X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PC Engine pris?


Svar
JAAJAASkrevet 30/08-03 22:36 
Jeg overvejer lidt at kaste mig over en PC Engine, og har derfor et spørgsmål, i måske kan svare på. Hvad er en god/fair pris for en PC Engine/Core Grafx uden spil? Jeg er ikke interesseret i de amerikanske modeller og ej heller CD modeller.
56 emne(r).
1 2 > »

Svar
JAAJAASkrevet 30/08-03 22:36 
Jeg overvejer lidt at kaste mig over en PC Engine, og har derfor et spørgsmål, i måske kan svare på. Hvad er en god/fair pris for en PC Engine/Core Grafx uden spil? Jeg er ikke interesseret i de amerikanske modeller og ej heller CD modeller.
la0sla0sSkrevet 31/08-03 02:26 
tjek linket, og smid en del kroner oven i og det ville være et pænt tilbud stadigvæk, som det står er det et rigtig godt tilbud.

KIG
Hvad sker der?
JAAJAASkrevet 31/08-03 02:59, rettet 31/08-03 03:02 
Den har jeg skam set :) Jeg må hellere præcisere, at jeg kun er interesseret i den originale hvide PC Engine eller Core Grafx. Jeg vil bare vide, hvad en normal pris for disse ca. er. Tak alligevel for tippet.
SquareSquareSkrevet 31/08-03 04:48, rettet 31/08-03 04:49 
Jeg synes umiddelbart 1195,- lyder rimeligt dyrt for en forholdsvis gammel konsol, men hvorfor egentligt den høje pris ? Må hellere lige sige at jeg intet kender til PC engine, eller dens historie.
It's only a state of mind.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/08-03 08:15, rettet 31/08-03 08:36 
Dyrt og dyrt, det er jo ikke meget mere end et par nye xbox spil.

Måske lyder det dyrt fordi man normalt kan købe andre gamle konsoller røv billigt (MD/SNES), men PCE er der ikke mange af herhjemme, desuden hvis du læser teksten igennem så kan du se at den er RGB modified med color booster (imod det normale composite signal), hvilket er et kæmpe plus, oven i hatten er også et spil og halv porto.

Check linket til en HK side, her sælges maskinen uden noget for $188

Gamechoice SGX
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SumezSumezSkrevet 31/08-03 08:52, rettet 31/08-03 08:52 
Jeg købte min Core GrafX (vist nok er lidt mere eftertragtet end den oprindelige hvide pga. AV out, men tror de ligger i samme prisleje, det må SS vide) for omkring.. 600? Kan faktisk ikke huske det. Hvis du finder en japaner på eBay, der sælger det kan du nok få det noget billigere end hvis en butik eller amerikaner sælger det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 12:50 
VGI har selvfølgelig nogen på lager, og de plejer jo at tage godt for tingene, så det er da nemt at finde ud af hvor meget man max skal give for en...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/08-03 13:20 
Siden vi er flere der spekulerer i PCE, kan vi måske lige få en kort introduktion til, hvilke modeller man bør kigge efter og hvilke man bør holde sig fra?

Cards, cd'er, kompabilitet, regioner, AV-output.

Alt det dér jeg sikkert godt selv kunne finde, men som jeg hellere vil have en god forklaring på, fra én der virkelig ved det ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 13:26, rettet 31/08-03 13:27 
VGI har en fin forklaring, og Raven Games har også en god guide, som er rigtig god læsning.

http://www.videogameimports.com/pcengine.htm

http://www.ravengames.co.uk/engine1.htm

Man skal forresten passe på med Turbo Grafx'erne (US), da de ikke har andet end RF. Det samme gælder den første hvide PC Engine (JAP ;). Det optimale er jo en Duo, så kan man køre japanske kort, og alle typer CD'er, på nær arcade CD'erne (Sapphire og ca. 2 andre ;) som kræver et HuCard med noget mere RAM.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 13:34 
Forresten:

www.pcecp.com
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/08-03 13:50 
Okay. Ja, jeg kan se at Duo'erne er den bedste løsning. Sorry, Star Soldier ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 31/08-03 13:52 
Generelt hedder det: CoreGrafX har AV udgang, PC Engine har ikke, cd-rom drevet kan sluttes til begge slags, men kræver så et systemkort, PC Engine Duo har indbygget cd-rom drev og (arcade?) system kort. PC Engine Shuttle kan ikke tilsluttes cd-rom drev.
Hedder de Turbo-GrafX er de amerikanske, og så kan jeg ikke helt huske hvad der er hvad, men Turbo Duo svarer til PC Engine Duo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 14:07 
Kan man ikke bare være ligeglad med alle de små ting, udvidelser, drev, systemkort, og så købe en Duo? ;)

Der er ingen tvivl om hvad jeg bruger mine penge på :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/08-03 14:11 
Duo har AV-udgang = RGB, right?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 14:17 
Nej.

De har aldrig mere end Composite, men de kan modificeres til RGB med fremragende resultater.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/08-03 14:22 
Hvad er pointen med at have en AV-port, hvis der kun er composite i den...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 31/08-03 14:25 
Den kan modificeres? ;)
Konsolproducenterne har jo aldrig kastet de store tanker på RGB, ikke før de seneste generationer i hvert fald. Jeg tror ikke der findes NOGEN PCE med RGB eller S-VHS, med mindre det er moddet, men hør lige Star Soldier.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 31/08-03 14:27 
Hvis man kun har composite på sin konsol, så sætter man (sgu) da et composite phone-stik i den. Man begynder ikke at opfinde en speciel AV-port, der koster penge...

Roder I ikke color-boostningen (=forstærkning af RGB-signalet) ind i det her...?

(Jeg ved ikke noget om det - forsøger bare at tænke logisk)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 31/08-03 14:28 
Nej, der er altså ikke nogen PC Engines med mere end Composite. Lad være med at tænke logisk ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/08-03 14:31, rettet 31/08-03 14:32 
Konklusion: NEC er nogle fjolser ;)

TurboVision/Express tæller måske ikke helt, men... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/08-03 14:37 
RJK >
Okay. Ja, jeg kan se at Duo'erne er den bedste løsning. Sorry, Star Soldier ;)

Der er en del som KUN samler på HU-Cards, (ligesom mig), jeg kunne forstå at det var det JAA også ville (La0s gør det samme), så en SGX er skam fin nok + den kan køre SGX spil (dooh ;), selvfølgelig er en DUO det optimale hvis man også vil køre CD/SCD/ARC spil.

Det maximale man officielt kan få ud af A/V porten på en PCE er composite og en RGB mod. gør virkelig forskellen, det er faktisk helt utroligt.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SumezSumezSkrevet 31/08-03 14:38 
Måske er det fordi AV udgangen kan bruges til andre signaler? Hvis nu nogen fjernsyn ikke kan tage composite, og kun RF. Ku' være der også er et bedre eksempel, jeg ikke selv kan komme i tanker om, måske noget japansk ;)
Men jeg gad i hvert fald godt se dig så et RGB signal ud af en RCA port.
Desuden er PCE's AV udgang en standard-port, samme type som NeoGeo AES.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 31/08-03 14:40 
Star Soldier >
Det maximale man officielt kan få ud af A/V porten på en PCE er composite og en RGB mod. gør virkelig forskellen, det er faktisk helt utroligt.

Hvor svært er det at lave den mod? Kunne faktisk godt tænke mig et ordenligt billede på min PCE :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/08-03 14:40 
RJK >
Konklusion: NEC er nogle fjolser ;)

Jeg mener at det kun er RGB input der er tale om her (fra tuneren), så den port kan ikke bruges til noget.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/08-03 14:44, rettet 31/08-03 14:45 
Sumez >
Hvor svært er det at lave den mod? Kunne faktisk godt tænke mig et ordenligt billede på min PCE :!

Ikke SÅ svært, alt kan ses på linket, dog er RGB color boosteren et større problem (en RGB modded PCE giver et mørkt billede), Color boosteren giver farverne og lysstyrken tilbage.

PCE RGB Mod.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 31/08-03 14:51 
Star Soldier >
Jeg mener at det kun er RGB input der er tale om her (fra tuneren), så den port kan ikke bruges til noget.

Det var et håbløst forsøg på at lade som om, at jeg havde en lille smule ret ;p

Jeg forstår stadig ikke, at man så ikke bare satte tre phone-stik i. Det har mange andre da kunnet finde ud af.

Oh well... Der er så mange ting omkring AV-porte der ikke giver nogen mening fra et menneskeligt synspunkt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 31/08-03 14:58 
Ironisk nok havde det AV stik jeg fik med min PCE kun ét lydkabel. Fordelen er vel, som sagt, at en AV udgang kan bruges til outputs i forskellige formater, afhængigt af hvad man vil sætte maskinen til. PC Engine var jo oprindeligt tænkt som en lille spil-PC.
..NEC havde så af uforklarlige årsager åbenbart ikke nogen tanker om rent faktisk at udnytte AV porten til andet end et composite signal :/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/08-03 15:07, rettet 31/08-03 15:08 
Har i lagt mærke til hvor mange spil (også moderne spil) hvor man kan vælge mono og stereo, jeg har set flere japanske maskiner med kun MONO stik på, måske har det været standarden i japan engang (og gamle tv'er som nogle sikkert stadig kører med).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SumezSumezSkrevet 31/08-03 15:17 
Jeg har aldrig tænkt over det, men ja, det er faktisk ret pudsigt..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 31/08-03 16:10 
Takker for oplysningerne. Jeg har to årsager til kun at være interesseret i den hvide PCE eller Core Grafx. Den ene er har SS gjort rede for, og den anden er, at de to maskiner ganske enkelt har det lækreste konsoldesign, jeg nogensinde har set :)
KTCKTCSkrevet 31/08-03 21:16 
RJK >
Jeg forstår stadig ikke, at man så ikke bare satte tre phone-stik i.
Phono, Keller (glemt det?) :)

Jeg synes der er noget over PC-Engine spillene, og så er der er nogle hæderlige arcade-konverteringer til den. Bonk-serien er også en af mine favoritter.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 31/08-03 21:36 
KTC >
Phono, Keller (glemt det?) :)

Jeg er jo stivnakket (siger min kiropraktor)...

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 31/08-03 21:43 
JAA >
og den anden er, at de to maskiner ganske enkelt har det lækreste konsoldesign, jeg nogensinde har set :)

Det er den mindste konsol, der er lavet (hvis man ikke tæller håndholdte med AV out, som f.eks. Nomad, men den er sgu heller ikke meget større end Nomad), og det i sig selv synes jeg er ret fedt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 31/08-03 21:59 
Mhm. Den er faktisk lige til at savle over. Så hvis jeg ender med at få en, må jeg hellere få et plast cover med. TIHI.
SumezSumezSkrevet 31/08-03 22:02 
Hvis du køber cd-rom drev til den, bliver det jo til en lille "taske" man lige kan have med omkring. Perfekt til Konsoltræf ;)

Link...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 31/08-03 22:14 
Nææ, den skal bare være helt sin egen :D
JAAJAASkrevet 20/09-03 21:52 
Praletid!

Så fik jeg endelig en. Et styk PC Engine CoreGrax i original æske for ...... 12 engelske pund!

Det må da vist være årets fund. Fyren kunne ikke få den til at virke, men det mente jeg, at jeg kunne. Viste sig, at han bare brugte det forkerte AV kabel.

Jeg vidste, at den var lille, men ikke så lille! Hold kæft, den er lækker.
NaieraNaieraSkrevet 20/09-03 21:57 
Najs ;)

Meen, jeg kommer jo ikke udenom at betale en del mere, for jeg SKAL jo kunne spille de CD spil ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 20/09-03 22:33, rettet 20/09-03 22:47 
Den vej skal jeg vel også ned af før eller siden, men lige nu er jeg yderst tilfreds. Tror sgu', at jeg sover med den i nat :P
SumezSumezSkrevet 21/09-03 02:37 
JAA >
Så fik jeg endelig en. Et styk PC Engine CoreGrax i original æske for ...... 12 engelske pund!

I SANDHED årets fund. Den er mange gange det værd!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 21/09-03 03:56 
Dertil kommer selvfølgelig porto, meeeen, alligevel.
MarcusMarcusSkrevet 21/09-03 14:17, rettet 21/09-03 14:36 
Lyder fedt med den 12£ pris :)
Skal også selv ha' fat i en Duo som Naiera....derfor jeg har min Turbo Grafx til salg :) For også snart et Super System Card til den PC Engine jeg ikke har :)
Fandt et Super System Card til ca. 69kr.! :) Ja tak.....har set dem blive solgt til omkring 680 :)
SumezSumezSkrevet 21/09-03 15:26 
Jeg gav også en pæn sum for mit systemkort. Hvor finder i dem dog til de priser??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 21/09-03 20:23 
Ved ikke med ham :) Men den var jo også sat til defekt så er det begrænset hvor mange der byder på dem....købte mit Super System Card på ebay.de :)
JAAJAASkrevet 21/09-03 20:28 
ebay
NaieraNaieraSkrevet 08/11-03 17:32 
Det var ikke billigt, men nu har jeg også fået mig en PC Engine :)

DUO'en er bare smuk, og RGB modificeringen gør bare det hele en del bedre :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 09/11-03 03:04 
Meh! Core Grafx er smuk :P

Men ja, jeg er også yderst tilfreds med mit køb, efter at det lykkedes mig at gennemføre RGB modificeringen.
NaieraNaieraSkrevet 09/11-03 13:05 
Du har vist ikke set en DUO i levende live. Indtil jeg fik den mente jeg heller ikke den var vildt smuk, men nu kunne det overhovedet ikke falde mig ind at købe en DUO-R senere...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 09/11-03 16:57 
Du har ret, kun på billeder. Jeg har nu alligevel mine tvivl om, at noget kan være smukkere end en hvid, original PCE eller en Core Grafx. Tager du den med til næste københavnertræf, kan jeg jo få syn for sagen!
NaieraNaieraSkrevet 09/11-03 17:06, rettet 09/11-03 17:07 
Ad, er det en hvid du har? Eww... ;) Jeg var sikker på at en Duo-R var den rigtige maskine for mig, men så var det jeg fik den sorte... Så er jeg ligeglad med de andre. Der er stor forskel på billeder og den virkelige verden ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
56 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig