101. |
|
Kameraet vil med garanti komme til at koste nogle liv og figurene føles en smule generiske, men banedesignet er heldigvis i den gode ende. Ærgeligt det er afsluttet så hurtigt. |
08/11-17 |
5/10 |
102. |
|
Grafikken er rodet, strukturen ugennemskuelig og spilmekanikken håbløs. Rædselsfuldt. |
10/08-05 |
1/10 |
103. |
|
En længere oplevelse end forgængeren og også en bedre. Alle de basale elementer fungerer og man kan blive helt besat af at lede efter alle heltene. |
13/01-06 |
7/10 |
104. |
|
Slutter næsten før det når at gå i gang. Ærgeligt, for kvaliteten er der. |
13/01-06 |
6/10 |
105. |
|
Da både historien, karakterene og gøremålene er uinteressante, er det godt at kampene i det mindste holder. Et stykke tid. Derefter forbavses man over, hvor lidt der ofte sker på slagmarken. |
14/08-06 |
5/10 |
106. |
|
2D/3D sammenblandingen fungerer dårligere end evt alternativer Capcom kunne have benyttet. Ydermere skaber de hurtigt overståede områder mange brud i spiloplevelsen. Det burde være bedre. |
21/08-06 |
5/10 |
107. |
|
Udemærket konvetering af et overvurderet spil. Bevægelserne er simpelthen for stive til at muliggøre den flydende akrobatik, der opfordres til. Samtidigt er spillet for kort. |
21/08-06 |
5/10 |
108. |
|
Original blanding af roguelite og immersive sim, der kan blive for simpelt, gentagende og ubalanceret alene, men som fungerer rigtigt godt og kaotisk sammen med andre. |
25/08-20 |
7/10 |
109. |
|
Min absolutte favorit blandt 16-bit beat'em ups. Serien er her omfattende nok til, at man ikke trættes af at gentage de samme angreb hele tiden. Også mere varierede baner. Eneste minus er musikken. |
24/08-06 |
7/10 |
110. |
|
Co-op og den gode musik tæller op, men man er for begrænset i sine angrebsmuligheder, til at kampene forhindres i at virke ensformige. |
24/08-06 |
5/10 |
111. |
|
Verdens bedste spil. Intet mindre. Nyskabende på så mange måder og evigt underholdende. Ikke samme dybde som efterfølgerne, men tilgengæld renere. Begyndelsen på de moderne fighterspil. |
23/03-04 |
10/10 |
112. |
|
Et for genren utraditionelt kampsystem, gør at meningerne hurtigt kan dele sig omkring Thor 2. Men når spillets andre elementer alle er fremragende udført, burde det faktisk ikke være tilfældet. |
03/08-06 |
8/10 |
113. |
|
Den langsomme pacing egner sig bedre til styringen på en touchskærm uden der på noget tidspunkt opnås den ønskede præcision. Ensformig musik og et nummer virker inspireret af Mario 2's Birdo baner. |
16/02-13 |
5/10 |
114. |
|
Folk siger at dybden er der. Grundet kedsomhed har jeg ikke kunnet finde den. Var der nogen der sagde gimmick? |
14/01-06 |
5/10 |
115. |
|
Mere af det samme som det første, dog med mere håndlavet indhold og mindst ligeså fængende, selv om de fleste hemmeligheder er for lette at gennemskue, hvis man har prøvet genren før. |
29/10-17 |
8/10 |
116. |
|
Velkendte genrekombinationer i et mix der er svært at modstå. Især skiftet mellem tilfældigt guldgraveri og konventionelt hånddesignede puzzle rum fungerer fortræffeligt. Var det bare lidt længere.. |
16/08-13 |
7/10 |
117. |
|
grafikken er efterhånden håbløst dateret. Selve spillets kerne er stadig underholdende i moderate mængder. |
12/01-06 |
6/10 |
118. |
|
Ligesom Kameo befinder vi os i familie spil zonen. Her er der ingen puzzles, som er for svære og monstrene besejres med kun få slag. Afslappende underholdning. |
14/01-06 |
7/10 |
119. |
|
Kun første og sidste bane har nævneværdige kvaliteter. Resten er sløset spildesign i forskellige genrer. |
21/08-06 |
3/10 |
120. |
|
Et godt amerikansk forsøg på at lave et historiebaseret rollespil. Lidt mere frihed end man er vant til hos de japanske spil i genren. Kunne godt være mere poleret. |
23/03-04 |
8/10 |
121. |
|
En kortvarigt og begrænset oplevelse der er set bedre i genren såvel som i serien. 32x delen er simple variationer over arcade mode og coop er ligeledes halvhjertet implementeret. |
06/09-12 |
4/10 |
122. |
|
Kammer lidt over med for mange minispil - nogle ikke specielt godt udført - og mere backtracking for backtrackingens skyld, men er af samme årsag det mest varierede og omfattende af den originale trilogi. |
18/05-16 |
5/10 |
123. |
|
Styringen er for tilvænningskrævende, der mangler præcision og kameraet er barn af sin tid. Ellers en udmærket base for en collectathon platformer, men kun genre fans vil få noget ud af det. |
18/05-16 |
5/10 |
124. |
|
Udvikler serien på samme måde som man ofte så hos tilsvarende i genren med større fokus på minispil og backtracking. En klar forbedring fra det første, selv om ændringerne ikke vil tiltale alle. |
18/05-16 |
6/10 |
125. |
|
Fuldstændig lineær reflex platformer i bedste Donkey Kong Country stil med masser af TPs nu velkendte humor, der især udmærker sig i coop. Ærgeligt det kun er 30fps og der er små perspektiv problemer. |
01/01-16 |
7/10 |
126. |
|
Lidt svagere singleplayer end det første. I stedet tilbydes en fremragende og enestående multiplayer. Lidt mere grafisk afpudsning ville være at fortrække. |
23/08-06 |
8/10 |
127. |
|
Har ufortjent fået ry som den "rigtige" efterfølger til Chaos Theory pga. holdet der står bag. Hæderligt spil der køres hjem på rutinen i singleplayer og skuffer i coop med korte sparsomme baner. |
28/01-13 |
7/10 |
128. |
|
For megen trial & error slår skår af glæden i den ellers stemningsfulde singleplayer. Heldigvis er oplevelsen stadig positiv og samtidigt står multiplayeren stærkere end nogensinde før. |
19/11-06 |
8/10 |
129. |
|
Taber en del af seriens identitet ved at omdanne den til et mere ordinært actionspil. Ærgeligt, selvom der er en del gode takter, ikke mindst coop. |
12/05-12 |
7/10 |
130. |
|
AI'en og interaktions dynamikken er til tider mangelfuld som i andre stealth spil. På alle andre måder er Chaos Theory den komplette pakke. |
06/09-05 |
9/10 |
131. |
|
Efter lang tids kamp mod cinematisk syge er vores elskede stealth serie afgået ved døden. Den efterlader sig et vellavet overflødigt action spil. Bisættelsen har fundet sted. 2002-2013. Hvil i fred. |
24/03-15 |
7/10 |
132. |
|
Satte ny standard for stealthspil og så langt, som det gælder singleplayer, er vi faktisk ikke kommet videre. Atmosfærisk og opslugende til trods for at genrens typisk svage AI og fysik går igen. |
23/08-06 |
8/10 |
133. |
|
Ganske vellykket set i forhold til tegneserien, men desværre også noget ubalanceret mht sværhedsgraden. Særligt slutbossen er uforholdsmæssigt svær. |
03/08-06 |
5/10 |
134. |
|
Arkitekturen og dialogerne er fremragende som aldrig før. Oven i det tilføres bedre puzzles. Hvis ikke alting var så tomt og man havde lagt backtracking på hylden, ville det være nået endnu længere. |
21/08-06 |
7/10 |
135. |
|
Serien, såvel som genren, har kraftigt behov for fornyelse. Det finder man ikke her, selvom det meste fungerer fortrinligt. |
26/07-06 |
7/10 |
136. |
|
Ingen genremæssige nyskabelser, men solid god underholdning. Ses ofte overvurderet. |
26/07-06 |
7/10 |
137. |
|
Udemærket underholdning og et skridt i den rigtige retning for serien, men på ingen måde ligeså mindeværdigt som de gamle 16-bit spil. |
25/10-10 |
6/10 |
138. |
|
Fængende musik, farverig grafik og øget udfordring. Sonic når det er bedst. |
29/08-06 |
7/10 |
139. |
|
Et spil fyldt med glæde, opstemthed og energi. Og ligesom med etteren, lader man sig bare rive med. |
26/07-06 |
7/10 |
140. |
|
Er man lidt pedantisk anlagt kan man sikkert brokke sig over konverteringen, selvom den på ingen måder rokker ved Sonics urokkelige kvaliteter. |
17/05-12 |
8/10 |
141. |
|
Formåede at skille sig ud fra mængden af 16-bit platformsspil og selv idag virker Sonic nyt og friskt. Det er som om det står stærkere, hver gang man spiller det. |
17/05-12 |
8/10 |
142. |
|
De simple fængende pop numre er nok til, at jeg kan se gennem spillets mange fejl. Det vil andre nok ikke kunne. |
14/01-06 |
5/10 |
143. |
|
Lækker opsamling der nu er overgået af senere opsamlinger på andre formater. |
14/01-06 |
8/10 |
144. |
|
En rodebutik af dårlig framerate, skiftende uvarslede regelskift, kollisions- og perspektivproblemer, sammenblandet med en vis portion reel spilglæde. Ikke samme tidløse kvaliteter som forbillederne. |
10/05-12 |
6/10 |
145. |
|
Kollisionsdetektionen, kameraet, adventure sekvenserne og styringen konkurrerer hårdt om, hvem der er dårligst. Umuligt at kåre en vinder, men elendigt er det. |
30/10-15 |
3/10 |
146. |
|
Det traditionelle Sonic gameplay holder spillet oven vande. Også selv om det hele føles lidt overfladisk. |
25/07-06 |
6/10 |
147. |
|
Udmærket Metroidvania med en god balance mellem kamp og puzzles - selv om begge kunne udføres bedre - og tillige meget stort for genren. Er en smule sløvt og også en anelse for bøvlet til tider. |
19/07-16 |
6/10 |
148. |
|
Værdien kommer af, at Soma er noget så sjældent som et horror spil med noget på hjertet. Og lader man sig ikke genere af monster møderne og få uklare puzzles, er det også præcis, hvor det rammer. |
25/09-15 |
8/10 |
149. |
|
I typisk Digital Eclipse stil er konverteringen ikke skænket megen omtanke, men den største mangel forbliver på kontrolsiden. Online coop er en kærkommen tilføjelse til originalen. |
15/06-12 |
5/10 |
150. |
|
Hong Kong GTA med alt hvad der dertil hører af fetchquests, gentagelser, teknik fnidder, slow motion, martial arts, neonlys og regnvejr.Hjælpeboksene er så behageligt komfortable som de er nedladende. |
13/06-13 |
6/10 |