X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

TV der kan holde til TATE mode?


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 24/10-03 21:50, rettet 24/10-03 21:51 
Flere af mine shoot 'em ups understøtter TATE mode (altså TV'et på højkant) og jeg elsker dette format.

Jeg har læst flere steder, at mange normale fjernsyn ikke kan holde til at stå på højkant. Passer det? Hvad sker der? Nogle der har prøvet det, med noget fatalt til følge?

Jeg er i markedet efter et nyt gaming fjernsyn (21", 4:3, SCART/RGB+NTSC 3.58) der kan holde til TATE. Kender i nogle der kan det? Evt. SONY (jeg elsker Trinitron)?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
la0sla0sSkrevet 24/10-03 22:12 
jeg har hørt advarsler men har aaaaldrig (på flere TV) oplevet problemer.. tag stikket ud af kontakten (eller sluk der), lad den står slukket i 20 mins til 30 mins.. og vend den på højkant og tænd... taaada.. husk dog at gøre det samme igen når du slukker. Stik ud, bare vend TV, vent 20 mins og tænd
Hvad sker der?
flottenheimerflottenheimerSkrevet 24/10-03 22:15 
Hvad nu hvis det skal stå udelukkende på højkant? Kan det så holde til det?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Le RoofLe RoofSkrevet 24/10-03 22:17, rettet 24/10-03 22:17 
Jeg har haft et 28" Philips TV (ikke det samme som jeg skrev om i en anden tråd - jeg har 2) stående på højkant i over et ½ år, og har aldrig haft problemer...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KoludaKoludaSkrevet 24/10-03 22:38 
Det har faktisk ikke nogen betydning for billedrøret hvilken vej det vender.

Men visse ting inden i fjersynet er ikke lavet til at stå på højkant, så hvis ikke der er den rette "vægtfordeling" på det, kan det give problemer, specielt billige fjernsyn er billedrøret dårligt understøttet, og Printet sidder tit i slidser som kan give efter ved vending af fjersynet.

Det er dog sjældent at fjersynet går helt i stykker ved det, det skulle lige være at en trafo eller lign brækker helt af, pga. den høje vægt.

Men med de små fjersyn er der slet ikke nogen problemer med at vende det om.
RJKRJKSkrevet 24/10-03 22:48, rettet 24/10-03 22:48 
Hvad Koluda sagde.

De 20 minutters slukning er i øvrigt ikke nødvendige. Altså: det tager ikke skade, hvis man ikke gør det.

Det er udelukkende for at aktivere degauss, som skal rette op for de ændrede magnetfelter ved omflytning af billedrøret.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 24/10-03 23:52 
hmm det er da ellers spøjst som farverne ser spøjse ud,når fjernsynets ikke får lov til at være slukket i et godt stykke tid, mens det er vendt om. Da jeg ikke er 100% klar over hvad man lige præcis kalder det der sker, med billedrøret osv., vil jeg ikke spille klog på det.
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 25/10-03 00:01, rettet 25/10-03 00:06 
Som lige sagt, er det hvis degauss ikke bliver aktiveret.

Pointen var bare, at man ikke behøves at tage det så seriøst med den slukning. Er farverne ikke i orden, lader man det bare stå lidt. Det afhænger af det enkelte fjernsyn hvor lang tid det skal stå slukket, før degauss aktiveres.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 25/10-03 17:34 
Le Roof >
Jeg har haft et 28" Philips TV (ikke det samme som jeg skrev om i en anden tråd - jeg har 2)

Er det lignende mit?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 25/10-03 18:18, rettet 25/10-03 18:22 
Nej, det Philips TV som jeg har haft stående på højkant, er det som var med til P.R 3.1 (det andede var et 29" Grundig).

For et par måneder købte jeg så det samme TV (samme model nr.) som du havde med til P.R 3.1. Det er sgu' guld værd med 4:3 expansion :)
Det tør jo dog ikke at sætte på højkant... ;)

EDIT: Har lige link'et til nogle billeder fra P.R 3.1, hvor bla. Rage, vist nok sad og spillede Soul Calibur 2 (Xbox), på det TV som ellers normalt står på højkant.

Billede nr. 6 og 9
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
PalsgaardPalsgaardSkrevet 25/10-03 18:23 
Beklager hvis dette er dumt spørgsmål! men hvad er TATE mode egentlig?

Umiddelbart ville mit bud være at vende TV'et så man flyver til siden, i stedet for op, i de gamle shootere???
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig