X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Contra: Operation Galuga


Svar
SumezSumezSkrevet 22/02 21:22 
Ok, jeg havde ikke særlig store forhåbninger til at WayForward faktisk kunne lave et godt spil, men eftersom det eneste gode spil de har lavet tidligere også var et Contra-spil, kunne man jo være heldig.

Og efter at have spillet demoen er jeg alligevel rimelig hyped på det nye spil.
https://www.youtube.com/watch?v=AeLPAyDOTAU

Især på Hard Mode, byder det på en rigtig fed balance af hurtige zakoer, og snedigt placerede granatkastere og turrets, der gør at man hele tiden skal holde sig på dupperne. Det er tydeligvis designet med en sans for genren, modsat f.eks. Spidersaurs, wayforwards seneste løb-og-pløk spil. Men det føles samtidig som en meget anden type spil end Contra 4.

På det tekniske er spillet nærmest en katastrofe, da udviklerne åbenbart har glemt at hyre ægte programmører. Det er komplet uspilleligt på Switch, med en katastrofal framerate, adskillige tilfældige frameskips og en input lag på omkring 4-5 timer. Har ikke prøvet det på PS4, men efter sigende kører den udgave også kun 30fps.
Det er heldigvis spilbart på PS5, men selv her er der til tider framedrops - dog heldigvis ikke samme slags som dem på Switch, der teleporterer dig tværs overskærmen uden at vise dig hvad der sker.

Til gengæld ligner spillet også noget der er løgn, det er svært at se det og tro på at det ikke bare er en konvertering af et gacha-mobilspil. Men det er faktisk overraskende sjovt at spille, og at dømme ud fra demo-banen kunne det godt gå hen og blive et af de bedre run'n'guns i det seneste par år, nok også over Blazing Chrome.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 23/02 09:18 
Jeg gennemførte demoen på Series S i går, og det så godt ud, havde ingen lag jeg bemærkede, og kørte smooth.

Pinligt, hvis de ikke engang kan få det til at køre 60 fps på Switch, men nu er det også kun en demo.
SumezSumezSkrevet 23/02 09:55 
Havde det så bare kørt 30fps på Switch ville det have været en massiv forbedring. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/02 15:26, rettet 23/02 15:28 
30fps i en platformer :(

Jeg prøvede lige demoen på PS5 med framerate information på mit TV. Det holder 60 hele tiden så vidt jeg kunne se, bortset fra et enkelt sted hvor det hakker mærkbart. Men der er også mindre hak et par gange som ikke bliver opfanget af mit TVs VRR information. Så det er måske ikke en performance-ting?
Det kører og spiller ellers fint nok uden inputlag problemer.

Grafikken er super grim, men det er musikken der er største synder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/02 16:41 
Ja, Jake Kaufman må have været på ferie. Lidt trist når man tænker på hvor mange dårlige WayForward-spil der ellers er rigtig pæne og har fantastisk musik - sær prioritering.

Jeg ved ikke hvordan man definerer hvad der er en "performance-ting", men det er i hvert fald lidt forvirrende når spillet af og til hakker. Stadig bagateller i forhold til Switch-udgaven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/02 17:46 
Ja det er virkelig ærgerligt :/

Jeg købte Contra 4 for et stykke tid siden på din anbefaling. Har ikke rigtig spillet det endnu, men det ser både godt ud og lyder i hvert fald helt rigtigt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 25/02 09:01 
WayForward vil gerne høre fra os.

https://www.smartsurvey.co.uk/s/WRJEXE/
SumezSumezSkrevet 26/02 10:06 
Håber ikke der er mange der synes demoen var for svært :o
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02 11:43 
$40 lader det til at de vil have. Det en vanvittig høj pris.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 26/02 12:09, rettet 26/02 12:11 
Det er da ikke så meget i forhold til den typiske retail-pris for at nyt spil, især på PS5. Fysisk kan forudbestilles allerede nu til 300 danske
https://www.coolshop.dk/produkt/contra-operation-galuga/23JD68/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02 13:34, rettet 26/02 13:37 
Jeg troede at vi var enige om spillet var af ringe kvalitet? Sammenlignet med sådan noget som Hard Corps: Uprising der kostede $15 ved release synes jeg at prisen er urimelig høj, især når Galuda også ligner noget af det aller sløjeste på XBLA.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 26/02 15:47 
Nej, umiddelbart ser det ud til at det bliver et rigtig fedt spil.

At udviklerne er ligeglad med hvordan det performer er jo desværre efterhånden rimelig standard, og ikke noget jeg nogensinde har set have nogen indflydelse på salgsprisen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02 17:59 
Jeg synes ellers at spil generelt kører ret fornuftigt. Det hjælper nok at der er kommet så meget fokus på den slags fra især Digital Foundry :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig