X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy IV?


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/10-03 08:02 
Fås Final Fantasy IV virkelig kun i en japansk udgave? Jeg ved at FFII også kaldes IV i en eller anden sammenhæng, men jeg går ud fra at 2'eren er 2'eren, og at der må være en 4'er et sted (da jeg har set det japanske cart flere steder)

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at samle de fleste, eller i hvert fald størstedelen, af spillene, men der er lige the missing link som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal skaffe...

Origins indeholder I og II, og Anthology indeholder V og VI. Men hvad så med IV? Håber der er nogen der lige kan give mig et svar :)
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 15/10-03 08:15, rettet 15/10-03 15:26 
Uha jeg tør ikke vove mig ud i en forklaring, da jeg sikkert komme til at forklare det forkert. (Og jeg er sikker på, andre kan gøre det bedre) EDIT: altså om de japanske kontra amerikanske kontra europæiske numre.

MEN hvis du leder efter IV´eren, så skal du have fat i Final Fantasy Anthology. VI´eren derimod kan du købe seperat med en FFX demo. (Jeg går ud fra, at vi taler Playstation-versioner) Jeg har set f.eks. Læsehesten har den.

Anthology indeholder, som du kan se på mit link; FFIV & FFV

Anthology hos Amazon
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
3of193of19Skrevet 15/10-03 08:22 
En del FF spil udkom oprindeligt ikke i USA. For ikke at forvirre folk, blev de spil der udkom nummereret i rækkefølge.

FF1 US = FF1 Japan
FF2 US = FF4 Japan
FF3 US = FF6 Japan

Fra FF7 af udkom alle spillene i vesten under det rigtige nummer.
SumezSumezSkrevet 15/10-03 09:18 
En af mine første posts på det gamle DKF var en liste over samtlige udgivelser af spil, der bærer FF titlen.
Jeg har lavet en lille side med listen, hvis nogen skulle være interesseret.
Håber det hjælper mere end det forvirrer.

Og hvis nogen har nogen tilføjelser/rettelser, må de gerne sige det.

Liste over alle FF udgivelser
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 15/10-03 10:07, rettet 15/10-03 10:08 
Sumez>

Du skriver nederst:
Compilations med FF:
Final Fantasy Chronicles (PSX - USA): Final Fantasy VI + Chrono Trigger
Final Fantasy Anthology (PSX - USA): Final Fantasy V + Final Fantasy VI

Har du ikke byttet lidt rundt på tallene, således at i Chronicles skal det stå "IV" og ikke "VI"?

Men fedt dokument, selvom det er lidt svært at overskue alle de udgivelser.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
SumezSumezSkrevet 15/10-03 10:11 
Jo. VI er kun i en af samlingerne. De er skøre, de romertal :)
Tak.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 15/10-03 12:01 
Når vi nu skal rette på Sumez ;)

Final Fantasy VI aka Final Fantasy VI

skal vist lige være:

Final Fantasy VI aka Final Fantasy III
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/10-03 13:42, rettet 15/10-03 13:50 
Vil det så sige at den "rigtige" III'er kun er at finde i en japansk NES version?

Edit: Hvilken Final Fantasy er det så man får når man køber henholdsvist Anthology og Origins? Er det den med Cecil der er med i Origins, eller Anthology?
RJKRJKSkrevet 15/10-03 13:54 
KidCaffeine >
Vil det så sige at den "rigtige" III'er kun er at finde i en japansk NES version?

Ja.

Edit: Hvilken Final Fantasy er det så man får når man køber henholdsvist Anthology og Origins? Er det den med Cecil der er med i Origins, eller Anthology?

Anthology (PAL) = Final Fantasy IV (=II i USA) = SNES-konvertering = "den med Cecil"

Origins = Final Fantasy II (ikke ellers udgivet i vesten) = NES-konvertering.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/10-03 13:56 
Aha... Jamen så lyder det til at jeg i hvert fald skal have Origins inden længe :)
RJKRJKSkrevet 15/10-03 14:00 
Nu har jeg godt nok kun berørt dem løst (TL...), men forvent nu ikke for meget af de tre første FF'ere. De er simple i forhold til de efterfølgende.

Du antød tidligere, at du kun har spillet FFIV før FFVII. Hvis jeg var dig, ville jeg meget hellere gå efter FFV og især FFVI, når du er færdig med FFIV.

Sjovt nok sidder jeg og spiller præcist det samme netop nu og har samme plan ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/10-03 18:23 
Jeg har også spillet nogle af de nyere spil, og har hver gang været fuldt ud imponeret... Så jeg tænkte at jeg ville gå i gang med de ældre :)
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 15/10-03 18:27 
Og medmindre du har meget stor tålmodighed så nøjes med at spille på "easy" i 1´eren! Det er nok hurtigere gennemført, men til gengæld kører man nok ikke så hurtigt træt i det
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/10-03 18:30 
Hmm, lyder ikke som om folk er videre imponeret af de første i serien :)
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 15/10-03 18:49 
Jeg har ikke spillet II´eren, kun I´eren, så det er kun det, jeg kan svare ud fra.
Jeg synes, det var ganske morsomt at spille det første i serien og sammenligne lidt. MEN historien er tynd, og man bruger rigtig meget tid på kampene, som kan blive ret frusterende, i al fald på "normal".

Men jeg har absolut ikke fortrudt, at jeg har gennemført det. Så er du lidt nysgerrig, så vil jeg anbefale dig at spille det.
Men mine råd er; lad være med at sætte forventningerne for højt (det er den største årsag til, at folk bliver skuffede) og gennemfør det på easy.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 15/10-03 19:07 
Nu spørger jeg måske dumt, men er III ikke kun udgivet til SNES, og både i USA og Japan, men ikke Europa?
ChronoChronoSkrevet 15/10-03 19:55 
III er kun udgivet i Japan til NES.

Den som du tænker på er VI, som så hedder III i USA. Og den er ganske rigtigt ikke udgivet i Europa.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 15/10-03 20:00 
Vil det sige, at man kan få alle FF-spil i Europa, bortset fra en 3'er? Altså hvis Origins er I og II, og Anthology er IV og V.
NaieraNaieraSkrevet 15/10-03 20:02 
Ja, vi mangler kun III.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 15/10-03 21:25, rettet 15/10-03 21:26 
RJK >
Når vi nu skal rette på Sumez ;)
Final Fantasy VI aka Final Fantasy VI
skal vist lige være:
Final Fantasy VI aka Final Fantasy III

Du påstår altså at FFVI ikke er et validt navn for FFVI? ;)

RJK >
Nu har jeg godt nok kun berørt dem løst (TL...), men forvent nu ikke for meget af de tre første FF'ere. De er simple i forhold til de efterfølgende.

Der er vist en der, der ikke har spillet 3'eren :) Men ok, som det allerede har været diskuteret er den ikke lige til at komme til. Lad os håbe på en snarlig engelsksproget udgave.

Useless trivia:

Final Fantasy VII var det første FF spil i europa
Final Fantasy V har aldrig været officielt udgivet på engelsk før Anthology på trods af at det på givne tidspunkt allerede var en af favoritterne i serien
Final Fantasy III har aldrig været udgivet på andet end Japansk

Og så for at rette på mig selv, vil jeg lige påpeget at jeg har glemt MSX versionen af FF1, der faktisk har en anelse bedre grafik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig