X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lovecraft


Svar
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 07/01-04 23:15 
Jeg var inde i byen for at støve noget H.P Lovecraft op, men ingen havde noget.

Jeg kunne godt tænke mig at læse hans "Call of Cthulhu" og "The Dunwich Horror" - er der andet I kan anbefale, sådan for at få det hele læst, rent kronologisk?

Er der i øvrigt nogen der ved, hvor man kan købe bøger over nettet - godt og billigt?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
JAAJAASkrevet 07/01-04 23:22, rettet 08/01-04 01:24 
Der er nogle udmærkede opsamlingsbøger udgivet i paperback, men jeg kan ikke lige huske forlagets navn.

The Whisperer In Darkness er en af mine absolutte favoritter.

Den findes i den glimrende:

"H.P Lovecraft Omnibus 3
The Haunter of the Dark And Other Tales of Horror"

Der indeholder følgende historier:

The Shadow Over Innsmouth
The Music of Erich Zann
The Thing on the Doorstep
The Haunter of the Dark
The Whisperer in Darkness
The Dunwich Horror
The Rats in the Walls
The Outsider
The Call of Cthulhu
Pickman's Model
The Colour Out of Space
The Lurking Fear
The Shadow Out of Time
The Picture in the House

amazon.co.uk har den.

Har du prøvet Fantask inde i Pisrenden? et skulle undre mig meget, hvis de ikke havde noget Lovecraft stående.
la0sla0sSkrevet 08/01-04 01:14, rettet 08/01-04 01:15 
Som en lille sjov tilføjelse har Jorge Luis Borges (ingen anden introduktion kræves vel udover at nævne, at Borges er blandt sidste århundredes allerstørste litterære personer og talenter) skrevet en sjov lille historie i Lovecraft stil, til ære for denne. Den hedder "There Are More Things" og kan findes i Bogen af Sand. Det er faktisk ret godt, og et fint lille stykke litteratur i sig, men er selvfølgelig mest af alt en sjov sag fordi den er "Til minde om H.P. Lovecraft."
Hvad sker der?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/01-04 09:46 
For det første vil jeg sige, at hvis man ikke har læst H.P. Lovecraft før, så skal man ikke forvente sig nogle vanvittigt uhyggelige historier.

Som læser bliver man ikke nær så påvirket, som f.eks af Stephen King.

Men hvis man sætter sig ind i Lovecrafts univers, så er det fantastisk læsning.

Jeg har læst utroligt mange, og kan ikke huske hvad de hedder allesammen.
Men jeg kan lige anbefale:
At the mountains of madness
The shadow out of time
The case of Charles Dexter Ward

Hvis man er til kortspil a la Magic the gathering er Cthulhu kortspillet Mythos fra Chaosium faktisk fænomenalt.
Jeg tror ikke de laver det mere, i hvert fald har man kunnet købe starter packs og boosters til ingen penge i Fantask ret længe.

Ellers kan man jo også spille Eternal Darkness på sin GameCube - det er ren Lovecraft.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DizzyDizzySkrevet 08/01-04 10:09 
Find dine svar her (se link), han er nok en af Danmarks største Lovecraft fan, han sælger også nogle af bøgerne. Han kan kun anbefales at handle med, super fyr.

Stephen King var ok en gang idag er han godt nok skod...

Dansk Lovecraft side
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
dchangdchangSkrevet 08/01-04 19:11 
Dizzy >
Stephen King var ok en gang idag er han godt nok skod...

Han er stadig kongen. En overgang switchede jeg til Koontz fordi der ikke var mere King-materiale tilbage, som jeg ikke havde læst. Men Koontz når ikke King til sokkeholderne. Han kan skabe en stemning som ingen anden.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DizzyDizzySkrevet 08/01-04 19:14 
Clive Barker er klart kongen...

S. King spytter historier ud med en hastighed der overgår den fart man har på når man har tynd mave.. Indholdet er dog til tider det samme ;-)

Men tilbage til topic....
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
dchangdchangSkrevet 08/01-04 19:16 
Måske er du bare ikke helt up to speed? :-) Just kidding. Back to topic.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KeenKeenSkrevet 08/01-04 19:19 
JAA >
Har du prøvet Fantask inde i Pisrenden?

???
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 08/01-04 19:53 
Jeg har lige bestilt "The Best of H.P. Lovecraft: Bloodcurdling Tales of Horror and the Macabre" fra amazon!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-04 20:02 
Knight Keen >
???

Det er en tegneserie shop inde i københavn.

www.fantask.com
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 08/01-04 20:10 
ok men hvad er Pisrenden dog for et ord til en vej??? :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/01-04 20:49 
Ja, det kaldte man i gamle dage Latinerkvarteret omkring Teglgårdsstræde/Skt.Pedersstræde
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/01-04 20:51 
... og det er "Pisserenden"
JAAJAASkrevet 09/01-04 04:29, rettet 09/01-04 04:33 
King Chaos >
... og det er "Pisserenden"

Ok? Du har måske slået det op i Krak? ;)

Spøg til side, så har jeg faktisk aldrig hørt nogen kalde det pisserenden. Selv ikke folk, der boede der. Altid Pisrenden. Så jeg vil ufortrødent og med fuldt overlæg fortsætte med at kalde kvarteret netop det :)
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 09/01-04 12:07 
...men skal vi nu ikke prøve at holde os til topic?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig