251. |
|
Unikt i den måde man påtvinges snarrådige reaktioner og af samme årsag ærgeligt at der er så få "rigtige" måder at gøre tingene på. Oplevelsen værd for panikken, atmosfæren og den stilrene arkitektur. |
16/12-13 |
7/10 |
252. |
|
Ikke mere end middelmådigt, da det kom og næsten uspilleligt i dag. |
03/08-06 |
2/10 |
253. |
|
Horrible lydeffekter og lange transporttider er generende i et spil der ellers indeholder mange af minegenrens sympatiske kvaliteter. Mest ødelæggende er dog formålsløsheden. |
13/09-13 |
5/10 |
254. |
|
Større verdener og det hele kører en del bedre end last-gen udgaverne, men ellers samme fængende byggespil hvor timerne flyver afsted. |
10/01-16 |
8/10 |
255. |
|
Manglen på hurtige updates og de mere begrænsede verdener gør PC versionen til det klare førstevalg. Stadig meget fængende og splitscreen er cool. |
16/08-13 |
8/10 |
256. |
|
Nærmest intet af det der definerede Minecraft, har formået bevaring ved overførslen og tilbage er en simpel Diablo klon i et Minecraft skin. Hurtigt overstået og lige så hurtigt glemt. |
25/08-20 |
4/10 |
257. |
|
De første timer af ZM er helt fantastiske, men spillet taber fart mod slutningen, hvor banedesignet bliver for trivielt og tilføres upassende elementer. Man glemmer dog ikke de første timer... |
30/08-05 |
8/10 |
258. |
|
To ting skaber Metroid oplevelsen: stemning og struktur. Hunter lykkedes med det første, men fejler til tider med det andet. Plasteret på såret er en ok multiplayer. |
17/07-06 |
7/10 |
259. |
|
Interaktionsdynamikken er ændret, strukturen forblevet den samme. Et forbillede for hvordan man skaber noget nyt, af noget gammelt. |
17/07-06 |
9/10 |
260. |
|
Ingen kort, ingen hurtig måde at få fyldt energi på, kort usårlighedsperiode ved kollision, ivrige fjendespawns og password save. Det første Metroid er et genialt koncept i frustrerende indpakning. |
05/12-12 |
3/10 |
261. |
|
De mange dræbende kedelige cutscenes gør hvad de kan, for at ødelægge spillet og det er synd, for når man rent faktisk styrer er spillet fortrinligt. |
06/09-05 |
7/10 |
262. |
|
Det er de skæve træk, rammebruddene og detaljerne der gør man overgiver sig til en af spilindustriens auteurs, for selve produktionen kan være svær at sluge. At det er hensigten gør det noget lettere. |
28/02-13 |
7/10 |
263. |
|
Tabet af multiplayer funktionen koster, men konveteringen prøver at rette op på det, ved at inkludere en ny singleplayerdel. Det er bare ikke nok. |
03/08-06 |
4/10 |
264. |
|
Fungerer udemærket med controller da spillet handler om menu selectioner frem for direkte troppe manipulation som i andre RTS spil. Yderligere kompleksitet ville have gavnet det. |
03/01-13 |
6/10 |
265. |
|
Forbedret på alle punkter sammenlignet med forgængeren. Ikke nok til og være blandt de bedste i genren, men stadig ganske sjovt. |
12/01-06 |
6/10 |
266. |
|
Bortset fra boss kampene - som kan være ret dynamiske - benytter spillet sig primært af fjender og fælder, der nemmest undviges med udenadslære. |
12/01-06 |
5/10 |
267. |
|
Platformsspil af den gamle skole og det fungerer fremragende. Bosskampene/minispillene er dog enten svagt udført eller for lette og spillet kan være uretfærdig over for spilleren. |
14/08-06 |
7/10 |
268. |
|
Gode baner - både nye og fra Snes udgaven - kombineret med seriens bedste handling, skaber et meget fængende spil, der kun bliver bedre, hvis man deler oplevelsen med andre. |
14/01-06 |
8/10 |
269. |
|
Meget fængende kugle-platformsspil med fokus på speedrunning, men hvor det også er sjovt bare at forsøge at gennemføre banerne og lede efter skjulte æg. Suveræn styring og passende fysik. |
03/02-13 |
8/10 |
270. |
|
Næsten ingen indhold. De par baner der er, kan underholde i en begrænset periode. |
14/01-06 |
5/10 |
271. |
|
Lidt mere kød på end det typiske FMV spil. Ikke at det siger meget. Adventure genren er nok det sted, hvor FMV stilen gør sig bedst, men selv her, tager den mere end den giver. |
10/01-06 |
2/10 |
272. |
|
For hver ting der er forbedret, er der noget som er gjort dårligere og så er det irriterende at man skal spammes med reklamer. Det er ikke godt nok i tredie udgave af spillet. |
28/07-12 |
6/10 |
273. |
|
Kører betydeligt bedre end sidste udgave og alligevel ikke helt tilfredsstillende. Stadig sjovt så længe man kan acceptere visse begrænsninger ift. kort udgaven. |
17/05-12 |
7/10 |
274. |
|
Kraftigt overvuderet forsøg på at blande action og strategispil. Multiplayer muligheden, det bedste ved PC versionen, er her forsvundet. |
17/08-04 |
3/10 |
275. |
|
Er frustrerende at indse, at spillet faktisk er der: Settingen er velrealiseret og moment-til-moment gameplayet er gribende. Så hvorfor drukne det hele i Ubisoft-agtige gentagelser? Chumbucket er fed! |
08/09-15 |
6/10 |
276. |
|
Virker som om det pludselig skifter til en helt anden engine et stykke inde i spillet. Ikke specielt godt op til da, men det er et glimrende eksempel på hvor usammenhængende spillets elementer er. |
13/05-12 |
4/10 |
277. |
|
Rammer plet på mange grundlæggende punkter, men det snørklede banedesign udfordrer kameraet lidt for meget. Trænger også kraftigt til en patch for at udbedre teknikken og forbedre stabiliteten. |
06/11-14 |
6/10 |
278. |
|
Et skoleeksempel på de udfordringer udviklerne stod overfor ved overgangen fra 2D til 3D. Demonstrerer hvor slemt det kunne gå,
før man fik forståelse for 3D grafikkens integration i moderne spildesign. |
15/05-12 |
2/10 |
279. |
|
80'er kitsch, 90'er FMV og 00'ernes cinematiske fokus i et arkade-agtigt skær. Overfladisk og forhadt, men personligt holder jeg faktisk af det, fordi det svælger i Twisted Pixels unikke firma ånd. |
30/09-15 |
5/10 |
280. |
|
Det buldrer og det brager, så man næsten ikke kan se, hvad der forgår på skærmen, spillet tilsyneladende opslugt af sig selv. Ingen spændingskurve, ingen klimakser. Blot gentagelse på gentagelse. |
14/01-06 |
4/10 |
281. |
|
Karaktererne, settingen og de små øjeblikke er så rørende at man hovedkulds forelsker og investerer sig i helheden, selv om dialog og lip synching, samt i mindre grad plottet, er anstrengt til tider. |
27/01-16 |
8/10 |
282. |
|
Overraskende varieret og egentlig også sjovt på en primitiv måde, men som mange spil fra perioden er det så kort, at man ikke når at danne et ordentligt forhold til det. |
20/11-13 |
3/10 |
283. |
|
Nintendo presser genbruget lige til grænsen af hvad det kan holde til, hvilket også er den eneste store svaghed ved TP. Andet befinder sig i småtingsafdelingen og blegner ift. det samlede billede. |
17/02-13 |
9/10 |
284. |
|
Ikke så magisk som Nintendos egne udspil. Heldigvis er Zelda formlen magisk nok i sig selv. |
13/01-06 |
8/10 |
285. |
|
Sammenlignet med andre spil i serien, ikke så godt, som man havde håbet. Sammenlignet med andre spil i genren, stadig ganske fantastisk. |
13/01-06 |
8/10 |
286. |
|
Man hensættes til et stadie af mundlamhed i Ocarinas nærvær. Det her behøver ikke kommentarer. Det kan ikke kritiseres. En stille triumf af episke proportioner. |
18/01-06 |
10/10 |
287. |
|
Uretfærdigt er det, at det skal stå i sin forgængers skygge. Uretfærdigt, fordi ingen kunne forlange en bedre opfølger og fordi, at det på sin egen subtile måde, er en ligeså stor triumf som Ocarina. |
18/01-06 |
10/10 |
288. |
|
De få tilføjelser til color udgaven bidrager ikke meget til spillet, men det er heller ikke nødvendigt. |
13/01-06 |
9/10 |
289. |
|
Fire grå nuancer? Til at lave et af verdens bedste action/adventures. Et spil som kan sammenlignes med de store versioner og komme ud af sammenligningen med hovedet løftet højt. FIRE GRÅ NUANCER? |
14/01-06 |
9/10 |
290. |
|
Hvor det første Zelda spil var en uformet granitblok, er det her den færdige skulptur. Et tidsløst mesterværk. |
14/01-06 |
10/10 |
291. |
|
Alle de grundlæggende Zelda elementer forfindes her, men teknikken har sat for mange begrænsninger på oplevelsen. |
13/01-06 |
3/10 |
292. |
|
Meget identitets stærkt spil der forstår den målgruppe det går efter og møder deres forventning lige på gennem en nyfortolkning af Dungeon Master. Et værk af den slags hvor gammeldags føles klassisk. |
28/03-16 |
8/10 |
293. |
|
Kliché karakterer, forfærdelig oversættelse, forudsigeligt plot, alt for simpelt kampsystem... Den egentlige overraskelse er vel, at jeg ikke desto mindre følte mig underholdt. |
12/01-06 |
6/10 |
294. |
|
Den forbedrede grafik gør dette til den definitive version af Soul Reaver. Også selv om der ikke bliver tilført noget væsentligt. |
14/08-06 |
6/10 |
295. |
|
Stemningen bærer det virkeligt langt, men det er også nødvendigt, da lokationerne ofte er tomme og kedelige. Lidt bedre design på det område, kunne have gjort SR til noget stort. |
14/08-06 |
6/10 |
296. |
|
Muligvis overføldiggjort af toeren, men et fortrinligt co-op spil vurderet på sine egne præmisser, hvor den ubalancerede og uforudsigelige AI director er en stor del af charmen. Dog meget nemt. |
07/07-17 |
8/10 |
297. |
|
Overraskende så meget der kommer ud af en ellers klichéfyldt opsætning og fortælling. Det trækker lidt i langdrag i anden halvdel og præges også en smule af uinspirerende AAA checkliste design. |
25/04-15 |
8/10 |
298. |
|
De mange alternativer gjorde Last Bronx til et ret overset og nok unødvendigt spil. Stadig i den gode ende. |
14/01-06 |
6/10 |
299. |
|
Genren destilleret ned til mindste bestanddele: En grinding simulator i charmerende indpakning målrettet fans af papir- og terningerollespil. Kunne med fordel udvides med mere fortællermæssig dybde. |
14/02-13 |
5/10 |
300. |
|
Afgiver en næsten Nights-agtig vibe og er så charmerende, at det er nemt at se forbi mekaniske fejl der opstår ifm. et kamera og en perspektivhåndtering, som ellers er interessant udnyttet. |
08/01-13 |
7/10 |