X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Børne Boxen


Svar
OkottaOkottaSkrevet 23/09-03 13:51 
"Op til jul lancerer Xbox et antal børnespil, som det første led i det nye image. Som et forsøg på at konkurrere med f.eks. Nintendo og GameCube, der sidder på børnemarkedet, planlægger Microsoft 10 nye børnevenlige spil til Xbox."

Det ku' godt være MS skulle overveje, at bundle Controller S med deres børnespil ;-)

Jeg tror dog stadig at det er dømt til at mislykkes - MS har *ingen* erfaring med børnespil, så hvem vil de købe til at lave spillene for sig, og er det overhovedet noget folk gider bekymre sig om, når det kommer til stykket; Nintendo laver i forvejen de spil, som børnene vil have + Sony gør det samme.

Hvad mener I?

Børnevenlig?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 23/09-03 13:56 
Jeg skal næsten først se hvilke titler de udvikler, før jeg kan rigtig kommentere det.
Der er jo lidt en forskel på, hvad der er et børnespil og ikke.
KTCKTCSkrevet 23/09-03 14:42 
Mon ikke de får fat på nogle erfarne børnespilsprogrammører. Det er svært at sige om det vil lykkes dem...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/09-03 14:45 
Hvad er børnespil?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KTCKTCSkrevet 23/09-03 14:48 
Spil som selv børn kan finde ud af. Sikkert med søde små bamser og pruttende fluer eller sådan noget...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/09-03 14:55 
Oki! Så er jeg med :o)

Betegnelsen "Børnespil" bliver bare ofte misbrugt.

Der findes ingen "Børnespil" til Gamecube (Derfor min forvirring).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BrummelumBrummelumSkrevet 23/09-03 17:33 
Hvis de kan spilles over live så køber jeg dem helt sikkert
XBL Gamertag: Brummelum
RebelheartRebelheartSkrevet 24/09-03 00:26 
Det er jo klart. Du er også kun 26 år! ;-)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/09-03 00:54 
Lidt mainstream regning:

Blood+guts = Mature content
Manga tegnestil+hardcore gameplay = Kiddy

Hvad med? -

Manga tegnestil+hardcore gameplay+deep storyline = Error... does not compute!
Blood+guts+deep storyline+crap gameplay = Ze freaking GOTY!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/09-03 11:13 
For mig at se kommer et kiddy image af simple spil som børn kan forstå.

Til PS2 er der mere spil som Bjørnen i det blå hus, disneyspil og den slags... Måske også spil som Ape Escape 2 osv....

Til GC... Gider ikke blive angrebet af N fans som mener at Mario er sygt voldlig eller noget i den stil, men f.eks. Mario Sunshine var ikke så svært... Tror det er et spil mange børn kan have det sjovt med!

Og på Xbox vil jeg mene at det er spil som vexx, rayman 3, fusion frenzy og den slags!
Well crucify the insincere tonight...
PapandPapandSkrevet 24/09-03 11:40 
Jeg synes altså Super Mario Sunshine er svært...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PalsgaardPalsgaardSkrevet 24/09-03 11:42 
Man skal så også lige huske at for børnenes vedkommende af brugen af mange og skarpe farver, ligeså betydningsfuldt som gameplay, storyline og holdbarhed er for os. Så selv om børn måske ikke er i stand til at gennemføre Super Mario Sunshine, eller for den sags skyld, lignende Nintendospil, bliver de ligeså underholdt som vi, "lidt ældre end børn udgaven", bliver af at gennemføre et FF spil. Så om MS for en omgang fede børnespil tror jeg faktisk er meget muligt, det er bare ikke sikkert at vi vil anse dem for at være gode spil...
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
JesperJesperSkrevet 24/09-03 12:48 
Egentlig synes jeg tit jeg har set børn spille nogle spil, på en helt anden måde end de er tiltænkt - og de har endda stor glæde ved det. Har da tit set hvor de bare har rendt rundt og samlet ting op og slået monstre ihjel - uden at gennemføre en bane eller noget... og er det sjovt? Ja det synes de.

Egentlig tror jeg heller ikke at spil behøver være decideret lette for at børn gider dem. Hvis bare de bliver underholdt på den ene eller anden måde.
JimPPJimPPSkrevet 24/09-03 12:50 
Okotta >

Jeg tror dog stadig at det er dømt til at mislykkes - MS har *ingen* erfaring med børnespil

De havde jo heller ikke erfaring med Konsoller - Men det går da meget godt
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 24/09-03 12:51 
Enig Jesper! Jeg glemmer aldrig ham den lille gut inde i Bog og Ide, han var max. 4 år som viste mig, hvordan man spillede Metroid
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
OkottaOkottaSkrevet 24/09-03 13:07 
Det handler jo ikke om, at små børn kan spille Metroid, men om deciderede børnespil.

Xbox'en er jo ikke ligefrem en maskine, som i det hele taget appelerer til små børn, og børnefamilier generelt.

MS er jo nødt til helt at ændre Xbox'ens image, fra en hardcore maskine, til en børnevenlig maskine - det tror jeg ikke de kan.

Hvis de vil prøve det, så bør de iøvrigt lave en mindre controller, nu de er i gang - selv Controller S er vel større end en Dual Shock og Cube controller, er den ikke?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 24/09-03 13:10 
Prøv lige at læse Jespers indlæg en gang til!
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
OkottaOkottaSkrevet 24/09-03 13:28, rettet 24/09-03 13:44 
Øh, jamen jeg har jo allerede læst hans indlæg, og det handler stadig ikke om deciderede børnespil, så hvad er din pointe?

EDIT :

Men jeg er enig med Jesper, i det han skriver; Børn oplever stor glæde ved bare at spille et spil, uanset om det er tiltænkt, at spillet skal spilles på denne måde eller ej.

Dog tror jeg vi snakker forbi hinanden i denne tråd; Det jeg forbinder med børnespil, er simple spil som er lavet til børn, og som børn har lyst til at spille rigtigt, og dermed kan gennemføre.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Per SPer SSkrevet 24/09-03 13:32, rettet 24/09-03 13:38 
Nu vrøvler Okotta (månedens konsol: Game Cube) igen.

Xbox er ikke en hardcore konsol - men et langsigtet mainstream projekt.

Der er i øvrigt intet nyt i den strategi. Sony gør det samme med PS2. Nintendo er nødt til at gøre det for at holde på deres core-users.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
OkottaOkottaSkrevet 24/09-03 14:04 
Per S >
Xbox er ikke en hardcore konsol - men et langsigtet mainstream projekt.

"Vi ved, hvordan vi når den hardcore spiller. Vi ved, hvordan vi laver rollespils-spil, racer-spil osv. Nu må vi finde ud af, hvordan vi når en bredere del af befolkningen, siger Ed Fries."

"Langsigtet mainstream projekt"? Yeah right. Nu har MS fundet ud af, at der da vistnok er penge i børnespil, så nu skal de osse prøve det.

Xbox er en konsol for voksne mennesker, med voksne hænder(!), som er interesserede i voksne spil - spil for "games for gamers, by gamers", som vist var et af MS's reklameslogans.

Men jeg vil gerne læse den artikel du henviser til, som fortæller at Xbox er et "langsigtet mainstream projekt" ?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/09-03 14:49 
D'oh

En konsol bliver da udelukkende defineret på de spil der udkommer til den [ i den her sammenhæng ].

Fint nok GC er lilla [for mange], men hvordan er PS2 mere end børnekonsol end Xbox, hvis man ser på rent hardware?

Det er sjovt nok at PlayStation blev en succes fordi de forstod at lave spil til det mere modne publikum - nu er PS2 pludselig en børnekonsol?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
OkottaOkottaSkrevet 24/09-03 16:35 
Hvad snakker du egentligt om, Seventhsun? Jeg forstår ikke dit indlæg.

Hvem snakker iøvrigt om, at PS2 er blevet en børnekonsol?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/09-03 17:15 
Okotta >
Nintendo laver i forvejen de spil, som børnene vil have + Sony gør det samme.

Xbox er en konsol for voksne mennesker

MS er jo nødt til helt at ændre Xbox'ens image, fra en hardcore maskine, til en børnevenlig maskine.

Af det forstår jeg at du mener, at PS2 også er en børnemaskine.
Jeg kan ikke se hvordan PS2 har et mere børnevenligt image end Xbox.

Det handler om hvilke spil, der bliver udgivet.
Så samme øjeblik MS udgiver børnespil til Xboxen er den vel også en børnemaskine.
Om det bliver succes er så noget andet, men jeg har svært ved at se hvorfor det skulle blive en fiasko, bare fordi maskinen har et andet image.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Per SPer SSkrevet 24/09-03 20:22, rettet 24/09-03 21:20 
Okotta udtaler sig om noget, han IKKE, har noget som helst begreb om - og så svarer jeg selvfølgelig bare igen fordi han er så sjov at diskutere med (eller mangel på samme), vælg selv. :)

Han er og bliver en konsolvendekåbe der fordrejer fakta til hans egen fordel (læs: I denne uge er jeg Game Cube fanboy, og vil ikke eje 3 konsoller(?)).

Det her er også til andre end Okotta:

Allerede da Microsoft købte Rare var det et tegn på at strategien vendte sig mod at ramme en bredere målgruppe. Desuden er det, set i bakspejlet, almindeligt at starte med hardcore userne (dem der er med på vognen først, det sidste nye osv.) først, og når brugerbasen er tilstrækkelig stor - så breder man sig. Man konsoliderer og giver luft til at eksperimentere.

Og det lå nu i kortene alligevel, "Nyheden" om strategien er en gammel hat. Den falder bare sammen med en større markedføringskampagne for Xbox Live og Xbox spil, som ruller hen over Danmark inden længe.

Men du må meget undskylde hvis jeg ikke kan/gider finde en artikel et sted på nettet. Jeg har kun mine egne erfaringer (og referencer) at holde mig til. Når vi taler markedsstrategi af Xbox, så er det Peter Moore der skal lyttes til. Har DU talt med ham?

Bare fordi du ikke læser om det på en tilfældig site på nettet, så er markedsføringen til et yngre publikum (tweens) noget der har ligget og ulmet længe under overfladen. Det kommer heller ikke åbentlyst op til overfladen medmindre det bliver belyst udefra.

Sony er allerede begyndt at benytte samme strategi.

De har med Eye Toy bevist, at når først mainstream/casual gamerne får det rigtige produk, så vælter de hardcore segmentet fuldstændigt at hitlisterne - og tjener dermed (væsentligt) flere penge ind til selskaberne.

Jeg ved selvfølgelig heller ikke hvad jeg fablede om da jeg beskrev Eye Toy her på forummet. Tjek venligst linket (og datoen).

Note:
Nintendo's image i EU er stadigvæk så fastankret i et børnevenligt Game Boy image, at hardcore titlerne til GC, ikke har kunnet løfte salget af konsollen. På trods af spillenes høje kvalitet (Metroid Prime mfl.). Altså en forfejlet modsatrettet markedsføring, for ikke at blive sat i en børnevenlig bås. Den omvendte verden af Xbox.

Løsningen er at satse på samtlige målgrupper. Få bredde og udvalg i spillene. Det er det det handler om. Ikke at Xbox "kun" skal være en "børnekonsol" (sådan som Okotta får det til at se ud), så er PS2 nemlig det samme, men at man - udover - de sædvanlige hårde titler også vil satse på de bløde.

Sum a summarum. Xbox er en del af en langsigtet mainstream strategi. Hvis de 15-20% procent (hardcore segmentet) af det samlede gamer segment ikke vil acceptere fakta, så find en anden konsol at lege "hardcore" på.

I kan tro på Okotta's fordrejninger eller bruge jeres egen sunde fornuft. Håber at disse info hjælper på forståelsen.

Den rigtige måde at gøre det på.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
OkottaOkottaSkrevet 24/09-03 22:22 
SeventhSun >
Af det forstår jeg at du mener, at PS2 også er en børnemaskine.

Nej, jeg mener ikke PS2 er en decideret børnemaskine; Jeg mener at PS2 har nogle børnetitler, men en egentlig børnemaskine er den ikke.

Det jeg så mener - og er bange for, hvis MS fucker det op - er, at MS vil prøve at gøre Xbox'en børnevenlig, og give den et "kiddie image". Jeg har stadig en lidt dårlig smag i munden, over hvad de forsøgte med Blinx, da de prøvede at gøre den til en slags mascot for konsollen - a la Mario. Blinx blev markedsført som et børnevenligt spil - et sødt og cuddly spil - men var fuldstændigt stik det modsatte.

Derfor har jeg store reservationer, mht. MS's formåen udi børnevenlige spil - det virker altid så kikset, og fuldstændigt ude af trit med virkeligheden, når de prøver sådan noget.

Hvorfor kan de ikke bare lade Xbox'en være det den er: En konsol for hardcore gamere, istedetfor at prøve at tilfredsstille alle mennesker.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 24/09-03 22:29, rettet 24/09-03 22:32 
De fleste Xbox ejere jeg kender, både på og udenfor forummet, er overhovedet ikke hardcore gamere. De er suværent de mest mainstream gamere jeg kender.

Kort sagt: Xboxen er ikke den mest hardcore konsol. Tænk over det. Næsten alt der kommer til den er ultra-mainstream. Det er til PS2'en at hardcore titlerne kommer...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 24/09-03 22:33 
Per S >
Han er og bliver en konsolvendekåbe der fordrejer fakta til hans egen fordel (læs: I denne uge er jeg Game Cube fanboy, og vil ikke eje 3 konsoller(?)).

Før jeg overhovedet begyndte at skrive på Play Right, har jeg aldrig ville ha' for mange konsoller. Jeg gider ikke bruge al min tid på videospil, og gider ikke ha' alle 3 next-gen konsoller stående, fordi de er tidsrøvere, og kræver man invisterer i spil til dem - det er for dyrt med mange konsoller.

Så jeg beklager forbandet meget, at jeg slet ikke kan følge med, og ha' 70+ konsoller stående, og derfor blive beskyldt for at være fanboy af de to jeg HAR, når det er de eneste jeg kan snakke med om, og ha' erfaringer med.

Heldigvis er det dit problem Per, at du åbenbart ikke aner hvad en fanboy er - eller så er det bare det eneste negativt ladede ord du kender, når det kommer til videospil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 24/09-03 22:42 
Naiera >
Det er til PS2'en at hardcore titlerne kommer...

Det er jeg ikke enig i.

Praktisk talt alle titler til Xbox - undtagen multiformat titlerne - er en form for hardcore titler; Der er selvfølgelig undtagelser, men bortset fra multiformat spillene, så er det primært hardcore titler som eksisterer på Xbox.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 24/09-03 23:08 
Hvad er det så for nogle hardcore titler, der er eksklusive for Xboxen?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JoachimMAJoachimMASkrevet 24/09-03 23:15, rettet 24/09-03 23:16 
Lad mig sige det sådan: Jeg kender kun hardcore gamere der har en xbox (og med hardcore gamere, mener jeg folk der f.eks. går ind i det her forum, følger med på spilmarkedet mv.). Der er ingen i min omgangskreds af såkaldte mainstream gamere (folk som følger spilmarkedet på sidelinjen) der ejer en xbox.
Jeg kender til gengæld mange mainstream gamere der ejer en ps2.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
APHAPHSkrevet 24/09-03 23:16 
Hvad er definationen på en såkaldt "hardcore" titel?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 24/09-03 23:19, rettet 24/09-03 23:20 
Naiera >
Hvad er det så for nogle hardcore titler, der er eksklusive for Xboxen?

Stort set alle som ikke er multiformat titler, dog med undtagelser.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RaGeRaGeSkrevet 24/09-03 23:22, rettet 24/09-03 23:30 
Joachim M Andersen >
Jeg kender til gengæld mange mainstream gamere der ejer en ps2.

Helt enig! Jeg synes dog bestemt ikke, at Xboxen's udvalg af spil er henvendt til hardcoregamers. Har lidt svært ved at se, hvad PC-ports og multiplatform spil har med 'hardcore' titler at gøre. Jeg vil dog påstå, at alle der interessere sig for selve konsolmarkedet og ikke køber et spil impulsivt, bare fordi de lige har kigget på bagsiden af coveret og er vildt imponeret, men derimod har læst adskillige previews/reviews og dannet sig et indtryk af spillets kvaliteter - det er hvad jeg mener er hardcoregamers.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
psychomantispsychomantisSkrevet 24/09-03 23:53 
Jeg mener bestemt ikke at x-boxen er specielt hardcore. Hverken i udvalget af spil (hold kæft hvor er der bare mange sportsspil!) eller image-mæssigt. Jeg har hørt mange folk der ikke spiller selv bruge udtrykket "at spille x-box" synonymt for det at spille videospil. Ligesom man i flere år har hørt dem bruge "at spille PlayStation". Eller for at citere min spil-uvidende lillebror da han ser min sorte Gamecube, "det er da en sej lille x-box du har der!"...
Det må da et eller andet sted være mål for mainstreemhed.
SolaegSolaegSkrevet 25/09-03 08:25 
Jeg tror nu så mere, at det er tilfældet, at Xbox bliver kaldt enten en Nintendo eller en Playstation.

Det ved folk, hvad er, så hvis de ser en mærkelig maskine under et tv, tror de at det er en Nintendo/Playstation.
RitesRitesSkrevet 25/09-03 08:31 
Okotta: Ændrer stadig ikke på, at du faktisk er en vendekåbe, som kommer med, til tider opdigtede argumenter for og mod konsoller. Hvilke konsoller der får turen kommer sådan set an på hvilken uge det er...
» a winner is you «
OkottaOkottaSkrevet 25/09-03 11:53 
Vendekåbe? LOL - jeg gider bare ikke være Xbox fanboy, og så er jeg vendekåbe.

Jeg synes Gamecuben har nogle gode spil - så er jeg selvfølgelig Gamecube fanboy.

Har osse for kort tid siden købt en PS2 - så er jeg naturligvis en PS2 fanboy; Det si'r Per S selv, så det passer.

Opdigtede argumenter for og mod konsoller? Nej.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 25/09-03 11:56 
Per S >
Når vi taler markedsstrategi af Xbox, så er det Peter Moore der skal lyttes til. Har DU talt med ham?

Nej - jeg tror ikke på reklamer.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 25/09-03 12:01 
Selvfølgelig har det aldrig været Microsofts mål, at Xbox skulle være en niche hardcore-konsol. Det giver sig selv. Det handler i sidste ende om at sidde på markedet, som de har gjort med så mange andre markeder.

Ja, de har brugt hardcore-indgangsvinklen. Det er vel også fornuftigt nok for at skille sig ud (primært fra GameCube) og for at få en vis anerkendelse fra starten.

Og så mener jeg heller ikke, at der har været meget hold i det. Spiludvalget til Xbox er ikke særpræget hardcore. Som Naiera siger er der flere niche hardcore-titler til PS2, hvilket er en logisk konsekvens af konsollens udbredelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 25/09-03 12:01, rettet 25/09-03 12:02 
Okotta: Hvis det er det bedste du kan præstere som argument, så synes jeg ikke at du behøver at fortsætte med at diskutere i denne tråd. Det er meget tydeligt at du - intet - har at tilføje af værdi.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
OkottaOkottaSkrevet 25/09-03 12:23 
Undskyld at jeg ikke er medlem af The Cult Of Microsoft, og hele tiden skal omtale dem som stand up guys.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
olmeolmeSkrevet 25/09-03 13:03, rettet 25/09-03 13:03 
Per S >
Det er meget tydeligt at du - intet - har at tilføje af værdi.

Hvilke også gælder for din egen kommentar.

Okotta >
Praktisk talt alle titler til Xbox - undtagen multiformat titlerne - er en form for hardcore titler; Der er selvfølgelig undtagelser, men bortset fra multiformat spillene, så er det primært hardcore titler som eksisterer på Xbox.

Jeg er ikke helt med hvad der defineres som hardcore titler. Halo, brute force på xbox, og GTA, Jak & Daxter på PS2 er da ikke hardcore. Man kan da mere kalde dem mainstream. Kunne en eller anden komme med et eksempel, på hvad der menes med hardcoretitel?
RJKRJKSkrevet 25/09-03 13:18, rettet 25/09-03 13:21 
Nu er der vel ikke lige nogen fast definition, men med udgangspunkt i ordet, så er det spil der primært henvender sig til en mindre, hård kerne. Det vil vel generelt sige, at det skal være i en ikke-populær genre og/eller have en sværhedsgrad eller andet der gør, at et ikke henvender sig til mainstream-gruppen.

Ud fra min opfattelse bliver det dermed til titler - hvis vi lige holder os til dem som folk kender - som fx Contra og Gun Valkyrie, fordi de ikke er let tilgængelige. Det er vel også fair at medregne spil der kræver en stor dedikation for at give fuldt udbytte som fx Virtua Fighter-serien. Fra et vestligt synspunkt synes jeg også der er noget hardcore over at give sig i kast med decideret Japan-only titler som Sakura Taisen (hej 3of19 ;)), som ingen normale mennesker ville kunne udholde. Af mange grunde er det vel også svært ikke at medregne Tekki, når vi snakker Xbox. Personligt ville jeg også gerne medregne en hel del shootere som fx Mars Matrix.

Det var mit hurtige bud.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/09-03 13:20, rettet 25/09-03 13:25 
Okotta >
jeg gider bare ikke være Xbox fanboy, og så er jeg vendekåbe.

Og hvor lang tid siden er det, at du proklamerede her på Play:Right at du ikke gad have andre konsoller end en Xbox, fordi Live var det eneste du ville komme til at spille i fremtiden?
[EDIT:] For at svare på mit eget spørgsmål: lidt under 4 måneder.
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=2031&subid=27273#27273

En helt anden ting er: jeg tror du mister klart flere penge ved at købe og sælge konsoller hele tiden, bare fordi der ikke må stå mere en én - max to ad gangen under TV'et, end du ville gøre ved at beholde alle tre next-gen, og så nøjes med at købe de titler du synes var pengene værd.
Der er ingen her der kræver at du har alle tre maskiner stående.
Faktisk tror jeg ikke at der er nogen overhovedet, der har problemer med at du helst kun vil have en enkelt konsol ad gangen.
Problemet er måske mere at den ene konsol tilsyneladende skifter med vinden.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
olmeolmeSkrevet 25/09-03 13:25, rettet 25/09-03 13:25 
RJK:
Det lyder jo rimeligt fornuftigt. Måske undtagen dit eksempel med Virtua Fighter, da den jo er solgt i mange eksemplarer. Jeg syntes ikke spillet er svært tilgængeligt, men sikkert svært at mestre. Men gælder jo for mange spil.

Kan man ikke sige at hardcore begrebet generelt misbruges. Ligesom begrebet kult, der bruges for en masse film, på trods af at millioner har set dem.
RJKRJKSkrevet 25/09-03 13:39 
Man skal være hardcore for at være god til VF. Om det så gør VF til hardcore kan diskuteres. Som jeg var inde på ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 26/09-03 09:58 
SeventhSun >
Og hvor lang tid siden er det, at du proklamerede her på Play:Right at du ikke gad have andre konsoller end en Xbox, fordi Live var det eneste du ville komme til at spille i fremtiden?

En kæmpe fejltagelse var hvad det var; Når jeg læser det salgsindlæg i dag, så bliver jeg helt ked af det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig