X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Når konsollerne giver slip...


Svar
SumezSumezSkrevet 26/11-03 23:16 
Der er måske et par stykker, der har undret sig over hvor jeg pludselig blev af.
Jeg er skam stadig i live, i slipper ikke af med mig så let.

Men det skete ret pludselig, fra den ene dag til den anden, og kom også bag på mig selv. Lige pludselig fangede konsolspillene bare ikke længere. Jeg havde ikke lyst til at sidde og diskutere dem, og spillede dem stort set ikke (fremfor "for sjældent" som før i tiden). Det tiltalte mig bare ikke længere. Det ligger stadig som en del af mig, men jeg havde åbenbart brug for at gemme den del lidt væk.
Det har altid været udelukkende en fritidsinteresse, og har aldrig stået i vejen for mit sociale liv og den slags. Men alligevel følte jeg at det var nødvendigt at gemme det lidt af vejen, og jeg må indrømme at det føltes faktisk rart at droppe konsolinteressen i en tid. Måske fordi jeg var nået dertil hvor jeg følte mig bundet af den, snarere end at nyde den som en slags "tilflugt" fra hverdagen.
Jeg har i den sidste tid været i stand til at koncentrere mig om andre interesser, som f.eks. musik, i stedet.

Menuen har dog alligevel stået på både CastleVania: Lament of Innocence, Final Fantasy XI og Legacy of Kain: Deviance i den seneste tid. Final Fantasy X-2 har jeg valgt at droppe lidt endnu.
Jeg håber ikke at Play:Right staben føler sig for svigtet af mig. Jeg håber på nu at kunne betragte mig som værende aktiv igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AsseAsseSkrevet 26/11-03 23:24 
Ok, let me get this straight: Du HAR været inde i den periode, og er nu igang igen, eller er du på vej ind i det?
SumezSumezSkrevet 26/11-03 23:35 
Nok et sted midt imellem. Jeg tror jeg vil slække lidt på udbygning af samlingen i fremtiden, men det er ikke lige til at sige..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AsseAsseSkrevet 26/11-03 23:38 
Jeg vil med hensyn til din situation håbe, at jeg aldrig oplever dette. Jeg vil utroligt gerne blive ved med at spille, men det skal dog siges at når det bliver fordi jeg føler at jeg er nødt til det, så synes jeg heller ikke det er sjovt mere.

Jeg vil prøve at holde det nede på et niveau hvor jeg kan overkomme det hele (jeg kan heller ikke andet pga. økonomien;)).

Så ser jeg hvad fremtiden bringer:)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 26/11-03 23:46 
Jeg har endnu ikke oplevet det, men jeg sørger også for, at det hele ikke går op i konsoller og spil. Man skal hele tiden sørge for at være sammen med andre og have andre interesser, ellers fanger det ikke en. Sådan tror jeg det er.

At ens venner så vil prøve ens nye spil, inviterer til videoaften eller hvad det nu kan være, gør det også "hyggeligere" at interessere sig for emnet. Det er altid sjovere at spille flere sammen.
quadquadSkrevet 26/11-03 23:51 
En sådan periode har jeg haft i et godt stykke tid, men DD: Heroes, Amplitude og de nye DDR-spil har fået mig tilbage på rette vej :)
AndyAndySkrevet 27/11-03 00:11 
Jeg har det næsten præcis som dig Sumez - bare LIIIDT længere nemlig 4 måneeder ja, jeg vil gerne game men jeg - jeg kan ikke ta' mig sammen til det:P
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 27/11-03 00:18 
Man skal stoppe mens legen er god, men samtidig skal man ikke glemme sine pligter.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
RaGeRaGeSkrevet 27/11-03 00:25, rettet 27/11-03 00:27 
Jeg bliver ved med at købe spil, selvom jeg næppe spiller dem - er det så tid til at stoppe? Har egentlig lyst til at spille, men alligevel ikke, da jeg ikke kan få taget mig sammen. Måske fordi, at jeg ikke rigtig har nogle venner, som orker at spille et ordentlig singleplayer spil. Jeg savner fandme den, hvor man kunne sidde 3 mand på skift og spille Resident Evil, hvor alle havde lige stor interesse for spillet og hyggen i det - altså en rigtig social gaming aften med gutterne. Jeg tror næsten, at jeg er ved at vokse fra det på en måde...
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 27/11-03 00:27 
RaGe >

Jeg tror seriøst du skal overveje at trappe ned.
Det minder nærmest om et ... misbrug?

Tag en pause. Find tid til noget andet. Vend tilbage når du mener du rent faktisk har LYST til at spille...!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 27/11-03 00:30 
Jeg er da med vilje begyndt at trappe ned på mit spilforbrug.

Ikke kun fordi der lige p.t. er probs i familien, men også fordi jeg bare gerne vil have lidt mere tid til mig selv og mine venner ... bare et par uger.

Det er naturligvis lidt vanskeligt, da der stadig ligger 30-40 spil til anmeldelse på redaktionen. Men jeg prøver at holde lidt lav profil i et lille stykke tid.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
RaGeRaGeSkrevet 27/11-03 00:31, rettet 27/11-03 00:34 
Har ikke rigtig andre interesser end at gå i byen eller sidde foran PC'en. Nu er det også sådan, at kæresten er i Norge det næste halve år og at den by jeg bor i er rimelig kedelig, da der stortset ingen aktiviteter tilbydes til de unge, bortset fra sport, som jeg ikke gider for tiden :(

Jeg må nu også lige påpege, at jeg arbejder det meste af min tid og faktisk kun har fri i weekenderne (arbejdstiden til hverdag er fra kl. 12:00 - 23:15).

EDIT: Måske min vennekreds er blevet kedelige ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/11-03 00:48 
:O

FFXI som er et MMO, burde være meget tidskrævende! Det stopper jo aldrig. Så er det bare om du kan klare at spille det i 5 år, som mange MMO junkies gør;)

Well... Har det på samme måde lidt. Det er bare ikke så sjovt mere, in the long run..

Måske skulle man gøre som okotta... Købe og sælge sine konsoller vær anden uge?;D
Well crucify the insincere tonight...
RaGeRaGeSkrevet 27/11-03 00:50, rettet 27/11-03 00:54 
Jeg tænkte på, om det måske kunne være det store spiludbud af gode titler, så man ikke rigtig ved hvad man skal købe eller spille. Jeg har bare den trang, at hvis et spil er godt, så køber jeg det uden tøven, hvor jeg så konstaterer, at jeg egentlig næsten ikke spiller spillene, men bare står på hylden og samler støv. Jeg har leget rundt med ideer om, at jeg gennemfører et ad gangen og derefter sælger og køber et nyt et - den holder bare ikke i længden hos mig :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 27/11-03 01:01 
cosmos_dk >
Man skal stoppe mens legen er god, men samtidig skal man ikke glemme sine pligter.

Jeg er helt enig, og mener aldrig at jeg selv har været ude et sted, hvor konsoller har taget overhånd. Har altid holdt det adskildt fra resten af mit liv. Jeg mener også at det er sundt med den slags interesser. Det var heller ikke mig, der valgte det fra, det tiltalte mig bare pludselig ikke længere på samme måde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
VictorVictorSkrevet 27/11-03 10:17 
Dette lyder underligt, men faktisk vil jeg gerne holde op med at spille. For det første pga. Økonomien, men også i høj grad fordi mine venner ikke interreserer sig for at spille + at jeg i klassen er den sjoveste, men mange betragter mig også lidt som en nørd. Ikke at jeg bliver holdt udenfor, blot at de betragter mig som nørd. Men der er svært når man først er igang...
NaieraNaieraSkrevet 27/11-03 10:25 
Nå ja, man man da også bare bygge sin tilværelse på hvad andre folk synes om en, ligemeget hvor uvidende de er...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 27/11-03 12:27, rettet 27/11-03 18:24 
Det er meget simpelt, for meget af noget godt, er ikke godt.
Det gælder alt; spil, musik, film, bøger, mad, druk, motion, sex osv.
Det gælder simpelthen om, at veje de forskellige dele af tilværelsen op i passende bidder, og ikke overdosere noget.
Så bliver de ting man holder af, ved med at være sjove, og hænger ikke pludselig een ud af halsen, eller værre endnu overtager ens liv, og bliver til en dårlig vane der ikke er sjov mere.
Born to kill space
majjohamajjohaSkrevet 27/11-03 14:25 
Vi havde lidt det samme emne igang for ikke så lang tid siden..

Emne...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig