X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

"N5" er IKKE på vej!!!


Svar Sortering
StarFStarFSkrevet 13/02-04 21:27 
Deluxe:
Scan Dumt valg: "Lad os lave vores eget medie til GC. Det er svært at kopiere, men lagerpladsen er 1/4 af de andre. So be it".



StarF:
Mon ikke 1,4 GB plads er nok til de fleste spil?
Mon ikke man altid kan smide en disk mere hvis det er nødvendigt?
Er det ikke dejligt men den lave load tid... Se hele indlægget
128 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar Sortering
ABCDABCDSkrevet 12/02-04 01:16, rettet 12/02-04 01:21 
Nintendo 64 controllere kostede 250 kr.
Jeg tror normalprisen for en Game Cube controller er/var 350 kr. (men har set dem til både 300 kr. og 400 kr. nogle steder.) Jeg kan ikke se hvorfor de ellers skulle være dyere og der er ingen grund til at tro at Nintendo lige pludselig giver rumble funktionen gratis med.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 01:05, rettet 12/02-04 01:08 
Jeg mener ikke PSX controllere har kostet under 240 kr. og N64 controllere kostede ca. 250, eller er jeg helt gal på den?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ABCDABCDSkrevet 12/02-04 00:56 
DeluxScan>
Nu var Nintendos controllere jo ikke ligefrem billigere end f.eks. Sonys, der jo var incl. rumble.

Jeg ved ikke hvad en Playstation controller kostede, men N64 controllere var 50-100 kr. billigere end Game Cube controllere.

Vi kan jo også sige at både Sony og Nintendo har lavet en kæmpe brøler den her generation fordi de ikke har inkluderet en harddisk ligesom Microsoft & tvinger os dermed til at købe memory kort seperat.
StarFStarFSkrevet 12/02-04 00:51, rettet 12/02-04 00:52 
jamen for syv søren! det var dig der lavede personlige angreb uden jeg havde angrebet dig personligt. Og så har jeg svaret på dine ting, og mine ting er da ikke mere latterligt end det du lukker ud
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:49, rettet 12/02-04 01:00 
Det er vist nærmere dig, der mangler fornuftige ting at skrive.

GC transfer: http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=8618
(Ja, linket er ikke fra en officiel side, men det er det bedste, jeg kunne finde).
Altså må GC benytte on-the-fly loading, lidt ligesom GTA, da overførselshastigheden for GC rent faktisk er langsommere end både PS2 og Xbox.
(Prøver lige at få det bekræftet på en anden side).
EDIT: Sådan: http://www.vgf.com/systems/n2k/0800/specs.htm
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
StarFStarFSkrevet 12/02-04 00:47 
Ja, for GC overfører nemlig data via telepati!

Hvorfor skriver du sådan noget pis?

Dropper ud af disktutionen når DeluxScan mangler fornuftige ting at skrive! intiligent lydder han ihvertifalde ikke til at være!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:35 
StarF>
når der ingen load tid er, så er overførelse hastighed vel underordnet....

Ja, for GC overfører nemlig data via telepati!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
StarFStarFSkrevet 12/02-04 00:33 
Ja, marginal. Jeg kunne godt tænke mig at se dig underbygge det med nogle tal på GC drevets overførselshastighed.

når der ingen load tid er, så er overførelse hastighed vel underordnet....

Det er hvad Nintendo påstår, jeg tror så noget andet.
Og selvom det skulle være rigtigt, så er det bare endnu et mærkværdigt valg fra Nintendos side.

hvorfor skulle Nintendo lyve? de tabte jo til den? enligt burde de vel heller dække til at de forsøgt afslog sony og deres ide?...

Jeg har andet at lave, end at forsvare mig overfor en lille møgunge som dig. Du er i øvrigt heldig, jeg overhovedet gider svare på dit, mildest talt, forvirrende indlæg. Hvad med at læse din tekst igennem, inden du poster - hvilket er et krav her på forummet.

hvorfor er jeg en møg unge? fordi jeg siger at det lydder til du blot er sur over du ikke kan kopier? hvis du LÆSTE dit indlæg vil du måske se at det lød sådan..
og kan slet ikke se hvorfor du blev så sur over det.. skrev jo bare det LØD som om du var sur over du ikke kunne kopier. Din generale ord forbrug omkring folk "hoppe og rende" og "møg unge" viser bare at du åbenbart ikek er synderlig gammel eller klog for har da ikke rettet nogle personlige angreb imod dig.. PS som jeg har forsøgt at forklare de mods der er her, så er jeg ordblind. og nogle gange er der slå fejl, andre gange kan jeg SIMPELT hen ikke se de fejl der er.

For andre var det måske på plads at opfordre til, at man overvejede at se indad, i stedet for at beskylde andre for alt muligt mærkeligt...

har ikke besykdt ham for en skid.. har blot sagt det LØD som om han var sur over kan ikke kunne kopier til GC! THat all.. og hvorfor har du (RJK) altid sådan en negativ tone over for folk?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:32 
Jeg har det også helt dårligt... *Klapper kærligt min yndlings-N64*
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 12/02-04 00:23 
StarF>
Lyder mere som om du er sur over du ikke kan brænde spil til den?

Tænk at vi en dag skulle opleve, at det skulle antydes at DeluxScan var anti-N64 og piratvenlig i én og samme tråd.

For alle der har været med i nogle år, behøves jeg ville ikke at sige mere...

For andre var det måske på plads at opfordre til, at man overvejede at se indad, i stedet for at beskylde andre for alt muligt mærkeligt...

Og, nej, jeg er stadig ikke Xbox-fanboy, ligesom DeluxScan bestemt heller ikke er kendt for at være anti-N64 eller piratvenlig. For nu at sige det meget pænt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:22 
FreddiE>
[Snip]

Faktum er, at du bad mig komme med eksempler på dumme ting, Nintendo har gjort, det gjorde jeg så, og du himler op om, at jeg brokker mig over alskens problemer. Det er ikke brok, blot eksempler på dumme beslutninger fra Nintendos side.
Ja, der er både godt og ondt, men mere ondt hos Nintendo end hos andre, hvilket jeg har bevist flere gange nu, så enten finder du lignende brølere hos de andre, i stedet for at forsvare Nintendo, eller også så stopper vi her.

Igen er vi enige om, at N64 er stærkest, men den kunne være endnu stærkere, hvis Nintendo havde tænkt sig lidt bedre om, hvilket er denne tråd i en nøddeskal.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:10 
hjdfyud>
Det er ikke nødvendigvis en fordel at have rumble funktion indbygget. Det er langt fra alle der bruger den & så er det ikke fedt at betale 50-100 kr. mere pr. controller. Det gør den også unødvendig tung.

Nu var Nintendos controllere jo ikke ligefrem billigere end f.eks. Sonys, der jo var incl. rumble.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:08 
StarF>
kan du jo ikke bruge her.. ingen forbyder dig at bruge flere medier!

Du tager det lidt for bogstaveligt, jeg mener såmænd bare, at spilfirmaer altid har været hurtige til at udnytte al den plads, de kan få - hvilket giver større spil.

var LANGT mere end 20 sec.. kan tydeligt huske der i fifa 98 var flere minuters vente tid når man skulle spille osv osv.. dybt træls!

Som du selv skriver nedenfor: EA er ikke kendt for at optimere deres spil. Jeg tror ikke helt, du er klar over, hvor lang tid 20 sek. er? Jeg skulle mene 20 sek. er et fair gennemsnit for alle PSX spil?

Nu er det bare sådan at efter snes arbejde Nintendo og Sony sammen.. da Nintendo så det Sony havde lavet til dem.. (en konsol baseret på cdrom drev) valgte nintendo at sige nej da der var for store load tider på det, og de heller vil bruge charriege uden load tid! så din formodning holder ikke her!

Det er hvad Nintendo påstår, jeg tror så noget andet.
Og selvom det skulle være rigtigt, så er det bare endnu et mærkværdigt valg fra Nintendos side.

marginal?.. faktum er de spil der er optimeret til mediet har ingen load tid eller load tiden er MEGET lille..
Mario Sunshine ingen load tid
Metroid Prime ingen load tid.. selv når man skifter rum osv køre det hele flydent uden at den skal loade..
zelda.. igen ingen load tid..
og jeg kunne blive ved..

Ja, marginal. Jeg kunne godt tænke mig at se dig underbygge det med nogle tal på GC drevets overførselshastighed.

og ja ved godt ea´s spil har load tid.. men de er sku heller ikke særlige heldige optimeret...

Den har vi så dækket...

og derfor skal firmaér ikke forsøge at begrænse det? tror du ikke man som spil udgiver heller vil udgive sit spil til en konsol hvor det ikke blier kopier hvis konsollen har en ok stor udbredelse?

Tjaeh, Sony har jo ikke ligefrem prøvet på at begrænse piratkopieringen med PS2, så hvad tror du selv?

FLOT god argumentaion.. det lydder som om du er SUR over du ikke kan brænde spil... så kan du jo selv hoppe lidt på den :)

Jeg har andet at lave, end at forsvare mig overfor en lille møgunge som dig. Du er i øvrigt heldig, jeg overhovedet gider svare på dit, mildest talt, forvirrende indlæg. Hvad med at læse din tekst igennem, inden du poster - hvilket er et krav her på forummet.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RonaldoRonaldoSkrevet 12/02-04 00:08 
DeluxScan>
Pjat med dig! Vi snakker 1996, ikke middelalderen. RGB var bestemt med fremme. Sjovt nok, at både SEGA og Sony valgte at understøtte det?

Hvor mange benyttede egentligt RGB tilbage i 1996? Selvfølgelig når man ser på det nu, så virker det åndsvagt, men dengang var det ikke livsnødvendigt.

Det var også for dårligt af Nintendo, men det gør det ikke til sådan et problem, som du gør det til.

Vi kan godt blive enige om, at Nintendo nok ikke har tjent så forfærdelig meget på Rare, men når nu Nintendo fører sig frem som et firma, der sætter gode spil først, så burde det jo ikke gøre noget, og netop derfor er det jo hul i hovedet at sælge den eneste udvikler, udover Nintendo selv og Hudson, der bare har haft en smule succes.

Siden hvornår har et par milliarder ikke været så meget? Rare er kørt døde lige for tiden; bare se hvad de har præsteret at udvikle inden for de sidste par år. Desuden virker Retro Studios og Silicon Knights mere appelerende i øjeblikket...

Derfor skal ingen afskrive Rare endnu, de kan stadig nå at gøre tingene bedre, men også langt værre.

Ja, når alternativet er spil, der på mange måder står tilbage for konkurrenterne, fordi de i de fleste tilfælde kun havde 8-16 megabyte at brede sig over, og derfor var den indirekte årsag til 64'erens nederlag til Sony.
Så vil jeg langt hellere vente de ca. 20 sek. som på PSX.

Vil du hellere vente, end ikke at vente? Nintendo skabte nogle af de bedste spil hidtil på det medie, så hvis de kan, hvorfor skulle det være umuligt for andre?

Åh, hvor ædelt af Nintendo. Jeg mener, nu Nintendo sov i timen, og da de opdagede, at tiden (Og lagerpladsen) var løbet fra dem, så brugte de undskyldningen om den hurtige data-adgang til at dække deres røv.
GameCube er måske marginalt hurtigere end konkurrenterne, men at påstå, at Nintendo har 'arbejdet sig udenom det langsomme medie' er nok at overdrive en lille smule!

Læs min forklaring...

Erfaringen har jo vist, at hvis spil kan kopieres relativt nemt på en konsol, så vinder den - ikke at jeg bifalder den slags.
MS og Sony taber jo kun royalties på spil, der ikke bliver solgt. Der er spilfirmaerne, der i sidste ende sidder med sorteper, når vi snakker piratkopiering.
Og, hvis Nintendo absolut vil lave deres eget medie, hvorfor så ikke nøjes med at skære 10% af diameteren på en DVD, så pladsen ikke bliver for trang og den samtidig ikke kan kopieres? Tjoe... Nintendo og deres besynderlige valg.

Microsoft, Sony og Nintendo lever på deres indkomst fra software. Hvad skulle skære i skiven hjælpe på sikkerheden? Hvis Nintendo ville implentere kryptering på DVD-mediet, så skulle de alligevel af med penge. Hvorfor så ikke designe deres eget, som passer til deres behov.

Ja, men det hjælper jo ikke, når man bygger flaskehalse som texture-memory'en ind og har to forskellige ram, som udviklerne skal forholde sig til.
Mht. til rå polygon-power var PSX meget bedre.
Synhthesizer musik synes jeg ikke kvalificerer sig som 'teknisk overlegen'.

Sony har aldrig været flinke mod udviklerne, og PS2 er vanskelig at have med at gøre.

Det ændrer stadig ikke på at N64 var stærkere end PSOne.

Du forholder sig jo ikke til, hvad jeg skriver. Hvor kommer Wavebird ind? Analog sticket var smart, ja, men det ændrer stadig ikke på, hvad jeg skriver, der var gruelig galt med controlleren.
Ja, det er godt nok flot, at Nintendo 'opfandt' rumblen, men den blev godt nok ført lousy ud i livet. Sony kunne jo godt finde ud af at bygge den ind i Dual Shock controlleren, hvorfor kunne Nintendo ikke det, i stedet for at give os den batteridrevne, ufærdige løsning, som Rumble Pak var???

Hvorfor dit og hvorfor dat, controlleren gav os revolutionerende styre egenskaber, som i dag totalt dominere, men du brokker dig over et skide socket.
ABCDABCDSkrevet 11/02-04 23:58, rettet 12/02-04 00:00 
DeluxScan>
Du forholder sig jo ikke til, hvad jeg skriver. Hvor kommer Wavebird ind? Analog sticket var smart, ja, men det ændrer stadig ikke på, hvad jeg skriver, der var gruelig galt med controlleren.
Ja, det er godt nok flot, at Nintendo 'opfandt' rumblen, men den blev godt nok ført lousy ud i livet. Sony kunne jo godt finde ud af at bygge den ind i Dual Shock controlleren, hvorfor kunne Nintendo ikke det, i stedet for at give os den batteridrevne, ufærdige løsning, som Rumble Pak var???

Det er ikke nødvendigvis en fordel at have rumble funktion indbygget. Det er langt fra alle der bruger den & så er det ikke fedt at betale 50-100 kr. mere pr. controller. Det gør den også unødvendig tung.
StarFStarFSkrevet 11/02-04 23:45 
"640 KB burde være nok til alle" - Bill Gates
Alt er relativt.

kan du jo ikke bruge her.. ingen forbyder dig at bruge flere medier!

Så vil jeg langt hellere vente de ca. 20 sek. som på PSX.

var LANGT mere end 20 sec.. kan tydeligt huske der i fifa 98 var flere minuters vente tid når man skulle spille osv osv.. dybt træls!

Åh, hvor ædelt af Nintendo. Jeg mener, nu Nintnedo sov i timen, og da de opdagede, at tiden (Og lagerpladsen) var løbet fra dem, så brugte de undskyldningen om den hurtige data-adgang til at dække deres røv.

Nu er det bare sådan at efter snes arbejde Nintendo og Sony sammen.. da Nintendo så det Sony havde lavet til dem.. (en konsol baseret på cdrom drev) valgte nintendo at sige nej da der var for store load tider på det, og de heller vil bruge charriege uden load tid! så din formodning holder ikke her!

GameCube er måske marginalt hurtigere end konkurrenterne, men at påstå, at Nintendo har 'arbejdet sig udnenom det langsomme medie' er nok at overdrive en lille smule!

marginal?.. faktum er de spil der er optimeret til mediet har ingen load tid eller load tiden er MEGET lille..
Mario Sunshine ingen load tid
Metroid Prime ingen load tid.. selv når man skifter rum osv køre det hele flydent uden at den skal loade..
zelda.. igen ingen load tid..
og jeg kunne blive ved..

og ja ved godt ea´s spil har load tid.. men de er sku heller ikke særlige heldige optimeret...

Ja, men det hjælper jo ikke, når man bygger flaskehalse som texture-memory'en ind og har to forskellige ram, som udviklerne skal forholde sig til.
Synhthesizer musik synes jeg ikke kvalificerer sig som 'teknisk overlegen'.

ja nintendo har da også erkendt at n64 var for svær at kode til.. og deres mål med gc var at det skulle være let.. har da også stået en del steder at en af grundene til n64 fejlede var den kom for sent, og var for besværlig atkode til.. ps2 lider jo lidt under at der er nogle fejl og den er sværd at kode til..

Erfaringen har jo vist, at hvis spil kan kopieres relativt nemt på en konsol, så vinder den - ikke at jeg bifalder den slags.

og derfor skal firmaér ikke forsøge at begrænse det? tror du ikke man som spil udgiver heller vil udgive sit spil til en konsol hvor det ikke blier kopier hvis konsollen har en ok stor udbredelse?

MS og Sony taber jo kun royalties på spil, der ikke bliver solgt. Der er spilfirmaerne, der i sidste ende sidder med sorteper, når vi snakker piratkopiering

MS og sony taber per solgte konsol.. de tjener dem ind via roalities og hvis alle spil bliver kopier vil spil firmaérne til sidst ikke betale de penge og derved taber ms og sony endnu flere penge.. at de så pt stadig betaler er jo så lidt "mystisk" at tænke på.. kunne være sjovt at se en sammenligning på antal solgte spil for et spil der er kommet til begge maskiner holdt op mod antal solgte konsoller og se hvordan det ser ud..

Hvad bilder du dig ind?! Du kan hermed rende og hoppe.

FLOT god argumentaion.. det lydder som om du er SUR over du ikke kan brænde spil... så kan du jo selv hoppe lidt på den :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/02-04 23:29 
StarF>
Mon ikke 1,4 GB plads er nok til de fleste spil?

"640 KB burde være nok til alle" - Bill Gates
Alt er relativt.

Lyder mere som om du er sur over du ikke kan brænde spil til den?

Hvad bilder du dig ind?! Du kan hermed rende og hoppe.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/02-04 23:24, rettet 11/02-04 23:39 
FreddiE>
Mangel på RGB gik kun ud over PAL-ejerne. RGB var ikke nær så udbredt, som det er i dag, og Nintendo har fyldt GameCube med den nødvendige support. Brokker du dig også over den ringe Progressive Scan support på PS2?

Pjat med dig! Vi snakker 1996, ikke middelalderen. RGB var bestemt med fremme. Sjovt nok, at både SEGA og Sony valgte at understøtte det?

Det var mere et dårligt køb, end et dårligt salg. Tiden vil dog vise om Rare kan leve op til deres rygte.

Vi kan godt blive enige om, at Nintendo nok ikke har tjent så forfærdelig meget på Rare, men når nu Nintendo fører sig frem som et firma, der sætter gode spil først, så burde det jo ikke gøre noget, og netop derfor er det jo hul i hovedet at sælge den eneste udvikler, udover Nintendo selv og Hudson, der bare har haft en smule succes.

Det er et designvalg, du klager måske over de manglende loadtider i Nintendo's spil?

Ja, når alternativet er spil, der på mange måder står tilbage for konkurrenterne, fordi de i de fleste tilfælde kun havde 8-16 megabyte at brede sig over, og derfor var den indirekte årsag til 64'erens nederlag til Sony.
Så vil jeg langt hellere vente de ca. 20 sek. som på PSX.

Nintendo vil stadig prøve at formindske loadtider, fordi det er en del af deres måde at designe spil på. Catridges svaghed er plads, men med GameCube har de arbejdet sig uden om det langsomme medie.

Åh, hvor ædelt af Nintendo. Jeg mener, nu Nintendo sov i timen, og da de opdagede, at tiden (Og lagerpladsen) var løbet fra dem, så brugte de undskyldningen om den hurtige data-adgang til at dække deres røv.
GameCube er måske marginalt hurtigere end konkurrenterne, men at påstå, at Nintendo har 'arbejdet sig udenom det langsomme medie' er nok at overdrive en lille smule!

Hvor meget tror du at Sony og Microsoft taber på piratkopiering? Det var et rigtig godt valg at designe et medie til en konsol, isteddet for at designe en konsol til et medie.

Erfaringen har jo vist, at hvis spil kan kopieres relativt nemt på en konsol, så vinder den - ikke at jeg bifalder den slags.
MS og Sony taber jo kun royalties på spil, der ikke bliver solgt. Der er spilfirmaerne, der i sidste ende sidder med sorteper, når vi snakker piratkopiering.
Og, hvis Nintendo absolut vil lave deres eget medie, hvorfor så ikke nøjes med at skære 10% af diameteren på en DVD, så pladsen ikke bliver for trang og den samtidig ikke kan kopieres? Tjoe... Nintendo og deres besynderlige valg.

N64 var stadig teknisk overlegen.

Ja, men det hjælper jo ikke, når man bygger flaskehalse som texture-memory'en ind og har to forskellige ram, som udviklerne skal forholde sig til.
Mht. til rå polygon-power var PSX meget bedre.
Synhthesizer musik synes jeg ikke kvalificerer sig som 'teknisk overlegen'.

Ja, skide vær med at controlleren supplerede os med analog kontrol og rumble. Det er også noget fis at Nintendo har designet Wavebirden...

Du forholder sig jo ikke til, hvad jeg skriver. Hvor kommer Wavebird ind? Analog sticket var smart, ja, men det ændrer stadig ikke på, hvad jeg skriver, der var gruelig galt med controlleren.
Ja, det er godt nok flot, at Nintendo 'opfandt' rumblen, men den blev godt nok ført lousy ud i livet. Sony kunne jo godt finde ud af at bygge den ind i Dual Shock controlleren, hvorfor kunne Nintendo ikke det, i stedet for at give os den batteridrevne, ufærdige løsning, som Rumble Pak var???
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RonaldoRonaldoSkrevet 11/02-04 23:03 
Nintendo's medie er theoretisk hurtigere ved samme læsehastighed, fordi sporene er mindre. Drevet er dog ikke særligt hurtigt, tilgengæld har GameCube noget meget hurtigt hukommelse.
StarFStarFSkrevet 11/02-04 22:53 
Dumt valg: "Lad os lave vores eget medie til GC. Det er svært at kopiere, men lagerpladsen er 1/4 af de andre. So be it".

Mon ikke 1,4 GB plads er nok til de fleste spil?
Mon ikke man altid kan smide en disk mere hvis det er nødvendigt?
Er det ikke dejligt men den lave load tid?
Og sjovt nok er de fleste Nintendo folk jeg har snakket med lige glade med, om de kan kopier spil til deres konsoller. De vil med glæde betale prisen, hvis spillet er det værd. Lyder mere som om du er sur over du ikke kan brænde spil til den?
RJKRJKSkrevet 11/02-04 22:13, rettet 11/02-04 22:14 
FreddiE >
Mangel på RGB gik kun ud over PAL-ejerne.

Hvordan gik det ikke udover US- og JAP-ejerne...?

Det er muligt, at RGB ikke var SÅ udbredt da N64 udkom, men immervæk var der RGB på SNES og samtlige Segas konsoller helt tilbage fra og med Master System...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 11/02-04 22:02 
Naiera>
Har lavet eller laver? I tilfælde af at det var meningen du skulle skrive det sidste, giver det jo ingen mening det du skriver. Fejlene burde jo blive færre med tiden...

Næste generations konsoler vil være ren ingenør-kunst. Vildt avanceret hardware der er presset ned i en smal designer box. Det skal selvfølgelig også være billigt at producere. Du tror seriøst ikke, at det skulle være nemmere at undgå fejl?

Desuden nævner han to "bagateller". Den jeg tror (håber) du snakker om, er memory card manageren. Du glemmer så, at han også klager over manglen på RGB-output. Det er slemt og der er ikke engang S-VHS, kun Composite og RF...

Mangel på RGB gik kun ud over PAL-ejerne. RGB var ikke nær så udbredt, som det er i dag, og Nintendo har fyldt GameCube med den nødvendige support. Brokker du dig også over den ringe Progressive Scan support på PS2?

DeluxScan>
Minus RGB og salget at Rare gælder altså ikke for eksempler?
Du får nogle flere.

Det var mere et dårligt køb, end et dårligt salg. Tiden vil dog vise om Rare kan leve op til deres rygte.

Dumt valg: "Lad os holde os til cartridges, der koster en herregård. Købere og udviklere vil hellere have hurtigere loadetid end masser af lagerplads."

Det er et designvalg, du klager måske over de manglende loadtider i Nintendo's spil? Nintendo vil stadig prøve at formindske loadtider, fordi det er en del af deres måde at designe spil på. Catridges svaghed er plads, men med GameCube har de arbejdet sig uden om det langsomme medie.

Dumt valg: "Lad os lave vores eget medie til GC. Det er svært at kopiere, men lagerpladsen er 1/4 af de andre. So be it".

Hvor meget tror du at Sony og Microsoft taber på piratkopiering? Det var et rigtig godt valg at designe et medie til en konsol, isteddet for at designe en konsol til et medie.

Dumt valg: "Textures er jo ikke så vigtige, så lad os lave et max på 4KB til den slags i N64".

Dumt valg: "Vi kunne godt lave maskinen med 8MB RAM, men lad os trække 4 fra og lade folk købe dem selv, så er vi sikre på ingen gider understøtte 8 MB".

Dumt valg: "Digital stereo? Næh, for os er MIDI ganske udmærket".

N64 var stadig teknisk overlegen.

Dumt valg: "Ih, hvor er det altså bare smart, kun at lave én port i controlleren, så kan folk sidde og skifte mellem Controller Pak og Rumble Pak midt i et spil. Vi kunne selvfølgelig også have bygget rumblen ind i controllerne fra start af, eller have lavet en v2, hvor den var inkluderet. Men nej, vi tager den nemme vej. Lad os i øvrigt lade den køre på batterier, selvom 3. parts leverandører sagtens kan få den til at køre vha. den interne strømforsyning".

Ja, skide vær med at controlleren supplerede os med analog kontrol og rumble. Det er også noget fis at Nintendo har designet Wavebirden...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/02-04 16:33, rettet 11/02-04 16:43 
Jeg brokker mig skam ikke, jeg gør bare opmærksom på, at jeg synes Nintendo er nogle kegler nogen gange, mere end andre firmaer, efter min mening. Men jeg finder mig i det!
Jeg ser så ikke memory-problemet som en bagatel "Huhej, vilde dyr, lad os så få den 64'er ud af døren... Menusystem...? Det har vi da ikke brug for!" men som et ualmindeligt mærkeligt valg, der gør 64'eren til et mindre 'helt' produkt.

Minus RGB og salget at Rare gælder altså ikke for eksempler?
Du får nogle flere.

Dumt valg: "Lad os holde os til cartridges, der koster en herregård. Købere og udviklere vil hellere have hurtigere loadetid end masser af lagerplads."

Dumt valg: "Lad os lave vores eget medie til GC. Det er svært at kopiere, men lagerpladsen er 1/4 af de andre. So be it".

Dumt valg: "Textures er jo ikke så vigtige, så lad os lave et max på 4KB til den slags i N64".

Dumt valg: "Vi kunne godt lave maskinen med 8MB RAM, men lad os trække 4 fra og lade folk købe dem selv, så er vi sikre på ingen gider understøtte 8 MB".

Dumt valg: "Digital stereo? Næh, for os er MIDI ganske udmærket".

Dumt valg: "Ih, hvor er det altså bare smart, kun at lave én port i controlleren, så kan folk sidde og skifte mellem Controller Pak og Rumble Pak midt i et spil. Vi kunne selvfølgelig også have bygget rumblen ind i controllerne fra start af, eller have lavet en v2, hvor den var inkluderet. Men nej, vi tager den nemme vej. Lad os i øvrigt lade den køre på batterier, selvom 3. parts leverandører sagtens kan få den til at køre vha. den interne strømforsyning".

EDIT: Jeg ved godt, jeg har set mig sur på 64'eren her, men det er altså ikke for at bashe den, hvilket dem der kender min holdning til N64 herinde, nok godt kan skrive under på :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 11/02-04 16:20, rettet 11/02-04 16:21 
Har lavet eller laver? I tilfælde af at det var meningen du skulle skrive det sidste, giver det jo ingen mening det du skriver. Fejlene burde jo blive færre med tiden...

Desuden nævner han to "bagateller". Den jeg tror (håber) du snakker om, er memory card manageren. Du glemmer så, at han også klager over manglen på RGB-output. Det er slemt og der er ikke engang S-VHS, kun Composite og RF...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 11/02-04 16:09 
DeluxScan hvad brokker du dig egentligt over? Du har givet to eksempler på Nintendo's super "dårlige" valg, hvor det ene af dem er en bagatel, og det andet er et produkt, som ikke engang er blevet udgivet endnu.

Skulle det være en overraskelse at Nintendo lavet flere fejl end så mange andre? De har været involveret i industrien længere end nogen anden, så det burde kun være naturligt.
ABCDABCDSkrevet 11/02-04 15:15 
Det er bare et forfærdeligt eksempel på en "brøler" som du giver. Hvis det er pga. små ting som det at du mener de kører sig selv i sænk hvad så med MS & Sony? De burde jo allerede være ude. Der kan ikke være nogen tvivl om at de to eksempler jeg gav tidligere influerer mere på salg af maskinen end det med N64 memory kortet.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/02-04 11:12, rettet 11/02-04 11:14 
hjdfyud>
Så det står hverken i manualen til maskinen, spillet eller memory kortet? Det tvivler jeg på.

Nu snakker jeg om manualen til maskinen, men jeg husker da at f.eks. Top Gear Rally intet nævnte om memory management i manualen, selvom det undestøttede det.
Nu har jeg ikke lige en mem-manual at slå op i, men så vidt jeg husker blev der kun forklaret, hvordan man gemmer.


Det entlige spørgsmål er jo faktisk hvad din pointe er? Det var dig der stillede Nintendo ud og anklagede dem for at tage dumme beslutninger og så gav det eksempel med memory kortet. Men nu hvor du indrømmer at alle konsoller har den slags irritationsmomenter går jeg ud fra at du ikke har nogen pointe?

Nu skyder du spredehagl efter fluer. At jeg siger, at andre konsoller også har visse områder med dårlige beslutninger (Og det har de jo), det betyder jo ikke, at så kan Nintendo lave så mange dumme ting de vil 'for de andre har jo også nogen'. Nintendo har virkelig taget nogen højest besynderlige beslutninger (Se bare på den nye PSP 'killer'), i højere grad end andre firmaer på det område (SEGA er dog næsten på højde med N), så derfor ser jeg mig sur på Nintendo, og da dette emne nu beskæftiger sig med Nintendos brølere, så er det vel ikke så underligt???
Lad venligst være med at insinuere, at jeg er en fanboy, hvilket er langtfra rigtigt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ABCDABCDSkrevet 10/02-04 23:30, rettet 10/02-04 23:32 
DeluxScan>
Det er netop dét, det ikke gør!

Så det står hverken i manualen til maskinen, spillet eller memory kortet? Det tvivler jeg på.


Nej, alle konsoller har problemer og irritationsmomenter... Hvad er egentlig din pointe?

Det entlige spørgsmål er jo faktisk hvad din pointe er? Det var dig der stillede Nintendo ud og anklagede dem for at tage dumme beslutninger og så gav det eksempel med memory kortet. Men nu hvor du indrømmer at alle konsoller har den slags irritationsmomenter går jeg ud fra at du ikke har nogen pointe?
WehnerWehnerSkrevet 10/02-04 23:15 
Lige som en sidebemærkning synes jeg at kunne mindes, at Square i en af pressemeddelelserne i forb. med skiftet fra Nintendo til Sony udtalte, at en primær årsag til at skifte var, at de skulle bruge en cd-baseret konsol til at realisere deres planer for fremtidens rpg'er.

FFVII havde nok også været svær at presse ned på et cartridge ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/02-04 23:13 
tas>
På Gamecube kan du rent faktisk kompensere for den forskydning i hovedmenuen, ved manuelt at kunne indstille om billedet skal flyttes til én af siderne.
Nu er jeg ikke helt sikker - men af de nuværende konsoller (PS2/XBX/GC), er Gamecube rent faktisk ikke den eneste med den mulighed implementeret?

I know, men den fucker up i det alligevel (Eller spillene gør..?)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 10/02-04 23:13 
RJK>
Men hvor dumt er det så lige, at man ikke kan stille den "nok". I hvert fald på mit fjernsyn er der stadig mere RGB-shifting, end hvad GameCubens indstilling tager højde for :-/

Jeg tror aldrig jeg har været ude for et spil eller maskine hvor man rent faktisk KAN stille den "nok". Suk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/02-04 23:10, rettet 10/02-04 23:14 
hjdfyud>
Det står vel i manualen? Ligsom det står i Game Cube manualen hvordan får dens memory-management frem.

Det er netop dét, det ikke gør!

Og som jeg sagde hvis du går op i sådan nogle småting finder du jo aldrig en konsol uden problemer. Så kan vi jo også klage over at Sony to gange i træk har lavet en konsol med kun 2 controllerports eller at Microsoft har besluttet at man skal købe ekstra tilbehør for at se DVD på X-Box osv.

Nej, alle konsoller har problemer og irritationsmomenter... Hvad er egentlig din pointe?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 10/02-04 23:09 
tas>
Nu er jeg ikke helt sikker - men af de nuværende konsoller (PS2/XBX/GC), er Gamecube rent faktisk ikke den eneste med den mulighed implementeret?

Jo og det er også godt. Men hvor dumt er det så lige, at man ikke kan stille den "nok". I hvert fald på mit fjernsyn er der stadig mere RGB-shifting, end hvad GameCubens indstilling tager højde for :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ABCDABCDSkrevet 10/02-04 23:05 
DeluxScan>
Det er ikke noget stort problem for mig, jeg mener bare det er at springe over, hvor gærdet er aller, aller lavest.
Altså, hvor mange små Brian'er på 8 år ved, at nogle spil understøtter memory-management, hvis man vel at mærke holder Start nede under opstart... Det er da helt til grin

Det står vel i manualen? Ligsom det står i Game Cube manualen hvordan får dens memory-management frem.

Og som jeg sagde hvis du går op i sådan nogle småting finder du jo aldrig en konsol uden problemer. Så kan vi jo også klage over at Sony to gange i træk har lavet en konsol med kun 2 controllerports eller at Microsoft har besluttet at man skal købe ekstra tilbehør for at se DVD på X-Box osv.
tastasSkrevet 10/02-04 23:05, rettet 10/02-04 23:06 
DeluxScan>
Naiera>
Hvad er det lige for et problem, du mener MS har løst?

Det er svært at forklare, men 'forskellen' på billedets placering på skærmen, hvis man bruger RGB. Tidligere har det altid været forskudt lidt til højre (PSX, PS2, GC, DC). Xbox spil har jo heller ikke mulighed for at indstille billedets placering på skærmen.

På Gamecube kan du rent faktisk kompensere for den forskydning i hovedmenuen, ved manuelt at kunne indstille om billedet skal flyttes til én af siderne.
Nu er jeg ikke helt sikker - men af de nuværende konsoller (PS2/XBX/GC), er Gamecube rent faktisk ikke den eneste med den mulighed implementeret?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RJKRJKSkrevet 10/02-04 23:02 
Sumez>
Nu ved jeg ikke hvordan Xbox blev markedsført i Japan.

Men hvis Microsoft kunne have gjort den til en succes alene på markedsføring, så havde de med garanti gjort det :)

Selvfølgelig betyder markedsføring meget. Men ikke så meget, som du lige fik det til at lyde som...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 10/02-04 22:47 
Nu ved jeg ikke hvordan Xbox blev markedsført i Japan. Men jeg tror også at videospil har været så stor en del af Japans kultur så længe at en maskine skal være pænt guddommelig før den kan komme ind i landet og vippe Sony og Nintendo af pinden uden at have andre gode japanske udviklere end Sega i baghånden, uanset markedsføring.
Til gengæld klarede maskinen sig forholdsvis godt i vesten netop PGA dens markedsføring.
Selvfølgelig betyder udviklerne meget. Det har jeg aldrig benægtet. Men konsolfirmaerne skal også formå at score disse udviklere.
Og når førnævnte Anders Almindelig, der køber de spil der står med største bogstaver på EA's reklamer, står i EB Games og skal vælge sig en ny maskine, går han næppe efter den maskine der har flest Konamispil..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 10/02-04 22:41 
Sumez>
Well, Square gjorde ikke noget for PSX før FF7. Spillet havde en kæmpe indflydelse på PSX'ens succes, men på det tidspunkt havde den nu allerede slået N64 ud.

I så fald var N64 vel nærmest slået ud, før den udkom? FF7 udkom cirka et halvt år efter N64. Og så glemmer du også Saturn.

I hvert fald passer det stadig ikke, at Square valgte PlayStation, fordi den var den bedstsælgende konsol. Det valg kom lang tid inden.

Konami er jeg ret overbevist om ikke var i kløerne på Sony til at starte med, da de kom med flere Nintendo exclusives.

Selvfølgelig var Konami aldrig Sony-eksklusive, men hvis du ser på hvad de leverede til hhv. PlayStation, Saturn og Nintendo 64 før kampen var afgjort, så tror (med vægt på tror) jeg, at man ser et mønster.


Namco nævnte jeg naturligvis ikke, da netop de, sammen med Psygnosis var med til at sikre maskinens succes.

Men selvom de pågældende titler så blev gjort bedre, end de var, kunne Sony stadig ikke have gjort det uden spillene. Og de kunne ikke have haft spillene uden at have udviklerne på deres side.

Jeg kan også vende den om: Hvis markedsføring var den suverænt mest afgørende faktor for en platforms succes, ville Xbox så ikke have klaret sig bedre i fx Japan, end tilfældet er?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 10/02-04 22:40 
Sumez>
Det er jo også via markedsføring/succes, de scorer udviklerne. Nintendo havde jo alle de gode udviklere indtil Sony jordede dem med PSX, og udviklere som Square, Capcom og Konami valgte at udvikle til den bedst sælgende maskine.

Jeg tror der er noget du glemmer.
For udviklerne blev PSX i langt højere grad en succes, fordi Sony havde gjort deres hjemmearbejde bedre end det var set før på det tidspunkt.
Aldrig før var der blevet brugt så mange resourcer på at lave en konsol som på mange måder mødte de specifikationer udviklerne gerne ville have. Noget MS i høj grad gentog med Xbox'en.
Vote Ficus!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/02-04 22:19 
Nintendo og RGB hænger åbenbart ikke sammen. Kig bare på JAP Gamecube(?)
Home is where the hardware is..
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/02-04 22:17, rettet 10/02-04 22:19 
Det kan vi godt blive enige om, men det er nu en pudsig beslutning. Ligesom den smarte fyr, der bestemte, at der heller ikke var brug for et menusystem eller RGB. (Og hvem er den spade hos MS, der synes de aftagelige stik på controllerledningen var en god ide? Jeg har lige smidt mit stik nr. 2 væk... dvs. 2 ubrugelige controllere. Så lav dog hellere selve controllerporten lidt mere tilgivende overfor uovervejde hiv og ryk i ledningen).
Jeg tror nu flere spil gør brug af mem. card på N64 end af den (dengang) relativt dyre EEPROM.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/02-04 22:15 
Jeg tror nu næppe, at det er manglen på mem. management, der har kostet N64 succes. De fleste spil brugte slet ikke mem. card. Men kan da sagtens give dig ret i, at det er latterligt!
Home is where the hardware is..
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/02-04 22:07, rettet 10/02-04 22:09 
FreddiE>
Dine argumenter er overvælmende! Alle ved da, at det er memorycard manageren, som er forskellen på success og nederlag.

Mine argumenter for hvad? Jeg siger Nintendo har været lige lovligt dovne ved ikke at inkludere memory-management i N64, det kan du vel ikke være uenig i?
Desuden er det bare et eksempel på Nintendos, til tider, mystiske beslutninger.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/02-04 22:05 
Naiera>
Billedet er også forskudt på Xbox...

Hmm... F.eks. Halo kører ens som composite og RGB - ingen borders.
Ellers også lægger man bare ikke mærke til det, fordi maskinen laver billedet så stort, at der ingen borders er. Jeg går ud fra, den tegner billedet større end skærmens areal? Det er i hvert fald mit gæt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/02-04 22:01 
StarF>
nu må du stoppe.. Mario Sunshine fik fremravne anmeldelser og gode salgs tal... hvordan kan du på nogen måde nedgøre det?.. Spillet er godt, og er klart en værdig efter følger til mario 64!

Sunshine er på ingen måde på højde med Mario 64, og da slet ikke en værdig efterfølger til et af de bedste platformsspil nogensinde.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RonaldoRonaldoSkrevet 10/02-04 22:00 
DeluxScan>
Nintendo er og bliver en flok kegler - jeg mener, hvad er meningen med at udgive en konsol som N64 uden mulighed for redigere sine memorycards i en menu på maskinen???! (Uden et cartridge, der understøtter featuren i).
De tager, efter min mening, det ene dumme valg efter det andet - det største var helt klart at lade Rare slippe væk, så nu er der INTET udover Mario Party hos Nintendo for mig (Og det spille rjeg på N64, da det er bedre udgaver).

Dine argumenter er overvælmende! Alle ved da, at det er memorycard manageren, som er forskellen på success og nederlag.

Sumez>
Deraf "næsten". Det er jo også via markedsføring/succes, de scorer udviklerne. Nintendo havde jo alle de gode udviklere indtil Sony jordede dem med PSX, og udviklere som Square, Capcom og Konami valgte at udvikle til den bedst sælgende maskine.

Det havde intet med success at gøre, Sony var effektive til at overbevise, at deres medie (CD'en) var fremtiden. Deres marketings afdeling har skabt mirakler, men samtidig har Sony selv været dumme nok til at flyttet marked.
SumezSumezSkrevet 10/02-04 21:59 
Well, Square gjorde ikke noget for PSX før FF7. Spillet havde en kæmpe indflydelse på PSX'ens succes, men på det tidspunkt havde den nu allerede slået N64 ud.
Konami er jeg ret overbevist om ikke var i kløerne på Sony til at starte med, da de kom med flere Nintendo exclusives. SotN var f.eks. tænkt som en "budget-release", mens 3D CV'erne til N64 skulle have været den egentlig "næste generation" i serien. Alle deres arkadeports osv. til PSX tror jeg nu nok skyldes maskinens popularitet.
Namco nævnte jeg naturligvis ikke, da netop de, sammen med Psygnosis var med til at sikre maskinens succes. Men igen må jeg give markedsføring en stor del af skylden, for vi ved jo alle at både Tekken og Ridge Racer er stærkt overvurderede. ;)
(Dermed ikke sagt at de er direkte dårlige. Hvis nogen ønsker at debatere dette, bedes de venligst bringe det op i en anden tråd..)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fearless popcornfearless popc...Skrevet 10/02-04 21:58 
Matt>
Hvis Apple hoppede ind og støttede Nintendo, og gav dem lov til at lave en konsol med deres G5 processor, ARI grafik kort osv. vil jeg sku stadig køre den fede Nintendo stil! ;)

Go' tankegang.. ;) - Er nemlig helt enig! :P
just plug it in.
RJKRJKSkrevet 10/02-04 21:41 
Sumez>
udviklere som Square, Capcom og Konami valgte at udvikle til den bedst sælgende maskine.

Det passer jo ikke helt (omend nok for Capcom). Square var da ombord PlayStation, før den for alvor viste sig at "jorde" Saturn og Nintendo 64. Det samme med Namco. Jeg mener også det samme var tilfældet for Konami, men det har jeg ikke lige sat mig ind i.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 10/02-04 21:38 
DeluxScan er på ingen måde ene om at være skuffet over Sunshine sammenlignet med Mario 64. Sunshines vurdering ligger på 68% mens Mario 64 ligger på 94,3% her på P:R. Hvis det ikke skaber gundlag for at "nedgøre" Sunshine, ved jeg ikke, hvad der gør...
元気ですか。
128 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig