X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Næste generation - screens og film


Svar
jaesjaesSkrevet 19/04-04 02:01 
Dette skulle ifølge producenten Digital Extreme, være in-game grafik fra PS3 og/eller Xbox 2-versionen af deres spil Dark Sector.
Ikke en spritny nyhed, men skal da postes for dem som ikke har set det :)

Det ser vel ud, som man kunne forvente. Jeg tabte ikke underkæben, men det er da ganske flot.

http://www.darksector.com/
http://www.gamespot.com/news/2004/04/02/news_6092782.html
SumezSumezSkrevet 19/04-04 02:52 
Jeg håber nu at next-gen konsollerne kan præstere betydeligt bedre end det.
Jeg ved godt det lyder som store forventninger, men prøv at sammenligne med overgangen mellem de andre generationer.
Jeg har længe haft svært ved at forestille mig at næste generation kan få ligeså stor betydning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/04-04 07:08 
Der er et par screens, der viser nogle meget gode detaljer, men generelt kunne man godt have håbet på lidt mere. Problemet er måske også, at de screens der her er linket til, er så utrolig mørke. Det gør det naturligvis lidt svært at vurdere grafikken - jeg kunne godt tænke mig at se nogle screenshots af landskaber eksempelvis.
FanboyFanboySkrevet 19/04-04 07:23 
Det er da lige før Halo 2 ser bedre ud.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/04-04 10:16, rettet 19/04-04 10:16 
Udviklingen indenfor grafik har stået stille siden 3Dfx. Hvornår kommer der et nyt, stort spring som fra pixels til sprites, 2D til 3D og 3D til 3D med hardwareaccelerede effekter?
Der skal noget 'Wow' stof i samme dur til at imponere mig. Højere opløsning og nye effekter er ikke nok.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/04-04 10:37 
Helt enig. XNA demoerne var dog ret flotte.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
yokanabsteryokanabsterSkrevet 19/04-04 11:35 
Sammenligner man med Halo 2 screenshots og film, ser Halo 2 da betydeligt pænere ud! Graffiken må være bedre end dette!
soon the world will be one big computer
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-04 12:12 
Også min tanke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/04-04 15:10 
DeluxScan>
Der skal noget 'Wow' stof i samme dur til at imponere mig. Højere opløsning og nye effekter er ikke nok.

Lige præcis!
Er det for tidligt at udgive next-gen konsoller? Det virker som om "næste generation" kun er et marketing-trick nu om dage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 19/04-04 16:43 
Jeg blev nu heller ikke synderligt imponeret af 1. generationsspillene til ps2, men se hvad vi ser på den nu...
I win, you loose
RJKRJKSkrevet 19/04-04 17:00 
I forhold til PS1/N64, ikke...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 19/04-04 20:26, rettet 19/04-04 21:25 
Jeg er egentlig også lidt skuffet over Dark Sector. Polygon-mæssigt ser det ok ud, men mange af overfladerne er ikke særligt imponerende IMO. Meeen der er jo et stykke tid til udgivelsen, så de kan jo nå det endnu :)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 19/04-04 21:08 
RJK>
I forhold til PS1/N64, ikke...?

Jeg havde forventet et større spring, så jo det kan man vel godt sige. Sandt at sige ændrede virkeligheden sig senere hen, da udviklerne fik bedre fat på maskinens hardware.
I win, you loose
SumezSumezSkrevet 19/04-04 21:42 
Nogle af de tidlige titler var alligevel spil som Devil May Cry og Metal Gear Solid 2, og dem synes jeg alligevel er ret flotte, også efter dagens standarder.
Og for at inkludere Dreamcast, er der bestemt en verden til forskel mellem Zelda 64 og Soul Calibur. Men ja, springet fra N64 til Dreamcast er så absolut det mindste jeg har lyst til at se.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 11/05-05 00:09, rettet 11/05-05 00:23 
Nyt filmklip. Denne gang er det in-game, ifølge udviklerne.
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=292

EDIT: Ja ok, det var det også sidst, men der er i det mindste forskel på den grafiske kvalitet, så det nye klip giver nok et mere reelt billede af det færdige produkt (og nu må de også have et dev-kit at arbejde med, de var jo ikke sendt ud sidst).

EDIT 2: Jeg er vist ikke det hurtigste dyr i skoven, når jeg er træt, for den grafiske kvalitet ser nu ret ens ud, men klippet er stadig værd at se, da der er nye scener med :)
kingsizekingsizeSkrevet 11/05-05 00:55, rettet 11/05-05 00:55 
Må nok indrømme at jeg slet ikke er imponeret! Det ligner jo ikke noget man ikke kunne presse ud af en xbox, desuden ser Dark Sector ikke særlig spændende ud, ligner et nyt stealth/shooter spil. (Som SC-CT gjore klart for mig at jeg ikke kan lide!)
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
JAAJAASkrevet 11/05-05 07:10 
Jeg har på fornemmelsen, at PS3 vil levere varen i højere grad end 360, men jeg tror ikke, at vi kan dømme næste generation ordentligt ud fra de ting, vi har set indtil nu.
RonaldoRonaldoSkrevet 11/05-05 08:43 
Der vil være et kæmpe hop fra denne generation til næste hvad angår det grafiske. Det er selvfølgelig helt og adeles op til udviklerne at udnytte hardwaren.

Hvad vi i virkeligheden gerne vil have er bedre billedekvalitet. Spillene bliver meget flottere uden aliasering og textures med dårlig opløsning. Anti-aliasing vil og skal være standard.

Spillet der fremvises ser meget ufærdigt ud. De textures ligner typisk noget fra spil tidligt i udviklingen. Animationer er forfærdelige. Det er selvfølgelig også noget der bliver meget mere tydeligt når det ikke lever op til de samme grafiske kvalitet.

Jeg siger vent til E3. Hvis Konami fremviser det næste MGS spil så ved vi hvad der kan opnås. Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at alle spil kommer til at bære samme høje kvalitet.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/05-05 08:48 
"Springet" som nogle af jer nævner er ikke til stede, men jeg syntes nu det ser ganske lovende ud. Det jeg syntes er "imponerende" i traileren er de flotte ansigts-animationer (i starten), tåge/regn og vandeffekter (til sidst), og det realtime skygge/lys der bliver brugt er flot.

Forskellen der var mellem PS1 og PS2 er ikke tilstede - ihvertfald ikke i så betydelig en grad.

Nu er jeg ikke så bekendt med hva X-Box'en kan og ikke kan, og om dette er noget maskinen kan formå.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 11/05-05 09:21 
Jeg savner også et betydeligt større spring, men det er vist gennemdiskuteret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RonaldoRonaldoSkrevet 11/05-05 09:53 
Springet kommer til at ligge i billedekvaliteten og detaljerne. Ansigtsudtryk og andre følelsesladet bevægelser vil være meget mere merkante.

Det er igen udviklernes opgave at bringe noget på bordet. Hardwaren kan ikke skabe noget som helst, den processerer bare opgaver.

Vi så med springet fra sidste generation at spildesignerne begyndte at tænke anderledes. De kunne få opfyldt flere af deres ideer. Det samme vil ske i den næste generation. Vi har bare ingen spil endnu. Det kommer.
KalicolaKalicolaSkrevet 11/05-05 11:13 
I skal huske på, at dårligt design, altså kedelige textures, og modeller og animation, jo ikke har noget at gøre med de tekniske muligheder udviklerne har tilrådighed. Det har noget at gøre med hvor dygtige udviklerne er, eller hvor meget arbejde/hjerte de lægger i projekterne.

F.eks grafisk set er resident evil MEGET flottere end x-men legends right. Hvis x-men legends var blevet vidst som reklame for x-box i sin tid (som darksector gør nu) ville indtrykket ikke ha været på samme måde som hvis det var RE4 som var blevet vist, vel.

Se det på den måde. Med hensyn til cinematics/prerendered cutscenes er der INGEN tekniske begrænsninger, udviklerne kan lave hvad som helst de har tid og kundskab nok til at lave. Blizzards cutscener er langt flottere end noget andet der bliver lavet, selvom allesammen ikke har nogle tekniske begrænsninger, Men kun er begrænset i form af hvad de ansatte er i stand til at præstere.

Det virker på samme måde med in-game... Begrænsningerne er nogenlunde ens, det hele ligger i hvad udviklerne formår at presse ud af det.

Darksector er måske mere på x-men legends niveau, end på RE4 niveau, og darksektor viser måske langt fra hvad systemet egentligt er i stand til. Dårlig animation er i hvertfald ALDRIG systemets skyld, men derimod en dårlig animators skyld. Tag ikke fejl af det.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 11/05-05 11:23 
Ronaldo>
Springet kommer til at ligge i billedekvaliteten og detaljerne. Ansigtsudtryk og andre følelsesladet bevægelser vil være meget mere merkante.

Den slags fik vi da allerede i denne generation. Faktisk er det nok den mest markante ændring fra PSX/N64 til PS2.
Jeg vil gerne have nogle nye oplevelser, ikke finpudsninger af det vi HAR opnået.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/05-05 13:06 
Nogen launchspil var også flottere end andre. Azurk vs DOA3?:o

Et par bud på andre "next gen spil":

UT2K7; http://www.beyondunreal.com/main/future/ut2007.php
Clive Barker's Demonik; http://www.gametrailers.com/player.php?id=5658&type=wmv
Wardevil; http://www.xboxyde.com/news_1191_fr.html
The City Of Metronome; http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?t=3091
Heavenly Sword; http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?t=1770&highlight=heavenly+sword
Elder Scrolls 4; Oblivion; http://www.elderscrolls.com/art/obliv_screenshots_01.htm
Well crucify the insincere tonight...
KeenKeenSkrevet 11/05-05 13:27 
Wardevil, Heavenly Sword og specielt Elder Scrolls 4; Oblivion ser rigtig spændende ud!
ChronoChronoSkrevet 11/05-05 13:30 
Jeg synes da de ser ret kedelige ud...

The City Of Metronome er det eneste der fanger min interesse.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-05 13:46, rettet 11/05-05 14:01 
De characters i Heavenly Sword ser jo ikke engang særlig godt ud.

Det eneste jeg ser frem til er Elder Scrolls 4. Hvis de så bare laver en eller anden form for AI så lover det godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RonaldoRonaldoSkrevet 11/05-05 14:26 
Jeg er ikke enig Sumez. Det forrige spring gav os flere grafiske krafter og features, men grimme textures og aliasering er stadig til stede.
RonaldoRonaldoSkrevet 11/05-05 14:39 
Chrono>
Jeg synes da de ser ret kedelige ud...

The City Of Metronome er det eneste der fanger min interesse.

Sjovt nok det mindst teknisk avancerede spil af de udvalgte titler. Den artistiske stil er også fundamentet for alt det visuelle. Igen giver bedre hardware udviklerne bedre vilkår til at forfylde deres visioner.
SumezSumezSkrevet 11/05-05 17:27 
Ronaldo>
Jeg er ikke enig Sumez. Det forrige spring gav os flere grafiske krafter og features, men grimme textures og aliasering er stadig til stede.

Og du synes at et blødere billede er et kæmpestort spring, som er en hel ny generation af konsoller værdigt?

Iøvrigt kan jeg ikke se sammenhængen mellem teksturer og aliasing og det, jeg snakkede om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 11/05-05 18:05 
Vi har ikke rigtig set noget fra store udiklingsfirmaer endnu, hvilket forhåbentlig er grunden til, at der egentlig ikke er noget, der har imponeret. Dette ændrer sig forhåbentlig på E3 med PD0, PGR3, DoA4, Oni osv fra større firmaer. Elder Scrolls ser dog flot ud i mine øjne, hvis man ser bort fra en sølle artdirection.

Som Sumez nævner, tror jeg, at skridtet fra Xbox (den sidste nuværende generations konsol) til X360 (den første next-gen konsol) bliver noget a la N64><DC, for der er ikke så fandens mange år imellem. Måske bliver PS3 den første "rigtige" next-gen konsol, men X360 tegner til at få en fed line-up af spil, så den ryger nok med hjem på lanceringsdagen - hvis den kan være i kurven ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 11/05-05 18:37, rettet 11/05-05 18:38 
Jeg håber virkelig, at de rygtede priser på $299 eller $399, i USA, holder stik, for så ryger den med hjem på EU-lanceringsdagen, så længe der er bare et enkelt spil, jeg gider spille - jeg trænger til et grafikfix! :)

Forhåbentlig er der ikke alt for lang tid mellem US-launch og EU-launch.
RonaldoRonaldoSkrevet 11/05-05 19:10 
Sumez>
Og du synes at et blødere billede er et kæmpestort spring, som er en hel ny generation af konsoller værdigt?

Du nedgører det. Billedekvalitet har aldrig været en prioritering før nu. Vi har stadigvæk ikke set skyggen af kantudglatning. Det er meget få titler der benytter det. Denne generations hardware er ikke designet til det. Det er heller ikke bare et blødere billede du får. Ja, jeg synts at det er et kæmpe spring når man går fra meget lidt til en helt del.

Sumez>
Iøvrigt kan jeg ikke se sammenhængen mellem teksturer og aliasing og det, jeg snakkede om.

Du svarede på mit indlæg, som kun handlede om de emner. Jeg forstår ikke hvad du ellers skulle snakke om.
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/05-05 19:12 
Xbox 360 kommer til at koster 300 Dollars. Den version med en HD vil koste 360 Dollars(smart marketing ik?:D). Der går rygter om at sidstenævnte version vil indeholde et kamera også, men jeg tror at selve grundpakken også vil indeholde en remote med DVD on the get go.

Kostede Xbox 1 ikke også 300 Dollars da den kom ud i USA? Så vi kan regne med at punge 4.000 kr,- op igen?
Well crucify the insincere tonight...
HankyHankySkrevet 11/05-05 19:30 
Jeg glæder mig personligt til UnrealTournament 2007, da jeg meget gerne vil se Unreal3-Engine i aktion. De fremviste film er seriøst imponerende. Half-Life 2 fysik og grafik x 3...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
jaesjaesSkrevet 19/05-05 16:23, rettet 19/05-05 17:09 
IGN har lagt en trailer op på 7:22 min. De skriver, det er in-game. Det er dog ikke gameplay - det ligner en intro.

Jeg er mere imponeret af lydbillededet end grafikken, men jeg synes nu, det er acceptabelt for et første generationsspil. Det er vel en anelse flottere end Doom 3:
http://media.xbox360.ign.com/media/674/674091/vids_1.html

EDIT: Altså ikke Doom 3 til Xbox, men pc-versionen med alle detaljer og effekter slået til.
LessCDTLessCDTSkrevet 19/05-05 19:28 
Det kan da ikke passe at 300 $ skulle blive til 4000 dkr? Jeg har lige været inde og tjekke valutakursen og den ligger på en 5,89, hvilket slet ikke kan komme på på de 4000 dkr. Bliver der lagt et enormt stort tillæg til prisen når vi får den i europa?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
MrCaseMrCaseSkrevet 19/05-05 19:40 
Yessir! Det kan du lige bande på.

Til dels bliver konsollerne altid dyrere i europa, og oven i det koster de tit endnu mere i Danmark.

Tænk f.eks. på at spil koster 49,95$ i USA og 500-550kr i Danmark.

Tit kan man desværre bare gang prisen i dollars med 10 og så har man hvad vi skal betale i dette her lille-put-land...
Have you considered sucking less?
KeenKeenSkrevet 19/05-05 19:55 
jeg tror nu ikke lige den vil nå op på de 4000,- vi så jo alle hvordan det gik sidst da xbox udkom... de blev nød til at sætte den ned igen fordi folk ikke gad købe den!

Min gæt ville være en 3000-3500 kroner...
JmogJmogSkrevet 20/05-05 00:14 
I Gamereactor-artiklen sagde repræsentanten fra MS jo også, at de ikke ville lave den samme fejltagelse, som de gjorde ved den europæiske launch af Xbox. Det er da lovende.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/05-05 15:39 
Xbox360 - Skal, skal ikke? Se her

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig