på velfungerende spilmekanik og en velfortalt historie. Spilforløbet efterlader dog meget at ønske, især i de langtrukne skuddueller, der for ofte gør spillet ensformigt. 03/06-13 6/10
243.
Soul Calibur II
Som sin forgænger et fantastisk spil, men det er for meget sin forgænger. Visse dybere problemer er justeret væk, men nye er kommet til. Man må forlange mere. Selvstændigt set dog stadig fremragende. 05/04-04 8/10
244.
Uncharted 2: Among Thieves
Som sit forbillede, sommerens typiske Hollywood-blockbuster, er det velpoleret, medrivende, kæk og overdreven underholdning. Men på samme måde er det også overfladisk, forudsigeligt og hurtigt glemt. 18/05-13 7/10
245.
Rez
Space Harrier/Panzer Dragoon-light gameplay, men den fantastiske audiovisuelle oplevelse er det hele værd. Specielt sidste bane er en unik oplevelse, der i min definition er kunst. 11/07-10 8/10
246.
Civilization
Spilmediet blev aldrig det samme efter denne milepæl, der var et af de første dybt seriøse spil, der samtidig var underholdende og lettilgængeligt. Utrolig langtidsholdbarhed. 20/05-04 9/10
247.
Klonoa: Door To Phantomile
Spilmekanikken er gennemført og finpudset med originale og veldesignede baner, der aldrig gentager sig selv. Stilen er sød og nuttet, uden at være kvalmende. Slutningen er endda rørende. Fremragende. 09/01-11 8/10
248.
Disgaea 4: A Promise Unforgotten
Spilmekanikken og mulighederne er så velfungerende og endnu dybere end tidligere, men det føles som at spille det samme om igen. Figurerne er igen meget morsomme, men ikke seriens bedste. 11/07-13 6/10
249.
Ratchet & Clank (2016)
Spilmekanisk fungerer det meste godt og glidende, omend det bliver monotont flere gange. Film-koblingen er generelt anstrengende og får helheden til at føles forceret. Havde været bedre på egne ben. 16/02-21 6/10
250.
Time Hollow
Spirituel opfølger til Shadow Of Memories, dog uden samme dybde eller føling for figurerne. Momentvis dykker historien effektivt ned i paradokset ved tidsrejser, men spillet tager aldrig konsekvensen. 17/10-09 5/10
297 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »