X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castlevania: AOS - meget svært?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 13/04-04 11:44 
Jeg gav i sin tid op i Aria Of Sorrow pga. problemer med en boss senere i spillet (jeg kom rimeligt langt), men jeg har fået lyst til at spille det igen.

Vil derfor lige høre - ER Aria of Sorrow det sværeste Castlevania spil, på GBA'en, eller var det bare mig der havde en dårlig dag?

Jeg har gennemført Harmony of Dissonance, og det synes jeg ikke var voldsomt svært. Er igang med Circle of the Moon, og det har da en pæn sværhedsgrad...right?

Men hvad med AOS - hvordan er det med sværhedsgraden i det, i forhold til de to andre spil? Synes sgu et par af bosserne var ret svære i AOS, og jeg hader frustrerende boss fights.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
MarcusMarcusSkrevet 13/04-04 11:57 
Jeg synes spillet var meget let faktisk, men det kan godt være det var sværere end de 2 andre.

Hmmm ved nærmere eftertanke havde jeg nok flest problemer med COTM fordi jeg gennemførte det hurtigt og derfor ikke var på en høj level.
NaieraNaieraSkrevet 13/04-04 12:24 
CotM er helt klart sværere end AoS. HoD ligger lige over AoS i sværhedsgrad. Alt i alt ikke et vanvittigt svært AoS.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 13/04-04 12:38, rettet 13/04-04 12:56 
Hmm - skummelt - jeg synes nemlig AoS virkede noget sværere end HoD.

Jeg havde meget få problemer i HoD, men det havde jeg tilgengæld i AoS - ihvertfald hvad angår de boss fights jeg oplevede.

EDIT: Gamespot skriver i deres AoS review: "The gameplay of Aria of Sorrow is definitely similar to that of its predecessors, but it's been appreciably refined and improved. For one thing, the game packs the most well balanced challenge of the three--it's easier than the very tough Circle of the Moon but tougher than the rather easy Harmony of Dissonance."

Det er osse sådan jeg selv husker spillene.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 13/04-04 13:44 
Må være fordi, at jeg var effektiv til at level-uppe og købe potions...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 13/04-04 13:55 
Hvis vi snakker om hvilken samlet indsats spillet kræver af spilleren, er AOS klart nemmere end HOD efter min mening. Primært fordi det er så kort. Men man dør nok lidt mere i AOS end i HOD (hvor det nærmest er umuligt at dø).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/04-04 14:28 
Jeg vil alligevel sætte AoS sværere end HoD, primært pga. den sidste del i selve slottet, der kræver at man er meget påpasselige for ikke at dø. Og fordi HoD, uanset hvor "langt" det er, er umuligt at dø i. Men begge spil er usandsynligt nemme. For nemme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 13/04-04 14:33, rettet 13/04-04 14:36 
Jeg vil godt skrive under på, at de sidste dele af slottet i AoS kan være MEGET svære. F.eks. de flyvende dæmoner-fyre med gafler kan være pænt svære at håndtere, især hvis man har begrænset plads at bevæge sig rundt på. Jeg lavede mig ofte bare om til en flagermus, og fløj igennem de sidste lokaler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig