X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Dread

Svar
DunwichDunwichSkrevet 13/01 12:28 
Jeg kunne ikke finde en tråd om Metroid Dread, hvilket jeg finder besynderligt i sig selv, i og med det er en AAA titel fra Nintendo, som tilmed har fået meget gode anmeldelser. What gives?

Har spillet det ret meget de sidste par uger, og gennemførte det i forgårs på standard difficulty (Normal). Er meget begejstret for det, og tæller det blandt mine favorit Metroid spil. Lækkert designet, mesterligt kort, backtracking der giver mening, og formentligt de bedste boss kampe jeg kan huske at have spillet, nogensinde. Hele spillet er bare virkelig godt designet.

Og jeg har undgået spillet siden det udkom, fordi jeg antog det ville være alt for svært for mig at gennemføre. Overhovedet ikke. Der var et par bosser hvor jeg lige skulle tage mig ekstra sammen, særligt Raven Beak, men selv han er jo ikke decideret svær, bare behageligt udfordrende, fordi spilleren bliver holdt på stikkerne gennem kampen = Det bliver aldrig unfair. Sådan skal boss kampe laves, IMO. Ikke det der noglegange frustrerende Capcom pjat, i andre spil.

Jeg vil helt klart spille det igen, og samle flere optional missiler op denne gang, og andre ting jeg ikke fik med, første gang. Men først skal jeg lige igennem Metroid Zero Mission igen.

Rygtet vil i øvrigt, åbenbart, vide, at de samme udviklere er i gang med et remake af Metroid Zero Mission. Jeg studsede selv over det billede som blev vist fra Zero Mission, efter jeg gennemførte Dread, og var nødt til at google det.
SumezSumezSkrevet 13/01 13:11, rettet 13/01 13:14 
Meget velgjort spil på mange områder, og en stor forbedring over det snalder MercurySteam fik lavet med Carstenvania-serien. Jeg har heller ikke så stort et problem med EMMI'erne som mange andre havde.
Desuden den absolut bedste styring Metroid-serien har haft, og virker som om Samus's moveset er rigtig godt designet i forhold til navigation, hvilket jo også er seriens hovedfokus.

Jeg kommer dog aldrig helt til at forstå formålet med at designe et spil efter "metroidvania"-formlen når man samtidig fuldstændig umuliggør udforskning. Metroid Dread er et mestendels fuldstændig lineaær spil, viklet rundt om sig selv for at gøre det faktum mindre åbenlyst. Men mest af alt er det Metroid Fusion 2.0, et andet spil med samme problem.
Det parry-baseret kampsystem er også uheldigt. Spillet ville være bedre helt uden det, så hver eneste fjende ikke blev reduceret til "vent på flash-ikonet og tryk på knappen" :P
Bosserne synes jeg er meget lidt mindeværdige, men ok standarden for dem er heller ikke speciel høje i Metroid-serien, så man kan ret nemt argumentere for at Dread har de bedste. Også selvom flere af dem kan klares bare ved at stå og tanke skade, fordi de dropper HP-refills hurtigere end man kan miste det. Slutbossen husker jeg som ret sjov.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig