X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 22/04 17:28 
Ser sgu flot ud syns jeg. En Remastered lavet rigtigt. Skal da prøves igen. Havde meget sjovt med det dengang for 20 år siden. Uf tiden fare af sted

Hvad syns i. Skal det spilles igen?

Reveal Trailer
Soren47Soren47Skrevet 22/04 19:20 
Jeg har altid gerne villet spille Skyrim, men synes dets setting og historie er enormt kedeligt så er gået i stå i det hver eneste gang.
Så skal helt klart give det remastered Oblivion en tur!
GreaseballGreaseballSkrevet 22/04 22:17 
Jeg krydser finger for de udgiver en fysisk udgave af spillet.

Og at det ikke bare bliver Limited Run det står for det, extra dyr udgave og kun begrænset antal.
Må indrømme jeg ved at være træt af den slags udgivelser.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04 23:16, rettet 22/04 23:18 
Det bliver ganske sikkert incomplete på disc når det fylder 120GB og Microsoft udgiver det.

Indiana Jones ligger heller ikke komplet på skiven. Hvor svært er det at inkludere to skiver? Fucking Microsoft :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 23/04 09:29 
Men til gengæld må man også give dem stor ros for, at Oblivion udkommer til PS5. Ved godt at det blev lovet i sin tid, men det er stadig godt at se.

Det er knap 20 år siden, jeg spillede Oblivion, og med fare for, at tiden har påvirket mine indtryk, så var jeg virkelig vild med den store del af spillet, der ikke foregik på det ucharmerende Oblivion-plan. Jeg kunne sagtens finde på igen at tage en rundtur i Cyrodiil. I sin tid gemte jeg hovedquesten til allersidst, hvor min karakter var blevet så stærk, at jeg nærmest kunne spadsere igennem - og det ville da også være samme tilgang i denne omgang, tror jeg.

Nu hvor spillene er kommet på afstand, tror jeg, at Oblivion ligger noget svagere end Morrowind og Skyrim, bl.a. på grund af et mindre interessant map rent geografisk - men sandsynligvis stadig stærkt. Jeg glæder mig til at se nærmere på det.

Nåja - jeg håber, de har fikset systemet for levelling og scaling. Der var et eller andet med det, hvor man kunne løbe igennem spillet som lvl. 1, hvis ikke man brugte sine udvalgte skills.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 23/04 10:15 
Jeg synes egentlig Oblivion er det klart bedste spil af de tre. Skyrim bliver hurtigt tørt og ensformigt sammenlignet med alle de sjove steder førstnævnte er proppet med, og så er spillets frodige overworld en anelse mere spændende end Skyrims evindelige snemarker.

Men hverken Oblivion eller Skyrim er ligeså *interessante* som Morrowind i min bog. Det er klart det spil der ville være mest spændende at se en remake af, omend jeg nok ville være nervøs for at de så ville gå på kompromis med netop de ting der gør det mere unikt, og faktisk føles som et RPG fremfor en openworld gå-og-snakke-simulator. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/04 10:45 
En remaster som burde hedde en remake, men det kan jeg fint leve med :)

Ser rigtigt lovende ud syntes jeg, selv om det visuelle indtryk fra originalen stort set er forsvundet. Nogen vil nok elske det men jeg syntes det er lidt ærgerligt.

Som KK, er mine forventninger til en fysisk udgivelse er heller ikke høje, deres Indiana Jones stunt var ækel :(
SumezSumezSkrevet 23/04 12:21 
det visuelle indtryk fra originalen stort set er forsvundet

Folk ser da stadig helt tovlige ud når man snakker med dem og spillet zoomer ind på et front-view af deres ansigt :P
BeanoBeanoSkrevet 23/04 12:28 
Jeg mente farverne og lyset generelt - de mega-grimme ansigter tror jeg ikke jeg vil savne :D
jaesjaesSkrevet 23/04 17:54 
Jeg regner med at spille det, da jeg aldrig kom særlig langt i det originale spil. Samt da udgivelsen af ES VI jo desværre ligger ca. 3 år ude i tiden :P
WehnerWehnerSkrevet 05/05 18:16 
Jeg købte spillet i weekenden og spillede det et par timer. Det er godt nok blevet vældig flot, når man tager i betragtning, at det er så gammelt.

Anslaget er noget svagt sammenlignet med den meget stærke introsekvens til Skyrim, men det hjælper på det, så snart man kommer ud af den fangekælder, spillet tager sin begyndelse i. Der er stadig plads til klassisk jankiness, hvor døde rotter hænger i luften, når man har skudt dem osv., men jeg oplever det egentlig bare som en del af genrens charme - det hørte i hvert fald den tids vestlige rpg'er til.

Jeg har besluttet at spille dark brotherhood-questen som udgangspunkt, for den var jeg for goodie-two-shoes til at spille på Xbox 360. Det burde give en lidt anden oplevelse en sidst. Måske skriver jeg lidt indtryk løbende.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DunwichDunwichSkrevet 10/05 23:29 
Jeg troede jeg så syner, mens jeg sad og spillede det, men den er altså god nok; Spillet kører dårligere, jo mere man spiller det.

Var det ikke også et problem i sin tid, på Xbox 360? Jeg synes at huske, at der var noget med en hest, og hvis man brugte hesten for meget, begyndte spillet stille og roligt at performe dårligere?

https://www.youtube.com/watch?v=wxtlCgLyKpY&t=14s
JmogJmogSkrevet 12/05 02:25 
Det var vist specifikt på PS3 at det problem manifesterede sig. Eller rettere, det skete langt tidligere der fordi PS3 havde halvdelen af sin RAM låst til GPU’en.

Grunden til det skete over tid var fordi spillet husker alle objekter man nogensinde har samlet op eller flyttet rundt på i spilverdenen. Så jo flere objekter man har interageret med, jo mere RAM ville blive reserveret til det, hvilket resulterede i der ikke var nok til at holde spillet flydende.
SumezSumezSkrevet 12/05 09:37, rettet 12/05 09:37 
Var det ikke Skyrim der havde det problem da det i sin tid først udkom?
Under alle omstændigheder er det i hvert fald en ret oplagt fejl for alle open world spil med en persistent world state, hvis udviklerne ikke kan finde ud af at håndtere den slags fornuftigt :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05 11:03 
Jo Skyrim havde i hvert fald også den fejl på PS3.

Løsningen er vel at nulstille ting der skete for meget lang tid siden (100 timer eller deromkring) :)
SumezSumezSkrevet 12/05 11:14 
Eller at lade være med at lagre allesammen i ram på samme tid, når de er i den anden ende af spillets verden og ikke har nogen relevans for noget spilleren kan se :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05 12:09 
Hvis de gør sådan er det jo helt tosset :)
SumezSumezSkrevet 12/05 12:13 
Det burde da i hvert fald ikke have indflydelse på performance at gemme ting på harddisken :D
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig