X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Prime 4 Beyond

Reply
DunwichDunwichSkrevet 14/12-25 11:53, rettet 14/12-25 11:55 
Jeg gennemførte det i går aftes. 90 % absolut, næsten, genialitet. Og så omkring 10 % tvungen grind på en motorcykel, i en ørken.

Grafisk utrolig smukt. En åbenbaring i HDR f.eks. Virkelig flot at se på.

Spillet er knapt så succesfuldt, når det bliver en corridor shooter. Det burde det lade være med, men generelt god shooting. Ikke så meget platforming, underligt nok.

Et køb værd, bestemt, og jeg skal også spille det igen. Jeg købte en fysisk kopi af spillet, og dejligt at spillet faktisk ligger på cartridget, og ikke bare medfølger som en download kode.
SumezSumezSkrevet 14/12-25 14:45 
Har næsten ikke hørt andet end skidt om spillet fra andre der har prøvet det. Ovenstående er nok den største ros jeg har set det fået hidtil :D Udenfor pressen anyway
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/12-25 15:13 
Har også hørt en masse dårligt om det.

Adskilte dungeons bestående af simple lineære korridorer, der ikke ændrer sig synderligt mellem opgraderinger. En ørken hub som er mere drøn kedelig end Himlen fra Skyward Sword. Ensidige encounters, som igennem hele spillet bedst tackles med det våben man starter med. En håbløs historie, med en slutning der fremstår tåbelig.

Jeg har dog også hørt at det skulle være flot, at musikken er god, at kontrollen føles præcis og at boss-kampene skulle være spændende..

Umiddelbart ikke noget jeg haster ud for at købe en Switch 2 for.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-25 18:45 
Sjovt, jeg synes jeg har hørt mere positivt end negativt, men jeg kan godt se at det deler vandene mange steder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 15/12-25 00:18 
Nuclear Detergent>
Har også hørt en masse dårligt om det.

Adskilte dungeons bestående af simple lineære korridorer, der ikke ændrer sig synderligt mellem opgraderinger. En ørken hub som er mere drøn kedelig end Himlen fra Skyward Sword. Ensidige encounters, som igennem hele spillet bedst tackles med det våben man starter med. En håbløs historie, med en slutning der fremstår tåbelig.

Jeg har dog også hørt at det skulle være flot, at musikken er god, at kontrollen føles præcis og at boss-kampene skulle være spændende..

Umiddelbart ikke noget jeg haster ud for at købe en Switch 2 for.

Man hører og læser så meget nonsens, især online.
SumezSumezSkrevet 15/12-25 11:30, rettet 15/12-25 11:33 
Tja, men nu var det han nævnte jo rimelig kolde fakta, og ikke så meget holdninger.

Om man kan lide de ting er jo så hvad det er, men jeg synes heller ikke det lyder sindsoprivende. Under alle omstændigheder er det i hvert fald ikke hvad folk håber på fra et Metroid spil.

Så vidt jeg husker var du også helt oppe og ringe over Uncharted 3, så vi kommer nok aldrig til at se helt ens på den slags :P. Men vil da gerne høre hvad der er ved spillet du godt kan lide alligevel? Lidt snak er jo kun positivt, og vi behøver jo ikke være enige.
HankyHankySkrevet 15/12-25 15:58, rettet 15/12-25 15:59 
79/100 i gennemsnit ud fra 107 anmeldelser er vel ikke lig med et dårligt eller middelmådigt spil?

https://www.metacritic.com/game/metroid-prime-4-beyond/critic-reviews/?platform=nintendo-switch-2

John Linnemann fra Digital Foundry var også hovedsageligt positiv omkring spillet, og de lavede faktisk en video for et par dage siden, hvor de diskuterer modtagelsen, og om de var for positivt stemte ift. andre. Jeg synes de dykker ret godt ned i det.

https://www.youtube.com/watch?v=aCth7Zfm-t4
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/12-25 17:14 
Jeg vil ikke være næsvis, alt er selvfølgelig relativt - 79/100 er samme score som Metroid: Other M.

Det virker som om at spillet har nogle kvaliteter, men at der ikke er ret meget Metroidvania gemt i Prime 4 - det kan være fint nok, hvis spillet kan noget andet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DunwichDunwichSkrevet 15/12-25 18:46 
Metroid Prime 4 er i høj grad et Metroidvania. Tag ikke fejl. Du backtracker rundt som man plejer at gøre i Metroid spillene. Faktisk, så kom jeg på et tidspunkt til at spille spillet som om jeg gik ud fra, at det IKKE var så meget Metroidvania, fordi jeg begyndte at tro på, at det ville det ikke være, og at det ville være lineært og mange andre ting, og nu havde jeg regnet det ud. Det havde jeg ikke.

Jeg er gået i gang med at spille det igen, og nu hvor jeg ved hvordan mange af tingene hænger sammen, nyder jeg det på ny. Det er stadig fedt. Og jeg skal lige korrekse mig selv - og det har andre derude også brug for at gøre, for flere har kritiseret spillet for det samme: Ang green crystals - hvis man nu lytter efter - som jeg ikke heeelt gjorde på daværende tidspunkt - så fortæller spillet og en karakter faktisk, at man bør samle green crystals, og ikke kun rundt omkring i ørkenen, men generelt i spillet. Det punkt havde jeg lidt misset, fordi jeg var i gang med at fokusere på andre ting i spillet. Så det kan jeg ikke helt tillade mig at kritisere spillet en masse for.

Boss kampene er rigtigt gode, og nogle af de bedste jeg har spillet mod - ikke kun i Metroid. De er bare virkeligt gode.
SumezSumezSkrevet 16/12-25 09:03 
Mit indtryk af spillet er at det er lavet af dygtige folk, og det kan mærkes. Men at det grundlæggende design har rigtig mange problemer som er svære at sluge for mange mennesker.
Jeg har set lidt footage af spillet, og grund-gameplayet virker temmelig solidt, det er mere level design der ikke er så spændende - og alt hvad jeg har set med motorcyklen ude i den der ørken virker voldsomt kikset og deprimerende. Jeg synes heller ikke rigtig der er noget forsvar for de der tumpet-dialog-NPC'er som har været kraftigt kritiseret pga. hvor fjernt de ligger fra hele ånden i Metroid-serien. Selv hvis de kun var i 5% af spillet, så er de stadig noget der er i spillet.

Jeg tror ikke Metroid Prime 4 er et pivringe spil, det ville være meget overraskende. Jeg tror bare ikke det er noget for mig. Jeg synes ikke en 79/100 score siger en disse, men derimod den generelt negative feedback fra alle jeg har rent faktisk snakket med, som har spillet det, bekræfter rigtig mange af mine formodninger om det.
Men det er selvfølgelig kun formodninger, og jeg kan danne min egen reelle holdning når jeg engang løber tør for så mange andre ting at jeg får spillet spillet selv, om ca. 50 år :D
Jeg skal lige igennem Metroid Prime 3 først.
DunwichDunwichSkrevet 19/12-25 00:15, rettet 19/12-25 00:19 
Troels & Christopher hos Troldspejlet, elsker Metroid Prime 4. Og med rette.

De kommer ind på hvor overdrevet det er, at kritisere MacKenzie for at snakke for meget. Det gør han nemlig ikke, men på internettet klovner folk jo hele tiden, når de skal kritisere noget, hvor 99 % ikke har spillet det endnu, alligevel.

Deres eneste rigtige kritikpunkt - som pudsigt nok også er mit eget primære - er, at man af uransagelige årsager ikke kan inverte styringen, når man kontroller psychic beam skuddet, efter det er affyret og man skal guide / styre det. Det er meget sært, at det ikke er blevet implementeret. Man vænner sig til det, efter et stykke tid, men det blev aldrig helt second nature for mig. Jeg tror det vil blive patchet ind i options, med tiden, da det virker som en gedigen forglemmelse.

Men, Troldspejlet elsker også spillet, så nu ved man det, hvis det har nogen relevans for potentielle købere. Jeg nyder også stadig at spille det anden gang.
tastasSkrevet 22/12-25 11:45 
Du kan godt invertere styring på skuddene.

Jeg bøvlede også utrolig meget med det, da man skal ind flere steder og rette invert, til Dr forskellige ting i spillet Det er totalt håbløst. Og ekstra forvirrende da der både er settings til mouse control og controller control.

Og der skal rettes til almindeligt spil, rettes til psychic skud, rettes til når man kører motorcykel osv.
Der har de sku overkompliceret det.

Jeg kan evt lige se om jeg kan finde frem til igen hvor det var man fixede det når jeg engang er hjemme 🤣
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
3of193of19Skrevet 22/12-25 15:39 
Jeg har kun lige gennemført Volt Forge, området hvor man får ViOLa og må sige jeg er ikke vildt bidt (had dog også lige fået en PS5 Pro med Yotei, så var ret distraheret).

Beyond føles altså mere klodset end de andre Prime spil indtil videre, især den her guidede charge shot ødelægger virkelig pacing af kampe v or man er tvunget til at bruge den.
tastasSkrevet 22/12-25 15:49 
Dunwich>

Deres eneste rigtige kritikpunkt - som pudsigt nok også er mit eget primære - er, at man af uransagelige årsager ikke kan inverte styringen, når man kontroller psychic beam skuddet, efter det er affyret og man skal guide / styre det. Det er meget sært, at det ikke er blevet implementeret. Man vænner sig til det, efter et stykke tid, men det blev aldrig helt second nature for mig. Jeg tror det vil blive patchet ind i options, med tiden, da det virker som en gedigen forglemmelse..

Du går ind under controls - misc - Flight Invert Y og slår det på.

Det er ikke særlig godt formuleret at det invertere skud, men det gør det altså
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DunwichDunwichSkrevet 22/12-25 16:40 
Ok, tak! Det prøver jeg lige. Kan man også inverte motorcykel kontrollen mon?

Jeg er helt enig; Ikke den mest sigende beskrivelse for at inverte skud - Flight Invert.
DunwichDunwichSkrevet 22/12-25 16:49 
Edge har givet spillet 4/10. LOL.

I det mindste er det ligeså godt som CoD BO 7, som fik samme score, og som ikke rigtigt har nogen singleplayer campaign. Good times!
Login for at besvare
Username
Password
Remember me