X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo DS


Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 21/01-04 09:54 
Nintendo announced its new hardware today, which is a Nintendo DS (dual-screen) portable system (tentative name), it is a completely new product separated from the current GameCube and GameBoy Advance systems. The dual-screen system will have two connected 3" TFT LCD display panels with backlit, and two separate processors, the machine will have the ARM9 main processor and ARM7 sub-processor... Se hele indlægget
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
91 emne(r).
1 2 > »

Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 21/01-04 09:54 
Nintendo announced its new hardware today, which is a Nintendo DS (dual-screen) portable system (tentative name), it is a completely new product separated from the current GameCube and GameBoy Advance systems. The dual-screen system will have two connected 3" TFT LCD display panels with backlit, and two separate processors, the machine will have the ARM9 main processor and ARM7 sub-processor.

- The Nintendo DS will use rewriteable media for games, which has a capacity up to 1Gbit (125 MByte). Nintendo explained the dual screen concept can eliminate the need to toggle between different screens, and open new perspectives to gaming. More details of the system will be available in E3 2004.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/01-04 10:06 
Whoa! Innovativt... :-(
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RonaldoRonaldoSkrevet 21/01-04 10:08 
Det er vel kun Nintendo der kan få sådan et produkt til at give mening. Jeg forudsiger et flop ala Virtual Boy.

Én Gigabit er 128 MegaByte.
JesperJesperSkrevet 21/01-04 10:26 
StarSoldier - hvor har du ovenstående fra?

Skrev selv nyheden om DS i morges - (se link) - dog er der ikke så meget nyt om DS, men glæder mig godt nok til at se billeder af den, samt høre lidt mere om hvad vi kan forvente.

Nintendo DS
Star SoldierStar SoldierSkrevet 21/01-04 10:36 
Infoen har jeg bare kopieret fra the-magicbox.com
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
tastasSkrevet 21/01-04 10:39 
Så det er den der skal kæmpe mod PSP.
Joh joh.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/01-04 12:16 
Jeg blev så gal i skralden da jeg læste det.

Hvad har de gang i?

Er endnu en bærbar konsol virkelig det vi har brug for?
Og så én med to skærme.

"Vi vil ikke lave online spil, for der er ikke nok folk med bredbånd. Men en GameBoy med TO skærme, det går ALLE og venter på"

ARGH!!!


Jeg er udemærket klar over, at Nintendo tjener kassen på GameBoy, og at de selvfølgelig bare interesserede i at styrke deres position.
Men er vejen frem virkelig at opfinde en helt ny platform?

Jeg synes det virker som om de er bange for at tage kampen op med Sony om tv-konsolmarkedet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
tastasSkrevet 21/01-04 13:01 
...Eller så vil de bare gerne tage kampen op mod PSP ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RonaldoRonaldoSkrevet 21/01-04 13:37, rettet 21/01-04 13:39 
Det er jo selvfølgelig et gammelt koncept, som de prøver at puste nyt liv i.

http://www.gameandwatch.com/screen/multiscreen/oilpanic/images/oilpanic.jpg
http://www.gameandwatch.com/screen/multiscreen/donkey/images/donkey.jpg

Jeg tror næppe det skal være Nintendo's svar på en PSP-killer, de har med garranti en ny GameBoy på tegnebordet.
RonaldoRonaldoSkrevet 21/01-04 13:39 
Hvis dette så bare var selve designet:

http://gogojoe.nintendoinsider.com/nds.jpg
ChronoChronoSkrevet 21/01-04 13:42 
Det virker jo totalt tåbeligt det her... Det kan de da ikke mene!?

Når man alligevel skal flytte øjnene fra den ene skærm for at se på den anden, er der jo ingen grund til at have to.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
The BruceThe BruceSkrevet 21/01-04 13:44, rettet 21/01-04 13:45 
Jeg forstår ikke lige hvad det er I går sådan amok over...?! Jeg synes det virker meget fedt med de 2 skærme, og vi har jo intet hørt om maskinens processor-kraft endnu- så slå nu lige koldt vand i blodet før i begynder at sammenligne den med Virtual Boy...!
Jeg vil da langt fra afvise, at det kunne være Nintendos svar på PSP!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
CanonCanonSkrevet 21/01-04 13:45 
Der må jo være en grund til at det har to skærme! Jeg tror ikke det bliver noget med at se den ene skærm til den anden.

Se det er hvad vi kalder for, Mystery Product..

Link...
Bah...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 21/01-04 13:46 
Jeg er godt nok skuffet. De har længe sagt, at den næste konsol bliver en blanding af håndholdt og stationær, og den her lader til at blive en håndholdt. Desuden kan jeg ikke se mening i de 2 skærme, og tror mest på, at de hurigt skulle finde på noget modstand til PSP'en.
WehnerWehnerSkrevet 21/01-04 14:03 
Hvordan kan man være skuffet over noget, man endnu ikke har set, endsige ved hvad er???
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RonaldoRonaldoSkrevet 21/01-04 14:03, rettet 21/01-04 15:15 
CPU:

Main processor ARM9
Sub processor ARM7

ARM7 er GBA's processor, og ARM9 skulle vidst ikke være specielt hurtig.

Specs'ne havde nok været mere aggresive hvis det var en PSP-killer.

edit:

ARM9 er den 200MHz processor der sidder i Tapwave Zodiac http://www.tapwave.com/

Der er ikke noget info om GPU, men det bliver sikkert bedre end den nuværende GBA. Folk skal dog ikke forvente noget revolutionerende.
AskAskSkrevet 21/01-04 14:34, rettet 21/01-04 14:34 
Jeg forstår ikke hvorfor i er så kritiske??
Den er jo ingen gang kommet på marked i nu, og i har jo heller ikke prøvet den.

Men jeg kan godt forstå at den ikke lyder som om den lever op til jeres forventninger, men vent nu med at kritisere til i har prøvet den.
JmogJmogSkrevet 21/01-04 14:37 
To bagbelyste skærme.... den kommer godtnok til at sluge noget strøm. Batteriindustrien må være aktionær i Nintendo ;-)
CanonCanonSkrevet 21/01-04 14:38 
Har selv lavet den:)

Link...
Bah...
majjohamajjohaSkrevet 21/01-04 14:52 
Wow :) Men nok ikke lige sådan den bliver ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/01-04 15:10 
Ask >
Jeg forstår ikke hvorfor i er så kritiske??
Den er jo ingen gang kommet på marked i nu, og i har jo heller ikke prøvet den.

Normalt ville jeg give dig ret.

Her er det dog hele konceptet jeg er imod.
Jeg synes at ideen om en GBA med 2 skærme virker fuldstændig tåbelig.
Så er jeg sådan set ligeglad med hvor kraftig den blir.

Jeg synes det er alt for typisk Nintendo det her.
I stedet for at stramme op på deres GameCube program, laver de bare et helt nyt produkt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RonaldoRonaldoSkrevet 21/01-04 15:20 
Jeg synts at folk overdriver en smule, det kunne gå hen og blive et godt produkt, selvom det på papiret ikke lyder sådan.

Vent nu til E3 hvor den bliver fremvist, det er kun fair.

I mellemtiden vil jeg se frem til retro inkarneret på fineste vis:

http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/6/0,3363,i=61786,00.jpg

Famicon SP med tilhørende Super Mario.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/01-04 15:43 
*Savle*

Hvor/hvornår fås den så? : )
Home is where the hardware is..
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/01-04 16:51, rettet 21/01-04 16:52 
Jeg tror bare det er Nintendos f'ed up måde, at kommunikere med omverdenen på...

Måske skulle de bare have ventet og vist den i action, i stedet for dét her!

Whoa - Fodbold spil med stats på den modsatte skærm. Halleluja! Hvis de giver crap eksempler for at holde al guffen hemmelig, så bør de hellere lade være.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SephirothSephirothSkrevet 21/01-04 18:23 
Matt >
Wow :) Men nok ikke lige sådan den bliver ;)

Nej, forhåbentlig ikke...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JoachimMAJoachimMASkrevet 21/01-04 18:55, rettet 21/01-04 18:58 
Det lyder da lidt øhhh.... specielt, men jeg er generelt åben for langt ude idéer:)

Edit: Kan dog ikke se hvad fa**** jeg skal bruge 2 skærme til. Det virker sgu lidt dumt.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
FourDFourDSkrevet 21/01-04 19:11, rettet 21/01-04 19:11 
Jeg syntes også at konceptet lyder lidt lamt.
Men sommetider overrasker nintendo en med en super konsol, men masserevis af originale titler, og andre gang skuffer de bare en, Så det kan være svært at vide om det bliver succes eller fiasko :/

FreddiE >
Hvis dette så bare var selve designet:

http://gogojoe.nintendoinsider.com/nds.jpg

... *savle* .... :D
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Zzap!Zzap!Skrevet 21/01-04 19:18 
Man kan vælge at se det på den måde, at hvis vi nogen sinde skal have større skærme, end den der er på den nuværende GBA, og maskinerne vel og mærke skal vedblive med at være komfortabelt transportable, så er en "clamshell" splitscreen nok eneste løsning.


Hvis maskinen har noget seriøs 3d kraft, så kan det f.eks. blive et godt alternativ til at flytte rundt på kameraet hele tiden.
Two-player spil bliver også meget lettere fordi man altid har alt udstyret til det med.
Batteritiden er nok en mindre bekymring, nu efter at Nintendo har vist sig villige til at putte genopladelige batterier i deres håndholdte konsoller.

Lad os nu se ideen an før vi hopper til konklusioner.
Born to kill space
ZøvnigZøvnigSkrevet 21/01-04 23:40 
Forstår slet slet ikke hvad folk mugger over allerede. jeg må indrømme at indéen om 2 skærme straks fangede min interesse. Jeg kan sku se store muligheder i f.eks i et fodbld spil at have overblik over spillernes fysik og afleverings % mens jeg spiller på den anden skærm. Men klart de kræver da også at maskinen kan levere end ordenlig grafik og bliver understøttet af spil der forstå at udnytte denne feature. men jeg syndes det lyder som et godt og original projekt

Hygge
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
Mr. MCMr. MCSkrevet 22/01-04 00:07 
Nintendo skuffer igen! :-(
Jeg ved alt, hvad der er værd at vide om alting!
happyEDhappyEDSkrevet 22/01-04 00:14 
hvordan i kan sige at de skuffer med at komme med et nyt produkt... det er da kun fedt , også hvis det ikke er noget...når i har set den, som ingen har endnu!!!!!, så bræk jer over den til den tid, men det er da kun fedt at nogen prøver at lave andet end køre/skyde/sports spil!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/01-04 01:01 
Indeed!
Home is where the hardware is..
RonaldoRonaldoSkrevet 22/01-04 07:24 
Det behøves ikke at være en "GameBoy", Nintendo har indtil videre kun sagt produktet var portabelt, men intet om at det skulle være håndholdt.

http://www.nintendo.co.jp/n10/news/040121.html


Jeg synts at gamere er en smule banale, de rakker ned på sequels og remakes, skriger på nye franchises og nye standarder. Nintendo har ikke engang fremvist deres produkt, men simpelt sagt at det vil tilføje nye og anderledes spil. Det første folk gør er at gå amok over det, og tryster sig med selv at Sony udgiver én PSOne (PSP) i lommeformat, med alle tænkelige ports fra det halv gamle spil galleri.

Jeg husker ikke, at der var nogen som brokkede sig over enten GBA SP eller GameBoy Player.
NaieraNaieraSkrevet 22/01-04 08:45 
FreddiE>
Det første folk gør er at gå amok over det, og tryster sig med selv at Sony udgiver én PSOne (PSP) i lommeformat, med alle tænkelige ports fra det halv gamle spil galleri.

Det bliver jo ikke en PSOne. Du skal ikke sidde og finde på ting.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 22/01-04 09:09 
PSP skulle blive kraftigere, men det er givet, at der vil blive udgivet et hav af ports, ligesom Nintendo gør det med GameBoy.

Mit problem med Sony er, at de bare stjæler fra Nintendo, og får det til at lyde som om, at det var deres koncept. Selvfølgelig har PSP andre features, men i bund og grund er den designet til at sælge software. Hvorfor tilføjer Sony ikke noget til den håndholdte konsol udover den kraftigere indmad? Jeg står med løftet øjebryn når jeg ser alle disse Sony ryg-klappere nedgøre Nintendo for at skabe noget nyt, når Sony aldrig har sat nogle standarder, hvad angår spil hardware. EyeToy er vel det eneste man kan sige er deres påfund.
CanonCanonSkrevet 22/01-04 12:52 
Uha..

Link...
Bah...
happyEDhappyEDSkrevet 22/01-04 18:41 
og det var jo nintendo der var med til at udvikle psx. så de har jo ikke fundet på noget selv. de har bare været gode til at pronovere sig selv
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BobbeBobbeSkrevet 22/01-04 19:37 
Sony brugte da ikke noget at det, de arbejde på sammen med Nintendo.
Spiller nu: Wii
RaGeRaGeSkrevet 22/01-04 20:18 
Naiera >
FreddiE>
Det første folk gør er at gå amok over det, og tryster sig med selv at Sony udgiver én PSOne (PSP) i lommeformat, med alle tænkelige ports fra det halv gamle spil galleri.

Det bliver jo ikke en PSOne. Du skal ikke sidde og finde på ting.

Mener nu, at det er meget godt beskrevet af Freddie.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
happyEDhappyEDSkrevet 22/01-04 21:25 
jo de gjorde da det var en spille maskine til cd'er, godt nok lavet lidt om og sådan men jo. det var da nintendo der fik dem igang
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/01-04 22:07, rettet 22/01-04 22:08 
FreddiE>
Jeg synts at gamere er en smule banale, de rakker ned på sequels og remakes, skriger på nye franchises og nye standarder. Nintendo har ikke engang fremvist deres produkt, men simpelt sagt at det vil tilføje nye og anderledes spil. Det første folk gør er at gå amok over det, og tryster sig med selv at Sony udgiver én PSOne (PSP) i lommeformat, med alle tænkelige ports fra det halv gamle spil galleri.

FreddiE>
Det er vel kun Nintendo der kan få sådan et produkt til at give mening. Jeg forudsiger et flop ala Virtual Boy.

;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/01-04 16:13 
-

Linket taler for sig selv : )
Home is where the hardware is..
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/01-04 16:40 
Håber den bliver 3D med analog-stick.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 28/01-04 22:26 
Mere om skærmene:
http://www.gamespot.com/all/news/news_6087084.html
http://boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=57015
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/01-04 22:35, rettet 28/01-04 22:39 
EA er tilsyneladende ikke helt overbevist om DS'ens koncept indtil videre. Dog er det muligvis ikke et større tab, den generelle holdning til EA på dette forum taget i betragtning :)

EA hot on the PSP, cool on the DS
(...)
quadquadSkrevet 28/01-04 23:56 
The release also stated that "the two LCD displays can be used as one large screen" meaning the DS will have a form of widescreen (albeit turned on its side.)

D'oh :D
ChronoChronoSkrevet 29/01-04 08:39 
Omvendt widescreen - super ide - det fungerer jo fremragende på N-Gage...

Ej, det kunne sikkert blive okay hvis spillene bliver lavet til det.

Jeg kan ikke tro, at Nintendo satser hele butikken på det her produkt. Det må være tænkt som et innovativt indslag ligesom Virtual Boy - sjov at prøve, men sikkert ikke noget alle vil kunne underholdes med i længere tid. De skal nok komme med en ordentlig efterfølger til både GC og GBA når tiden er til det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
tastasSkrevet 29/01-04 14:59 
De har udtalt at DS er en "3. konsol", samt at GBA2 og GC2 er på tegnebrættet ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-04 10:52, rettet 02/02-04 10:52 
FreddiE>
Mit problem med Sony er, at de bare stjæler fra Nintendo,

Det er vist en diskussion vi har haft før herinde. Du må åbne øjnene lidt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 11:07 
Du må gerne klippe mine indlæg så de ikke bliver misforstået.

PSP er en kopi af GameBoy, ligesom alle andre håndholdte konsoler derude. Sony opfandt ikke konceptet, men det bliver sådan de promovere sig selv.

"The Walkman of the 21th century" - Konceptet er flere årtier gammelt, de behøves ikke at opfinde den dybe tallerken flere gange. Sony brænder nallerne på dette marked ligesom alle andre. Jeg er ikke anti-Sony, men de er blevet bare en smule for arrogante.
91 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig