X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mvs/Aes


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 20/04-04 19:43, rettet 20/04-04 20:13 
På Ebay kan man finde spil til til Neo Geo Aes som ligner de alm kapsler men så står der at det er en "mvs conversion". Vil det sige at man bare har taget printet og skåret det til så at sige, så det passer i en kapsel?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 20/04-04 20:26 
Nej, man har flyttet ROM-chipsene over. I de fleste tilfælde i hvert fald. Enkelte gange kan der være tale om decideret piratkopier, hvor der så er brugt EEPROM'er, og programmet så bare har været hentet på nettet.

Konverteringer er dog alligevel ulovlige, selvom der ikke er nogen der buster nogen for at gøre det. Inserts er jo så falske, og der er selvsagt meget sjældent manualer med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 20/04-04 20:28 
Prisen afspejler selvfølgelig også den "falske" vare fremfor den ægte.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 20/04-04 20:36 
Selvfølgelig, men på grund af at der kræves et MVS-kort, et sac-kort og en del arbejde, synes jeg stadigvæk at prisen ligger vanvittigt højt, i forhold til at det på alle måder er et uofficielt produkt. Men OK, nu er Neo Geo-folket jo heller ikke ligefrem de mest almindelige samlere...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 20/04-04 20:44 
:)
Hvis ikke andet står på auktionen, hvordan kan man så vide sig sikker på at man køber den ægte vare?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/04-04 20:47 
Manual!
Home is where the hardware is..
JuggernautJuggernautSkrevet 20/04-04 20:49 
Har læst det. Men der må da være andre ting der kan vise at det er den ægte vare. Eller tager jeg fejl? I og for sig kan vedkommende jo godt have smidt sin manual væk til hans ægte AES spil. Så er man jo lige vidt.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/04-04 20:49, rettet 20/04-04 20:59 
Hvis man er true Neo Geo, så køber man naturligvis de rigtige AES titler. Hvis det bare er for spillene, går man selvfølgelig the MVS way og springer AES systemet over..
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/04-04 20:50, rettet 20/04-04 20:51 
Juggernaut>
Har læst det. Men der må da være andre ting der kan vise at det er den ægte vare. Eller tager jeg fejl? I og for sig kan vedkommende jo godt have smidt sin manual væk til hans ægte AES spil. Så er man jo lige vidt.

Folk skriver "altid" hvis det er en conversion..

EDIT: Desuden, folk med god feedback på ebay, er som regel til at stole på og du bliver ikke snydt..

Hold dig fra folk uden feedback, som sælger et "vildt" spil, til billige penge.
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 20/04-04 20:58 
Søgaard>
Hvis man er true Neo Geo, så køber man naturligvis de rigtige AES titler.

Det kommer vist lige an på definitionen af "true Neo Geo"
Der er intet "rigtigt" over AES titler. Teknisk set er det jo arkadespil, der bør spilles på arkadehardware, men reelt bliver alle Neo Geo spil udviklet til begge systemer på samme tid (AES og MVS carts indeholder som bekendt den samme data).
Hvis en "true Neo Geo" er den slags vanvittige samlere der har alt for mange penge at spendere, og bruger flere tusinde kroner på et enkelt spil, så er AES da for dem. Der er selvfølgelig også noget æstetisk over AES'en, og de dejlige æsker, spillene kommer i. Men det koster så også lige mange gange mere end MVS-modparten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/04-04 21:00 
Som jeg så fint skriver i min post, hvis det "bare" er for spilfornøjelsen, køber man MVS. Samleværdien i AES er både højere og federe ;)
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 20/04-04 21:06 
Den er jo kun høj fordi der er et par excentriske weirdos, der har besluttet at betale skyhøje priser for nogle spil, der ikke er SÅ nemme at komme til. :)
Det er nærmest et investeringsprojekt at gøre det i AES titler. Men det er altså så langt ude på overdrevet at jeg synes det er meget synd for SNK, hvis det er det, "true Neo Geo" skal stå for, fremfor at have noget som helst med spillene at gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/04-04 21:11 
Du misforstår mig, men alle har vel sin opfattelse af Neo Geo :)
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 20/04-04 22:55 
Folk der køber AES-spil er vanvittige. Der er INTET spil, der er $349 værd på launch-datoen, og jeg har da også svært ved at argumentere for de $225, jeg lige har givet for Matrimelee.

At købe AES-spil er et "valg", og jeg har argumenteret for hvorfor jeg tog det nogle gange nu. Noget man dog er næsten sikker på, er at man ikke har smidt penge ud af vinduet. En teori der kun underbygges af det faktum, at det allersidste AES-spil kommer inden sommeren er overstået.

Det sandeste Neo Geo man kan eje, i mine øjne, er et af disse Neo-29 kabinetter, med et 4-slot MVS board i, og så en masse komplette MVS-kits. Det ville jeg næsten hellere have, fremfor hvad jeg har nu. Problemet er dog, at jeg overhovedet ikke har mulighed for, at få sådan et kabinet raget til mig. Jeg har heller ikke plads, og det er også nemmere at støve en komplet udgave af MOTW til AES op, end det er at støve et komplet MVS-kit af samme op.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig