101. |
|
På den ene side et relativt velskabt FPS med attraktiv grafik, på den anden side et ret generisk stykke af samme genre med et par design fadæser. |
01/01-15 |
6/10 |
102. |
|
En måske lidt for firskårent men også virkelig visuelt flot produktion, der på en gang stråler af kreativitet, og mangel på samme med hensyn til gameplayet. |
20/11-14 |
6/10 |
103. |
|
En lettere doven opdatering, hvor nogen af de mest oplagte tilføjelser er fraværende. Muligheden for at gå på eventyr i spillets åbne verden, hæmmes i stor grad af spillets linære opnygning. |
23/06-14 |
6/10 |
104. |
|
En håndfuld mini-spil eller to med Nintendo-fernis, der varierer meget i kvalitet. Man undres over manglen på online multiplayer, der ellers ville være oplagt indholdet taget i betragtning. |
08/04-14 |
6/10 |
105. |
|
Charmen er overvældende i et eventyr, hvor historien står stærkest, men hvor gameplayet halter. Det går lige an, med spillets korte længde, men så heller ikke mere. |
18/03-14 |
6/10 |
106. |
|
Spillets første halvdel er en anelse sløj, men den sidste er ret glimrende. Mange puzzles er denne gang ikke obligatoriske, måske fordi de alle består af ret uinspireret brug af touch og gyro. |
03/11-13 |
6/10 |
107. |
|
Ikke den bedste konvertering: Spillet kører flydende, men der er en del pop-up ret tæt på spilleren. Det er dog stadig skævt på den Japanske måde og underholdende. |
20/10-13 |
6/10 |
108. |
|
En fin opsamling af de seks bit .trip spil, der udover det mest kendte, Runner, også indeholder de langt mere interessante og bedre konstruerede Beat og Flux, der er en blanding af Pong og Rez. |
07/05-13 |
6/10 |
109. |
|
Høj produktionsværdi platformen taget i betragtning. Gameplayet mangler dybde, og de mange simple kampen er for lette, dog velfungerende. Historiens gakkede elementer redder en del. |
12/03-13 |
6/10 |
110. |
|
Fin port, hvor både den uændrede original og en opdateret udgave med ny grafik følger med. Konceptet er lidt tyndt efter nutidens standard, men stadig velfungerende. |
04/03-13 |
6/10 |
111. |
|
Spillet er optaget af det filmiske i en sådan grad at det går udover det spilmæssige på grund af alt for tung scripting. Blændende flot, selvom animationerne for ofte bliver asynkrone og spastiske. |
23/02-13 |
6/10 |
112. |
|
Indholdet er tyndere end skummetmælk, selvom der, trods alt, er nogle underholdende timer gemt i en ellers fin arkadepræget flysimulator. |
19/11-12 |
6/10 |
113. |
|
Præsentationen halter i en konvertering der ellers ligger tæt på originalen, og trods alt enkelte forbedringer. Formlen ender med at være ret ensformig, selvom de sociale relationer er spændende. |
26/10-12 |
6/10 |
114. |
|
Flere steder virker spillet fragmenteret og ufærdigt, og det er desuden en anelse kort. Gameplayet spilles sikkert uden at der sættes noget over styr. |
20/09-12 |
6/10 |
115. |
|
Den lave sværhedsgrad gør et ellers velfortalt og hyggeligt lille RPG temmelig omsonst. Platformens restriktioner lader ikke spillets flotte grafik komme til sin ret, og hæmmer kontrollen. |
12/09-12 |
6/10 |
116. |
|
Spillet har stil men er lukket i sit udtryk og det fremstår derfor lidt annonymt. Først på de sene baner begynder sværhedsgrad, mekanik og banedesign at gå op i en højere enhed. |
10/07-12 |
6/10 |
117. |
|
Det eksplorative bliver hurtigt uinteressant fordi guleroden mangler og selvom de enkelte våben er med til at bryde ensformigheden, mangler der variation. Potentialet er til mere end resultatet. |
10/07-12 |
6/10 |
118. |
|
Et ellers godt spil med en fænomenal lydside, hæmmes meget af en yderst ringe og upræcis kontrol, der gør opfindsomme udfordringer unødvendigt svære at overkomme. |
21/05-12 |
6/10 |
119. |
|
Den store fokus på co-op spolerer en del af singlepayer-oplevelsen. Uhyggen er skubbet yderligere i baggrunden, til mere banale men også godt fungerende korridorkampe. |
29/02-12 |
6/10 |
120. |
|
Et lettere uoriginalt, men velfungerende TPS, der tilbyder Warhammer-universet som eneste krydderi. Var retten blevet tilsat yderligere af dette, kunne fortællingen have været langt stærkere. |
15/01-12 |
6/10 |
121. |
|
Fantastisk grafik i 60 fps. Gameplayet er i fokus, men indfrier ikke rigtigt potentialet, mens der i historien aldrig sættes noget på spil, og det hele ender med at være meget lidt involverende. |
14/01-12 |
6/10 |
122. |
|
Gør et meget ringe forsøg på at opretholde illusionen om frihed, selvom det synes at skulle være en del af spillets design. Kun i det glimrende kampsystem overlader spillet spilleren styringen. |
03/01-12 |
6/10 |
123. |
|
Formlen gentages i en sådan grad, at den sløve første halvdel af spillet med fordel kunne undværes. Evnerne er spændende, men pakour-delen påvirkes af for meget teknisk fnidder og ujævnheder. |
19/07-11 |
6/10 |
124. |
|
Stemningen er indtakt, og især monsterdesignet spændende. Historien er dog rodet og yderst overfladisk, som et puslespil, hvor de vigtigste brikker mangler. |
27/03-11 |
6/10 |
125. |
|
Narrationen er god, men historien mangler i sidste halvdel mål, og bliver en hullet affære. Resten er et ordinært TPS, forklædt som free-roamer, uden andre muligheder end hovedhistorien. |
07/02-11 |
6/10 |
126. |
|
Har du penge kan du få, har du ingen må du gå. Et spændende Adventure-koncept, hvor alt koster rubiner. Desværre får spilleren sjældent et ben til jorden, og må på frustrerende vis gætte sig til alt. |
30/11-10 |
6/10 |
127. |
|
En puzzler med begrænset appel, der først og fremmest udfordrer spillerens behændighed, frem for hans intellekt. Indholdet er begrænset, men tilpas i forhold til den knap så fængslende oplevelse. |
30/11-10 |
6/10 |
128. |
|
En smuk og drømmende verden, med et lidt for kraftigt strejf af Amerika, til at være rigtigt eksotisk. Pacingen er helt i skoven, og de mange gentagelser skaber for tidligt en triviel følelse. |
31/03-10 |
6/10 |
129. |
|
Destruktions-konceptet er yderst underholdende i begrænsede mængder, og spillet har nogle interessante scenarier. Historien er dog triviel, og spillet har enkelte tekniske vanskeligheder. |
26/03-10 |
6/10 |
130. |
|
En sjov, men også meget nem platformer. Humor og cuteness gennemsyre spillet, via prinsessens store humørsvingninger. Udfordringen er ultimativt for lav, til at spillet er rigtigt interessant. |
15/11-09 |
6/10 |
131. |
|
ODST fortsætter i samme linje som Halo 3, dog i mindre format og med knap så store armbevægelser. Oplevelsen er ikke mindeværdig, men underholdende så længe det vare. Musikken er fremragende. |
12/10-09 |
6/10 |
132. |
|
Hypen og ambitionsniveauet passer ikke sammen, i hvad der må kaldes et ordinært FPS, hvor resourcerne tydeligvis er brugt på at skabe noget, der ser pænt ud - alt andet er gjort bedre før. |
18/09-09 |
6/10 |
133. |
|
Et godt bud på et konsol-Civ. Meget er med held blevet simplificeret, og det visuelle udtryk er ikke helt så alvorligt. Desværre er det også noget ubalanceret. Alligevel vil det underholde de fleste. |
23/04-09 |
6/10 |
134. |
|
Et spil med lækker visuel stil ødelægges af et free-roaming koncept langt under standard. Beat'em up delen er yderst velfungerende, omend noget repitativ, og heldigvis uden for megen motion-control. |
29/03-09 |
6/10 |
135. |
|
Condemned 2 har en række velfungerende gameplaymæssige forbedringer i forhold etteren. Desværre er historien denne gang en rodet affære med for megen fokus på det overnaturlige, og ikke nok krimiologi |
29/03-09 |
6/10 |
136. |
|
Adskiller sig fra andre FF Tactics, ved at være mere begrænset, og linært. Det meste af gameplayet er indtakt, og historien mere involverende og alvorlig. Desværre køre spillet meget trægt på PSP'en. |
06/03-09 |
6/10 |
137. |
|
Force Unleashed kunne have været det definitive Jedi Ridder-spil, men forbliver middelmådigt p.g.a. et løbsk kamera, og en dårlig kontrol. Den stemningsfulde grafik formår til dels at løfte historien |
16/01-09 |
6/10 |
138. |
|
Endelig et helt nyt spil i Ace Attorney-serien, og ikke blot en japansk GBA-konvertering. Nye features gør Apollo Justice til en frisk oplevelse, som alligevel kan blive frustrerende linær. |
12/12-08 |
6/10 |
139. |
|
Advance Wars tøffer derud af i vanlig facon med kun få nye features. Den nye 2D/3D grafik er væsentlig mere sjæleløs, og grim end tidligere. Historien er mørkere, men stadig cliché-fyldt. |
12/12-08 |
6/10 |
140. |
|
Gurumin's gakkede univers er nemt at overgive sig til, og bærer spillet et stykke. Desværre bliver det også hurtigt en anelse kedeligt. Lidt mere verden, og knap så mange dungeons, ville være godt. |
18/11-08 |
6/10 |
141. |
|
Et spil der udskiller sig fra andre rytmespil, ved at placere sig i noget der kunne ligne et RTS. Sværhedsgraden er dog meget svingende, og spillet generelt for ubalanceret. |
16/09-08 |
6/10 |
142. |
|
Silent Hill Origins er trods gode takter mest for seriens fans. Det er hovedsagligt historien der mangler dybde og liv - universet er ramt godt. Yamaoka leverer som sædvanligt fænomenal musik. |
01/04-08 |
6/10 |
143. |
|
Udemærket turbaseret strategi i stil med Advance Wars. Overskueligheden drukner dog hurtigt i et væld af forskellige enheder, som i sidste ende gør styringen unødigt frusterende. |
16/02-08 |
6/10 |
144. |
|
Prey bringer en række nye elementer til gådeløsning i et FPS, men banerne er desværre for ensformige. Historiens drejning er interessant, men bliver desværre først rigtigt spændende til sidst. |
29/07-07 |
6/10 |
145. |
|
Karakteren 6,5 vil måske være mere passende i dette tilfælde. Spillet minder i sin opbygning meget om GTA, men har alligevel sit eget præg, og langt mere diversitet i missionerne. |
06/07-06 |
6/10 |
146. |
|
Et Metal Gear i uvante klæder. Krydsningen mellem turbasering og snigning er ikke specielt heldig. I det hele taget en titel, der mangler ekstra afpudsninger de fleste steder. |
04/06-06 |
6/10 |
147. |
|
Nintendogs har et kæmpe potentiale, men formår ikke at udnytte det. Alt for store begrænsninger i forhold til hvor meget og hvor tit hundene kan trænes. Trivialiteten sætter i sidste ende hurtigt ind. |
28/01-06 |
6/10 |
148. |
|
Interessant og uhyre linær shooter, der på eksemplarisk vis sætter en fantastisk stemning a la Full Metal Jacket. Desværre skæmmes titlen af ringe styring, dårlig framerate og en række andre småfejl. |
22/12-05 |
6/10 |
149. |
|
Geist bevæger sig ind på nye endnu uafprøvede områder. Desværre går spillet ikke hele vejen, og bliver alt for ofte alt, alt for linært og unuanceret i mange af sine aspekter. |
22/12-05 |
6/10 |
150. |
|
En ok action titel der dog bliver lidt trættende i længden. For ensartede "moves" osv. Grafikken på karakterene er rigtig god, hvad man overhovedet ikke kan sige om de grimme miljøer! |
15/04-04 |
6/10 |