|
Jmog | Skrevet 28/04 19:44 | Er ude at rejse, så jeg har ikke selv fået prøvet det, men det er vist på både PS Plus Extra og Gamepass. |
|
3of19 | Skrevet 28/04 23:44 | Er lidt iver tyve timer inde og ENORMT imponeret.
Det kan på en måde beskrives som en mellemting af Final Fantasy 13 og Dark Souls?
Verdenen er unik, en blanding af enorm melankoli, med en del eventyrlige elementer.
De turbaserede kampe har mange finurligheder hvordan ens karakterer interagerer, og deres individuelle systemer.
Mange kampe kan gå enormt forkert meget hurtigt og det aktive forsvar med parry (sværeste timing, men giver ressourcer og konterangreb hvis en hel serie pareres), Dodge (nemmere) osv er enormt vigtigt. Især hvis man udfordrer de mange optionelle kampe.
Teknisk er spillet også en fryd, soundtracket er top.
Kan kun anbefales. |
|
Sumez | Skrevet 29/04 08:32 | Hvordan er spillet struktureret? Jeg har læst lidt og set nogle videoer, men folk fokuserer rigtig meget på story og figurer, og jeg har ikke fået eet store indlik i hvordan det er at spille udover at det åbenbart er turbaseret kamp.
Jeg tror især jeg er interesseret i hvor meget frihed man har i at udforske spillets verden. Umiddelbart frygter jeg enten et story-drevet korridor-spil, eller sådan noget typisk vestlig openworld slop hvor man bare har et kæmpestort kort og kan gå hvorhen man vil. Hvis de har undgået de to fælder, er jeg nok meget interesseret i det | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
3of19 | Skrevet 29/04 10:07, rettet 29/04 10:11 | Spillet er ret klassisk struktureret.
En oververden hvor man løbe rundt mellem de forskellige områder. Ingen random encounters i hele spillet, fjender er synlige og man kan ret nemt få first strikes (MEGET hurtige fjender kan stadig agere først i nogle tilfælde).
De områder man kan komme til er gated mest af en kompagnon der får nye færdigheder til at overvinde typer terræn.
De enkelte baner har en lineær “critical path” man følger til bossen/udgangen som man almindeligvis kan genkende ved at der er lys, laterner eller lign. Der er ofte en del mere der kan udforskes i banerne, stærke fjender, ekstra skatte osv.
Fjender respawner når man hviler ved en checkpoint (Souls-like), som også genfylder consumables.
Spillet lægger op til at man undersøger andre områder væk fra hovedobjektivet, der er ofte ting gemt, om det er ekstra kampe, nye våben eller opgraderinger, ekstra Lumina point, eller en side quest. Men det er som sagt ikke hele verdenen man kan berejse med det samme.
Levelsystemet giver en tre attributpoint per level som man kan distribuere mellem HP, angreb, agility, forsvar, og held (til crits).
Skills skal læres fra forskellige træer, men man kan altid kun have seks skills med i kampen, så der er meget at pille med for at skabe synergi i teamet.
Både attributter og skills kan respecces med en rimelig dyr consumable som også kan findes i verden og fra kampe.
En anden vigtig ting er “Pictos”, som minder en del om accessories i FF9, dog mindre irriterende.
Man kan equippe op til tre af den, der giver stats al efter level, og en passiv bonus (mere AP ved parering, mere counterattack damage, osv). Denne passive bonus (kaldt Lumina) bliver lært af hele partiet når et Picto har været brugt i fire kampe og kan derefter bæres ved siden af ens tre Pictos med et budget af Lumina Points, som man får flere af med level ups samt rundt i hverken som pickups, hvor de så kan tildeles figurer (no backsies).
Parry og Dodge er enormt vigtige dele af kampene (på normal i hvert fald), især optionelle bosser kan snildt dræbe dine karakterer i en combo hvis man fejler. |
|