X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg har set lyset.


Svar
RebelheartRebelheartSkrevet 29/09-03 04:31 
Jeg har længe haft mistanken, men har ikke kunnet acceptere den: Jeg er en Xbox fanboy!
Selv om jeg har prøvet at interessere mig for andre konsoller, har jeg inderst inde hele tiden vidst, at Xbox var kongen over dem alle.

Jeg købte en PS2 dengang, da den blev udgivet i Danmark, men blev meget skuffet over kvaliteten af både maskine og spil. Da Xbox blev udgivet, købte jeg en ... Se hele indlægget
208 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 30/09-03 11:42, rettet 30/09-03 12:37 
Hvor er det lige I ikke forstår det jeg siger? Jeg siger at jeg synes at hardwaren er dårlig, blandt andet fordi at den kun spytter composite ud. Selvfølgelig er den bedre til PSX'en til 3D, den kom jo også to-tre år senere og havde dobbelt så mange bits. Jeg har ikke sagt at PSX'en var bedre...

Samtidig siger jeg så også, at jeg ikke synes om spiludvalget, og at jeg ikke fatter hvad folk ser i alle de noget nær identiske platformere og ca. 4 andre interessante spil, og så på baggrund af 10-15 spil udråber den til "best ever". Det kan jeg ikke forstå, men det er så min mening.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
The BruceThe BruceSkrevet 30/09-03 12:21 
RJK >
Hvis vi ignorerer Mario 64 (som der ikke er grund til at diskutere betydningen af) hvad var det så spillene til N64 gjorde på den gameplaymæssige front udover Z-targeting (Ocarina Of Time) og at succesfuldt kopiere FPS-genren til konsol (GoldenEye)...?

Som det første gjorde de da analog-sticks og rumble-features til standard på alle efterfølgende konsoller! Dét har de da haft en lille indflydelse på.

Bevares- de var ikke de første til at bruge disse features, men de var pionerer, hvad angår udbredelsen af dem!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
RJKRJKSkrevet 30/09-03 12:31, rettet 30/09-03 12:32 
Det synes jeg er urimeligt at sige. Det var da ikke spillenes fortjeneste, men Nintendos controller-design.

Det er i øvrigt ikke min opfattelse, at Nintendo 64 gjorde mere for rumble end PlayStation. Så vidt jeg ved var det også Sony der var først (til at hugge) featuren - ikke Nintendo. I hvert fald er det ellers omtrent samtidig i foråret/sommeren '97.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 30/09-03 12:38 
Rumble var jo aldrig indbygget i N64'erens controller. Anden gang Sony lavede en analog controller, var første gang der var en controller med rumble som standard.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 30/09-03 12:43 
Faktisk første gang. Rumblen blev bare fjernet i vesten...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
fumfumSkrevet 30/09-03 12:50 
Det er rigtigt, jeg kan huske jeg kom til at købe en sådan analog fætter uden rumble. Nøj hvor var jeg sur på Sony.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 30/09-03 12:51 
Jeg købte også en "analog fætter" uden rumble, men jeg vidste dog udmærket godt at det ikke var meningen der skulle være rumble...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 30/09-03 14:28 
Konklusion - PSX er bedre end N64! ;) Ja det synes jeg helt klart....mange federe titler og et stort udvalg. Desuden er controlleren federe og der er flere forskellige typer spil til PSX
AndyAndySkrevet 30/09-03 14:34, rettet 30/09-03 14:35 
Ja spiludvalget er stort, men det med controlleren er jo efter smag og behag;O)
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
JAAJAASkrevet 30/09-03 17:16 
Okotta >
Hvorfor har du svært ved at tage det alvorligt, at jeg synes at Halo er den primære attraktion ved Xbox? Jeg behøver vel ikke abbonnere på dine spilholdninger, førend du tager det alvorligt?

At Halo er den primære attraktion på Xbox er der vel ikke noget nyt i, og mine spilholdninger kan i denne henseende være helt ligegyldige. Det er når du ikke abonnerer på dine egne spilholdninger, at jeg står af. Jeg orker egentlig ikke at forklare dig det endnu en gang, så jeg accepterer bare, at du er vred på Xboxen og Live, og derfor afskriver titler, du ellers taler godt om, som mere eller mindre værdiløse.
JAAJAASkrevet 30/09-03 17:42, rettet 30/09-03 18:27 
Wehner >
Skægt som man hele tiden skal opleve disse dumsmarte angreb herinde. Går ud fra alle herinde kan lide spil, og går ud fra at de fleste er begavede nok til at regne ud, at vi ikke alle sammen kan lide de samme. Så hvorfor ikke snakke mere om spil og diskutere mindre?

For mit vedkommende (og måske også Naieras) kommer det sig i dette tilfælde af i årevis at have hørt på folk, der lovpriser især Rares collectathons. De var måske nok så velproducerede, men ikke i samme klasse som f. eks. Mario 64 eller Ocarina of Time, og det er lidt trættende at se dem blive nævnt i samme åndedrag som disse. Jeg er også lidt træt af at se N64 blive nævnt som maskinen med de VIRKELIGT gode spil, ofte med PSX som sammenligningsgrundlag. Det hænger dårligt sammen, når man kigger på, hvor mange fantastiske spil der rent faktisk kom til PSX. Jeg er personligt glad for N64, og indrømmer gerne, at den havde 3-4 spil i absolut særklasse, men det havde PSX'en så afgjort også.

Til sidst, du efterlyser mere snak og mindre diskussion. Bliver det ikke lidt kedeligt, hvis vi allesammen bare efter tur opremser, hvad vi kan lide, hvorefter vi allesammen klapper i hænderne og går hver til sit? Så er det da mere lærerigt og interessant, at der bliver stillet spørgsmålstegn ved i hvert fald nogle af de ting, vi siger.
jaesjaesSkrevet 30/09-03 18:13, rettet 30/09-03 21:28 
Jeg har prøvet at bryde min hjerne for spil til PSX, med revolutionerede gameplay, eller bare med gameplay-elementer der fornyede en genre/smeltede flere genrer sammen etc...

Hvor enige/uenige er I?

Lag 1 (Mario 64 standard, eller tæt på):
Gran Turismo: Suveræn kontrol og fysik, management etc.
Ikke så meget nyt som sådan, men aldrig set udført før på lign. måde, og så effektivt.

EDIT: Eye Toy. EDIT 2: Hmm, pinligt :D

Lag 2 (Golden Eye standard):
Metal Gear Solid: Første gennemførte 3D stealth + action-adventure?

Wipeout: Ok, fornyede måske ikke så meget, men var med til at gøre det at spille, cool blandt ikke-gamere.

Ape Escape: Pga. den analoge kontrol.

Driver: Kombinationen af realistisk kontrol og fysik, missionbaseret bilspil og forholdsvis stor frihed.

Parappa The Rapper: Første rytmespil, der ikke handlede om at danse?
Sikkert ikke hvis vi regner div. japanske arkademaskiner med :)

Libero Grande: Første (og eneste) fodboldspil, med én spilbar figur?

Prøvede også at udvide N64-listen.

Lag 2:
Mario Kart 64: Første (gode) ikke-sim 3D kartracer?

Pilotwings 64: Har ikke prøvet det, men husker at der blev talt om det som nyskabende...

Når man sammenligner de to maskiner, så skal man selvfølgelig huske at tage med, at der kom mange flere spil til PSX ;)
RJKRJKSkrevet 30/09-03 18:16 
jaes >
Libero Grande: Første (og eneste) fodboldspil, med én spilbar figur?

Kick Off/Player Manager, goddamnit... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HardballerHardballerSkrevet 30/09-03 18:17 
Jeg må nu indrømme, at det kun er Tekken 3 til PS, som jeg gider at spille.. Har ikke spillet andet det sidste år, tror jeg ikke.. Jo, Tony hawks pro skater, for at sammenligne det med THPS3 til GCN..
jaesjaesSkrevet 30/09-03 18:20, rettet 30/09-03 18:48 
RJK >
Kick Off/Player Manager, goddamnit... ;)

Hehe, jeg kan godt mærke at jeg først har spillet jævnligt siden slutningen af 1995. Har nok en del huller fra før 1995 :)

EDIT: Glemte egentlig også at tilføje, at spillet føles lidt som, at "man er en del af spillet"...
Lidt på samme samme måde som i andre 3. person 3D spil.
HardballerHardballerSkrevet 30/09-03 18:25, rettet 30/09-03 18:35 
JAA >
For mit vedkommende (og måske også Naieras) kommer det sig i dette tilfælde af i årevis at have hørt på folk, der lovpriser især Rares collectathons.

Måske fordi at Rare lavede de fedeste titler, osv..

JAA >
Jeg er også lidt træt af at se N64 blive nævnt som maskinen med de VIRKELIGT gode spil, ofte med PSX som sammenligningsgrundlag.

Måske fordi at det var den.. Hvis du ikke kan lide at se det, så vil jeg da mene at du skal holde dig væk fra indlæg, hvor N64 er med i..

JAA >
Det hænger dårligt sammen, når man kigger på, hvor mange fantastiske spil der rent faktisk kom til PSX.

Har du hørt om ordet "smagssag"?

JAA >
Til sidst vil jeg gerne tilføje, at du efterlyser mere snak og mindre diskussion. Bliver det ikke lidt kedeligt, hvis vi allesammen bare efter tur opremser, hvad vi kan lide, hvorefter vi allesammen klapper i hænderne og går hver til sit? Så er det da mere lærerigt og interessant, at der bliver stillet spørgsmålstegn ved i hvert fald nogle af de ting, vi siger.

Man kan jo diskutere et spil, men ikke hvor vidt det er godt eller skidt.. Det er en smagssag, så nej, ikke kedligt der. Hvad er lærerigt ved dette? Ikke en skid, bare folk der siger hvad de kan lide, og folk der siger noget andet..
What's the problem? Må folk ikke have deres egen mening, eller tager i den fra dem? Denne tråd er (efter min opfattelse) mest om hvad man kan lide, ellers bare svine en maskine og de andre til..


Har jeg ret, eller er jeg HELT forkert på den?
JAAJAASkrevet 30/09-03 18:35, rettet 30/09-03 18:44 
Øhm ...
HardballerHardballerSkrevet 30/09-03 18:37, rettet 30/09-03 18:37 
Øhm, hvad?
JAAJAASkrevet 30/09-03 18:44 
Jeg har læst dit indlæg, og har egentlig ikke lyst til at sige meget andet, end at du åbenlyst er meget glad for N64 (det er jeg også, bare ikke i samme grad). Jeg lader den ligge der.
HardballerHardballerSkrevet 30/09-03 18:46, rettet 30/09-03 18:47 
Ja, det er jeg.. Men spiller mere playstation her for tiden (dog kun Tekken 3)..
Min point var, lad dog denne diskution høre op.. Den giver ingen mening, og man kommer aldrig videre..

EDIT: Men ja, jeg er N64 FanBoy :D
JAAJAASkrevet 30/09-03 18:59 
Hardballer >
EDIT: Men ja, jeg er N64 FanBoy :D

Så bliver vi da enige om én ting :D
JoachimMAJoachimMASkrevet 30/09-03 19:00 
Hvis man bruger RJK's definition på hvad der skal gøre en konsols spil til "betydende" hvor mange konsoller har så haft dette? Jeg kan umiddelbart ikke finde nogle nye af slagsen.

Faktum er at N64 havde nogle rigtig gode spil - nogle var revolutionerende (efter min mening bl.a. Mario 64, Wave Race, Zelda), andre var ikke revolutionerende, men fandens gode.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 30/09-03 19:03 
Man kan jo først se betydningen af en titel en del år efter. Alt andet er primært gætterier.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 30/09-03 19:16 
JAA >
Det er når du ikke abonnerer på dine egne spilholdninger, at jeg står af. Jeg orker egentlig ikke at forklare dig det endnu en gang, så jeg accepterer bare, at du er vred på Xboxen og Live, og derfor afskriver titler, du ellers taler godt om, som mere eller mindre værdiløse.

Jeg abonnerer ikke på mine egne spilholdninger? Hvad mener du med det?

Er det ikke ca. 8-900 gange jeg har fortalt, at jeg købte en Xbox for at kunne spille Halo? De andre gode spil jeg har haft til Xbox, har været bonusser - men de har aldrig været i nærheden af Halo's kvaliteter.

Hvilke titler afskriver jeg helt, som jeg ellers har talt godt om? Man kan godt tale godt om titler, uden at ha' lyst til at købe dem.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 30/09-03 19:18 
jaes >

Libero Grande: Første (og eneste) fodboldspil, med én spilbar figur?



Udover Kick Off, er der naturligvis også Actua Soccer, der kom før Libero Grande (Som desuden var elendigt, og efter min mening ikke kan kaldes banebrydende på andre måder end at det viste hvorfor man IKKE skulle kunne styre kun een spiller.
JAAJAASkrevet 30/09-03 19:25, rettet 30/09-03 19:30 
Okotta >
Hvilke titler afskriver jeg helt, som jeg ellers har talt godt om? Man kan godt tale godt om titler, uden at ha' lyst til at købe dem.

"Dét var sjovt! Moto GP, Ghost Recon, RtCW m.m - det var helt genialt sjovt det her, og jeg havde helt sikkert fundet min "ven" i Xbox'ens lyksaligheder."

Hvorefter du siger, at Halo er det eneste, der er noget værd.

Ja, de nævnte spil mistede underholdningsværdi for dig, da du valgte ikke at kunne hoste længere, men det gør jo ikke spillene dårlige.

Du siger også, at du spillede på Live i flere måneder, hvor det var en utroligt god spiloplevelse. Flere måneders sjov med andre spil end Halo.

.... Hvorefter du siger, at Halo er det eneste, der er noget værd.

Jeg forklarer det ikke en 4. gang.
OkottaOkottaSkrevet 30/09-03 19:39 
JAA >
Ja, de nævnte spil mistede underholdningsværdi for dig, da du valgte ikke at kunne hoste længere, men det gør jo ikke spillene dårlige.

De nævnte spil er aldrig blevet dårlige spil, pga. at Xbox Live ikke er gearet til at håndtere dem - hvis jeg kunne hoste (hvilket ikke burde være nødvendigt), så ville de stadig være fantastiske spil-oplevelser, men det kræver li'som at man kan spille dem, på den måde det var ment at man skulle kunne spille dem.

Faktisk vil jeg vove at påstå, at hvis ALLE Xbox Live spil havde netværkskode som Moto GP, så ville Xbox Live være helt genialt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JAAJAASkrevet 30/09-03 19:50, rettet 30/09-03 19:52 
Så vi kan altså konkludere, at mindst ét andet spil end Halo er pengene værd? (Hold kæft, det går trægt det her :P).
OkottaOkottaSkrevet 30/09-03 19:56 
Moto GP Online Demo er gratis, så..

Der er da en del spil til Xbox, som jeg synes er pengene værd - de er bare ikke ligeså GODE som Halo.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JAAJAASkrevet 30/09-03 20:00, rettet 30/09-03 20:01 
Min selvpålagte mission er fuldført. Tak.
RebelheartRebelheartSkrevet 01/10-03 03:16 
RJK >
Rebelheart >
Jeg har længe haft mistanken, men har ikke kunnet acceptere den: Jeg er en Xbox fanboy!

Så nu bliver jeg altså ikke længere svinet til, for at antyde det...? ;p

Hey, sådan noget kunne jeg da aldrig finde på at gøre! ;-)
SumezSumezSkrevet 01/10-03 04:41, rettet 01/10-03 04:41 
jaes >
Metal Gear Solid: Første gennemførte 3D stealth + action-adventure?

MGS har en smule 3D, men er grindlæggende samme gameplay som tidligere spil i genren. Jeg vil sige at det er mest revolutionerende for den filmiske fornemmelse.

Ape Escape: Pga. den analoge kontrol.

Super Mario 64?

Parappa The Rapper: Første rytmespil, der ikke handlede om at danse?
Sikkert ikke hvis vi regner div. japanske arkademaskiner med :)

Jeg vil sige første succesfulde rytmespil. Spil, der faktisk handlede om at danse, kom vist først rigtigt frem med DDR flere år efter, selvom NES'en da' havde sin motionsmåtte. Jeg har dog ikke selv tjek på hvad der egentlig var af spil til denne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 01/10-03 05:05, rettet 01/10-03 05:06 
Ape Escape gjorde brug af to analoge styrepinde til at skabe en helt speciel kontrolmetode. Jeg tror, at det var det, eksemplet gik på.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/10-03 09:25 
Hvad med FFVII? Det var banebrydende for mit vedkommende - Tog RPG genren til helt nye højder.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 01/10-03 12:19 
Hvordan det? Spillet genbruger fra forgængerne hele vejen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/10-03 12:26 
Det er jo noget vås at sige.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/10-03 12:31, rettet 01/10-03 12:32 
Gider du så uddybe hvordan det er "revolutionerede"? Den eneste fornyelse jeg kan se var grafisk (hvilket med undtagelse af FMVs og kampene var et tilbageskridt IMO), ikke noget der har med RPG genren at gøre overhovedet. Faktisk plagede det mig hele spillet igennem at alt var taget fra forgængerne, og alligevel blev der skåret på flere steder. Kun 3 chars i party, ingen ordentlige optional sidequests, kun ét world map, osv. Den fantastiske historie (på trods af at det grundlæggende er en genfortælling af FF6), var dog med så meget andet med til at sørge for at det alligevel er et af verdens bedste spil. Men revolutionerende? Næppe.

Sådan. Mindre vås, flere facts.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/10-03 12:42 
Hvem sagde revolutionerende?

Jeg synes at det du skriver viser at du har et eller andet uforklarligt problem med FFVII, for selvfølgelig er der ordentlige optional sidequests, og siden hvornår er det et krav at der skal være mere end ét world-map!? Og hvis du mener grafikken er bedre i FFVI end FFVII, så ved jeg ikke hvad mere... De figurer i FFVI er jo mega-squishy og ekstremt udetaljerede, og så er der "lige" det at man ikke kan gå i mere end fire retninger... Det er dælme irriterende!

Hvis FFVII's historie er en genfortælling af FFVI's historie, er alle FF's historier genfortællinger af hinanden. (Red verden fra en ond troldmand, der dog ikke er ond med vanilje, eller noget...)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/10-03 12:55, rettet 01/10-03 12:56 
Naiera >
Hvem sagde revolutionerende?

Banebrydende, whatever.

Jeg synes at det du skriver viser at du har et eller andet uforklarligt problem med FFVII,

Nej, jeg har lige forklaret hvad det er.

og siden hvornår er det et krav at der skal være mere end ét world-map!?

Det er ikke et krav. Bare et eksmepel, en skuffelse at spillet bruger elementer man kender så godt, men på en mindre skala.

De figurer i FFVI er jo mega-squishy og ekstremt udetaljerede, og så er der "lige" det at man ikke kan gå i mere end fire retninger... Det er dælme irriterende!

Jeg tror du har glemt hvordan FFVII's figurer ser ud, for de er endnu værre. Jeg hentyder desuden til hvordan figurerne slet ikke passer ind på baggrundende. Spillets dungeons består af disse prerenderede baggrunde (bevares, de er da flotte, men hvad har det med banebrydende RPG at gøre?), hvor man skal gå fra punkt a til punkt b i stedet for at udforske. Her overdriver jeg lidt, det ved jeg godt, men det var alligevel de færreste dungeons i FF7 der var ligeså interessante som dem fra SNES'ens RPG'er og ikke-prerenderede RPG'er på PSX, som Xenogears og BoF4.

Hvis FFVII's historie er en genfortælling af FFVI's historie, er alle FF's historier genfortællinger af hinanden.

Grundelementerne er helt de samme. En ex-soldat fra fjendens (der dog kun er "imperiet", ikke den ÆGTE skurk) hær, slutter sig til en gruppe af frihedskæmpere osv. I løbet af spillet stødte jeg på rigtig mange figurer der havde paralleller i FF6. Men det er ikke værd at dvæle i, for jeg står da inde for at FF7 har den fedeste historie af noget FF spil.

Du har modgået mine argumenter, men er ikke selv kommet med nogen for at spillet skulle være banebrydende. Hvor er de?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/10-03 12:57, rettet 01/10-03 13:01 
Jeg har ikke sagt det var banebrydende. Jeg sagde det var noget vås at sige at FFVII låner alt fra de andre spil i serien, og så bruge dét som et argument for at det ikke kan være ens favorit i serien. (som du jo ikke siger her, men du skal jo altid kommentere det når folk siger at FFVII er favoritten. Det mest brugte argument er at "(jeg synes) FFVI er bedre".

Sumez >
Nej, jeg har lige forklaret hvad det er.

Jeg synes ikke dine argumenter er specielt gode. Du fremstiller et eller andet og siger "det er skod fordi det er sådan i FFVII".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/10-03 13:00 
Det er argumenter for at FF7 IKKE er banebrydende. Jeg synes selv, det er temmelig overbevisende :/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 01/10-03 13:10 
Den mere filmiske præsentation af spillet er vel en smule banebrydende?

Jeg må erklærer mig enig i, at FFVI er lidt flottere. Baggrunde, figurer og mellemsekvenser fungerer slet ikke sammen i FFVII. Det er tydeligt at projektet har været lidt for meget for Square, og det virker ikke som om de forskellige folk har arbejdet sammen for at finde en gennemgående stil til spillet.

Historien i de to spil er måske grundlæggende den samme, men jeg syntes da at der er langt flere detaljer og mere dybde i FFVII.

Og Sumez, Xenogears har da ikke kun pre-renderede baggrunde.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/10-03 13:12 
Den filmiske stemming. Det var noget helt specielt.

Eks. Shinra duden står på sit kontor, mens klassisk musik smadrer ud gennem dine højttalere og byen under ham står i flammer...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 01/10-03 13:12 
Chrono >
Og Sumez, Xenogears har da ikke kun pre-renderede baggrunde.

Nej. Det var netop det, jeg mente med ikke-prerenderede RPG'er. "Banerne" har et 3D layout/design, der tillader meget mere kreativitet fra spildesignerne end FF7's prerenderede områder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/10-03 13:15, rettet 01/10-03 13:15 
Born2play, jeg vil da til dels nok være enig med dig i at spillet var banebrydende mht. FMV i spil generelt. Men en milepæl for RPG genren, vil jeg ikke ligefrem kalde det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/10-03 13:18 
Så er vi enige?! ÆV! :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
One1One1Skrevet 01/10-03 13:28 
Jeg tror bare at Naiera af en eller anden ikke kan acceptere at folk ikke har 100% samme spil-smag som ham.

Jeg er ikke intereseret i et eneste Saturn spil, men derfor går jeg ikke rundt og siger at det er en lorte maskine.
ChronoChronoSkrevet 01/10-03 13:29 
Sumez >
Banerne har et 3D layout/design, der tillader meget mere kreativitet fra spildesignerne

Så er vi enige.

Sumez >
Men en milepæl for RPG genren, vil jeg ikke ligefrem kalde det.

Hvis FFVII ikke er en milepæl, hvad er så? Jeg syntes da at RPG genren ændrede sig ganske meget med FFVII. En mere filmisk præsentation og mere fokus på historien end kampene er hvad jeg lige umiddelbart tænker på.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 01/10-03 13:34 
Enig. Der er måske ikke afsindigt mange milepæle i RPG'erne historie, men hvis FFVII ikke er en, så ville der være... Øhh.. En eller to ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 01/10-03 13:44, rettet 01/10-03 14:02 
One1 >
Jeg tror bare at Naiera af en eller anden ikke kan acceptere at folk ikke har 100% samme spil-smag som ham.

Den slags gider jeg ikke engang svare på... Lad være med at blive pjattet.

Jeg er ikke intereseret i et eneste Saturn spil, men derfor går jeg ikke rundt og siger at det er en lorte maskine.

Prøv nu lige at forstå hvad det er jeg siger om N64'eren. Jeg siger at maskinen (altså hardwaren, den boks du stikker spillene i), er dårligt designet, blandt andet på grund af "ikke mere end Composite" problemet. Jeg synes det er ekstremt skidt, og helt igennem for dårligt. Sidste konsol der ikke kunne spytte mere end Composite ud var NES'en, for pokker! (her ser vi bort fra Master System II osv., selvfølgelig).

Samtidig siger jeg så, at jeg ikke forstår hvad folk ser i alle de "collectathons", som udgør en meget stor del af de spil som folk tilbeder til maskinen. Ja, Zelda, Mario 64 og til dels GoldenEye var noget specielt, men når folk så også remser alle disse collectathons op, og siger at det er dérfor maskinen r0xx0rs alle de andre, så finder jeg det næsten nødvendigt at sige at "det kan da ikk' pas' mand". Dermed siger jeg dog ikke at det er en lortemaskine, da jeg, som sagt, godt kan se at der også var enkelte store spil der gør maskinen værd at eje. At jeg så ikke ejer den hænger sammen med, at jeg har meget andet og vigtigere at købe endnu...

At du så bringer Saturnen på banen som "mod-eksempel" er egentlig lidt underligt, fordi den breder sig over ligeså mange genrer som PSX'en og "alle" de andre konsoller. Den har i hvert fald ikke samme problem som N64'eren. (total mangel på fighters, shooters, RPG'er og racerspil).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
208 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig