151. |
|
JAK II prøver at være alt for meget på en gang. Man kan kalde det GTA med platform-elementer. Desværre for "Naughty Dog" hænger spillet slet ikke sammen. Missionerne er dårligt udformede. |
14/04-04 |
6/10 |
152. |
|
Stor kærlighed til forlægget omsættes til vellykket AA immersive sim med gode muligheder for at udleve magtdrømme. En god portion jank trækker ned. |
28/01 |
7/10 |
153. |
|
Vi nærmer os ottetallet, men genbruget bliver til sidst stort, og inspirationen lille. Stjæler med arme og ben, men formår alligevel at finde sin egen identitet. |
12/12-23 |
7/10 |
154. |
|
Næsten på højde med Until Dawn og The Quarry, og indtager en flot tredjeplads blandt Super Massives gyser udgivelser. |
06/11-23 |
7/10 |
155. |
|
Det nye skud på stammen har store problemer i sit design kontra udviklerens andre franchises, men indeholder også en del forbedringer især i forhold til skydedelen og grafikken. Stadig underholdende. |
20/09-23 |
7/10 |
156. |
|
Glimrende arvtager til Duke Nukem, med samme hastighed i gameplayet og overordnede designfilosofi. Nok for langt, men der er meget kvalitet at hente i de fleste baner. |
12/05-23 |
7/10 |
157. |
|
Produktionsværdien er tårnhøj genren taget i betragtning, og meget er gjort for at det lader sig spille på konsol. Det meste lykkes, men det føles stadig en anelse akavet, når det spidser til. |
07/11-22 |
7/10 |
158. |
|
Spillet lykkes med at følge XCOM-formlen tæt, men skærer sim-delen fra. Selv med et par esser i ærmet, føles det til slut ret ensformigt, og man savner flere unikke missioner. |
30/12-20 |
7/10 |
159. |
|
Velskrevet og fængende historie, men også for linært og langt til at det for alvor er sjovt er starte forfra, når man ultimativt taber kampen om rigets velfærd for tidligt. |
07/12-20 |
7/10 |
160. |
|
Teknisk en generation bagud, og alligevel imponerer den visuelle vision, der triumfere i et flor af blomster, partikler og vind. Et ret overkommeligt spil, der dog sagtens kunne undvære sidste 1/3. |
25/08-20 |
7/10 |
161. |
|
Trods det postapokalyptiske forlæg en relativt unik verden, tilsat rigelige mængder Xcom. Trods et gedigent gameplay, føles spillet i sidste ende for langt, og gentagelserne bliver for mange. |
12/07-19 |
7/10 |
162. |
|
Et spil med en enormt gennemarbejdet grafiske side med virkelig stærk art direction. Ærgerligt tiden ikke var til mere end en hurtig afslutning, og en del løse ender. |
12/07-19 |
7/10 |
163. |
|
Når desværre ikke op på siden af 8’eren, når vi snakker charme og karaktere. På den grafiske side virker flere elementer usammenhængende stilmæssigt, mens musikken er fuldstændig ideforladt. |
20/06-19 |
7/10 |
164. |
|
Et virkeligt godt bud på et evolutionært hop, der med afsæt i genrens rødder både føles klassisk og moderne. Kravet om gentagne gennemspilninger for at få det hele med, er dog for groft. |
16/05-19 |
7/10 |
165. |
|
Det spiller virkelig godt, med interessante baner og mål hele vejen igennem kampagnen. Historien er pinligt dårlig anime-pladder og giver flere steder slet ingen mening, men den kan springes over. |
16/05-19 |
7/10 |
166. |
|
Læner sig gevaldigt op ad genrenormer, men formår i langt de fleste tilfælde at exellere inden for disse. Historien er klassisk, men godt fortalt med flere lag af intriger. |
07/07-17 |
7/10 |
167. |
|
En glimrende kampagne, hvor der skeles ikke så lidt til den nye udgave af Battlestar Galactica. Havde måske fået en bedre modtagelse, havde man droppet "Call of Duty"-mærkaten. |
31/03-17 |
7/10 |
168. |
|
Gone Home skal have ros for at, mediet taget i betragtning, tackle et nyt emne. Historien er interessant, men bliver lige selvbevidst og fjerde væg væltende enkelte steder. |
09/06-16 |
7/10 |
169. |
|
Det er historien og karakterene der er det bærende element i et metroidvania ultra light - denne er heldigvis god, men måske lige selvbevidst nok. Ret dårligt optimeret til platformen. |
12/02-16 |
7/10 |
170. |
|
Kræs for kendere, der holder sig meget tæt til stilen fra TV-serien. Grafisk lader spillet meget tilbage at ønske med nogen af de dårligste animationer i nyere tid. |
21/01-16 |
7/10 |
171. |
|
Det er hyggeligt og spændende at udforske den unikke vertikale verden. Spillet er charmerende, smukt og har en meget passende længde. |
07/01-16 |
7/10 |
172. |
|
Løser en række irritationmomenter men er også fyldt med mere tætpakken generisk indhold end forgængerne, og kvaliteten af hoved- og sidemissioner er ikke nær så høj. |
05/01-16 |
7/10 |
173. |
|
Første halvdel er virkelig god, men Double Fine er tæt på at tabe det hele på gulvet med en række elendige trial and error puzzles i anden halvdel. Alt i alt dog en god oplevelse. |
01/11-15 |
7/10 |
174. |
|
Det glimrende gameplay redder et spil der historie- og fortællemæssigt lader meget tilbage at ønske. Synd, for man får en god fornemmelse af hvad det kunne være blevet til. |
25/10-15 |
7/10 |
175. |
|
Med undren kan man glæde sig over at denne AA-produktion er sluppet igennem nåleøjet. Ringe optimeret, og ikke særligt finpudset, men historierne er spændende og gameplayet godt. |
28/09-15 |
7/10 |
176. |
|
Føles på stort set alle områder som en efterligning af det første spil, snarere end en sand iteration. Især banedesignet er ikke nær så godt udført, og mangler den uhæmmede eventyrlighed. |
29/05-15 |
7/10 |
177. |
|
En fin overbygning på kampsystemet fra Grandia er spillets største force. Spillet kunne godt bruge lidt mere variation i banedesign, og historien åbner sig simpelthen for sent. |
28/03-15 |
7/10 |
178. |
|
Stemningen fra den første film er ramt meget præcist, med masser af kræs for fans. Spillets lidt sløve første halvdel står i kontrast til den virkeligt gode anden halvdel, pga. det mere åbne gameplay. |
22/02-15 |
7/10 |
179. |
|
En interessant kombination mellem hjernevridende puzzles og en visual novelle. Historien er interessant, men der går lige vel meget deus ex machina i den til slut. |
27/01-15 |
7/10 |
180. |
|
Meget er forbedret fra forgængeren. Den store mængde af indhold er ikke nær så generisk som man kunne frygte, men i sidste ende bliver smørret strukket for langt. |
29/10-14 |
7/10 |
181. |
|
Nemesis-systemet er en enlig men stærk innovation, der gør Shadow of Mordor til mere end bare en klon af Arkham-spillene. |
24/10-14 |
7/10 |
182. |
|
Et point and click adventure hvor fokus er lagt på at fortælle en historie snarere end at udfordre spilleren med svære hovedbrud. Det fungerer rigtig fint, selvom det er meget lidt udfordrende. |
05/10-14 |
7/10 |
183. |
|
Stramt gameplay og styring. Desværre er gameplayet lige simpelt nok, og bliver i sidste ende for gentagende, selvom der løbende introduceres nyt gennem våbentilpasning. |
07/08-14 |
7/10 |
184. |
|
Det høje tempo klæder spillet virkeligt godt, og lader spilleren føle sig magtfuld, uden at der bliver gået på kompromis med sværhedsgraden. |
21/07-14 |
7/10 |
185. |
|
Indeholder tilpas meget nyt til at det er fornøjeligt på ny at tage turen igennem kampagnen. Teknisk kører spillet virkeligt ringe på PS3, med hyppige dyp i frameraten. |
20/06-14 |
7/10 |
186. |
|
Grandia har en helt igennem herlig charme, der lader et par kameler glide lettere ned. Kampsystemet er stadig glimrende. |
14/04-14 |
7/10 |
187. |
|
Det fængende gameplay er den primære attraktionen, men man kunne med fordel have byttet om på rækkefølgen af powerups. En anelse kort. |
11/08-13 |
7/10 |
188. |
|
Bioshock Infinite er en tour de force i verden og historie, som vist ikke er gjort bedre siden første iteration. Ærgerligt nok mangler gameplayet originalens dybde og variation. |
30/07-13 |
7/10 |
189. |
|
Lumines uden de store dikkedarer. Spillet er stadig vanedanende, underholdende og denne udgave har, som sidst, et fint soundtrack. |
19/07-13 |
7/10 |
190. |
|
Spillet kombinere på fornem vis mech-simulation med tower defense, og holder en fanget med et loot-drop system a la Diablo. |
28/05-13 |
7/10 |
191. |
|
En imponerende mængde af valg må foretages med vidt forskellige historie- og gameplaymæssige konsekvenser som følge. Der er mange grove kanter, men spillet har til trods en herlig forkrøblet charme. |
15/05-13 |
7/10 |
192. |
|
Et glimrende stealth-spil, der byder på mange omveje og indhold hvis man kan lide at gå på opdagelse. Det er småt med innovation, men det spillet gør, gør det rigtig godt. |
08/04-13 |
7/10 |
193. |
|
Glimrende SRPG, med et dybt spilmekanisk system, og fantastisk flotte animationer. Historien sejler lidt, og er ikke vanvittig interessant, men gameplayet løfter spillet voldsomt. |
23/02-13 |
7/10 |
194. |
|
Et spændende bud på et SRPG hvor det taktiske element i fodbold blandes med kortspil. Gameplayet er udfordrende og stramt. Man savner en kampagne med fokus på en historie licensen taget i betragtning. |
01/02-13 |
7/10 |
195. |
|
Noget så sjældent som en prolog med en velfortalt historie der fint beskriver hændelserne op til det første spil i serien. Gameplay og kontrol fungerer godt. |
15/12-12 |
7/10 |
196. |
|
Et fint SRPG, med masser af indhold, og inspirerede mech-design. Viser en anelse alderdomstegn i opbygning og manglende brugervenlighed. |
13/11-12 |
7/10 |
197. |
|
Underholdende forsøg på at koge genren ind til essensen, der fungerer bedst i små bidder. |
27/10-12 |
7/10 |
198. |
|
Formår at imitere forbilledet meget præcist hvad mekanik og gameplay angår, og det er bestemt godt. Grafisk er spillet meget ordinært og uinspireret. Et fint eksmpel på genrens muligheder på konsol. |
31/07-12 |
7/10 |
199. |
|
Den charmerende stil står i kontrast til de store masser af let undværlige pikmins. Tidspresset hæver sværhedsgraden tilpas så man udfordres. |
12/07-12 |
7/10 |
200. |
|
Spillets essens er kogt mere ind end tidligere iterationer, med et mere afrundet gameplay som resultat, og lidt for generiske sidemissioner som bivirkning. En værdig afslutning på historien. |
25/06-12 |
7/10 |