1. |
|
Åbenlys Zelda-klon, men er alligevel sit eget. Og så samtidig så meget A Link To The Past - og det er jo ikke skidt. |
02/11-03 |
6/10 |
2. |
|
Visuelt og teknisk overlegen perlerække af boss-kampe, der dog medfører at helheden føles mere som en interaktiv demo end et helstøbt spil. Også derfor er det et enestående spil. |
05/04-10 |
7/10 |
3. |
|
Visuelt imponerende Onimusha-klon, som udmærker sig ved at være underholdende fra start til slut - selvom det bare går ud på at tæve sig igennem det alt. Det er dog temmelig kort. |
10/01-06 |
6/10 |
4. |
|
Virkelig godt Lucasarts-adventure, som har det hele. Opfindsomhed, gode puzzles og masser af Indy-humor. En ny gennemspilningn må afgøre, om det måske ligefrem er fremragende. |
12/11-03 |
7/10 |
5. |
|
Virkelig godt koncept, humor, fremragende musik og herlig multiplayerunderholdning. Men antallet af sange lader virkelig meget tilbage at ønske og oplevelsen irriteres til tider af ventetider. |
02/11-03 |
7/10 |
6. |
|
Virkelig godt håndværk. Alt det tekniske holder og der er masser af dybde selvom man sidder alene - ret godt gået af et decideret multiplayerspil. |
02/11-03 |
7/10 |
7. |
|
Virkelig god stemning, men mod slutningen går det lidt af sporet og de gameplaymæssige aspekter af gameplayet var også til at overse med en del ulogiske puzzles. |
11/11-03 |
6/10 |
8. |
|
Virkelig flot spil, der dengang efterlod et enormt indtryk. Set tilbage er det et ret elementært beat 'em up, der tilmed har nogle kontrolproblemer. |
14/11-03 |
4/10 |
9. |
|
Velfungerende Bond-spil, men det gør sig ikke for alvor bemærket. Dertil er det for forudsigeligt og trivielt. |
01/11-03 |
5/10 |
10. |
|
Velfungerende adventure der primært plages af ikke at være rigtigt unikt. Det er på mange punkter for hverdagsagtigt, omend det naturligvis også har sin charme. |
11/04-04 |
6/10 |
11. |
|
Veksler gentagende mellem at være ensformigt og overrumplende. Følelseskoldt og rørende. Banalt og dybt. Dystopisk og livsbekræftende. Ultimativt uforglemmeligt. |
14/03-19 |
8/10 |
12. |
|
Utroligt ubalanceret, men stadigvæk sjovt. Og så er der jo også... Dolphins Rule! |
09/11-03 |
6/10 |
13. |
|
Utrolig lækkert med flot grafik, lyd og styring. Men variationen er nærmest ikke-eksisterende og det ødelægger til stor grad et enormt potentiale. Mere, mere, mere... |
02/11-03 |
6/10 |
14. |
|
Usædvanligt gennemført og velproduceret spil, der leverer meget og god underholdning. Opfrisker serien med meget bedre spilmekanik og stemning, men historien og puzzlesne er så svage som altid. |
08/05-05 |
8/10 |
15. |
|
Unik og modig forfriskning af RPG-genren, der stritter i mange retninger. Kræver stor indsats i begyndelsen, som først belønnes når spilmekanikken og personerne udfolder sig. Audiovisuelt imponerende. |
28/11-09 |
8/10 |
16. |
|
Underholdende kampsystem kombineret med meget dybe udviklingsmuligheder og formentligt spilhistoriens morsommeste figurer og mellemsekvenser giver det sjoveste strategispil, jeg har oplevet. |
28/03-05 |
8/10 |
17. |
|
Umiddelbart fyldt med forbedringer i forhold til det første spil, men stemningen, balancen og sværhedsgraden bliver aldrig det samme. Stadig et godt, klassisk eventyrspil, men uden den ekstra dybde. |
14/08-04 |
6/10 |
18. |
|
Udfordrende spil der kræver tilvænning, men så åbner sig op i en både flot, interessant og spændende oplevelse, der på mange områder var forud for sin tid. Slowdown irriterer til tider. |
07/03-10 |
7/10 |
19. |
|
Uanset hvor charmerende stilen er og hvor anderledes spiloplevelsen er, så ændrer det ikke på at det som spil vurderet er ensformigt, kort og kedeligt. Men en fin præsentation af muligheder med DS. |
11/01-05 |
4/10 |
20. |
|
Tæt på arcadeperfekt konvertering af et udmærket koncept - i hvert fald når man spiller to mand sammen. Bliver dog noget ensformigt. |
11/11-03 |
5/10 |
21. |
|
Typisk japansk SRPG, der ikke tilnærmelsesvis når fx Disgaea i dybde, humor eller originalitet, men det er generelt charmerende, hyggeligt og tilgængeligt - og det er meget velegnet til en håndholdt. |
05/01-09 |
6/10 |
22. |
|
Typisk førstepersonsskydespil der bliver bedre undervejs, som det så småt adskiller sig fra inspirationskilderne. Heldigvis er der ikke meget af arcadeorginalen tilbage, udover lidt tiltrængt humor. |
04/06-05 |
6/10 |
23. |
|
Typisk action-licensspil, der gameplaymæssigt fungerer, men bestemt ikke byder på noget nyt. Narnia-stemningen er dog hjemme takket været en udmærket audiovisuel side. |
22/01-06 |
5/10 |
24. |
|
Tilpas kort og afvekslende Zelda-inspireret spil med fine detaljer og actionelementer, trods problemer med styring og kollisioner. Figurer og omgivelser er flotte at se på, men desværre ikke at høre. |
24/01-10 |
6/10 |
25. |
|
Til tider ret plat og ret åndssvagt, men også med en ret unik hårdkogt stil med et glimt i øjet, som det er svært ikke at elske. I hvert fald redder den de gameplaymæssige og tekniske begrænsninger. |
30/09-03 |
6/10 |
26. |
|
Teknisk primitivt, men der er noget fornøjeligt ved det gammeldags og mindre idiotsikrede spildesign. En stor del af Zelda-magien er der også blevet plads til. |
23/02-06 |
6/10 |
27. |
|
Teknisk milepæl, der kombinerer solidt gameplay med humor og opfindsomhed. Bedre bliver det ikke på MegaDrive og på flere punkter må selv Metal Slug være misundelig. |
02/11-03 |
8/10 |
28. |
|
Tales-kernen fungerer fint, kampene er sjove og det klassiske setup er rart. Historien er dog ofte volapyk, sværhedsgraden lav og produktionskvaliteten middelmådig, så det er figurerne der redder det. |
11/01-14 |
6/10 |
29. |
|
Tager alt fra det første spil og forbedrer det. Enestående morsomt i 4 player kampe og har samtidig en tilpas balance og dybde, selvom det måske ikke virker sådan, ved første øjekast. |
02/11-03 |
7/10 |
30. |
|
Sødt standardrollespil med humoristiske højdepunkter og bizarre musical-sange, men også dræbende kedelige dungeons og latterligt lette kampe, der gør spillet meget ensformigt trods "længden". |
31/10-09 |
5/10 |
31. |
|
Sødt nok lille RPG, som man godt kan spille, hvis der ikke er et bedre at kaste sig over. Fornuftig introduktion til genren. |
02/11-03 |
5/10 |
32. |
|
Sætter følelser igang, man ikke troede var muligt fra et spil. Fantastisk atmosfære og samtidig en fornuftig historie kombineret med fuldt ud spilbart gameplay. En klassiker. |
02/11-03 |
8/10 |
33. |
|
Særdeles solidt og indholdsrigt spil, der holder seriens høje kvalitet, men lige så meget det er gået frem for gameplayet og friheden, lige så meget er det gået tilbage for historien og figurerne. |
27/08-07 |
8/10 |
34. |
|
Så veludført en spiloplevelse, at det er svært at finde superlativer nok. Figurerne er så ægte, historien så spændende og spildelen så intens som sjældent set. Subtilt smukt og skræmmende grusomt. |
17/06-13 |
9/10 |
35. |
|
Svag historie og endnu svagere dialog gør det ikke op for dårligt gameplay i dette sympatiske og stemningsfulde, men også ekstremt langtrukne eventyrspil. Frihedsfaktoren skader blot spillet. |
26/12-03 |
5/10 |
36. |
|
Større, flottere og dybere end forgængeren, men knap så charmerende. Sværhedsgraden svinger en del og sex-fikseringen er malplaceret. Ellers stadig interessant og velfungerende. |
11/07-10 |
6/10 |
37. |
|
Stilrent design og stemningsfulde lydeffekter giver en god atmosfære, men gameplayet leverer ikke noget nyt. Lineære og mekanisk gentagende baner kombineret med tekniske problemer trækker ned. |
30/12-04 |
6/10 |
38. |
|
Stemningsfuldt med god lyd og noget af det bedste i genren til PS1. Omend det er lineært og forudsigeligt. |
07/11-03 |
6/10 |
39. |
|
Stemningsfuldt Bond-spil, der desværre er generelt forudsigeligt og kedeligt. Bilmissionerne er håbløse, men jetpacken er sjov. Bond var bedre i førsteperson. |
22/01-06 |
4/10 |
40. |
|
Starten på en moderne klassisk serie. I dag plaget af den svigtende teknik, men stadig et virkelig godt spil, med en utrolig dybde og tilgængelighed. |
20/05-04 |
7/10 |
41. |
|
Starten er lidt kedelig, men længere inde udfolder det sig som det formentligt bedste beat 'em up i klassisk stil. Er tydeligvis gennemarbejdet med mange fine detaljer. |
09/09-06 |
6/10 |
42. |
|
Squares bedste i nyere tid. Kræver indsats af spilleren, men alt gives igen i en slutteligt fantastisk oplevelse. Kombinationen med Disneys univers er decideret fremragende. |
02/11-03 |
8/10 |
43. |
|
Square går Resident Evil. Historier og figurer er interessante og gameplayet er bedre. Men det er stadig Resident Evil. |
02/11-03 |
6/10 |
44. |
|
Spændende setup spildes i begrænset og ustruktureret historie. Gameplay-mæssigt ellers et stort fremskridt fra Resident Evil, omend det stadig grundlæggende er det samme. |
02/11-03 |
6/10 |
45. |
|
Spændende omend forvirrende og uforløst historie, der lades i stikken af et ekstremt lineært forløb, hvor spilmekanikken er begrænset til at bevæge sig til det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. |
14/03-09 |
4/10 |
46. |
|
Spændende klassisk adventure, som også har et par ganske morsomme minispil. De værste svagheder fra "forgængeren" Future Wars er luget ud eller forbedrede. |
14/11-03 |
6/10 |
47. |
|
Spændende baggrund og charmerende figurer i en forfriskende genreblanding. Eventyrdelen er dog overfladisk, mens rytmespillene spænder fra det frustrerrende over det generiske til det fantastiske. |
24/01-13 |
6/10 |
48. |
|
Spirituel opfølger til Shadow Of Memories, dog uden samme dybde eller føling for figurerne. Momentvis dykker historien effektivt ned i paradokset ved tidsrejser, men spillet tager aldrig konsekvensen. |
17/10-09 |
5/10 |
49. |
|
Spilmekanisk fungerer det meste godt og glidende, omend det bliver monotont flere gange. Film-koblingen er generelt anstrengende og får helheden til at føles forceret. Havde været bedre på egne ben. |
16/02-21 |
6/10 |
50. |
|
Spilmekanikken og mulighederne er så velfungerende og endnu dybere end tidligere, men det føles som at spille det samme om igen. Figurerne er igen meget morsomme, men ikke seriens bedste. |
11/07-13 |
6/10 |