X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konsoller fra England?


Svar
One1One1Skrevet 18/08-03 23:54 
Hvis jeg køber en konsol fra England er den så helt ligesådan som den Danske, eller er der problemer med strøm osv. ?
RJKRJKSkrevet 18/08-03 23:56 
Strømstikkene er anderledes.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 19/08-03 06:14, rettet 19/08-03 06:14 
Spændingsforskellen i deres stik er den samme som i Danmark. Hvis du kan finde en tilsvarende strømforsyning, f.eks. lavet til samme konsol, i Danmark, kan du bruge den. Der findes også nogle converters, så du kan sætte et engelsk stik ind en dansk kontakt, men det er ikke en transformer, da spændingsforskellen som sagt er den samme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RonaldoRonaldoSkrevet 19/08-03 10:53 
Det lyder forkert i mine øre; hvis spændingsforskellen er den samme, så er der vel ingen spændingsforskel. En forskel kan vel aldrig være det samme.
NaieraNaieraSkrevet 19/08-03 11:03 
Nå...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 19/08-03 11:43, rettet 19/08-03 11:44 
FreddiE, med udgangspunkt i at din post ikke var ment som en joke: "Spændingsforskellen" i et elektrisk kredsløb er det, man måler i volt. Det er fysik på på folkeskoleniveau.

I Danmark og England er spændingsforskellen i en almindelig stikkontakt 220 eller 230, i USA og Japan er den 110.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RonaldoRonaldoSkrevet 19/08-03 13:06, rettet 19/08-03 13:07 
Jeg kender godt Ohm's lov, og det er korrekt det du skriver. Jeg var en smule useriøs, og min pointe var at det danske sprog er ikke perfekt. Hvis man ikke er kendt med ordet "spændingsforskel", så kunne dit indlæg godt lyde som dårlig formulering. Du kunne alternativt have brugt ordet "spænding".
One1One1Skrevet 19/08-03 13:10 
Ok, tak for hjælpen.
Ved i hvor jeg kan købe den converter?
NaieraNaieraSkrevet 19/08-03 13:28 
Nogen siger alle elektrikere har dem på lager, og det passer da sikkert også at mange har, men hvis ikke du kan finde nogen, har Lik Sang nogen til salg, og så vidt jeg husker har de dem endda på lager i Tyskland.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 19/08-03 13:58 
Jeg spurgte min lokale elektronikbiks (altså en rigtig én, ikke sådan noget Fona-lort, hvor de hiver hvemsomhelst ind), og gutten anede ikke hvad jeg snakkede om. Man skal i hvert fald have fat i en rigtig elektriker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 19/08-03 14:03 
Sådan var det også da jeg skulle have en til min step-down converter i sin tid ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 19/08-03 14:04 
kan man ikke bare skifte selve stikket ud? eller bare købe sig et "dansk" strømkabel til den pågældende konsol?
Hvad sker der?
MrCaseMrCaseSkrevet 19/08-03 14:06 
det lyder også som den bedste løsning i mine øre
Have you considered sucking less?
NaieraNaieraSkrevet 19/08-03 14:07 
la0s >
kan man ikke bare skifte selve stikket ud?

Jo, man kan også bare skifte stikket ud. Det blev også bare skiftet ud på min step-down converter i sin tid...

Det engelske stik fik så et dansk hun-stik sat på i den anden ende senere, så vi kunne oplade mini-disc afspillere osv. på studieturen til Dublin ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
APHAPHSkrevet 19/08-03 16:23 
Den nominelle spænding i UK er 220v, men er der nogle der ved om engelske strømforsyninger er mærket 230/240v ligesom dem man køber i dk, eller er de mærket 220/230V?

Hvis de er kun er mærket med 220/230 v, skal man ihvertfald være opmæksom på at spændingsnivauet i dk kan være helt op til 241V. Derfor skal man ihvertfald måle sin installation igennem før man tilsluttet en strømforsyning med en for lille mærkestrøm
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SumezSumezSkrevet 19/08-03 18:13 
Kan godt være jeg fik byttet om på 220 og 240 her. Lad være med at tage mine udtalelser for alt for gode varer mht. det her :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig